Z recenzji:
Walki w grze toczą się w czasie rzeczywistym, co w praktyce sprowadza się do ustawienia bohatera frontem do przeciwnika i szybkiego nawalania w klawisz S. No i od czasu do czasu naciskania tego, pod którym zapobiegliwie zapisaliśmy sobie do użycia odpowiednią miksturkę. Niby w walkach można też używać czarów, odskoku i haka, co ponoć czyni je bardziej dynamicznymi i ciekawszymi, ale osobiście przetestowałam z sukcesem wyżej opisaną, najprostszą strategię. I pewnie dlatego walki raczej nudziły mnie i męczyły, niż dawały jakąkolwiek frajdę, poza błogim poczuciem, że wreszcie radzę sobie z jakimś ABS-em. Chociaż jedno muszę w tej kwestii przyznać - nie bardzo wyobrażam sobie system walki, który lepiej pasowałby do tej gry.
Więc już wiadomo jak ten typ walki się nazywa (ABS), co do jego wykonania:
- możesz poszukać skryptu wpisując ABS rpg maker VX itp.
- albo postarać się i napisać samemu taki system na zdarzeniach - np poradnik (ale do XP, ale niczym to się w sumie tu nie różni) masz na twierdzy:
http://www.tsukuru.pl/forum/?co=rpgmaker&typ ... poradyxp-5