Strona 1 z 1

[RPG Maker XP] Czas gry

: 01 mar 2018, 14:31
autor: PInroz
Siema Wszystkim :mrgreen:

Znacie jakiś skrypt który umożliwia pokazanie czasu gry (ten w menu głównym) na mapie w formie prostego huda. Bez żadnych obrazków, wyłącznie same liczby. Oraz możliwość włączania i wyłączania za pomocą zdarzenia :roll:
Obrazek

Re: [RPG Maker XP] Czas gry

: 01 mar 2018, 20:37
autor: Dragon Kamillo
Skryptu nie znam, ale umiem takowy napisać, więc za jakąś godzinkę-dwie ci to tu wrzucę.

Edit: No dobra szybciej będzie napisać i se zrobisz sam.

Kopiujesz więc zakładkę Window_PlayTime i wklejasz nad Mainem. W niej tylko na górze zmieniasz z

Kod: Zaznacz cały

lass Window_PlayTime < Window_Base
na np

Kod: Zaznacz cały

lass Window_PlayTimeMap < Window_Base
Potem włazisz do Scene_Map i tam masz koło 11 linijki def maina, pod nim wklajasz np coś takiego

Kod: Zaznacz cały

@czasgry = Window_PlayTimeMap.new
potem se zjeżdżasz do linijki około 33 i tam masz Graphics.freeze i pod tym wklejasz coś takiego

Kod: Zaznacz cały

@czasgry.dispose
a potem jeszcze dalej do 49 gdzie masz def update i pod tym walicz:

Kod: Zaznacz cały

@czasgry.visible = $game_switches[1]
@czasgry.update
I to wsio. Teraz jak przełącznik numer jeden będzie ON to będziesz widział okienko z czasem na mapie, a jak OFF to nie. Chcesz zmienić numer przełącznika to zmień numerek w ostatnim kodzie który kazałem wklejać. A jak chcesz zmienić położenie okienka z czasem to pobaw się dwoma pierwszymi zerami w pierwszym super w skopiowanej zakładce. Chyba wsio.

Re: [RPG Maker XP] Czas gry

: 01 mar 2018, 20:59
autor: PInroz
Super :mrgreen: A można jakoś usunąć tą niebieską ramkę z Windowskina, by był tylko sam tekst :roll: :?:

Re: [RPG Maker XP] Czas gry

: 01 mar 2018, 21:28
autor: Dragon Kamillo
Dodaj pod tym super w tym skopiowanym skrypcie linijkę:

Kod: Zaznacz cały

self.windowskin = nil
I wsio, windowskin zniknie, zostanie sam tekst.

Re: [RPG Maker XP] Czas gry

: 03 mar 2018, 19:05
autor: PInroz
Dragon Kamillo pisze:I wsio, windowskin zniknie, zostanie sam tekst.
Pięknie działa :wink: Mam jednak jeszcze jeden problem, jeżeli przełącznik czasu gry jest OFF to po włączeniu gry lub wejściu do menu itp. przez ułamek sekundy pojawia się czas gry :roll: Czy dało by radę zrobić coś by ten błąd naprawić :roll: :?:

Re: [RPG Maker XP] Czas gry

: 03 mar 2018, 21:31
autor: Dragon Kamillo
Wklej to:

Kod: Zaznacz cały

@czasgry.visible = $game_switches[1]
zaraz pod

Kod: Zaznacz cały

@czasgry = Window_PlayTimeMap.new
w scene_map - to będzie gdzieś około 12 linijki.

I tyle, już nie będzie ani na chwilę migać.