Skrypt na niestandardowe wiadomości

Poszukiwane grafiki, muzyka, skrypty, prośby o edycję itp.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Zablokowany
Awatar użytkownika
Rykes

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 2)
Posty: 135
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00

Skrypt na niestandardowe wiadomości

Post autor: Rykes »

Witam,
poszukuję skryptu/proszę o skrypt, który wprowadza do gry niestandardowe wiadomości. Chodzi mi o efekt pokazany na filmiku ok. minuty 6:50, czyli wiadomości bez przeklikiwania, bez pauzy dla standardowych wiadomości i na określony czas, np. 5 sekund. Nie mam na myśli UMS, bo z tego co wiem żaden nie ma posiada takiej opcji. Ja korzystam z Ccoa's UMS.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2018, 15:08 przez Rykes, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Skrypt na niestandardowe wiadomości

Post autor: Dragon Kamillo »

Czyli używasz CCOA's UMS i nawet nie chce ci się zaglądnąć do skryptu by znaleźć to:
"\w [liczba] - poczekaj "liczba" ramek po otrzymaniu tego kodu, a następnie zamknij okno"
Awatar użytkownika
Rykes

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 2)
Posty: 135
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00

Re: Skrypt na niestandardowe wiadomości

Post autor: Rykes »

Przestudiowałem cały skrypt i znam ten sposób ale gracz nie będzie mógł się poruszać podczas ukazania się okienka z tą wiadomością a nie o to chodzi, o czym zresztą wspomniałem o tym w pierwszym poście ("(...) bez pauzy dla standardowych wiadomości"). Wszystko jest pokazane na filmie. Postać podąża za bohaterem i coś tam mówi.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Skrypt na niestandardowe wiadomości

Post autor: Dragon Kamillo »

Jeśli masz mało tego typu sytuacji, to zrób to po postu na obrazkach.

Z drugiej strony myślę że jakoś dałoby radę po prostu zmienić by nie blokować bohatera podczas wyświetlenia wiadomości ale:
a) będzie to działać na wszystkie wiadomości w grze, chyba że da się jakoś zakombinować by zależało to od stanu jakiegoś przełącznika (mogę pokombinować)
b) czy skrypt który wyświetla wiadomości nad charami, da radę z przesuwaniem ekranu i samym poruszaniem się tego efenta podczas wyświetlenia ramki nad oknem.

Mogę pokombinować z odblokowaniem bohatera podczas wiadomości, ale nic nie obiecuje.

Zawsze też możesz sprawdzić czy AMS "by" dubealex nie posiada takiej opcji...
Awatar użytkownika
Rykes

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 2)
Posty: 135
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00

Re: Skrypt na niestandardowe wiadomości

Post autor: Rykes »

Sprawdzałem i z tego co wiem, chyba AMS nie posiada takiej opcji. Koresponduję z twórcą "Tallest-Reed", także autorem skryptu - Gibmakerem. Napisał mi, że raczej nie udostępni gotowego skryptu ale pokaże jak zrobić moją własną wersję. Na razie tematu nie zamykam, bo nie wiadomo jak się sprawy potoczą.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Skrypt na niestandardowe wiadomości

Post autor: Dragon Kamillo »

Dobra pogrzebałem trochę w skryptach i mam miejsce które odpowiada za zamrożenie bohatera podczas tekstu. Jest to zakładka Game_Player - linijka około 209-210 (tak 2 linijki). Znajduje się tam coś takiego:

Kod: Zaznacz cały

unless moving? or $game_system.map_interpreter.running? or
@move_route_forcing or $game_temp.message_window_showing
usunięcie stąd "or $game_temp.message_window_showing" sprawi, że będziemy mogli poruszać się postacią podczas wyświetlania się wiadomości ale tylko z równoległych zdarzeń, ze zwykłych nie - bo blokowana jest już wcześniej przez "or $game_system.map_interpreter.running?" - można i to wywalić, ale wtedy gracz jeśli uruchomi jakiś efent to będzie mógł się poruszać cały czas więc np jeśli zagadamy do jakieś postaci będziemy mogli odejść na drugi koniec mapy a po zamknięciu wiadomości komendy z tego efenta nadal będą się przetwarzać - słowem nie polecam tego wywalać, może prowadzić to do dziwnych sytuacji. "@move_route_forcing" - to zaś chyba odpowiada za blokadę poruszania bohaterem podczas przetwarzania komendy ruszaj bohaterem. Postawiłbym więc # przed ostatnim or i wiadomości takie jak na filmiku zrobiłbym na równoległych zdarzeniach - to chyba powinno sprawiać najmniej problemów - o ile UMS to uciągnie...
Awatar użytkownika
Rykes

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 2)
Posty: 135
Rejestracja: 31 gru 2016, 10:00

Re: Skrypt na niestandardowe wiadomości

Post autor: Rykes »

Dzięki wielkie DG :) Pomocny jak zwykle. Jeszcze dzisiaj sprawdzę i obadam sprawę.

EDIT: Działa pięknie. Zamykam temat.
Zablokowany