Sztuka Bycia Potworem
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- Michu
- Posty: 1160
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
- Lokalizacja: Piła/Poznań
- Kontakt:
Sztuka Bycia Potworem
Nazwa: Sztuka Bycia Potworem
Wersja: Demo
RM: 2003 (nie wymaga posiadania programu)
Typ: Planszówka/RPG
Autor: Michu
Wstęp
Po wielu, często bardzo burzliwych perypetiach składam na ręce Wasze demo zapowiadanej dawno temu gry "Sztuka Bycia Potworem". Jedna uwaga na wstępie. Nie traktujcie tej produkcji jako pełnowymiarowej gry, to raczej krótki przerywnik szarej codzienności w sam raz na listopadowy, pochmurny wieczór.
Oprawa
SBP zbudowane jest przede wszystkim na grafikach z Dragon Quest Monsters Caravan Heart. Do tego dochodzi systemowa grafika od DE i jeszcze kilka pierdół, wszystkich (mam nadzieję, że o nikim nie zapomniałem) pomocników wymieniłem w podziękowaniach. Muzyka radosna, trochę randomowa i, chyba, rzadko przez scenowiczów używana.
Rozgrywka
Gra jest połączeniem gry planszowej (w stylu Magii i Miecza) oraz RPG (w stylu... każdego RPG, gdzie nabijamy doświadczenie, żeby rozwijać swoją postać). Myślę, że sterowanie jest dosyć intuicyjne, ale wrazie czego w menu gry znajduje się szybki samouczek, który wprowadzi was w annały rozgrywki.
Pełna wersja
Zasadniczo, nie planuję. W demie znajdzie się pewnie kilka błędów, niemniej nie powinny one zepsuć wam rozgrywki. Mógłbym oczywiście podrasować projekt i testować kolejne tygodnie, ale... po prostu nie mam czasu. Do studiów dochodzi mi jeszcze inny projekt ;)
Screeny:
Download
http://www.box.net/shared/keo2suamnv
Rodzaj: RPG/Planszówka
RM: 2003
Projekt, który w zasadzie powstał ze zlepku kilku pomysłów nie mających przyszłości w RM. Obecnie większość czasu spędzam na studiowaniu i chronicznym braku dostępu do internetu, stąd też postanowienie stworzenia mało wymagającej gry z ograniczonej ilości zasobów. Tyle.
Świat SBP to klasyczne uniwersum fantasy widziane z drugiej, tj. ciemnej strony. W trybie historii wędrujemy po wsiach i miastach zamieszkałych przez potwory, sami zresztą potworem będąc. Do wyboru mamy jedną z trzech różniących się od siebie bestii.
Głównym celem jest walka z wszelkiej maści bohaterami, którzy nie wiedzieć czemu uwielbiają dla rozrywki zabijać naszych współplemieńców. Rozpoczynasz więc jako mało slim, by w drodze zdobywania doświadczenia i korzystania z dobrodziejstw ewolucji zyskać miano Nuckelavee – legendarnego potwora zdolnego poradzić sobie z każdym, nawet najbardziej okrutnym herosem.
Misje to zarówno scenariusze służące rozszerzaniu żartobliwej wizji świata ukazanego w historii oraz całkowicie oderwane od realiów gry 'zajawki' – przykładowo plansza mangowa, scenowa itd.
Jak już pewnie zdążyliście zaważyć, w rodzaju projektu pojawia się magiczne 'RPG/Planszówka'. To nie pomyłka – Sztuka Bycia Potworem jest grą planszową z niewielkimi wstawkami RPG (czyt. doświadczenie i levelowanie). Nie powinna wam również umknąć wzmianka o ewolucji. Dzięki szkoleniu swojego potwora poprzez scenariusze w trybie historii nasz pupil będzie ewoluował na coraz wyższe stopnie rozwoju (zawsze możemy wybrać jeden z dwóch wariantów).
Przyznaję, że dużą inspiracją przy tworzeniu systemu była dla mnie Magia i Miecz (dla wszystkich, którym ta nazwa nic nie mówi – przeczytajcie czwarty numer Tokei). Bohater posiada 3 statystyki – Siłę, Moc i Życie. W zależności od rodzaju przeciwnika będzie używał pierwszej lub drugiej do obliczania wygranej. Pojedynek polega tylko i wyłącznie na rzuceniu kostką k6, dodaniu tego do wartości odpowiedniej statystyki i porównaniu efektu z wynikiem wroga. Proste? I owszem, takie właśnie miało być.
