[2K3] Terminal [download]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Zablokowany
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

[2K3] Terminal [download]

Post autor: X-Tech »

Zanim zacząłem wydawać oficjalne gierki na makera tworzyłem sporo gierek w domowym zaciszu dla własnej satysfakcji - sam proces tworzenia gier w makerze sprawia mi wiele radochy. Mam ich sporo na składzie są to niedopracowane pod wieloma względami (z literówkami, jakimiś niedopracowaniami graficznymi lub ucięte w fabule) gierki tworzone najczęściej między 2003-2007 bez dostępu do neta i wiedzy o grach makerowych w sumie robiłem je tylko dla siebie.

Projekt, który przedstawiam jest zainspirowany filmami o Aliens, serialem Battle Star Galactica. Cała reszta to moje pomysły. Jest to RPG horror/s-f. Gierka jest na tyle rozbudowana i długa, że można w nią pograć w miarę bezboleśnie. Głównym celem przy tworzeniu tego projektu było stworzenie klimatu osaczenia i filmowego napięcia rodem z filmów s-f/horror - ta gra to po prostu eksperyment.

Kierujemy tu postacią górnika na ogromnej kolonii, która opuściła ziemie po tym jak planeta upadła po zagładzie nuklearnej. W tej grze - chodziło mi o uzyskanie klimatu rodem z filmów s/f i horroru trzymającego w napięciu w grze RPG. Jest to gra prowadzone w dość "filmowy" sposób tocząca się w zawrotnym tempie i z ogromną ilością zwrotów akcji - kierujemy w niej różnymi postaciami z czasem tworzy się drużyna - jest pod tym względem masa niespodzianek. Gra nie jest zbyt długa, ale myślę że na brak silnych wrażeń nie powinien nikt narzekać (na pewno momentami). Sporo literówek, byle jakie grafiki momentami, momentami jednak przyłożyłem się do grafiki - stworzyłem własne obiekty na potrzeby gry, masę własnych przedmiotów oskryptowanych jak np: czujniki, narzędzia typu spawarki itp. . Mocno dobrze użyłem muzyki m.innymi utwory z Fallout i paru innych gier - raczej w oszczędnej ilości - miało być filmowo i w miarę stylowo, również bardzo mocno dopracowałem całe udźwiękowienie w grze - w tle słychać różne krzyki, wrzaski, dźwięki maszyn, alarmy itp. w zależności od etapu. Gra zrobiona 2k3 na standardowym systemie walki z własnymi animacjami. Pod koniec pojawia się nawet minigra, w której chodzimy z karabinem po tunelach, szukamy ludzi i strzelamy do ??? posiadając jedynie latarkę, takich bajerów jest sporo w grze. Cała gra opiera się w sumie na masie różnych zagadek, walk i zwrotów akcji wywołanych fabułą, które powinny wywoływać nie raz szybsze bicie serca. Ostrzegam przed prawdopodobnym rzucaniem mięsem w grze (wulgaryzmami, czasem głupimi tekstami - prawdopodobnie takie się pojawią) i również muszę dodać, że gra im dalej tym bardziej wieje grozą - jest po jednak do paru jej wad trzeba się przyzwyczaić. Gra powstawała w 2006 roku, trochę w 2007 i właśnie przed chwilą ją trochę usprawniłem dodając titla i game over, oraz poprawiłem nazwy przedmiotów w skrzynkach, ale i tak muszę dodać - grasz na własne ryzyko - ta gra to jeden z tych "pierwszych" projektów. Trochę screenów:

Obrazek



Fabuła:
Ludzie budują kolonię po zagładzie atomowej ziemi i uciekają w kosmos.
Kierujemy poczynaniami górnika mieszkającego na tej kolonii - zaczyna się jednak od "trzęsienia ziemi", a potem jest jeszcze więcej akcji - przebieg gry to uczestniczenie w serii tajemniczych wydarzeń mających MIEJSCE dokładnie w momencie ewakuacji całej kolonii, która rozpoczęła się z nieznanej nam przyczyny. Na pokładzie wybucha alarm widzimy uciekających ludzi (głównie naszych kumpli - innych górników, ale później również innych ludzi) skutecznie zaczyna wiać grozą czuć przerażenie na statku...Fabuła zaczyna się rozwijać i co chwila uświadczamy zwrotów akcji.

