Gromada [download]
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- CoR_P
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 lis 2008, 20:39
Gromada [download]
Gromada:
Od dłuższego czasu kompletuję postapokaliptyczną gierkę, której akcja rozgrywa się w świecie zniszczonym przez tajemniczy kataklizm. Jedyne życie jakie ocalało tli się w wybudowanych zawczasu schronach. Wyjście z nich bez odpowiedniego skafandra, chroniącego przed toksyczną atmosferą jest równe z samobójstwem. Schrony kontaktują się ze sobą i tworzą coś na kształt jednolitego systemu ekonomiczno-politycznego i nazywane są Gromadami, jednak po dwudziestu latach i ten system zawodzi. Polityka zamienia się w zdegenerowane rządy totalitarne na które społeczeństwo coraz bardziej się uodparnia. Powstające konflikty z władzą reprezentowaną przez Wielkiego Kanclerza, doprowadzają do ruiny kruchą gospodarkę, a jedynym ratunkiem dla ocalałej ludzkości może być tylko pomoc z zewnątrz...
A są jeszcze prawdopodobnie gdzieś ludzie (i nie tylko) którzy przeżyli dawną zagładę... oj są i wcale nie mają miłych zamiarów...
Gra powstaje na bazie RPG Makera 2000 i raczej nie wyróżnia się niekonwencjonalnymi skryptami, aczkolwiek tych konwencjonalnych jest dosyć sporo. Grafika prawie w całości autorska. Fabularnie prace zaawansowane są w 70% a gra najszybciej wyjdzie na przełomie stycznia i lutego.
Do obejrzenia jest trailer na YouTubie:
http://www.youtube.com/watch?v=KotfmQ4EhOs
Download gry - http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&title=2k-gromada Zapraszam
Od dłuższego czasu kompletuję postapokaliptyczną gierkę, której akcja rozgrywa się w świecie zniszczonym przez tajemniczy kataklizm. Jedyne życie jakie ocalało tli się w wybudowanych zawczasu schronach. Wyjście z nich bez odpowiedniego skafandra, chroniącego przed toksyczną atmosferą jest równe z samobójstwem. Schrony kontaktują się ze sobą i tworzą coś na kształt jednolitego systemu ekonomiczno-politycznego i nazywane są Gromadami, jednak po dwudziestu latach i ten system zawodzi. Polityka zamienia się w zdegenerowane rządy totalitarne na które społeczeństwo coraz bardziej się uodparnia. Powstające konflikty z władzą reprezentowaną przez Wielkiego Kanclerza, doprowadzają do ruiny kruchą gospodarkę, a jedynym ratunkiem dla ocalałej ludzkości może być tylko pomoc z zewnątrz...
A są jeszcze prawdopodobnie gdzieś ludzie (i nie tylko) którzy przeżyli dawną zagładę... oj są i wcale nie mają miłych zamiarów...
Gra powstaje na bazie RPG Makera 2000 i raczej nie wyróżnia się niekonwencjonalnymi skryptami, aczkolwiek tych konwencjonalnych jest dosyć sporo. Grafika prawie w całości autorska. Fabularnie prace zaawansowane są w 70% a gra najszybciej wyjdzie na przełomie stycznia i lutego.
Do obejrzenia jest trailer na YouTubie:
http://www.youtube.com/watch?v=KotfmQ4EhOs
Download gry - http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&title=2k-gromada Zapraszam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2009, 23:19 przez CoR_P, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://cor_p.w.interii.pl/obrazki/Podpis.JPG[/img]
- Inq
- Posty: 1041
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20
Re: Gromada (Zapowiedź)
Dla mnie wygląda świetnie!
Nprawde, mimo, że grafika jest trochę biedna to wszyscy prezentuje niesamowity KLIMAT!
Grafikę robisz sam, czy masz skądś?
Jedne z najlepszych facesetów jakie widziałem.
Co to za muzyka?
Życzę ci, żebyś skończył, gra zapowiada się niesamowicie.
Jedynie ta gadka z robotem troche nie za bardzo mi pasuje (o tym filozofie).
Nprawde, mimo, że grafika jest trochę biedna to wszyscy prezentuje niesamowity KLIMAT!
Grafikę robisz sam, czy masz skądś?
Jedne z najlepszych facesetów jakie widziałem.
Co to za muzyka?
Życzę ci, żebyś skończył, gra zapowiada się niesamowicie.
Jedynie ta gadka z robotem troche nie za bardzo mi pasuje (o tym filozofie).
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto
Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
- Mertruve
- Posty: 1518
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07
Re: Gromada (Zapowiedź)
Jak dla mnie za duży lans dialogami, ale słitaśnie się zapowiada =D Rób, rób!
Stare dobre " śmierć" <3
Stare dobre " śmierć" <3
- Sobriquet Gaido
- Posty: 474
- Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
- Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D
Re: Gromada (Zapowiedź)
Główny bohater wygląda jak Borewicz. Tylko, że on naprawdę nia ma nawet blaszanej komóry którą mógłby zaszpanować. Na RPGmakera wiele gier w pdoobnym klimacie nie ma, więc fajnie jakby coś z tego wyszło.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Gromada (Zapowiedź)
Ktoś się jednak potrafi lansować tym co w RPG jest najważniejsze. Ode mnie wielki + za trailer, bo pokazałeś sporo z gry I JEJ PRZEBIEGU. Dobre dialogi i przebieg rozgrywki do tego przewinąłeś walki ZA co też + i daje do odczuć, że ma się do czynienia z nieprzeciętnym podejściem do tworzenia trailera gry.Mertruve pisze:Jak dla mnie za duży lans dialogami[/size]
Nie prezentuje się biednie. Jak dla mnie jest bardzo dobra...Ktoś widać robi grę pod fabułę, a nie fabułę pod grafikę stąd zapewne takie zarzuty...PSI w czarach...System Schock 2 się kłania i dobrze, że lubisz takie Cyber-Punkowe klimaty. Według mnie początkowe wrażenia baaardzo pozytywne. Oby gra wyszła szybko aha od razu rób sobie kopie na CD-kach tylko 1zł w każdym kiosku ruchu wtedy nawet jak ci dysk padnie nie będzie problemów...Inq pisze: Nprawde, mimo, że grafika jest trochę biedna to wszyscy prezentuje niesamowity KLIMAT!
Aha...grafika robiona w taki sposób przez tworzenie jej pod fabułę daje wielki klimat gierkom 2-D nieważne jakiej jakości elementów, by w niej użyto...
Ostatnio zmieniony 13 lis 2008, 21:38 przez X-Tech, łącznie zmieniany 2 razy.
- CoR_P
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 lis 2008, 20:39
Re: Gromada (Zapowiedź)
Gierka ogólnie ma być taką historyjką opowiedzianą za pomocą RPG Makera, więc grafikę podporządkowałem pod
fabułę (a manga mnie specjalnie nie przekonuje) i jest to trochę tak na ilość. Prawie wszystko co widać to moja robota, łącznie z postaciami i innymi 'setami. Muzyka muzykalny to ja nie jestem, więc naściągałem co pasowało. Jest trochę Inqa, ludzixa, Czajkowskiego, Beethovena, Bacha, ale pierwsze sekundy trailera to wmontowane mp3.
Co do Borewicza i jego gęby, to główny bohater będzie miał dużo bardziej paskudny charakter, chociaż jego reakcje zależą często od tego jak go wychowamy podczas gry - tu rola reputacji. Trudno mi powiedzieć jak długo będzie toczyć się rozgrywka - mi na razie ekspresem zajmuje tak trzy godziny, a poziom trudności podkręcę pewnie na samym końcu. Nie będzie łatwego skilowania. Bardziej od tego jaki masz poziom decyduje jaką masz zbroję i gnata. Nie będzie też ożywiania bohaterów, jak jakiś polegnie, wiec trzeba będzie uważać.
No i robię, robię...
PS - co do ilości pokazanej gry w trailerze to niechronologiczny mały procent, myślę, że nie zdradziłem za dużo, ale kolejne materiały dopiero wraz z grą :)
fabułę (a manga mnie specjalnie nie przekonuje) i jest to trochę tak na ilość. Prawie wszystko co widać to moja robota, łącznie z postaciami i innymi 'setami. Muzyka muzykalny to ja nie jestem, więc naściągałem co pasowało. Jest trochę Inqa, ludzixa, Czajkowskiego, Beethovena, Bacha, ale pierwsze sekundy trailera to wmontowane mp3.
Co do Borewicza i jego gęby, to główny bohater będzie miał dużo bardziej paskudny charakter, chociaż jego reakcje zależą często od tego jak go wychowamy podczas gry - tu rola reputacji. Trudno mi powiedzieć jak długo będzie toczyć się rozgrywka - mi na razie ekspresem zajmuje tak trzy godziny, a poziom trudności podkręcę pewnie na samym końcu. Nie będzie łatwego skilowania. Bardziej od tego jaki masz poziom decyduje jaką masz zbroję i gnata. Nie będzie też ożywiania bohaterów, jak jakiś polegnie, wiec trzeba będzie uważać.
