[ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
-
- Posty: 439
- Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
- Lokalizacja: Opolskie
[ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
Wstęp
Gatunek: TBS (Strategia turowa)
Wersja RM: 2k3
Zrobiłem przerwę w Heroesach, bo wymagają dosyć dużo pracy dla marnego efektu. Postanowiłem zrobić grę, która nie będzie miała super skomplikowanego systemu, a zachowa swoją świetność. Zmodyfikowałem sobie świat Heroesów, dodałem własną fabułę i zmieszałem ją z kilkoma grami i tak oto powstał Boski Materiał. Zgłoszenie daję tak późno nie dlatego, żeby to niby miało wywołać szok tylko dlatego, że byłem leniwy
Fabuła
W krainie zwanej Aurumn, żyły dwa narody: Rettyci, uczciwy i sprawiedliwy kraj, w którym prawo było najważniejsze oraz Trufaci, naród nie tyle co fałszywy, co prowadzony przez propagandzistów, którzy do manipulacji ludem używali kłamstw oraz religii. Nie prowadziły ze sobą wojen, aż do czasu, gdy na granicy tych dwóch państw znaleziono złoża mitycznego surowca - mithrilu, który był lżejszy, a zarazem twardszy od żelaza, a według legend miał też moc magiczną. Według prawa właścicielami byli Rettyci, którzy go pierwsi zauważyli, jednak Trufaci również zaczęli sobie rościć do niego prawo. Szybko przejęli siłą kopalnie mithrilu, czym rozpoczęli Wielką Wojnę. Sytuacja się o wiele bardziej skomplikuje, gdy na ląd przypłynie plemię prymitywnych i brutalnych Ferotów, którzy nie mają żadnych skrupułów i chęci do negocjacji z innymi oraz gdy jedna ze stron używając legendarnego mithrilu, przywoła na pomoc pewną mityczną rasę...
Mechanika gry
W grze możemy wcielić się w dowódcę jednej z w/w nacji. Dostajemy pod panowanie jedno lub więcej miast. Naszym zadaniem jest rozwijać je, konstruując nowe budowle i ulepszając już istniejące oraz rekrutować żołnierzy, którymi będziemy podbijać wrogie zamki.
W grze występują trzy (a właściwie cztery) surowce. Są one niezbędne do produkcji wojsk oraz tworzenia budowli. Wyróżniamy:
Drewno, które dostarczają tartaki
Kamienie wydobywane z wykopalisk
Metale, których źródłem są kopalnie
Jedzenie produkowane w gospodarstwach
Rekrutowane wojska wyruszają w trasę, która prowadzi do wrogiego miasta, jednak w międzyczasie mogą odwiedzać różne obiekty na mapie oraz brać udział w losowych zdarzeniach - znaleźć surowce, artefakty lub najemników lub zostać zaatakowanym przez bandytów lub przedziwne kreatury.
Walka będzie przebiegała automatycznie, jej wynik poznacie w ciągu ułamka sekundy. Zwycięstwo będzie zależało od ilości wojsk, jego typu, morale żołnierzy oraz ewentualnie od znalezionych po drodze artefaktów.
Wyróżniamy 3 główne typy jednostek, w skład których wchodzą różne podgrupy:
Piechotę (m. in. Pikinierów i Zbrojnych)
Łuczników
Kawalerię
Każda jednostka będzie miała swoją mocną i słabą stronę.
Planuję stworzyć kampanię, około 10 scenariuszy dla każdej z nacji. Będzie należało skończyć kampanię jednego narodu, aby poznać dalsze losy sporu z perspektywy innego państwa.
Grafika i muzyka
Chipsety znalezione na TA lub Charas-Project, charsety zripowane przez Kvacha z "Der Langrisser", gdyby nie one, to bym się za to pewnie nie wziął. Reszta części wizualnej jest moimi editami różnych ripów. Muzyka głównie z TA, skomponowana przez Mertruva i Inq'a oraz pobrana z Charas-Project.
