Manga Carta [download]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [pełna wersja] Manga Carta

Post autor: Jazzwhisky »

Yup, popieram wpis Torque, gdyby przejście do kolejnych tur/wymiana kart odbywały się szybciej i wygodniej, pod względem grywalności trudno byłoby MC zarzucić cokolwiek.

Co do tej tego poziomu trudności gry, jego wybór już przecież jest, wystarczy przeciwnikom zapodać np. 3x swojego HP - ja już chyba wpadłem w trans, bo po początkowych porażkach, teraz jadę zupełnie bez trzymanki. Wszystko to chyba kwestia pogrania, jak w większości gier. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1154
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [pełna wersja] Manga Carta

Post autor: Michu »

Pozniej sie do wszystkiego ustosunkuje, powiem tylko, ze nie - RM2k nie obsluguje innych klawiszy niz decyzja/powrot/strzalki. Gdybym zastosowal patch na obsluge calej klawiatury, nie moglbym uzyc tego rozszerzajacego charsety, co by karty w nich poumieszczac.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: [pełna wersja] Manga Carta

Post autor: Kalashnikov »

Michu już zna (mniej więcej) moje zdanie. Gra przednia, śliczna jeśli chodzi o oprawę wizualną (co do audio - poszerzyłbym o kilka więcej kawałków), bo wszystko do siebie idealnie pasuje.
Brakuje mi niestety kilku opcji, jak domyślnie ustawione staracia np. Trening - Cpu HP 300 : Gracz HP 1000, Pro - Cpu HP 2500 : Gracz HP 500 etc. Za wygranie dajmy na to 5 pojedynków Pro otrzymalibyśmy, dajmy na to jedną kartę ekstra do talii, nową muzyczkę itp. Wiem, niby jest już to w grze, ale jednak nie do końca w tej postaci. Obecnie ktoś, kto potrafi rozwalić komputer o HP 3000 mając samemu 400 HP, nie będzie bardziej nagrodzony, niż ktoś kto dokonuje tego samego mając 1000 HP.
Poza tym pojedynek umiliłoby (przynajmniej na początku) spowolnienie tury przeciwnika tzn. gdybyśmy widzieli dokładnie, która kartą atakuje którego z naszych wojowników np. szybkim przesunięciem karty atakującej na kartę broniącą. Do tego wyświetlone ile HP zostało zadane, ile nam zostało (również w postaci krótkiej animacji/obrazka) i początkujący gracz pojąłby mechanikę gry w oka mgnieniu, a i wyglądałoby to przyjemniej.
Ostatnią rzeczą, nieco powiązaną z pierwszą sprawą, jest brak możliwości zdobywania kolejnych grywalnych kart. Fajne jest zbieranie kart kolekcjonerskich, ale jeszcze większą motywacją do kolejnych potyczek, byłaby szansa na zdobycie takiego Czerwonego Goku (początkowo nieobecnego w talii), czy Żółtego Luffiego.

Wymieniłem to, czego mi brakuje, bo reszta to same plusy i tylko powtarzałbym się za poprzednikami. Kawał świetnej roboty, do tego wykonany w tak krótkim czasie (kolejny przykład zaraz po Komnacie), tylko gratulować i czekać na drugą część.
Torque
Posty: 51
Rejestracja: 23 kwie 2006, 13:50

Re: [pełna wersja] Manga Carta

Post autor: Torque »

Kalashnikov pisze:Poza tym pojedynek umiliłoby (przynajmniej na początku) spowolnienie tury przeciwnika tzn. gdybyśmy widzieli dokładnie, która kartą atakuje którego z naszych wojowników np. szybkim przesunięciem karty atakującej na kartę broniącą.
O tym też myślałem, ale zamiast jakiegoś ruszania kartą wystarczyłoby, żeby karta przeciwnika, która nas atakuje podświetliła się na chwilę chociaż. Zawsze to lepiej, bo np. mogę się zagapić, nie policzyć sobie które karty w tej turze mogą atakować i nie wiem która karta mnie atakuje, nie wiem czy mam wykorzystać blok i poczekać na silniejszą.
W ogóle to mi się marzą takie bajery jak jakieś dodatkowe tryby, np. turniej, gdzie trzeba wygrać kilka walk pod rząd o rosnącym stopniu trudności. Tryb w którym np. dostajemy 1000HP, przeciwnik nie dostaje wcale i po prostu zlicza nam ilość tur, jaką jesteśmy w stanie wytrzymać. Wtedy nagrody można zrobić zamiast jeden punkt za walkę, to za wygranie turnieju coś, za przetrwanie odpowiedniej ilości tur coś, a za pojedyncze walki jakieś drobnostki. I tak samo myślę, że byłoby sympatyczniej, gdyby karty kupowane przez nas zostawały włączane do talii. I więcej hentajów jako nagrody xD
Ale to już materiał na kolejną część, o ile powstanie kiedyś coś takiego xD
ShaQ
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2006, 10:55

Re: [pełna wersja] Manga Carta

Post autor: ShaQ »

E, albo to ja jestem nienormalny i nie doczytałem zasad, albo faktycznie gra zapomina moje karty specjalne po zapisaniu i wyjściu :/
tsukuru.pl
okrutny spam w sygnaturze.
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40

Re: [pełna wersja] Manga Carta

Post autor: LasTTurN »

Zapowiedź z miejsca przykuła moją uwagę, okazuje się że słusznie. Gra prezentuje się świetnie. Oprawa wizualna jak i grywalność stoi na wysokim poziomie. Muzyczka niestety nie wpadła w mi ucho, mimo opcji wyboru, może to ta jakość midi...(szczególnie denerwująca dla mnie jest melodia w czasie pojedynku). Gra Micha zapewniła mi wiele zabawy i zmusiła do zapoznania się z instrukcją, która wygląda równie profesjonalnie. Gdyby to wydrukować, oprawić w pudełko, grę wrzucić na dyskietkę i cofnąć się do drugiej połowy lat 80, sprzedawałoby się jak bułeczki, a Michu spałby na kasie ;)

Świetna gra do oderwania się od klasycznych rpg zrealizowana w bardzo krótkim czasie, za co dodatkowe słowa uznania.

Gratulacje!
Dave
Posty: 60
Rejestracja: 11 maja 2007, 16:28

Re: [pełna wersja] Manga Carta

Post autor: Dave »

Kalashnikov - dobre pomysły. Zwłaszcza to z HP kart :P Takei coś zawsze ulepszyłoby rozgrywkę - a gra stawałaby się coraz to bardziej idealna :D
Jedyny pomysł, który nie jest wedug mnie dobry ( w tej postaci ) to zdobywanie kart do gry. Dobrze, że nie ma od razu rozwiniętych kart - a lepszym rozwiązaniem byłoby np. dokupienie nowej talii z jakiegoś anime - a są dwa sloty w menu puste xD Ewentualnie kupowanie kart oddzielnie - np. za dwa PZ. Byłoby to oczywiście nieopłacalne bo cała talia ( np. 2 karty wojowników + trzy "ulepszacze" + jakaś jeszcze karta + karta specjalna ) kosztowałyby 10 PZ :P
Awatar użytkownika
Qualrath
Posty: 283
Rejestracja: 09 paź 2006, 19:33

Re: [pełna wersja] Manga Carta

Post autor: Qualrath »

Whoah, az zal bierze, ze juz pograc nie moge T_T Screeny wygladaja orzechowo-miodnie, az mnie skreca, zeby wrocic i to odpalic >=D
Strasznie sie zdziwilem, jak zobaczylem, ze to juz jest, a dopiero pozniej sie zorientowalem, ze data premiery dawno juz ustalona na ten dzien xD
Obrazek
Qual Noworoczny ^^
Awatar użytkownika
Kiksi

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon I (miejsce 3)
Posty: 361
Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02

Re: [pełna wersja] Manga Carta

Post autor: Kiksi »

Przeszedłem na stówe ;p Gra bardzo dobra, na początku się przegrywało, ale potem jak już załapalem o co chodzi, to każda walka konczyla sie wygraną :) Aż kuje w sercu, że nie ma żadnych dodatkowych kart, jakichś (jak to wcześniej było już powiedziane) turnieji, misji na okreslonych zasadach, coś jak misje w GGX, itd. Grając sobie pomyślałem, że swietnie by sobie można było pograć z kumplem, choć to dość odległa myśl to rozrywka byłaby na dwa razy większym poziomie :P Dalej, troche nie pasująca muzyka, jak dla mnie powinna być to spokojna, podchodząca pod jakąś zagadke nutka. Najbardziej pasowała muza z CT. Ewentualnie dodanie opcji wyłączenia dźwięku. Mam jeszcze nadzieje, że rozbudujesz ten projekt, bo pomijając te drobne uwagi jest naprawde świetny. :)
Awatar użytkownika
Yaslon
Posty: 121
Rejestracja: 11 kwie 2007, 15:21

Re: [pełna wersja] Manga Carta

Post autor: Yaslon »

Właściwie powiem to, co poprzednicy. Gra się bardzo przyjemnie, ale po odblokowaniu wszystkich 'sekretów' nie ma już motywacji do grania. Marzeniem byłby tryb hot-seat i myślę, że nie byłoby to strasznie trudne do wykonania :3
Obrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1154
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [pełna wersja] Manga Carta

Post autor: Michu »

hot seat bedzie, a jezeli odblokowaliscie juz wszystkie sekrety - wyslijcie mi w przyszlym tygodniu sejwa, a czeka na was specjalna nagroda =]
Obrazek
Awatar użytkownika
Foxer

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 2); TA Sprite Contest 3 (miejsce 3); Liga Mapperów Sezon II (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon III (miejsce 2); TA Code-Off Edycja V (zwycięstwo)
Posty: 492
Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
Lokalizacja: Poznań

Re: [pełna wersja] Manga Carta

Post autor: Foxer »

Gra jest świetna, cholernie wciąga :). Przeczytałem wszystkie posty w temacie i gorąco popieram większość pomysłów m.in. wyświetlanie HP (najlepiej pod kartami - nikomu nie chce się włazić w statystyki), możliwośc zdobywania grywalnych kart i oczywiście więcej hentajów xD.

Także mam parę swoich pomysłów:
1. W grze przeszkadzało mi to, że wszystkie karty wspomagające mają taki sam efekt - zwiększają HP o wartość początkową. Według mnie różne karty powinny mieć różne efekty. Na każdej powinno być napisane, ile HP dodaje.
2. Żółta karta wspomagająca wystawiona na obronę powinna bronić bardziej - zmniejszać obrażenia o więcej niż połowę. Żółte jest przecież lepsze od czerwonego ;).
3. Tzw. 'szczęśliwy traf' - czyli na przykład 5% szansy, że od razu do ręki dostaniemy wojownika o kolorze zielonym lub czerwonym ;). Ostatecznie może być 'kupowanie szczęścia' (zarąbiście brzmi xD) w sklepiku.
4. Możliwość wyboru komputera-karciarza. Mogłoby być kilka postaci, każda używałaby troszkę innej techniki. Jeden broniłby jednego wojownika i go rozwijał, inny stawiałby na ilość wojów itp.
5. Jakaś niby 'kampania' . Kreujemy bohatera, zbieramy karty, bierzemy udział w coraz bardziej prestiżowych turniejach - taka przygoda, o! :P
6. Dorobienie kart specjalnych, o ciekawych efektach - niektóre byłyby od razu w talii, resztę trza kupić. Mogłyby one na przykład pozbawiać przeciwnika tury, albo nie pozwalać mu na awans w najbliższych dwóch turach itd...

Cóż, może niektóre pomysły się spodobają ;).
Awatar użytkownika
Yaslon
Posty: 121
Rejestracja: 11 kwie 2007, 15:21

Re: [pełna wersja] Manga Carta

Post autor: Yaslon »

Mi najbardziej przeszkadza to, że jak jeden gracz rozwinie swoje postaci to drugi nie może nic zrobić, bo to, co wystawi od razu ginie. Przez to jeśli wykończy się wszystkich wojowników komputera, a samemu ma się np. trzech zielonych to można wygrać z zamkniętymi oczami.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: [pełna wersja] Manga Carta

Post autor: Kalashnikov »

Niekoniecznie, gdyby nie szczęście, to mój Żółty Vegeta (tak, tak, miałem Żółtego Vegetę!) poległby z rąk kart słabych, ale za to dużą ilością HP (taki Vegeta atakuje mimo wszystko tylko jedną kartę na turę, a CPU wystawia ich 2-3 na turę).

Btw, postuluję o dodanie odgłosów podczas przemian kart! Tak mi się morda cieszyła, jak Vegeta zrobił się żółty, że gdyby do tego coś tam wrzasnął, to chyba by mnie cucili XD
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: [pełna wersja] Manga Carta

Post autor: BeVoo »

A moja propozycja to rozszerzenie pomyslu Kalashnikova - dodac animowane postacie na kartach! :D To bylaby dopiero masakra :)
Co do Zoltych kart - zdazylo mi sie miec az dwie takie w druzynie i slabiutka aralka wbrew pozorom szybko zginela z rak zielonego wroga. Moje przeoczenie, nie zorientowalem sie kiedy mi ja zdjeli.
Fakt faktem, ze juz nawet 'zielona druzyna' jest kozacka, ale nie zawsze. Poza tym wcale nie tak latwo zebrac w miare szybko zielona druzyne. Dziekujemy Michu.

A tak wogole to juz niedlugo, juz za chwile bede mial 100% :)
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
ODPOWIEDZ