Modyfikacja menu w RM [xp]

Poszukiwane grafiki, muzyka, skrypty, prośby o edycję itp.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Sebulek
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2018, 00:30

Modyfikacja menu w RM [xp]

Post autor: Sebulek »

Witam. Piszę do was z małą prośbą, gdyż niestety chyba nie uda mi się ogarnąć na tyle poruszania się po ruby, żeby coś zmieniać. Ale nie przedłużając. W mej jakże przecudnej grze, nie pasuje mi do niczego menu. Gra będzie jedno osobowa co też w ogóle miejsce po prawicy będzie w pełni niewykorzystane. Przechodząc do meritum, chodzi mi o to, że chciałbym usunąć z niego takie rzeczy jak:
-stan
-informacje dodatkowe przedmiotów, tzn. mam na myśli, jakie statystyki dodaje nam dana broń, ubiór itp.
- Stan wyświetlający się przy nazwie postaci w pierwszym oknie.
- w zakładce "magia" cały dolny pasek z informacjami o bohaterze.
Tak, mam gdyby coś "Polskiego" makera. Ogólnie mówiąc, chce takie proste, okrojone menu. Próbowałem czegoś poszukać w tym stylu w tych jakże obszernych googlach, lecz wszystko na marne. Co prawda, bardzo spodobał mi sie skrypcik "Ring menu" ale prośba o przerobienie go to było by już chyba za dużo. Nie jestem najlepszy w opisywaniu "problemów" mam nadzieję, że znajdzie się tu jakiś heros który dopomoże w tejże sytuacji...
Thank You From Mountain!
Pozdrawiam, Sebulek.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Modyfikacja menu w RM [xp]

Post autor: Dragon Kamillo »

Z tego co rozumiem chcesz wypieprzyć wszystko poza Przedmiotami (pierwsza opcja w menu) i wczytywaniem, i zamykaniem gry - tak?

Był kiedyś taki skrypt na normalnej pamięci RMXP.pl, ale forum padło, a jego archiwum też więc tego nie odzyskamy. Mogę się postarać coś takiego sklecić, ale to dopiero wieczorkiem, pomyślałbym też na twoim miejscu (w końcu wypieprzasz najbardziej skomplikowane do napisania rzeczy a zostawiasz najłatwiejsze) czy nie zrobić po prostu menu na typowych zdarzeniach, będziesz miał sam kontrolę nad tym co tam dodasz, jakby co mogę pomóc.
Sebulek
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2018, 00:30

Re: Modyfikacja menu w RM [xp]

Post autor: Sebulek »

Prawie że. Chce zostawić jeszcze okrojoną wersje ekwipunku. Czyli można zakładać ubrania, aczkolwiek nie pokazuje jaki dodaje ona stan, int/dex/str itp. No w sumie, pomysł z menu na zdarzeniówkach fajny, nie wpadłem na to. Aczkolwiek jest szansa na takim menu zrobić właśnie ten ekwipunek?
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Modyfikacja menu w RM [xp]

Post autor: Dragon Kamillo »

Zamiana okna ekwipunku to kwestia wywalenia tego okna w ruby - to powinno być proste. Potem wystarczy tylko w evencie wywołać skrypt który będzie włączać ekwipunek dla 1 gracza z drużyny, wieczorem napiszę co i jak i pokombinujemy.
Sebulek
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2018, 00:30

Re: Modyfikacja menu w RM [xp]

Post autor: Sebulek »

Super, czekam dziękuje! :-P
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Modyfikacja menu w RM [xp]

Post autor: Dragon Kamillo »

Ok to pierwsze wypieprzymy to okienko którego nie chcesz z menu ekwipunku.
Wchodzisz więc do skryptów i szukasz w nich Scene_Equip. Potem klikasz prawym przyciskiem myszy na okienko gdzie masz kod (to po prawej) i wybierasz tam opcję szukaj. Wklepujesz w niej "left_window" (bez ") i szukasz następny, następny i tak dalej. Przed każdą linijką zawierającą te wyrazy wstawiasz #. U mnie są to linijki 25, 61, 97, 116 i 124.

