Potrzebuję kogoś, kto mógłby napisać mi relatywnie proste menu w VXA - kreator postaci. Niestety ten który wyeventowałem laguje niemiłosiernie, więc RGSS jest koniecznością.
Menu powinno mieć serię Command Window oraz dwa okienka wyświetlające grafikę/tekst.
Główny Command Window: ["Gender", "Attribute", "Starting Gift", "Appearance", "Name", "Confirm"], które aktywują poniższe:
Gender: ["Female", "Male"]
Attribute: ["Wanderer", "Hard Worker", "Caring", "Swift", "Fervorous", "Average"]
Starting Gift: ["None", "Healing Wares", "Bombs", "Purse of Coins", "Essence of One", "Token of Mercenary"]
Appearance: Okienko wyświetlające animowane spritesety postaci. Aktywowane pozwala strzałkami przełączać między 7 spritesetami na płeć ("Characters/Main_Char_F1...7.png", "Characters/Main_Char_M1...7.png")
Name: Wywołuje standardowe Name Input Processing (Scene_Name.new)
Confirm: Wszystko zatwierdza, teleportuje na mapę.
No i ostatnie okienko - opisów, znajdujące się po prawej stronie. W każdej chwili klawiszami Q i W można przełączyć na drugą stronę - pierwsza wyświetla Atrybuty/statystyki danej klasy, druga - startowy ekwipunek. Jedynie w przypadku wyboru podarunku (Starting Gift jest aktywne) zmienia się na opisy przedmiotów. Mogę wszystkie opisy dać, ale można też wyświetlać obrazki - Tutaj jest zip z nimi.
Jedna ważna rzecz - skrypt sam w sobie nie musi zmieniać nic, poza kilkoma zmiennymi w grze. Niektóre skrypty i tak potrzebują wywoływania komend za pomocą komentarzy w evencie, więc zmianę całej postaci będę musiał przeprowadzić z poziomu eventu. Także jedynie co, to potrzebuję, aby poniższe zmienne były modyfikowane w skrypcie:
0023 - Płeć (0- Female, 1- Male)
0024 - Attribute (0 - Wanderer, 1 - Hard Worker, 2 - Caring, 3 - Swift, 4 - Fervorous, 5 - Average)
0025 - Gift (0 - None, 1 - Healing Wares, 2 - Bombs, 3 - Purse of Coins, 4 - Essence, 5 - Mercenary Token)
0026 - Appearance (między 0 a 6)
0027 - Name (ustawić jako String)
Nie potrzebuję wszystkiego zrobionego w całości, wszystkie okienka i wywoływanie odpowiednich metod mi wystarczy (wiem, że to jest 90% roboty ^^'). W razie potrzeby mogę coś więcej wyjaśnić, rozwinąć jak coś źle wyjaśniłem, i ew. może dam radę podesłać mini demo z samym kreatorem, jeśli ktoś chce zobaczyć jak to wygląda/działa w wersji eventowej.
//Edit: Tutaj jest mikro demo samego kreatora, może sprawdzenie jak to wygląda teraz (i jak mniej więcej chcę, żeby działało) trochę ułatwi zadanie
[VXA][RGSS3] Potrzebna osoba do napisania prostego menusa.
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- Ekhart
- Posty: 445
- Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
- Lokalizacja: Midleton
[VXA][RGSS3] Potrzebna osoba do napisania prostego menusa.
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
- Crashykk
- Posty: 711
- Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
- Lokalizacja: Kuj-Pom
- Kontakt:
Re: [VXA][RGSS3] Potrzebna osoba do napisania prostego menusa.
RGSSu nie ogarniam, ale rzuciłem okiem na twój projekt i na szybko poprawiłem kilka rzeczy. Nadal trochę potrzeba szlifu, ale wydaje mi się, że ogólnie działa lepiej.
https://drive.google.com/file/d/1JRq0An ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1JRq0An ... sp=sharing