No i robię, robię...
PS - co do ilości pokazanej gry w trailerze to niechronologiczny mały procent, myślę, że nie zdradziłem za dużo, ale kolejne materiały dopiero wraz z grą :)
[img]http://cor_p.w.interii.pl/obrazki/Podpis.JPG[/img]
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Gromada (Zapowiedź)
oh i ah. Właśnie o to chodzi. Zrobić filmową, przegiętą fabułę i dialogi. Grafa ma tylko ułatwić zrozumienie treści gry jeśli się prowadzi ją jak film...A gorzej, lepiej wykonane elementy dodają jej uroku nawet te gorsze czasem są plusem dla całości.Ważne, by dało się domyśleć z fabuły, sytuacji co dany element przedstawia. To niemal jak z czytaniem książki tylko, że o wiele lepiej.CoR_P pisze:Gierka ogólnie ma być taką historyjką opowiedzianą za pomocą RPG Makera, więc grafikę podporządkowałem pod
fabułę
Do takich klimatów pasuje jak pięść do nosa. Manga i mangowe postaci, by taki klimat zepsuły.CoR_P pisze: (a manga mnie specjalnie nie przekonuje)
Muzyka jest konkretna. Szczególnie do fabuły pasują kawałki poważne najbardziej. Takie gry najbardziej zapadają w pamięć często przez sam wzgląd na muzykę (nieźle dobraną oczywiście - MP3 poważne i midiki też byle by jak najmniej z hitów jrpg, a więcej klasyków)CoR_P pisze: i jest to trochę tak na ilość. Prawie wszystko co widać to moja robota, łącznie z postaciami i innymi 'setami. Muzyka muzykalny to ja nie jestem, więc naściągałem co pasowało. Jest trochę Inqa, ludzixa, Czajkowskiego, Beethovena, Bacha, ale pierwsze sekundy trailera to wmontowane mp3.
Jestem do niego przychylnie nastawiony DO TEJ GRY i uważam, że będzie to coś bardzo dobrego, a wnioskując z tego co już powstało zapewne taki już poziom dawno osiągnęło...
Ostatnio zmieniony 13 lis 2008, 22:15 przez X-Tech, łącznie zmieniany 3 razy.
- Secretman
- Posty: 491
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:12
Re: Gromada (Zapowiedź)
Powodzenia w tworzeniu Gromady.
I skoro masz już 70% fabuły, to pod żadnym pozorem nie wydawaj dema, bo większość "RPGmakerowych" produkcji w wersjach demonstracyjnych nie zostaje ukończonych(Tale of Exile?).
I skoro masz już 70% fabuły, to pod żadnym pozorem nie wydawaj dema, bo większość "RPGmakerowych" produkcji w wersjach demonstracyjnych nie zostaje ukończonych(Tale of Exile?).
- Inq
- Posty: 1041
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20
Re: Gromada (Zapowiedź)
Nie ma co, muzyka klasyczna świetnie pasuje do takich klimatów. Jak miałem zrobić taki mid postnuklearny, to wyszło - jak ktoś to określił - kościelne.
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto
Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: Gromada (Zapowiedź)
Jako że projekt bardzo mi się spodobał i widac poważne i "dojrzałe" podejście do całej sprawy, to troszkę wypytam się o fabułę (zazwyczaj tego nie robię, bo nie ma sensu dopytywac się "skąd wziął się wielki kamień mocy?").
Nie odbierz tego jako czepianie się, a raczej jako komplement, bo im bardziej gra dopracowana, tym więcej będę od niej wymagac.
Charsety trochę nie w moim typie, ale rzeczywiście jest tak, jak powiedziałeś - inne by nie pasowały. Piękne facety i obrazki w cutscenkach. Ogólnie cud, miód i orzeszki, na pewno zagram jak wyjdzie, więc rzyczę powodzenia.
PS Wystartuj może w Golden Forkach w kategorii zapowiedz? Wystarczy, że podrasujesz trochę trailer (swój komentarz zostawiłem na YT).
Ludzie nie wiedzą dlaczego pochowali się do bunkrów?CoR_P pisze: ...w świecie zniszczonym przez tajemniczy kataklizm.
Jak uodparnia? Czy chodzi o to, że społeczeństwo coraz bardziej zaczyna "walczyc" z systemem?CoR_P pisze:Polityka zamienia się w zdegenerowane rządy totalitarne na które społeczeństwo coraz bardziej się uodparnia.