Rozgrywka zbudowana jest na turach. W każdej z nich rzucamy jedną lub dwoma kostkami by określić liczbę pól, które możemy pokonać w czasie jednego ruchu. Pola mamy cztery – Zagrożenie, Pomoc, Skarb i Zdarzenie. Nie będę opisywał ich dokładnie, bo wszystko to pojawi się w demowym samouczku.
Nie chciałbym zdradzić wszystkich gotowych już niespodzianek, więc dodam jeszcze tylko rzecz oczywistą. Po rzuceniu okiem na screeny od razu widać opcję mini gier. To nic innego jak proste gierki utrzymane w klimatach świata przedstawionego, których głównym zadaniem jest stworzenie możliwości zarobienia lub stracenia pieniędzy uzyskanych podczas właściwej rozgrywki.
Bez fajerwerków, ale też nie są mi tutaj potrzebne. Mapki zbudowane będą tylko i wyłącznie (przynajmniej tak jest w planach) na RTP z RM2k3, bo to idealnie się do tego nadaje. Grafiki potworów pochodzą z DQ, wszystko zripowane przez mastaha kvacha, za co mu wielkie orzechowe dzięki. Warto również wymienić pojawiający się wszędzie system – genialne w swej prostocie dzieło DE. Muzyka jak muzyka, klimatyczne midi + jedno mp3(!) jako piosenka tytułowa.
Plany były takie, by na GF wydać już demo. Niestety miałem lekki poślizg i dopiero na początku stycznia zaczną się pierwsze testy (kto chętny, zgłaszać się prywatnie). Wszystko wskazuje na to, że jeszcze w pierwszym miesiącu roku gra ujrzy światło dzienne – 2 misje w historii, jedna autonomiczna + kilka mini gierek. Co do pełniaka – nie mam pojęcia, a strzelać w ciemno nie chcę.
Wersja: Demo
RM: 2003 (nie wymaga posiadania programu)
Typ: Planszówka/RPG
Autor: Michu
Wstęp
Po wielu, często bardzo burzliwych perypetiach składam na ręce Wasze demo zapowiadanej dawno temu gry "Sztuka Bycia Potworem". Jedna uwaga na wstępie. Nie traktujcie tej produkcji jako pełnowymiarowej gry, to raczej krótki przerywnik szarej codzienności w sam raz na listopadowy, pochmurny wieczór.
Oprawa
SBP zbudowane jest przede wszystkim na grafikach z Dragon Quest Monsters Caravan Heart. Do tego dochodzi systemowa grafika od DE i jeszcze kilka pierdół, wszystkich (mam nadzieję, że o nikim nie zapomniałem) pomocników wymieniłem w podziękowaniach. Muzyka radosna, trochę randomowa i, chyba, rzadko przez scenowiczów używana.
Rozgrywka
Gra jest połączeniem gry planszowej (w stylu Magii i Miecza) oraz RPG (w stylu... każdego RPG, gdzie nabijamy doświadczenie, żeby rozwijać swoją postać). Myślę, że sterowanie jest dosyć intuicyjne, ale wrazie czego w menu gry znajduje się szybki samouczek, który wprowadzi was w annały rozgrywki.
Pełna wersja
Zasadniczo, nie planuję. W demie znajdzie się pewnie kilka błędów, niemniej nie powinny one zepsuć wam rozgrywki. Mógłbym oczywiście podrasować projekt i testować kolejne tygodnie, ale... po prostu nie mam czasu. Do studiów dochodzi mi jeszcze inny projekt ;)
Screeny:
Download
http://www.box.net/shared/keo2suamnv
Rodzaj: RPG/Planszówka
RM: 2003
Projekt, który w zasadzie powstał ze zlepku kilku pomysłów nie mających przyszłości w RM. Obecnie większość czasu spędzam na studiowaniu i chronicznym braku dostępu do internetu, stąd też postanowienie stworzenia mało wymagającej gry z ograniczonej ilości zasobów. Tyle.
Świat SBP to klasyczne uniwersum fantasy widziane z drugiej, tj. ciemnej strony. W trybie historii wędrujemy po wsiach i miastach zamieszkałych przez potwory, sami zresztą potworem będąc. Do wyboru mamy jedną z trzech różniących się od siebie bestii.
Głównym celem jest walka z wszelkiej maści bohaterami, którzy nie wiedzieć czemu uwielbiają dla rozrywki zabijać naszych współplemieńców. Rozpoczynasz więc jako mało slim, by w drodze zdobywania doświadczenia i korzystania z dobrodziejstw ewolucji zyskać miano Nuckelavee – legendarnego potwora zdolnego poradzić sobie z każdym, nawet najbardziej okrutnym herosem.
