Strona 1 z 1

Skrypt na niestandardowe wiadomości

: 27 lut 2018, 12:48
autor: Rykes
Witam,
poszukuję skryptu/proszę o skrypt, który wprowadza do gry niestandardowe wiadomości. Chodzi mi o efekt pokazany na filmiku ok. minuty 6:50, czyli wiadomości bez przeklikiwania, bez pauzy dla standardowych wiadomości i na określony czas, np. 5 sekund. Nie mam na myśli UMS, bo z tego co wiem żaden nie ma posiada takiej opcji. Ja korzystam z Ccoa's UMS.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie.

Re: Skrypt na niestandardowe wiadomości

: 27 lut 2018, 18:10
autor: Dragon Kamillo
Czyli używasz CCOA's UMS i nawet nie chce ci się zaglądnąć do skryptu by znaleźć to:
"\w [liczba] - poczekaj "liczba" ramek po otrzymaniu tego kodu, a następnie zamknij okno"

Re: Skrypt na niestandardowe wiadomości

: 27 lut 2018, 19:00
autor: Rykes
Przestudiowałem cały skrypt i znam ten sposób ale gracz nie będzie mógł się poruszać podczas ukazania się okienka z tą wiadomością a nie o to chodzi, o czym zresztą wspomniałem o tym w pierwszym poście ("(...) bez pauzy dla standardowych wiadomości"). Wszystko jest pokazane na filmie. Postać podąża za bohaterem i coś tam mówi.

Re: Skrypt na niestandardowe wiadomości

: 27 lut 2018, 22:22
autor: Dragon Kamillo
Jeśli masz mało tego typu sytuacji, to zrób to po postu na obrazkach.

Z drugiej strony myślę że jakoś dałoby radę po prostu zmienić by nie blokować bohatera podczas wyświetlenia wiadomości ale:
a) będzie to działać na wszystkie wiadomości w grze, chyba że da się jakoś zakombinować by zależało to od stanu jakiegoś przełącznika (mogę pokombinować)
b) czy skrypt który wyświetla wiadomości nad charami, da radę z przesuwaniem ekranu i samym poruszaniem się tego efenta podczas wyświetlenia ramki nad oknem.

Mogę pokombinować z odblokowaniem bohatera podczas wiadomości, ale nic nie obiecuje.

Zawsze też możesz sprawdzić czy AMS "by" dubealex nie posiada takiej opcji...

Re: Skrypt na niestandardowe wiadomości

: 28 lut 2018, 07:09
autor: Rykes
Sprawdzałem i z tego co wiem, chyba AMS nie posiada takiej opcji. Koresponduję z twórcą "Tallest-Reed", także autorem skryptu - Gibmakerem. Napisał mi, że raczej nie udostępni gotowego skryptu ale pokaże jak zrobić moją własną wersję. Na razie tematu nie zamykam, bo nie wiadomo jak się sprawy potoczą.

Re: Skrypt na niestandardowe wiadomości

: 03 mar 2018, 22:22
autor: Dragon Kamillo
Dobra pogrzebałem trochę w skryptach i mam miejsce które odpowiada za zamrożenie bohatera podczas tekstu. Jest to zakładka Game_Player - linijka około 209-210 (tak 2 linijki). Znajduje się tam coś takiego:

Kod: Zaznacz cały

unless moving? or $game_system.map_interpreter.running? or
@move_route_forcing or $game_temp.message_window_showing
usunięcie stąd "or $game_temp.message_window_showing" sprawi, że będziemy mogli poruszać się postacią podczas wyświetlania się wiadomości ale tylko z równoległych zdarzeń, ze zwykłych nie - bo blokowana jest już wcześniej przez "or $game_system.map_interpreter.running?" - można i to wywalić, ale wtedy gracz jeśli uruchomi jakiś efent to będzie mógł się poruszać cały czas więc np jeśli zagadamy do jakieś postaci będziemy mogli odejść na drugi koniec mapy a po zamknięciu wiadomości komendy z tego efenta nadal będą się przetwarzać - słowem nie polecam tego wywalać, może prowadzić to do dziwnych sytuacji. "@move_route_forcing" - to zaś chyba odpowiada za blokadę poruszania bohaterem podczas przetwarzania komendy ruszaj bohaterem. Postawiłbym więc # przed ostatnim or i wiadomości takie jak na filmiku zrobiłbym na równoległych zdarzeniach - to chyba powinno sprawiać najmniej problemów - o ile UMS to uciągnie...

Re: Skrypt na niestandardowe wiadomości

: 04 mar 2018, 14:56
autor: Rykes
Dzięki wielkie DG :) Pomocny jak zwykle. Jeszcze dzisiaj sprawdzę i obadam sprawę.

EDIT: Działa pięknie. Zamykam temat.