Jaka pomoc z zewnątrz? Zaczną czerpac energię z napromieniowanych kamieni i piasku, czy uprawiac pomidory na spalonej ziemi?CoR_P pisze:...jedynym ratunkiem dla ocalałej ludzkości może być tylko pomoc z zewnątrz...
Nie odbierz tego jako czepianie się, a raczej jako komplement, bo im bardziej gra dopracowana, tym więcej będę od niej wymagac.
Charsety trochę nie w moim typie, ale rzeczywiście jest tak, jak powiedziałeś - inne by nie pasowały. Piękne facety i obrazki w cutscenkach. Ogólnie cud, miód i orzeszki, na pewno zagram jak wyjdzie, więc rzyczę powodzenia.
PS Wystartuj może w Golden Forkach w kategorii zapowiedz? Wystarczy, że podrasujesz trochę trailer (swój komentarz zostawiłem na YT).
- CoR_P
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 lis 2008, 20:39
Re: Gromada (Zapowiedź)
Ludzie znają objawy kataklizmu ale nie jego przyczyny, a były to z początku dajmy na to anomalie w transmisjach radiowych, trzęsienia ziemi, dziwne zjawiska na niebie, zmiana składu atmosfery, skończywszy na zabójczym efekcie cieplarnianym i kwasowych deszczach, choć nie wiadomo, czy w każdym rejonie Ziemi przebiegało to tak samo. Efekty te jeszcze się dość poważnie utrzymują.Kalashnikov pisze:Ludzie nie wiedzą dlaczego pochowali się do bunkrów?
Tak. Gra zaczyna się w momencie schyłku systemu totalitarnego jaki wykształcił się w Gromadach. Jest to zły ustrój, jednak dotychczas sprawnie utrzymywał gospodarkę. Dochodzi do klaustrofobicznej paranoi.Kalashnikov pisze:Jak uodparnia? Czy chodzi o to, że społeczeństwo coraz bardziej zaczyna "walczyc" z systemem?
eee... pomoc? to chyba za dużo powiedziane. Naprawdę użyłem tego słowa? :) No cóż, czasy Gromad prawdopodobnie kończą się... a informacje o innych hermetycznych skupiskach ludzkości są raczej hipotetyczne więc Ziemia pewnie zostanie martwą planetą, podobną do Wenus. Ale choć przeznaczenie jest nieuchronne, wszystko okaże się w swoim czasie.Kalashnikov pisze:Jaka pomoc z zewnątrz?
[img]http://cor_p.w.interii.pl/obrazki/Podpis.JPG[/img]
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Gromada (Zapowiedź)
Kalash poruszył dość istotny problem - niestety, w s-f wszystko powinno trzymać się kupy. I mimo, że trailer podobał mi się bardzo i cały pomysł uważam za świetny, to boję się, że gra padnie na podobnych szczegółach, co np. mnie odstraszy natychmiast.
Tak jak z dialogami, o których wspomniał Mert, kiedy bierzesz się za kreowanie świata nie powinieneś wrzucać do niego pustych haseł (efekt cieplarniany, anomalie pogodowe, endorfiny itp. itd.), nieco wyrwanych z kontekstu, bo może to powodować efekt odwrotny do zamierzonego. Wszystko musi mieć swoją przyczynę i skutek, to nie fantasy (chyba?), gdzie otwiera się wielki portal i pół miliona demonów zalewa Azeroth.
Piszę o tym, bo teraz po twojej odpowiedzi w mojej głowie narodziło się jeszcze więcej wątpliwości w stylu tych, o które zapytanie rzucił Kalashnikov. A w twoim przypadku: zapewniasz, że chcesz opowiedzieć historię. Czasem można przymknąć oko na niektóre sprawy, ale łatwiej o to w odmóżdżającej nawalance niż tytule pretendującym na dobrą opowieść w formie gry.
Co nie zmienia faktu - zapowiada się to pięknie, przynajmniej w sferze oprawy/klimatu. Na pewno przyda Ci się ktoś od wyłapywania błędów w dialogach, bo to jedna z tych rzeczy o których większość RM-twórców niekoniecznie myśli, a które mogą klimat nieco popsuć.
P.S. Psi (i jego wykorzystanie w grach) jest "trochę" starszym pojęciem niż SS2, a manga/anime+s-f (bez względu na podgatunek) to jeden z najpopularniejszych tematów gatunku. Błagam, bez takich kuriozów. Bo zaraz znów wylądujemy na sławetnym "Władca Pierścieni był super, prawie jak Baldur's Gate".