Wchodzisz do menu wybierasz ekwipunek i jeśli wszystko zrobiłeś dobrze to okienko którego nie chciałeś zniknie, ani nie wyskoczy ci żaden błąd.
Ale teraz pewnie chciałbyś się pozbyć tego czarnego pustego miejsca - rozszerzymy więc prawe okieneczko.
Znowu wejdź do skryptów - odszukaj zakładkę Window_EquipRight i około 13 linijki będziesz miał coś tam "super" i takie 4 wartości liczbowe - pierwszą zamień na 0, a trzecią na 640 - i tyle, zapisz i sprawdź - czarna przestrzeń powinna zniknąć. jest to około 13 linijki i po edycji powinna wyglądać tak:

Kod: Zaznacz cały

super(0, 64, 640, 192)
Na razie tyle, zrób to jak zadziała to zajmiemy się resztą.
Sebulek
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2018, 00:30

Re: Modyfikacja menu w RM [xp]

Post autor: Sebulek »

Geniusz! działa super. Czekam na dalsze instrukcje! Po cichu powiem szczerze, że mam nadzieje, że będzie jak będzie tak fajnie szło do końca to może ring menu tak będzie wyglądało :roll:
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Modyfikacja menu w RM [xp]

Post autor: Dragon Kamillo »

Dobra to wywalmy pasek z informacjami o naszej postaci z okienka z czarami.
Wbijasz do skryptów do zakładki Scene_Skill i podobnie jak poprzednio wyszukujesz wszystkie "status_window" i stawiasz przed linijkami z tym #

A potem pozbywamy się czarnego miejsca - wchodzisz do Window_Skill i na górze w linijce około 13 w super zmieniasz drugą wartość z 128 na 64, a ostatnią z 352 na 416. I tyle - pozbyliśmy się niechcianego okna z menusów magii.


Edit: Dobra skoro chcesz mieć ring menu, to możesz mieć - znalazłem więc skrypt nie wiem kogo, z takowym opisem:
Original Ring Menu by: ?? (From XRXS)
Original Edit and Fix by: Maki
Show Player Location Version by: Dubealex
I zedytowałem by pasował pod twoje wymagania (OK nie wywaliłem dostępu do Statusu, ale jak będziesz chciał to podmienimy go na menu wczytywania... Stwórz więc nad main nową zakładkę i wklej ten skrypt:
Spoiler:
Jak chcesz możemy się pozbyć okienka z lokalizacją, możemy też pozmieniać napisy, czcionki itp. Pisz co zmieniać a to zrobię.

Edit2: Oczywiście nasze poprzednie edycje są cały czas aktualne, ten skrypt zmienia tylko główną stronę menu, te podmenusy zostają takie jak je zedytowaliśmy.
Sebulek
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2018, 00:30

Re: Modyfikacja menu w RM [xp]

Post autor: Sebulek »

Genialnie! Ale dajesz mi dostęp do takiego koncertu życzeń :-D Okej, to z tego ring menu, dało by się w ogóle wyrzucić "czary"? A w statusie cały ten "dolny" fragment, mianowicie Pokazane statystyki?
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Modyfikacja menu w RM [xp]

Post autor: Dragon Kamillo »

Całkowicie wywalić coś to może i by się dało, ale to więcej roboty. Łatwiej i szybciej by mi było po prostu zastąpić coś czymś - i w ten sposób zostawić tą samą ilość opcji (co nie wpłynie na ich rozmieszczenie - podmiana ikon i opisów to łatwizna). Proponuje więc jak chcesz się pozbyć czarów, taki układ: Przedmioty, Ekwipunek, Status, Zapisz, Wczytaj, Wyjdź - zostaje 6 opcji, czary wywalone, za to dodajemy opcję wczytania - którą i tak byś wywołał wciskając wyjdź - powrót do titla - wczytaj, więc nie ma to żadnej różnicy, a nie wygląda jakoś dziwnie.

Co do wywalenia ze Statusu niektórych rzeczy to tak:
Wchodzisz do skryptów do zakładki Window_Status i tam koło linijek 32-38 masz coś związanego z parameter - dajesz przed tymi # i kombinujesz co ci znika, i tak metodą prób i błędów zostawisz se to co chcesz - jak chcesz by się pojawiło wywalasz # i się pojawia, a jak chcesz by znikło to dajesz to # przez linijką i znika.

I napisz czy wywalić tą lokalizację bo jak nie to przetłumaczę by była po polsku.
Sebulek
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2018, 00:30

Re: Modyfikacja menu w RM [xp]

Post autor: Sebulek »

Nie, lokalizacja jak najbardziej może zostać. To w takim razie jakbyś mógł podmienić "czary" na "wczytywanie"?
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Modyfikacja menu w RM [xp]

Post autor: Dragon Kamillo »

Dobra zedytowałem skrypt. Jakbyś znalazł lub miał jakieś inne ikonki to pisz to je podmienimy, te są z RTP - rozmiary 24x24 piksele. Skrypt podmień z tamtym:
Spoiler:
Jeszcze zedytujemy poszczególne zakłądki (ekwipunek, status i zapis by po wyjściu z nich nasze menu było na odpowiedniej opcji ustawione. Więc po kolei:
W scene_equip szukasz linijki 148 tam powinno być:

Kod: Zaznacz cały

$scene = Scene_Menu.new(2)
zmieniasz 2 na 1.
W scene_status linijka 52 masz tam:

Kod: Zaznacz cały

$scene = Scene_Menu.new(3)
zmieniasz 3 na 2
I w scene_save linijka 50 - tam masz:

Kod: Zaznacz cały

$scene = Scene_Menu.new(4)
zmieniasz 4 na 3

I tyle - pisz jak coś jeszcze chcesz.
Sebulek
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2018, 00:30

Re: Modyfikacja menu w RM [xp]

Post autor: Sebulek »

Okej, to chyba zostaje mi jedno pytanie. Bo jak już przerobiliśmy to menu tak, że mamy w nim zapisz, wczytaj, wyjdź, to menu które się włącza po wyłączeniu już jest chyba niepotrzebne. Gdzie takie cosik znajdziemy ażeby po wciśnięciu koniec wywaliło do głównego menu? A co do ikonek, to sam doszedłem ^^

Edit.:
A jest szansa, żeby w opcji statusu, pojawił się dodatkowy obrazek?
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Modyfikacja menu w RM [xp]

Post autor: Dragon Kamillo »

No mógłbym to menu wywalić, ale po co - tam masz przynajmniej decyzję czy na pewno chcesz wyjść i czy chcesz wrócić do titla (możliwość zaczęcia od razu nowej gry), czy od razu do windows (jak ktoś chce już całkowicie zakończyć grę). Jak chcesz mogę wywalić, ale według mnie to menu ma sens - jedyne co to można pokombinować czy nie dałoby się wywalić tego czarnego tła - coby było nadal widać pod nim mapę.

Co do obrazka w statusie - tak spokojnie można dodać. Wrzuć tu swój obrazek i najlepiej jeszcze wygląd mniej więcej jak to okienko statusu miałoby wyglądać a się zrobi.
Sebulek
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2018, 00:30

Re: Modyfikacja menu w RM [xp]

Post autor: Sebulek »

Znaczy, bo jedyne co mnie tak koki to ten dubel wczytać zapisz. A zdjęcie za chwilę wrzucę jak wejdę na kompa. Bo wczoraj sam coś probowalem stworzyć bawiąc się komenda draw ale niestety, to chyba nie dla mnie :-P

Edit: Nie wiem jak ja wczoraj patrzyłem, że widziałem dubel zapisu i wczytywania :roll: Pozostawmy to bez komentarza. Masz racje tak jak jest, to jest w porządku. A tutaj wrzucam zdjęcia:

Jak to ma wyglądać. Oczywiście już ogarnąłem temat przesuwania tych wartości na prawo i lewo, to sobie jakoś poradzę :-D
Bez nazwy.png
A tu jest to zdjęcie:
Cien.png
Mam nadzieje, że o niczym nie zapomniałem :roll:

A takie jeszcze jeden zapytas mam. Mianowicie jest możliwość żeby w takim menu pokazywało nam wartość zmiennej?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zablokowany