[RM2k] Roguald [download]

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

[RM2k] Roguald [download]

Postautor: BeVoo » 13 kwie 2009, 23:53

Roguald


Od Komnaty minął równy rok. A to niezła okazja do stworzenia czegoś nowego. I tak w tydzień powstał projekt, który już od jakiegoś czasu miałem w głowie. Gra to prosta przygodówka z drobnymi elemenami RPG. Nie spodziewajcie się fajerwerków, ale miejcie na uwadze fakt, że troszkę się musiałem mimo wszystko przy niej nasiedzieć i oskryptować. Z grubsza wszystko raczej powinno być OK, ale jak tylko znajdziecie jakieś bugi, to dajcie mi znać przez PW.

Główne cechy/zalety:
- MEGA losowość - praktycznie nigdy nie wejdziecie na ten sam poziom z identycznym rodzajem wrogów/przedmiotów, co oznacza, że każda gra jest inna!
- 3 rodzaje FULL Customowej grafiki do wyboru: ASCII, ASCII i grafika (patrz screeny)
- 2 wersje językowe
- CMS/CBS
- Nie wymagane RTP ani RPG Maker do uruchomienia gry
- Niezapomniane wrażenia - pierwsza tego typu gra na scenie
- Niezapomniane przeżycia - eksploruj niezbadane korytarze
- Jak to się wyraził znajomy - hardcore oldschool
- No i nie byłbym sobą, gdybym nie umieścił czegoś specjalnego w grze :)




I standardowo - nie przejmujcie się, jeśli za pierwszym razem wam się nie uda przejść gry. Zapisujcie kiedy możecie, kombinujcie i przyjcie do przodu! Powodzenia!

Ostatnio zmieniony 14 kwie 2009, 17:38 przez BeVoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: [RM2k] Roguald

Postautor: BeVoo » 14 kwie 2009, 17:41

Dodany download! Zapraszam również na moją stronę (link w sygnaturce)

BARDZO proszę administratorów o usunięcie wszystkich postów poprzedzający ten a pozostałych proszę o zadawanie pytań od... TERAZ, a poprzednie posty traktować tak, jakby ich NIE BYŁO!

Dziękuję, narazie!
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Akwarelek

Golden Forki 2008 - Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja III (zwycięstwo); TA Code-Off Edycja IV (zwycięstwo)
Posty: 439
Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: Opolskie

Re: [RM2k] Roguald

Postautor: Akwarelek » 14 kwie 2009, 17:44

Usunięte.

Ciekawi mnie niepowtarzalność poziomów - czy robisz to jakimś algorytmem, który potem układa eventy w kształcie ścian i podłoża w odpowiednich miejscach czy tworzy korytarze lub czy po prostu wartość pewnej zmiennej odpowiada temu, w które z 50 miejsc nas przeniesie.
master miller
Posty: 928
Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45

Re: [RM2k] Roguald

Postautor: master miller » 14 kwie 2009, 17:45

Ej czemu ta gra tak strasznie tnie? ;/

niezaleznie od wyboru grafiki, bohater jest strasznie powolny... przez co odechcialo mi sie grac. Tez tak macie? Ja mam mocny laptop obecnie...
Awatar użytkownika
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: [RM2k] Roguald

Postautor: BeVoo » 14 kwie 2009, 17:49

Co do cięcia - mi nie tnie, sprawdzalem na 3 kompach i jest ok... a bohatera specjalnie spowolnilem troszeczke, coby za szybko nie zwiedzać lochów :P Jak sie przyzwyczailiscie do predkosci chodzenia Alexa, to nie moje wina... Tak mialo byc i tak zostanie.
Co do poziomów - po prostu zrobiłem większą ilość map :P Zresztą i tak wszystkich nie zwiedzicie, także nie martwcie się o to.
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Akwarelek

Golden Forki 2008 - Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja III (zwycięstwo); TA Code-Off Edycja IV (zwycięstwo)
Posty: 439
Rejestracja: 06 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: Opolskie

Re: [RM2k] Roguald

Postautor: Akwarelek » 14 kwie 2009, 17:53

Jak zagrałem to już się upewniłem, że losują się mapy :-P

Gra jest świetnie zrobiona na starą. "Kwadratowe" pole widzenia, brak animacji bohatera / wrogów, ciekawe co napiszą starzy wyjadacze.

Telomo - U mnie wszystko w porządku, to raczej wina twojego kompa.
master miller
Posty: 928
Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45

Re: [RM2k] Roguald

Postautor: master miller » 14 kwie 2009, 18:00

no way GTA VC tu ladnie chodzi a taka gierka mialaby ciac!?
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [RM2k] Roguald

Postautor: X-Tech » 14 kwie 2009, 18:14

Dobre:
Gra ma swój klimat. Muzyka to w kółko ten sam kawałek, ale klimat trzyma.
Poszczególne klocki map kolorystycznie mi się średnio podobają, ale OK ma być old-school ( w trybie graficznym)
System walki ten sam co w komnacie jednak daje radę.
Możliwość grania w trybie na 2 kolory fajna sprawa. Bardzo podoba mi się ten tryb czarno-biały ze znaczkami ASCII - fajny eksperyment.
Po trybie graficznym spodziewałem się czego innego, ale może być.


Niedobre:
Za wolno łazimy ! To jednak wada i to konkretna. Myślałem że to komp nie nadąża z obliczeniami, a to celowy zabieg. Oj nieładnie.
Zabieg z polem widzenia - ???
Brak animacji ruchów pasuje do gry planszowej z pionkami.
Spodziewałem się, że będziemy łazić po mini-mapach jak w Komnacie czy Zeldzie.

Ogólnie jak na tydzień roboty to nawet niezłe. Dobrze, że zaczynają pojawiać się krótkie oryginalne projekty powstające w co raz to krótszym czasie gdzie liczy się sam pomysł.

Pogram więcej to jeszcze coś napiszę.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2009, 18:29 przez X-Tech, łącznie zmieniany 2 razy.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Secretman
Posty: 491
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:12

Re: [RM2k] Roguald

Postautor: Secretman » 14 kwie 2009, 18:25

Pograłem, oczywiście w wersję graficzną. Roguald ma swój urok. Podkład muzyczny po kilku minutach grania nuży (Final Fantasy VII?), a efekt ciemności doskonale utrudnia poruszanie po poziomach, zwłaszcza że te mają konstrukcję kwadratową.
Przydatny jest brak opcji powrotu na poprzedni poziom. W rezultacie nie można pogubić. Chociaż wydaje mi się, że niektóre mapki zdublowałeś i zmieniłeś jedynie ich elementy dodatkowe typu potwory, rzeczy. Jak na tydzień, doskonała robota.
BeVoo pisze:- No i nie byłbym sobą, gdybym nie umieścił czegoś specjalnego w grze :)

Opcja samobójstwa?
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2009, 20:21 przez Secretman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Masquitice
Posty: 32
Rejestracja: 02 cze 2006, 21:06

Re: [RM2k] Roguald

Postautor: Masquitice » 14 kwie 2009, 19:12

Przeczytałem (chyba) tekst "Twoja stara nadciąga". Nie wiem, czy mi się wydawało, za szybko klikałem Enter.
master miller
Posty: 928
Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45

Re: [RM2k] Roguald

Postautor: master miller » 14 kwie 2009, 19:27

jak tak czytam komentarze, to moze to tylko bohater z moja kopia gry... hmmm.... ;>
Awatar użytkownika
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: [RM2k] Roguald

Postautor: BeVoo » 14 kwie 2009, 20:53

Widze ze i tutaj pojawia sie porownanie do Komnaty. Nieslusznie.
Co poniektorzy nie rozumieja idei stworzenia czegos w tym stylu (by nie powiedziec hołdu :P). Przynajmniej tutaj kilku osobom w miare sie projekt podoba. Niektorym bardzo nie odpowiada opcja z grafika, wiec proponuje prejscie gry w 'trybie' ASCII, bo taki byl zamysl.
Wrzucilem swiezsza wersje gry, a mianowicie bez muzyki. Czyli tak, jak planowalem od samego poczatku.

