Sztuka Bycia Potworem

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Michu

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja I (zwycięstwo)
Posty: 871
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Sztuka Bycia Potworem

Postautor: Michu » 23 gru 2008, 09:52

Nazwa: Sztuka Bycia Potworem
Wersja: Demo
RM: 2003 (nie wymaga posiadania programu)
Typ: Planszówka/RPG
Autor: Michu


Wstęp

Po wielu, często bardzo burzliwych perypetiach składam na ręce Wasze demo zapowiadanej dawno temu gry "Sztuka Bycia Potworem". Jedna uwaga na wstępie. Nie traktujcie tej produkcji jako pełnowymiarowej gry, to raczej krótki przerywnik szarej codzienności w sam raz na listopadowy, pochmurny wieczór.

Oprawa

SBP zbudowane jest przede wszystkim na grafikach z Dragon Quest Monsters Caravan Heart. Do tego dochodzi systemowa grafika od DE i jeszcze kilka pierdół, wszystkich (mam nadzieję, że o nikim nie zapomniałem) pomocników wymieniłem w podziękowaniach. Muzyka radosna, trochę randomowa i, chyba, rzadko przez scenowiczów używana.

Rozgrywka

Gra jest połączeniem gry planszowej (w stylu Magii i Miecza) oraz RPG (w stylu... każdego RPG, gdzie nabijamy doświadczenie, żeby rozwijać swoją postać). Myślę, że sterowanie jest dosyć intuicyjne, ale wrazie czego w menu gry znajduje się szybki samouczek, który wprowadzi was w annały rozgrywki.

Pełna wersja

Zasadniczo, nie planuję. W demie znajdzie się pewnie kilka błędów, niemniej nie powinny one zepsuć wam rozgrywki. Mógłbym oczywiście podrasować projekt i testować kolejne tygodnie, ale... po prostu nie mam czasu. Do studiów dochodzi mi jeszcze inny projekt ;)

Screeny:

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Download


http://www.box.net/shared/keo2suamnv




Rodzaj: RPG/Planszówka
RM: 2003

Projekt, który w zasadzie powstał ze zlepku kilku pomysłów nie mających przyszłości w RM. Obecnie większość czasu spędzam na studiowaniu i chronicznym braku dostępu do internetu, stąd też postanowienie stworzenia mało wymagającej gry z ograniczonej ilości zasobów. Tyle.



Świat SBP to klasyczne uniwersum fantasy widziane z drugiej, tj. ciemnej strony. W trybie historii wędrujemy po wsiach i miastach zamieszkałych przez potwory, sami zresztą potworem będąc. Do wyboru mamy jedną z trzech różniących się od siebie bestii.

Głównym celem jest walka z wszelkiej maści bohaterami, którzy nie wiedzieć czemu uwielbiają dla rozrywki zabijać naszych współplemieńców. Rozpoczynasz więc jako mało slim, by w drodze zdobywania doświadczenia i korzystania z dobrodziejstw ewolucji zyskać miano Nuckelavee – legendarnego potwora zdolnego poradzić sobie z każdym, nawet najbardziej okrutnym herosem.

Misje to zarówno scenariusze służące rozszerzaniu żartobliwej wizji świata ukazanego w historii oraz całkowicie oderwane od realiów gry 'zajawki' – przykładowo plansza mangowa, scenowa itd.



Jak już pewnie zdążyliście zaważyć, w rodzaju projektu pojawia się magiczne 'RPG/Planszówka'. To nie pomyłka – Sztuka Bycia Potworem jest grą planszową z niewielkimi wstawkami RPG (czyt. doświadczenie i levelowanie). Nie powinna wam również umknąć wzmianka o ewolucji. Dzięki szkoleniu swojego potwora poprzez scenariusze w trybie historii nasz pupil będzie ewoluował na coraz wyższe stopnie rozwoju (zawsze możemy wybrać jeden z dwóch wariantów).