Misje to zarówno scenariusze służące rozszerzaniu żartobliwej wizji świata ukazanego w historii oraz całkowicie oderwane od realiów gry 'zajawki' – przykładowo plansza mangowa, scenowa itd.
Jak już pewnie zdążyliście zaważyć, w rodzaju projektu pojawia się magiczne 'RPG/Planszówka'. To nie pomyłka – Sztuka Bycia Potworem jest grą planszową z niewielkimi wstawkami RPG (czyt. doświadczenie i levelowanie). Nie powinna wam również umknąć wzmianka o ewolucji. Dzięki szkoleniu swojego potwora poprzez scenariusze w trybie historii nasz pupil będzie ewoluował na coraz wyższe stopnie rozwoju (zawsze możemy wybrać jeden z dwóch wariantów).
Przyznaję, że dużą inspiracją przy tworzeniu systemu była dla mnie Magia i Miecz (dla wszystkich, którym ta nazwa nic nie mówi – przeczytajcie czwarty numer Tokei). Bohater posiada 3 statystyki – Siłę, Moc i Życie. W zależności od rodzaju przeciwnika będzie używał pierwszej lub drugiej do obliczania wygranej. Pojedynek polega tylko i wyłącznie na rzuceniu kostką k6, dodaniu tego do wartości odpowiedniej statystyki i porównaniu efektu z wynikiem wroga. Proste? I owszem, takie właśnie miało być.
Rozgrywka zbudowana jest na turach. W każdej z nich rzucamy jedną lub dwoma kostkami by określić liczbę pól, które możemy pokonać w czasie jednego ruchu. Pola mamy cztery – Zagrożenie, Pomoc, Skarb i Zdarzenie. Nie będę opisywał ich dokładnie, bo wszystko to pojawi się w demowym samouczku.
Nie chciałbym zdradzić wszystkich gotowych już niespodzianek, więc dodam jeszcze tylko rzecz oczywistą. Po rzuceniu okiem na screeny od razu widać opcję mini gier. To nic innego jak proste gierki utrzymane w klimatach świata przedstawionego, których głównym zadaniem jest stworzenie możliwości zarobienia lub stracenia pieniędzy uzyskanych podczas właściwej rozgrywki.
Bez fajerwerków, ale też nie są mi tutaj potrzebne. Mapki zbudowane będą tylko i wyłącznie (przynajmniej tak jest w planach) na RTP z RM2k3, bo to idealnie się do tego nadaje. Grafiki potworów pochodzą z DQ, wszystko zripowane przez mastaha kvacha, za co mu wielkie orzechowe dzięki. Warto również wymienić pojawiający się wszędzie system – genialne w swej prostocie dzieło DE. Muzyka jak muzyka, klimatyczne midi + jedno mp3(!) jako piosenka tytułowa.
Plany były takie, by na GF wydać już demo. Niestety miałem lekki poślizg i dopiero na początku stycznia zaczną się pierwsze testy (kto chętny, zgłaszać się prywatnie). Wszystko wskazuje na to, że jeszcze w pierwszym miesiącu roku gra ujrzy światło dzienne – 2 misje w historii, jedna autonomiczna + kilka mini gierek. Co do pełniaka – nie mam pojęcia, a strzelać w ciemno nie chcę.
- Super Vegeta
- Posty: 847
- Rejestracja: 07 maja 2006, 08:03
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem
Bardzo milusie grafiki potworów. :) Screen ze Starym Przesądem niemal mnie zabił. :p Ogółem, Michacz, zapowiada się bardzo ciekawie, uwielbiam tego typu nieszablonowe projekty. Prostota cieszy, bo służy w obydwie strony - łatwiej robić i łatwiej (no, może niekoniecznie łatwiej, ale na pewno przyjemniej i bez tutoriala nie opuszczającego drugiej ręki) grać.
-
- Posty: 439
- Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
- Lokalizacja: Opolskie
Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem
Kewlastyczne, po prostu. Eyecandies + nietrudna do zrobienia gra = win.