Tak jak z dialogami, o których wspomniał Mert, kiedy bierzesz się za kreowanie świata nie powinieneś wrzucać do niego pustych haseł (efekt cieplarniany, anomalie pogodowe, endorfiny itp. itd.), nieco wyrwanych z kontekstu, bo może to powodować efekt odwrotny do zamierzonego. Wszystko musi mieć swoją przyczynę i skutek, to nie fantasy (chyba?), gdzie otwiera się wielki portal i pół miliona demonów zalewa Azeroth.
Piszę o tym, bo teraz po twojej odpowiedzi w mojej głowie narodziło się jeszcze więcej wątpliwości w stylu tych, o które zapytanie rzucił Kalashnikov. A w twoim przypadku: zapewniasz, że chcesz opowiedzieć historię. Czasem można przymknąć oko na niektóre sprawy, ale łatwiej o to w odmóżdżającej nawalance niż tytule pretendującym na dobrą opowieść w formie gry.
Co nie zmienia faktu - zapowiada się to pięknie, przynajmniej w sferze oprawy/klimatu. Na pewno przyda Ci się ktoś od wyłapywania błędów w dialogach, bo to jedna z tych rzeczy o których większość RM-twórców niekoniecznie myśli, a które mogą klimat nieco popsuć.
P.S. Psi (i jego wykorzystanie w grach) jest "trochę" starszym pojęciem niż SS2, a manga/anime+s-f (bez względu na podgatunek) to jeden z najpopularniejszych tematów gatunku. Błagam, bez takich kuriozów. Bo zaraz znów wylądujemy na sławetnym "Władca Pierścieni był super, prawie jak Baldur's Gate".
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- CoR_P
- Posty: 58
- Rejestracja: 11 lis 2008, 20:39
Re: Gromada (Zapowiedź)
Cóż - nie będę zdradzał całego przebiegu gry. Wszystko widoczne jest i tak z perspektywy przygód głównego bohatera. Wielkie tajemnice tego świata będą odkrywane stopniowo w trakcie rozgrywki, natomiast poznanie prawdziwej przyczyny apokalipsy związane jest z zakończeniem głównego wątku. Wcześniej gracz będzie musiał zadowolić się ludowymi podaniami na ten temat, z których nie wszystkie będą prawdziwe.
Gra przed pojawieniem się bedzie jeszcze testowana na ludziach, więc jeśli będą jakieś istotne niedociagnięcia w dialogach, to na pewno to wyjdzie i ulegnie poprawieniu.
Gra przed pojawieniem się bedzie jeszcze testowana na ludziach, więc jeśli będą jakieś istotne niedociagnięcia w dialogach, to na pewno to wyjdzie i ulegnie poprawieniu.
[img]http://cor_p.w.interii.pl/obrazki/Podpis.JPG[/img]
- Mertruve
- Posty: 1518
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07
Re: Gromada (Zapowiedź)
Kiedy widzisz, jak z nieba spadają słonie, zaczynasz wypytywać je kim są, skąd przychodzą i dokąd idą, czy chowasz się gdzie popadnie :)?Ludzie nie wiedzą dlaczego pochowali się do bunkrów?
Dla mnie SF (gatunki :<) to też baśń o sumie niezerowej - jeżeli coś się dzieje, to znaczy, że powinno. Jeżeli wyjaśnienie podane przez autora nie trzyma się kupy u nas, to znaczy, że w świecie gry są inne warunki, na których to wyjaśnienie się opiera. O.
- Sobriquet Gaido
- Posty: 474
- Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
- Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D
Re: Gromada (Zapowiedź)
Ja tam bym się z takim słoniem zaprzyjaźnił i wyruszył w wielką podróż po Świętą Pyrę. A tak poważnie to bym się raczej zastanowił jak problem rozwiązać. A ponieważ lepiej pozbyc się przyczyny niż niwelować skutki, pytanie "skąd się to cholerstwo wzięło?" nasuwa się automatycznie...Mertruve pisze:Kiedy widzisz, jak z nieba spadają słonie, zaczynasz wypytywać je kim są, skąd przychodzą i dokąd idą, czy chowasz się gdzie popadnie :)?
Co SF. Gdy moja Ex bejbe pisała pracę magisterską chciała wziąść temat fantasy. Promotor się pyta "To to te latające statki, UFO i roboty?"... I jakos tak dziwnie wyszło, że z fantasy, później mangi zeszło na mundurki szkolne. Fuj fuj fuj...