Przyznaję, że dużą inspiracją przy tworzeniu systemu była dla mnie Magia i Miecz (dla wszystkich, którym ta nazwa nic nie mówi – przeczytajcie czwarty numer Tokei). Bohater posiada 3 statystyki – Siłę, Moc i Życie. W zależności od rodzaju przeciwnika będzie używał pierwszej lub drugiej do obliczania wygranej. Pojedynek polega tylko i wyłącznie na rzuceniu kostką k6, dodaniu tego do wartości odpowiedniej statystyki i porównaniu efektu z wynikiem wroga. Proste? I owszem, takie właśnie miało być.

Rozgrywka zbudowana jest na turach. W każdej z nich rzucamy jedną lub dwoma kostkami by określić liczbę pól, które możemy pokonać w czasie jednego ruchu. Pola mamy cztery – Zagrożenie, Pomoc, Skarb i Zdarzenie. Nie będę opisywał ich dokładnie, bo wszystko to pojawi się w demowym samouczku.

Nie chciałbym zdradzić wszystkich gotowych już niespodzianek, więc dodam jeszcze tylko rzecz oczywistą. Po rzuceniu okiem na screeny od razu widać opcję mini gier. To nic innego jak proste gierki utrzymane w klimatach świata przedstawionego, których głównym zadaniem jest stworzenie możliwości zarobienia lub stracenia pieniędzy uzyskanych podczas właściwej rozgrywki.



Bez fajerwerków, ale też nie są mi tutaj potrzebne. Mapki zbudowane będą tylko i wyłącznie (przynajmniej tak jest w planach) na RTP z RM2k3, bo to idealnie się do tego nadaje. Grafiki potworów pochodzą z DQ, wszystko zripowane przez mastaha kvacha, za co mu wielkie orzechowe dzięki. Warto również wymienić pojawiający się wszędzie system – genialne w swej prostocie dzieło DE. Muzyka jak muzyka, klimatyczne midi + jedno mp3(!) jako piosenka tytułowa.





Plany były takie, by na GF wydać już demo. Niestety miałem lekki poślizg i dopiero na początku stycznia zaczną się pierwsze testy (kto chętny, zgłaszać się prywatnie). Wszystko wskazuje na to, że jeszcze w pierwszym miesiącu roku gra ujrzy światło dzienne – 2 misje w historii, jedna autonomiczna + kilka mini gierek. Co do pełniaka – nie mam pojęcia, a strzelać w ciemno nie chcę.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Super Vegeta
Posty: 847
Rejestracja: 07 maja 2006, 08:03
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem

Postautor: Super Vegeta » 23 gru 2008, 10:29

Bardzo milusie grafiki potworów. :) Screen ze Starym Przesądem niemal mnie zabił. :p Ogółem, Michacz, zapowiada się bardzo ciekawie, uwielbiam tego typu nieszablonowe projekty. Prostota cieszy, bo służy w obydwie strony - łatwiej robić i łatwiej (no, może niekoniecznie łatwiej, ale na pewno przyjemniej i bez tutoriala nie opuszczającego drugiej ręki) grać.
Akwarelek

Golden Forki 2008 - Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja III (zwycięstwo); TA Code-Off Edycja IV (zwycięstwo)
Posty: 439
Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: Opolskie

Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem

Postautor: Akwarelek » 23 gru 2008, 10:36

Kewlastyczne, po prostu. Eyecandies + nietrudna do zrobienia gra = win.

Aha, popraw obrazek ze "Świeżką dźwiękową" :wink:
FEI
Posty: 388
Rejestracja: 23 lut 2008, 11:30

Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem

Postautor: FEI » 23 gru 2008, 10:51

dla mnie bomba!

musze przyznać, że Michu ma bardzo dojrzałe podejście do tworzenia gier, widać to po Jego ostatnich projektach. dopracowane, pięknie zaprezentowane, przemyślane, dokładnie przetestowane... wszystko to sprawia, że czuje się aurę profesjonalizmu. niby niewielki nakład pracy a efekt doskonały.

w tym momencie za pomysł i wykonanie dla mnie to no.1 w zapowiedziach.

garść orzechów for Michu!
ewribadi dałn!
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem

Postautor: Mertruve » 23 gru 2008, 14:27

Przypomina mój stary pomysł na Final Boss Tycoon =D Pewnie skończy się na demie, ale i tak fajnie, że będzie w co grać. Mój winnar.
Awatar użytkownika
Flaque
Posty: 400
Rejestracja: 28 paź 2007, 21:11
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem

Postautor: Flaque » 23 gru 2008, 15:27

A mój niewinnar. Za dużo mieliśmy zapowiedzi od Micha, żeby mu wierzyć >[
Obrazek
Awatar użytkownika
Qualrath
Posty: 283
Rejestracja: 09 paź 2006, 19:33

Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem

Postautor: Qualrath » 23 gru 2008, 16:06

Buehehe, kocham te "spojrzenia z drugiej strony", po prostu czasem już mdli od polowania na Odwieczne Zło. Pomysł świetny, zobaczymy, jak wykonanie, choć już teraz zapowiada się orzeszkowo.
Obrazek
Qual Noworoczny ^^
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem

Postautor: Kalashnikov » 23 gru 2008, 17:58

Flaque pisze:A mój niewinnar. Za dużo mieliśmy zapowiedzi od Micha, żeby mu wierzyć >[

To jest jedyny powód, dla którego mogę nie zagłosować na ten tytuł. Zapowiedzi od Micha mieliśmy sto tysięcy (Pieśń o Czynach :( ), a wyszła tylko Manga Carta.
Wygląda to wszystko przepięknie i genialnie w swej prostocie, jednak zastanowię się nad oddaniem głosu.
Awatar użytkownika
Sobriquet Gaido

Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 474
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D

Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem

Postautor: Sobriquet Gaido » 23 gru 2008, 20:37

Jeśli nie pojawi się dużo więcej zapowiedzi, będziemy mieli (ponownie) starcie Casual vs "Ambitna" gra. Kto wygra? Dowiecie się w następnym odcinku...
Awatar użytkownika
Michu

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja I (zwycięstwo)
Posty: 871
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem

Postautor: Michu » 24 gru 2008, 10:32

No przeca Manga Carta to byl przelom, tera juz tylko pewniaki beda.

*Kalash - nie Piesn tylko Piesni o Czynach i nic nie jest jeszcze przesadzone.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem

Postautor: Kalashnikov » 24 gru 2008, 13:35

To mi się podoba - kiełbasa wyborcza (musisz jeszcze trochę poćwiczyć, ale jesteś na dobrej drodze).
Masz mój głos! xD
Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem

Postautor: DE » 24 gru 2008, 13:48

Rob gre.
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
Awatar użytkownika
Sobriquet Gaido

Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 474
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:45
Lokalizacja: Ale mam pod spodem fikuśny znaczek :D

Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem

Postautor: Sobriquet Gaido » 24 gru 2008, 21:28

Michu pisze:No przeca Manga Carta to byl przelom, tera juz tylko pewniaki beda.


I co nam to zagwarantuje? :D Równie dobrze mogę napisać, że nie zrobiłem NIGDY zapowiedzi gry która nie wyszła (Cardefren wyszło - co prawda NARAZIE nie w formie cyfrowej, ale wyszło), ale jaką daje to pewność czy moje następne gry pojawią się w świecie? :D Nie chcę prowokować jakiś niepotrzebnych konfliktów, spiłem się po prostu na wigilii i tak sobie czytnąłem, to nie mogę się powstrzymać przed ripostą ;p
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4126
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem

Postautor: Jazzwhisky » 25 gru 2008, 02:41

To ja dodam, ze jak policze na palcach, to i tak Michu ma ogromna efektywnosc na lini zapowiedz->demo/pelna wersja... =)
A plodnosc.... No niemal bezkonkurencyjna!

Ale no tak, rob gre. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Mikisi
Posty: 267
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: [ZAPOWIEDŹ] Sztuka Bycia Potworem

Postautor: Mikisi » 29 gru 2008, 17:13

Niezła gra wreszcie coś innego. A screen z książka i starym przesądem jest zajęfajnyę... Rób grę!
Ostatnio zmieniony 11 mar 2010, 09:43 przez Mikisi, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości