Cześć
Czy ktoś widział lub umie napisać następujący skrypt...
Polegałby on na tym, że możliwe jest cofnięcie gry (miejsca bohatera, ekwipunku, wszystkich zmienionych zmiennych oraz przełączników) do danego momentu w grze. Wyżej wymienione rzeczy byłyby w takim stanie, jak w określonym przez nas, przeszłym już czasie np. 5 min wstecz. Byłoby to podobne do wczytania gry, za tym wyjątkiem, że istniałaby grupa przełączników oraz zmiennych (zdefiniowana w skrypcie), które nie podlegałyby temu cofnięciu.
Mniej więcej o to chodzi, mam nadzieję, że napisałem zrozumiale
[XP] Skrypt
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- Dakla
- Posty: 25
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 20:39
- tiberium
- Posty: 489
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06
Re: [XP] Skrypt
Jak najbardziej do wykonania...
Nie potrzeba skryptu, wystarczą typowe zdarzenia.
#1
Zapisuje wszystkie informacje jakie ci potrzeba do zmiennych
(LV bohatera - 1 zmienna
HP bohatera - 2 zmienna
Siła - 3 zmienna
Ekwipunek - 4 zmienna...
i tak dalej.
Do zapisania będzie w 3 d### rzeczy.
#2
Odczytaj te informacje z zmiennych (typowe zdarzenie)
Tyle
Nie potrzeba skryptu, wystarczą typowe zdarzenia.
#1
Zapisuje wszystkie informacje jakie ci potrzeba do zmiennych
(LV bohatera - 1 zmienna
HP bohatera - 2 zmienna
Siła - 3 zmienna
Ekwipunek - 4 zmienna...
i tak dalej.
Do zapisania będzie w 3 d### rzeczy.
#2
Odczytaj te informacje z zmiennych (typowe zdarzenie)
Tyle
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Forget the rest...
- Dakla
- Posty: 25
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 20:39
Re: [XP] Skrypt
A jak cofniesz główne przełączniki w np : 4 zdarzeniach?
Poza tym, da się zapisać w 1 zmiennej cały ekwipunek? Ja zawsze musiałem zapisywać w każdej oddzielnej zmiennej po 1 typie przedmiotu. Jeśli nie ma zapisywania całego ekwipunku, to nie ma po co robić to na zdarzeniach, bo u mnie przedmiotów (nie licząc zbrój, broni itd ) jest tyle, że grzebanie w zmiennych zajęłoby mi całe życie i godzinę więcej.
Poza tym, da się zapisać w 1 zmiennej cały ekwipunek? Ja zawsze musiałem zapisywać w każdej oddzielnej zmiennej po 1 typie przedmiotu. Jeśli nie ma zapisywania całego ekwipunku, to nie ma po co robić to na zdarzeniach, bo u mnie przedmiotów (nie licząc zbrój, broni itd ) jest tyle, że grzebanie w zmiennych zajęłoby mi całe życie i godzinę więcej.
Przeniesiony, dalej wyłącznie gotowe skrypty, please. :)
- Dragon Kamillo
- Posty: 1947
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [XP] Skrypt
Do całego cofnięcia się o 5 minut użyj jakiegokolwiek skryptu na autosave i autoload: https://www.google.pl/search?q=autosave ... 8Af0vIPABg
Do zapisywania stanu zmiennych i przełączników użyj tego: http://tsukuru.pl/forum/?co=rpgmaker&typ=rpg ... =rubyxp-31
I po prostu po wczytaniu stanu gry z przed 5 minut zdecyduj które przełączniki i zmienne wartości przywrócić z pliku zrobionego przez ten drugi skrypt.
Raczej wątpię by istniał jeden skrypt na to co chcesz osiągnąć...
Do zapisywania stanu zmiennych i przełączników użyj tego: http://tsukuru.pl/forum/?co=rpgmaker&typ=rpg ... =rubyxp-31
I po prostu po wczytaniu stanu gry z przed 5 minut zdecyduj które przełączniki i zmienne wartości przywrócić z pliku zrobionego przez ten drugi skrypt.
Raczej wątpię by istniał jeden skrypt na to co chcesz osiągnąć...