[RPG Maker XP] Czas gry
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- PInroz
- Posty: 917
- Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
- Kontakt:
[RPG Maker XP] Czas gry
Siema Wszystkim
Znacie jakiś skrypt który umożliwia pokazanie czasu gry (ten w menu głównym) na mapie w formie prostego huda. Bez żadnych obrazków, wyłącznie same liczby. Oraz możliwość włączania i wyłączania za pomocą zdarzenia
Znacie jakiś skrypt który umożliwia pokazanie czasu gry (ten w menu głównym) na mapie w formie prostego huda. Bez żadnych obrazków, wyłącznie same liczby. Oraz możliwość włączania i wyłączania za pomocą zdarzenia
Nie mogę latać, bo stałem się kaleką
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [RPG Maker XP] Czas gry
Skryptu nie znam, ale umiem takowy napisać, więc za jakąś godzinkę-dwie ci to tu wrzucę.
Edit: No dobra szybciej będzie napisać i se zrobisz sam.
Kopiujesz więc zakładkę Window_PlayTime i wklejasz nad Mainem. W niej tylko na górze zmieniasz z
na np
Potem włazisz do Scene_Map i tam masz koło 11 linijki def maina, pod nim wklajasz np coś takiego
potem se zjeżdżasz do linijki około 33 i tam masz Graphics.freeze i pod tym wklejasz coś takiego
a potem jeszcze dalej do 49 gdzie masz def update i pod tym walicz:
I to wsio. Teraz jak przełącznik numer jeden będzie ON to będziesz widział okienko z czasem na mapie, a jak OFF to nie. Chcesz zmienić numer przełącznika to zmień numerek w ostatnim kodzie który kazałem wklejać. A jak chcesz zmienić położenie okienka z czasem to pobaw się dwoma pierwszymi zerami w pierwszym super w skopiowanej zakładce. Chyba wsio.
Edit: No dobra szybciej będzie napisać i se zrobisz sam.
Kopiujesz więc zakładkę Window_PlayTime i wklejasz nad Mainem. W niej tylko na górze zmieniasz z
Kod: Zaznacz cały
lass Window_PlayTime < Window_Base
Kod: Zaznacz cały
lass Window_PlayTimeMap < Window_Base
Kod: Zaznacz cały
@czasgry = Window_PlayTimeMap.new
Kod: Zaznacz cały
@czasgry.dispose
Kod: Zaznacz cały
@czasgry.visible = $game_switches[1]
@czasgry.update
- PInroz
- Posty: 917
- Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
- Kontakt:
Re: [RPG Maker XP] Czas gry
Super A można jakoś usunąć tą niebieską ramkę z Windowskina, by był tylko sam tekst
Nie mogę latać, bo stałem się kaleką
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [RPG Maker XP] Czas gry
Dodaj pod tym super w tym skopiowanym skrypcie linijkę:
I wsio, windowskin zniknie, zostanie sam tekst.
Kod: Zaznacz cały
self.windowskin = nil
- PInroz
- Posty: 917
- Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
- Kontakt:
Re: [RPG Maker XP] Czas gry
Pięknie działa Mam jednak jeszcze jeden problem, jeżeli przełącznik czasu gry jest OFF to po włączeniu gry lub wejściu do menu itp. przez ułamek sekundy pojawia się czas gry Czy dało by radę zrobić coś by ten błąd naprawićDragon Kamillo pisze:I wsio, windowskin zniknie, zostanie sam tekst.
Nie mogę latać, bo stałem się kaleką
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [RPG Maker XP] Czas gry
Wklej to:
zaraz pod
w scene_map - to będzie gdzieś około 12 linijki.
I tyle, już nie będzie ani na chwilę migać.
Kod: Zaznacz cały
@czasgry.visible = $game_switches[1]
Kod: Zaznacz cały
@czasgry = Window_PlayTimeMap.new
I tyle, już nie będzie ani na chwilę migać.