Screenshoty
Ekranik przed pierwszym scenariuszem Trufatów
Ekran gry - wrogie miasta i łącząca je droga.
Ekran danego miasta.
Tak, wiem, że jedno zdanie w screenie 1 zawiera błąd gramatyczny.
Podsumowanie
Projekt zyska miano gry dość szybko nie jest bardzo skomplikowany. Najbardziej pracochłonną częścią tworzenia będzie zrobienie kampanii dla wszystkich stron.
Datę premiery przewiduję na okolice X, gdzie XEN ^ XE(4.2009 ; 12.2009)
Zapraszam do pisania komentarzy (wręcz nalegam) i pytań.
Gatunek: TBS (Strategia turowa)
Wersja RM: 2k3
Zrobiłem przerwę w Heroesach, bo wymagają dosyć dużo pracy dla marnego efektu. Postanowiłem zrobić grę, która nie będzie miała super skomplikowanego systemu, a zachowa swoją świetność. Zmodyfikowałem sobie świat Heroesów, dodałem własną fabułę i zmieszałem ją z kilkoma grami i tak oto powstał Boski Materiał. Zgłoszenie daję tak późno nie dlatego, żeby to niby miało wywołać szok tylko dlatego, że byłem leniwy
Fabuła
W krainie zwanej Aurumn, żyły dwa narody: Rettyci, uczciwy i sprawiedliwy kraj, w którym prawo było najważniejsze oraz Trufaci, naród nie tyle co fałszywy, co prowadzony przez propagandzistów, którzy do manipulacji ludem używali kłamstw oraz religii. Nie prowadziły ze sobą wojen, aż do czasu, gdy na granicy tych dwóch państw znaleziono złoża mitycznego surowca - mithrilu, który był lżejszy, a zarazem twardszy od żelaza, a według legend miał też moc magiczną. Według prawa właścicielami byli Rettyci, którzy go pierwsi zauważyli, jednak Trufaci również zaczęli sobie rościć do niego prawo. Szybko przejęli siłą kopalnie mithrilu, czym rozpoczęli Wielką Wojnę. Sytuacja się o wiele bardziej skomplikuje, gdy na ląd przypłynie plemię prymitywnych i brutalnych Ferotów, którzy nie mają żadnych skrupułów i chęci do negocjacji z innymi oraz gdy jedna ze stron używając legendarnego mithrilu, przywoła na pomoc pewną mityczną rasę...
Mechanika gry
W grze możemy wcielić się w dowódcę jednej z w/w nacji. Dostajemy pod panowanie jedno lub więcej miast. Naszym zadaniem jest rozwijać je, konstruując nowe budowle i ulepszając już istniejące oraz rekrutować żołnierzy, którymi będziemy podbijać wrogie zamki.
W grze występują trzy (a właściwie cztery) surowce. Są one niezbędne do produkcji wojsk oraz tworzenia budowli. Wyróżniamy:
Drewno, które dostarczają tartaki
Kamienie wydobywane z wykopalisk
Metale, których źródłem są kopalnie
Jedzenie produkowane w gospodarstwach
Rekrutowane wojska wyruszają w trasę, która prowadzi do wrogiego miasta, jednak w międzyczasie mogą odwiedzać różne obiekty na mapie oraz brać udział w losowych zdarzeniach - znaleźć surowce, artefakty lub najemników lub zostać zaatakowanym przez bandytów lub przedziwne kreatury.
Walka będzie przebiegała automatycznie, jej wynik poznacie w ciągu ułamka sekundy. Zwycięstwo będzie zależało od ilości wojsk, jego typu, morale żołnierzy oraz ewentualnie od znalezionych po drodze artefaktów.
Wyróżniamy 3 główne typy jednostek, w skład których wchodzą różne podgrupy:
Piechotę (m. in. Pikinierów i Zbrojnych)
Łuczników
Kawalerię
Każda jednostka będzie miała swoją mocną i słabą stronę.
Planuję stworzyć kampanię, około 10 scenariuszy dla każdej z nacji. Będzie należało skończyć kampanię jednego narodu, aby poznać dalsze losy sporu z perspektywy innego państwa.
Grafika i muzyka
Chipsety znalezione na TA lub Charas-Project, charsety zripowane przez Kvacha z "Der Langrisser", gdyby nie one, to bym się za to pewnie nie wziął. Reszta części wizualnej jest moimi editami różnych ripów. Muzyka głównie z TA, skomponowana przez Mertruva i Inq'a oraz pobrana z Charas-Project.
Screenshoty
Ekranik przed pierwszym scenariuszem Trufatów
Ekran gry - wrogie miasta i łącząca je droga.
Ekran danego miasta.
Tak, wiem, że jedno zdanie w screenie 1 zawiera błąd gramatyczny.
Podsumowanie
Projekt zyska miano gry dość szybko nie jest bardzo skomplikowany. Najbardziej pracochłonną częścią tworzenia będzie zrobienie kampanii dla wszystkich stron.
Datę premiery przewiduję na okolice X, gdzie XEN ^ XE(4.2009 ; 12.2009)
Zapraszam do pisania komentarzy (wręcz nalegam) i pytań.
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
Dla mnie pełen wypas, szczególnie dlatego, że sam od jakiegoś czasu noszę się z checią zrobienia czegoś podobnego (a Ty mi ukradłeś pomysł ;_; ).
Grafika idealnie do siebie pasuje. O muzykę jestem spokojny wnioskując z opisu (Ludz + Inq = Win).
Dopiszę coś poźniej, bo mało czasu mam. Powiem tylko, że wszystkim malkontentom piszącym, że za mało zapowiedzi w tym roku wykręciliście niezły numer. Nie dość, że już 5, to jakie to zapowiedzi!
Grafika idealnie do siebie pasuje. O muzykę jestem spokojny wnioskując z opisu (Ludz + Inq = Win).
Dopiszę coś poźniej, bo mało czasu mam. Powiem tylko, że wszystkim malkontentom piszącym, że za mało zapowiedzi w tym roku wykręciliście niezły numer. Nie dość, że już 5, to jakie to zapowiedzi!
- Mertruve
- Posty: 1518
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07
Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
Myślałem, że to ta zapowiedź jest boskim materiałem ;D Zapowiada się fanie, nie mam się czego czepić poza jednym - można samemu decydować o byciu czyimś mentorem :)?
//dół: LOL JAKI LANS
//dół: LOL JAKI LANS
Ostatnio zmieniony 18 lut 2009, 08:20 przez Mertruve, łącznie zmieniany 1 raz.
- Super Vegeta
- Posty: 847
- Rejestracja: 07 maja 2006, 08:03
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
Akwarelek pisze: Trufaci, naród nie tyle co fałszywy, co prowadzony przez propagandzistów, którzy do manipulacji ludem używali kłamstw oraz religii.
Akwarelek pisze: (...) propagandzistów, którzy do manipulacji ludem używali kłamstw oraz religii.
<3Akwarelek pisze: (...) propagandzistów, którzy do manipulacji ludem używali (...) religii.
Sama gra zaś bardzo kewlniasto wygląda. Nie będę mówił, że ciekawie się zapowiada, bo wypowiadam te słowa przy prawie każdym projekcie ( :p ), ale za to ciekaw bardzo jestem, jak wyglądać będzie mechanika gry, zwłaszcza owa automatyzacja walki i innych zdarzeń. Cóż - pożyjemy, zobaczymy, aye?
-
- Posty: 439
- Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
- Lokalizacja: Opolskie
Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
Mert, nie. Tutaj się nie jest czyimś mentorem. Każda nacja będzie miała swojego głównego "Speakera" (ustalonego przeze mnie), który będzie do ciebie przemawiał przed kolejnymi scenariuszami.
Kieruję się rzeczywistością, logiką i racjonalizmem.Super Vegeta pisze:<3Akwarelek pisze:(...) propagandzistów, którzy do manipulacji ludem używali (...) religii.
