Ominąć Menu Główne (XP)

Poszukiwane grafiki, muzyka, skrypty, prośby o edycję itp.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Ominąć Menu Główne (XP)

Post autor: PInroz »

Siema Wszystkim :mrgreen:

Proszę was o pomoc.... znacie sposób by po włączeniu gry gracza zamiast przenieść do menu głównego przenosi od razu do wskazanej mapy :?: Potrzebuję tego by stworzyć menu główne na zdarzeniach :wink:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Dr.Man
Posty: 140
Rejestracja: 10 lip 2013, 12:13

Re: Ominąć Menu Główne (XP)

Post autor: Dr.Man »

Podmień w main "$scene = Scene_Title.new" na:
Spoiler:
A dla estetyki i ładu możesz nawet usunąć w edytorze Scene_Title, już ci nie będzie potrzebne. Oczywiście ta procedura nie jest konieczna.
Na zdarzeniach zrobić Menu to naprawdę fajna sprawa tylko trzeba odpowiednio zmodyfikować pewne skrypty, gdy masz np procedure wczytywania gry musisz wywołać wcześniej zmodyfikowany Scene_Save, jeśli będziesz miał problemy możesz napisać w prywatnej wiadomości.
Obrazek
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: Ominąć Menu Główne (XP)

Post autor: PInroz »

Dr.Man pisze:jeśli będziesz miał problemy możesz napisać w prywatnej wiadomości
Działa :-D
Dr.Man pisze:procedure wczytywania gry musisz wywołać wcześniej zmodyfikowany Scene_Save
A możesz mi powiedzieć jak zrobić by na zdarzeniach odpalić funkcję WCZYTAJ GRĘ Lub inaczej JAK TO ZROBIĆ
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Dr.Man
Posty: 140
Rejestracja: 10 lip 2013, 12:13

Re: Ominąć Menu Główne (XP)

Post autor: Dr.Man »

No to najpierw trzeba wywołać "$scene = Scene_Load.new" w tym zdarzeniu które odpowiada za włączenie funkcji "Wczytaj grę"
Ale przedtem trzeba Scene_Load zmodyfikować byśmy po wyjściu z tej sceny wrócili do naszego menu zrobionego ze zdarzeń, wtedy trzeba podmienić $scene = Scene_Title.new na $scene = Scene_Map.new w całym Scene_Load,

A z wyjściem z gry to wystarczy wywołać skrypt w zdarzeniu "$scene = nil" który zamknie aplikacje.

Musisz jeszcze uwzględnić takie sceny: Scene_GameOver, Scene_End.
W tych scenach trzeba uwzględnić także teleportacje gracza na mapkę w której jest system menu na zdarzeniach.'
(Zmienić wartość zmiennnych: Map ID i XY naszej postaci)

Naprawdę można zrobić cuda w takim menu na zdarzeniach, tylko trzeba umieć i chcieć
Obrazek
ODPOWIEDZ