Aha, popraw obrazek ze "Świeżką dźwiękową"
Aha, popraw obrazek ze "Świeżką dźwiękową"
-
- Posty: 388
- Rejestracja: 23 lut 2008, 11:30
Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem
dla mnie bomba!
musze przyznać, że Michu ma bardzo dojrzałe podejście do tworzenia gier, widać to po Jego ostatnich projektach. dopracowane, pięknie zaprezentowane, przemyślane, dokładnie przetestowane... wszystko to sprawia, że czuje się aurę profesjonalizmu. niby niewielki nakład pracy a efekt doskonały.
w tym momencie za pomysł i wykonanie dla mnie to no.1 w zapowiedziach.
garść orzechów for Michu!
musze przyznać, że Michu ma bardzo dojrzałe podejście do tworzenia gier, widać to po Jego ostatnich projektach. dopracowane, pięknie zaprezentowane, przemyślane, dokładnie przetestowane... wszystko to sprawia, że czuje się aurę profesjonalizmu. niby niewielki nakład pracy a efekt doskonały.
w tym momencie za pomysł i wykonanie dla mnie to no.1 w zapowiedziach.
garść orzechów for Michu!
ewribadi dałn!
- Mertruve
- Posty: 1518
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07
Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem
Przypomina mój stary pomysł na Final Boss Tycoon =D Pewnie skończy się na demie, ale i tak fajnie, że będzie w co grać. Mój winnar.
- Flaque
- Posty: 400
- Rejestracja: 28 paź 2007, 21:11
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem
A mój niewinnar. Za dużo mieliśmy zapowiedzi od Micha, żeby mu wierzyć >[
- Qualrath
- Posty: 283
- Rejestracja: 09 paź 2006, 19:33
Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem
Buehehe, kocham te "spojrzenia z drugiej strony", po prostu czasem już mdli od polowania na Odwieczne Zło. Pomysł świetny, zobaczymy, jak wykonanie, choć już teraz zapowiada się orzeszkowo.
Qual Noworoczny ^^
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem
To jest jedyny powód, dla którego mogę nie zagłosować na ten tytuł. Zapowiedzi od Micha mieliśmy sto tysięcy (Pieśń o Czynach :( ), a wyszła tylko Manga Carta.Flaque pisze:A mój niewinnar. Za dużo mieliśmy zapowiedzi od Micha, żeby mu wierzyć >[
Wygląda to wszystko przepięknie i genialnie w swej prostocie, jednak zastanowię się nad oddaniem głosu.
- Sobriquet Gaido
- Posty: 474
- Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
- Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D
Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem
Jeśli nie pojawi się dużo więcej zapowiedzi, będziemy mieli (ponownie) starcie Casual vs "Ambitna" gra. Kto wygra? Dowiecie się w następnym odcinku...
- Michu
- Posty: 1160
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
- Lokalizacja: Piła/Poznań
- Kontakt:
Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem
No przeca Manga Carta to byl przelom, tera juz tylko pewniaki beda.
*Kalash - nie Piesn tylko Piesni o Czynach i nic nie jest jeszcze przesadzone.
*Kalash - nie Piesn tylko Piesni o Czynach i nic nie jest jeszcze przesadzone.
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem
To mi się podoba - kiełbasa wyborcza (musisz jeszcze trochę poćwiczyć, ale jesteś na dobrej drodze).
Masz mój głos! xD
Masz mój głos! xD
- DE
- Posty: 272
- Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56
Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem
Rob gre.
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
- Sobriquet Gaido
- Posty: 474
- Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
- Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D
Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem
I co nam to zagwarantuje? :D Równie dobrze mogę napisać, że nie zrobiłem NIGDY zapowiedzi gry która nie wyszła (Cardefren wyszło - co prawda NARAZIE nie w formie cyfrowej, ale wyszło), ale jaką daje to pewność czy moje następne gry pojawią się w świecie? :D Nie chcę prowokować jakiś niepotrzebnych konfliktów, spiłem się po prostu na wigilii i tak sobie czytnąłem, to nie mogę się powstrzymać przed ripostą ;pMichu pisze:No przeca Manga Carta to byl przelom, tera juz tylko pewniaki beda.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem
To ja dodam, ze jak policze na palcach, to i tak Michu ma ogromna efektywnosc na lini zapowiedz->demo/pelna wersja... =)
A plodnosc.... No niemal bezkonkurencyjna!
Ale no tak, rob gre. ;)
A plodnosc.... No niemal bezkonkurencyjna!
Ale no tak, rob gre. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Mikisi
- Posty: 319
- Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45
Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem
Niezła gra wreszcie coś innego. A screen z książka i starym przesądem jest zajęfajnyę... Rób grę!
Ostatnio zmieniony 11 mar 2010, 09:43 przez Mikisi, łącznie zmieniany 1 raz.