Siema Wszystkim
Proszę was o pomoc.... znacie sposób by po włączeniu gry gracza zamiast przenieść do menu głównego przenosi od razu do wskazanej mapy Potrzebuję tego by stworzyć menu główne na zdarzeniach
Ominąć Menu Główne (XP)
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- PInroz
- Posty: 917
- Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
- Kontakt:
Ominąć Menu Główne (XP)
Nie mogę latać, bo stałem się kaleką
- Dr.Man
- Posty: 140
- Rejestracja: 10 lip 2013, 12:13
Re: Ominąć Menu Główne (XP)
Podmień w main "$scene = Scene_Title.new" na:
A dla estetyki i ładu możesz nawet usunąć w edytorze Scene_Title, już ci nie będzie potrzebne. Oczywiście ta procedura nie jest konieczna.
Na zdarzeniach zrobić Menu to naprawdę fajna sprawa tylko trzeba odpowiednio zmodyfikować pewne skrypty, gdy masz np procedure wczytywania gry musisz wywołać wcześniej zmodyfikowany Scene_Save, jeśli będziesz miał problemy możesz napisać w prywatnej wiadomości.
Spoiler:
Na zdarzeniach zrobić Menu to naprawdę fajna sprawa tylko trzeba odpowiednio zmodyfikować pewne skrypty, gdy masz np procedure wczytywania gry musisz wywołać wcześniej zmodyfikowany Scene_Save, jeśli będziesz miał problemy możesz napisać w prywatnej wiadomości.
- PInroz
- Posty: 917
- Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
- Kontakt:
Re: Ominąć Menu Główne (XP)
DziałaDr.Man pisze:jeśli będziesz miał problemy możesz napisać w prywatnej wiadomości
A możesz mi powiedzieć jak zrobić by na zdarzeniach odpalić funkcję WCZYTAJ GRĘ Lub inaczej JAK TO ZROBIĆDr.Man pisze:procedure wczytywania gry musisz wywołać wcześniej zmodyfikowany Scene_Save
Nie mogę latać, bo stałem się kaleką
- Dr.Man
- Posty: 140
- Rejestracja: 10 lip 2013, 12:13
Re: Ominąć Menu Główne (XP)
No to najpierw trzeba wywołać "$scene = Scene_Load.new" w tym zdarzeniu które odpowiada za włączenie funkcji "Wczytaj grę"
Ale przedtem trzeba Scene_Load zmodyfikować byśmy po wyjściu z tej sceny wrócili do naszego menu zrobionego ze zdarzeń, wtedy trzeba podmienić $scene = Scene_Title.new na $scene = Scene_Map.new w całym Scene_Load,
A z wyjściem z gry to wystarczy wywołać skrypt w zdarzeniu "$scene = nil" który zamknie aplikacje.
Musisz jeszcze uwzględnić takie sceny: Scene_GameOver, Scene_End.
W tych scenach trzeba uwzględnić także teleportacje gracza na mapkę w której jest system menu na zdarzeniach.'
(Zmienić wartość zmiennnych: Map ID i XY naszej postaci)
Naprawdę można zrobić cuda w takim menu na zdarzeniach, tylko trzeba umieć i chcieć
Ale przedtem trzeba Scene_Load zmodyfikować byśmy po wyjściu z tej sceny wrócili do naszego menu zrobionego ze zdarzeń, wtedy trzeba podmienić $scene = Scene_Title.new na $scene = Scene_Map.new w całym Scene_Load,
A z wyjściem z gry to wystarczy wywołać skrypt w zdarzeniu "$scene = nil" który zamknie aplikacje.
Musisz jeszcze uwzględnić takie sceny: Scene_GameOver, Scene_End.
W tych scenach trzeba uwzględnić także teleportacje gracza na mapkę w której jest system menu na zdarzeniach.'
(Zmienić wartość zmiennnych: Map ID i XY naszej postaci)
Naprawdę można zrobić cuda w takim menu na zdarzeniach, tylko trzeba umieć i chcieć