Mimo wszystko mam nadzieje ze znajdzie sie osoba, ktorej gra sie spodoba. Mi osobiscie sie podoba, mimo ze jestem jej tworca.

A teraz odpowiedzi do postow:
- Bohater łazi wolno, bo za szybko by sie przechodzilo gre. To nie ma byc sztuczne wydluzanie gry, a jedynie spowolnienie zbyt szybkiego przeszukiwania pomieszczen.
- Zabieg z polem widzenia - celowy. I uwazam ze niezle mi wyszedl.
- Brak animacji - tym bardziej celowy.

A tak wogole co do rogalikow: zamience wszystkie znaki z tablicy ASCII na ich kolorowe, 16x16pikseli animacje graficzne. Jak widzicie ze to juz nie to samo.

@Masquitice - musialo ci sie przewidziec :D

Aha - i ostatnia prosba - nie kierujcie sie opiniami innych o tej grze (zwlaszcza ludzi z pewnego forum, dla ktorych grafika jest najwazniejsza)
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: odmęty internetu
Kontakt:

Re: [RM2k] Roguald

Postautor: ŻbiXs » 14 kwie 2009, 21:14

Gra wygląda intrygująca (rog na RM, yay ^_^) i pewnie bym ją obadał gdyby nie to, że spotkałem się z problemem wspomnianym przez Telomo (gra się straszliwie tnie...). TT_TT
Ciekawe gdzie leży przyczyna tego przycinania... :? (GTA:Vice City z braku nie odpalałem, ale słabego sprzętu nie mam :-) ).
Awatar użytkownika
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: [RM2k] Roguald

Postautor: BeVoo » 14 kwie 2009, 21:26

Bohater ma ustawiony 1 raz SpeedDown (czyli "x2 Slower" dla zdarzeń). Zabieg celowy. Możecie sprawdzić w waszych makerach czy jest podobnie.
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [RM2k] Roguald

Postautor: X-Tech » 14 kwie 2009, 21:30

BeVoo pisze:Wrzucilem swiezsza wersje gry, a mianowicie bez muzyki. Czyli tak, jak planowalem od samego poczatku.

To akurat dobry patent bo zostają nasze myśli...i nic nam nie zakłóca gry, a w trybie ASCII dochodzi do tego wyobraźnia. Kto będzie chciał muzykę zarzuci sobie winampa.
BeVoo pisze:- Bohater łazi wolno, bo za szybko by sie przechodzilo gre. To nie ma byc sztuczne wydluzanie gry, a jedynie spowolnienie zbyt szybkiego przeszukiwania pomieszczen.

Ale on łazi za wolno. Powinien o stopień szybciej chodzić choć 2x szybciej i tak by było wolno, ale akceptowalnie.

BeVoo pisze:- Zabieg z polem widzenia - celowy. I uwazam ze niezle mi wyszedl.

Wyszedł nieźle faktycznie. Sens zabiegu rozumiem...Pole widzenia jest wtedy naszym ekranem niewielki obszar wydaje się rozleglejszy penetrujemy nawet pokoje. Ale ta prędkość...przeszkadza przez co te pokoje zdają się być jeszcze większe, ale i przez to za długo trwa ich przechodzenie...Światło OK, ale jakby bohater szybciej łaził.


BeVoo pisze:- Brak animacji - tym bardziej celowy.

W ASCII to zrozumiałe. W grafice - pewne uproszczenie, ale też wiem o co ci z tym chodziło...tym bardziej jak napisałeś, że wywaliłeś muzykę.

Ogólnie inspirujące. Sprawdzę nową wersję.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości