[RPG Maker XP] Czas gry

Poszukiwane grafiki, muzyka, skrypty, prośby o edycję itp.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

[RPG Maker XP] Czas gry

Post autor: PInroz »

Siema Wszystkim :mrgreen:

Znacie jakiś skrypt który umożliwia pokazanie czasu gry (ten w menu głównym) na mapie w formie prostego huda. Bez żadnych obrazków, wyłącznie same liczby. Oraz możliwość włączania i wyłączania za pomocą zdarzenia :roll:
Obrazek
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RPG Maker XP] Czas gry

Post autor: Dragon Kamillo »

Skryptu nie znam, ale umiem takowy napisać, więc za jakąś godzinkę-dwie ci to tu wrzucę.

Edit: No dobra szybciej będzie napisać i se zrobisz sam.

Kopiujesz więc zakładkę Window_PlayTime i wklejasz nad Mainem. W niej tylko na górze zmieniasz z

Kod: Zaznacz cały

lass Window_PlayTime < Window_Base
na np

Kod: Zaznacz cały

lass Window_PlayTimeMap < Window_Base
Potem włazisz do Scene_Map i tam masz koło 11 linijki def maina, pod nim wklajasz np coś takiego

Kod: Zaznacz cały

@czasgry = Window_PlayTimeMap.new
potem se zjeżdżasz do linijki około 33 i tam masz Graphics.freeze i pod tym wklejasz coś takiego

Kod: Zaznacz cały

@czasgry.dispose
a potem jeszcze dalej do 49 gdzie masz def update i pod tym walicz:

Kod: Zaznacz cały

@czasgry.visible = $game_switches[1]
@czasgry.update
I to wsio. Teraz jak przełącznik numer jeden będzie ON to będziesz widział okienko z czasem na mapie, a jak OFF to nie. Chcesz zmienić numer przełącznika to zmień numerek w ostatnim kodzie który kazałem wklejać. A jak chcesz zmienić położenie okienka z czasem to pobaw się dwoma pierwszymi zerami w pierwszym super w skopiowanej zakładce. Chyba wsio.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [RPG Maker XP] Czas gry

Post autor: PInroz »

Super :mrgreen: A można jakoś usunąć tą niebieską ramkę z Windowskina, by był tylko sam tekst :roll: :?:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RPG Maker XP] Czas gry

Post autor: Dragon Kamillo »

Dodaj pod tym super w tym skopiowanym skrypcie linijkę:

Kod: Zaznacz cały

self.windowskin = nil
I wsio, windowskin zniknie, zostanie sam tekst.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: [RPG Maker XP] Czas gry

Post autor: PInroz »

Dragon Kamillo pisze:I wsio, windowskin zniknie, zostanie sam tekst.
Pięknie działa :wink: Mam jednak jeszcze jeden problem, jeżeli przełącznik czasu gry jest OFF to po włączeniu gry lub wejściu do menu itp. przez ułamek sekundy pojawia się czas gry :roll: Czy dało by radę zrobić coś by ten błąd naprawić :roll: :?:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [RPG Maker XP] Czas gry

Post autor: Dragon Kamillo »

Wklej to:

Kod: Zaznacz cały

@czasgry.visible = $game_switches[1]
zaraz pod

Kod: Zaznacz cały

@czasgry = Window_PlayTimeMap.new
w scene_map - to będzie gdzieś około 12 linijki.

I tyle, już nie będzie ani na chwilę migać.
ODPOWIEDZ