- Ska'ciu
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 sie 2008, 16:27
- Lokalizacja: The City in Forest
- Kontakt:
Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
No proszę, jakie prawdziwe nacje xD
A gra... no pomysł ciekawy jak i sama gra - z opisu no i ta oryginalność :)
A co do mentora - to dobre jest, w RTS'ach choćby takim C&C też zawsze jest nad nami dowódca który zleca nam kolejne misje.
Prawie jak RTS... z tym że turowy ^^
A gra... no pomysł ciekawy jak i sama gra - z opisu no i ta oryginalność :)
A co do mentora - to dobre jest, w RTS'ach choćby takim C&C też zawsze jest nad nami dowódca który zleca nam kolejne misje.
Prawie jak RTS... z tym że turowy ^^
Nie chce mi się ale staram się makerować... I tak już kilka lat xD
The end of C'S RPG Studio: http://www.mediafire.com/?5gmmmmyh2zd (filmik na rm2k3)
ps. Hail Anime&Manga&Nihon
W Tsukurogrodzie najlepszy tydzień powstaje w grze!
The end of C'S RPG Studio: http://www.mediafire.com/?5gmmmmyh2zd (filmik na rm2k3)
ps. Hail Anime&Manga&Nihon
W Tsukurogrodzie najlepszy tydzień powstaje w grze!
-
- Posty: 388
- Rejestracja: 23 lut 2008, 11:30
Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
dobrze że herosów dałeś na 2 plan, przynajmniej coś z tego będzie XoD
nie żebym nie wierzył w Twoje umiejętności, tylko takie zmaganie się ze skryptami może zgasić największy zapał
nie żebym nie wierzył w Twoje umiejętności, tylko takie zmaganie się ze skryptami może zgasić największy zapał
ewribadi dałn!
- Inq
- Posty: 1041
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20
Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
Fajne, fajne.
Chcesz midy na OST to pisz.
Na herosy bardzo liczyłem, tak więc na to pewnie oddam swój głos. Na Gromadę też, jeśli będzie można kilka.
Chcesz midy na OST to pisz.
Na herosy bardzo liczyłem, tak więc na to pewnie oddam swój głos. Na Gromadę też, jeśli będzie można kilka.
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto
Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
- Caesum
- Posty: 126
- Rejestracja: 22 lip 2008, 11:23
Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
No, od pewnego czasu spoglądam swym błękitnym okiem na ten temat, i muszę przyznać, gra zapowiada się naprawdę ciekawie, a Hirołsów nawet lubię ;> Tak czy siak, to może być przełomowa gra.
- Lloyd
- Posty: 119
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:59
Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
Pod względem mechaniki projekt zapowiada się dość interesująco. Oprawa graficzna też jest niezła, przypomina mi nieco niedoszłe Thrinum K-lafiora. Ogólnie przydałaby się jakaś porządna strategia na scenie, życzę więc natchnienia i wytrwałości przy pracy :)
- kvachu
- Posty: 765
- Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46
Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
Co za problem, zrób mu konkurencję =P.Kalashnikov pisze:Dla mnie pełen wypas, szczególnie dlatego, że sam od jakiegoś czasu noszę się z checią zrobienia czegoś podobnego (a Ty mi ukradłeś pomysł ;_; ).
Co do samego projektu to wyglada to cacy. Obyś wytrzymał.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
Osobiście wolę horrory jednak czytając opis tej gry zainteresowałem się.
Zapowiada się klimatycznie, interesująco. Gra, w której będziemy w samym centrum akcji, w której biorą udział dwa wielkie rody do tego mechanika, która jest tu największym plusem, bo daje odczuć możliwość wpływania taktycznie/strategicznie na fabułę z ogromem możliwości no wg. mnie to największa zaleta i podstawa oryginalności tytułu i z tego względu chętnie bym w ten tytuł zagrał. herosów nie znam to tym bardziej.
Fabuła mi się nawet podoba jak na grę tego typu ponieważ daje duże możliwości do niezliczonej ilości różnego rodzaju konfliktów i potyczek.
Muza jaką tworzą chłopaki z TA Meturve i Inq może autentycznie pasować do tej produkcji.
Jeśli zmieścisz się w wyznaczonym przez siebie terminie jestem za tym, abyś ten projekt tworzył jeśli jednak ma on mieć długie opóźnienie ze względu tego iż tworzenie może okazać się zbyt długotrwałe/czaso/pracochłonne to warto jednak zająć się mniejszymi projektami, ale to twoja decyzja. Na pewno z ciekawości ten tytuł odpalę jak już się pojawi, bo gra jak widać oryginalna.
Zapowiada się klimatycznie, interesująco. Gra, w której będziemy w samym centrum akcji, w której biorą udział dwa wielkie rody do tego mechanika, która jest tu największym plusem, bo daje odczuć możliwość wpływania taktycznie/strategicznie na fabułę z ogromem możliwości no wg. mnie to największa zaleta i podstawa oryginalności tytułu i z tego względu chętnie bym w ten tytuł zagrał. herosów nie znam to tym bardziej.
Fabuła mi się nawet podoba jak na grę tego typu ponieważ daje duże możliwości do niezliczonej ilości różnego rodzaju konfliktów i potyczek.
Muza jaką tworzą chłopaki z TA Meturve i Inq może autentycznie pasować do tej produkcji.
Jeśli zmieścisz się w wyznaczonym przez siebie terminie jestem za tym, abyś ten projekt tworzył jeśli jednak ma on mieć długie opóźnienie ze względu tego iż tworzenie może okazać się zbyt długotrwałe/czaso/pracochłonne to warto jednak zająć się mniejszymi projektami, ale to twoja decyzja. Na pewno z ciekawości ten tytuł odpalę jak już się pojawi, bo gra jak widać oryginalna.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 lut 2009, 18:42
Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
Akwarelek masz zamiar wystawić jakieś demo?
-
- Posty: 439
- Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
- Lokalizacja: Opolskie
Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
Ok, odpowiadam na pytania:
Nie zmieszczę się w wyznaczonym terminie. Lenistwo, itd., po prostu życie. Nie mogę wam dzisiaj powiedzieć, kiedy ukończę grę, po dłuższym myśleniu z pomocą chociażby Kałasza przychyliłem się do zrobienia dwóch części gry (co obniży mi początkowo poprzeczkę i przyspieszy wydanie).
Wersja pierwsza będzie zawierała prawdopodobnie 1 kampanię i nie tyle bajerów co druga - można to nazwać "demem" tylko ze względu na w/w jedną kampanię. Postaram się jednak, aby fabuła i rozwój wydarzeń były siłą napędową tej gry.
Wersja druga, oprócz dokończenia historii, będzie oferowała nowe udogodnienia. I na pewno zdążę poprawić między wersjami AI.
Screenami nie będę was karmił, czekajcie, a pewnego dnia zostaniecie zaskoczeni.
Nie zmieszczę się w wyznaczonym terminie. Lenistwo, itd., po prostu życie. Nie mogę wam dzisiaj powiedzieć, kiedy ukończę grę, po dłuższym myśleniu z pomocą chociażby Kałasza przychyliłem się do zrobienia dwóch części gry (co obniży mi początkowo poprzeczkę i przyspieszy wydanie).
Wersja pierwsza będzie zawierała prawdopodobnie 1 kampanię i nie tyle bajerów co druga - można to nazwać "demem" tylko ze względu na w/w jedną kampanię. Postaram się jednak, aby fabuła i rozwój wydarzeń były siłą napędową tej gry.
Wersja druga, oprócz dokończenia historii, będzie oferowała nowe udogodnienia. I na pewno zdążę poprawić między wersjami AI.
Screenami nie będę was karmił, czekajcie, a pewnego dnia zostaniecie zaskoczeni.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 lut 2009, 18:42
Re: [ZAPOWIEDŹ] Boski materiał
nie mogę się doczekać !
PS: czy "hirołsy" kiedyś wyjdą?
PS: czy "hirołsy" kiedyś wyjdą?