Grafika:

Gra w większości jest zrobiona na jednym z moich ulubionych chipsetów.
Sporo elementów graficznych mojego autorstwa, które dodają życia lokacjom - migające panele itp.
Niestandardowe Battle Chary, własnej roboty animacje walki jak wybuchy do granatników, specjale itp. Własne tła walk, własnej roboty dodatki.
Bajery jak błyski, migające światła, światła migające w rytm alarmów zmieniające oświetlenie - kolor ekranu itp.
Własne chary również się pojawią.
Trochę ripów.
Własne mapy lokacji.


Skrypty:

Minigry (np: minigra z chodzeniem po tunelu szukaniem ludzi i walką z nieznanym wrogiem za pomocą karabinu, zręcznościowa gra z przeszukiwaniem tuneli wentylacyjnych i parę innych )
Zagadki - są w większości przypadków skryptami.
Przedmioty do zagadek - Spawarki itp.
Wykrywacz na chipy - np: minerały itp.
Ciemność, Latarka
Radar w kilku lokacjach

Muzyka:
Głównie w formacie MP3 z Fallouta i innych gier, ale oszczędnie użyte.
Mocno dopracowane udźwiękowienie, które dodaje klimatu.




Znane bugi -
Wiele literówek - głównie z i,j.
Rzucanie mięsem i głupie teksty momentami pod tym względem może być nazbyt mocno ^^" (Ostrzegam)
Niechlujne wykonanie niektórych elementów graficznych.
Niepasujące zbytnio battlechary do charów.

Jeśli komuś naprawdę mocno gra się spodoba jeśli łaska prosił bym o podanie wyraźnych bugów to zdecyduje się prawdopodobnie poprawić, ale szczerze wakacje są i nic mi się nie chce. :lol:

Kiedy premiera ? Zaraz.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2009, 16:31 przez X-Tech, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Enyafan
Posty: 122
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:21

Re: [2K3] Terminal

Post autor: Enyafan »

Strasznie nędznie wygląda tło walki, nie podobają mi się angielskie nazwy potworów. A poza tym to zapowiada się bardzo ciekawie, lubię takie klimaty i na pewno zagram. Jak zobaczyłem screeny, to aż mnie coś tchnęło, że może jakiś polski cyberpunk... szkoda, że to nic specjalnie poważnego.
Będzie sequel? :P
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [2K3] Terminal

Post autor: X-Tech »

Oto link
http://www.sendspace.pl/file/2e3f0d59a1ed9afbb8082d8
Pograjcie - rozkręca się.

Czekam na opinie, komentarze. Wszelakie - na temat gry.
nickexile
Posty: 58
Rejestracja: 21 mar 2009, 19:23

Re: [2K3] Terminal

Post autor: nickexile »

Gratuluję wyboru serwera. Naprawdę do d**y. Jak ściągnę to ci powiem, co o grze myślę.
Fight fire with fire.

Fight gayness with... oł szit
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [2K3] Terminal

Post autor: Jazzwhisky »

To ja rzucę pierwszymi wrażeniami z kilkudziesięciu minut gry, może kogoś to skłoni do ściągnięcia. =]

Za literówki, błędy ortograficzne i psucie klimatu kompletnie nietrafionymi postaciami w walce powinni Cię srogo wybiczować; reszta - jak na razie jest naprawdę fajnie, na szczęście nie za dużo horroru, a sporo urozmaiconej rozgrywki. Zapomniałeś usunąć pliki save z projektu, chociaż nie wiem czy nie celowo, bo nie sprawdzałem ich zawartości. Podobnie z automatami z żarciem itp. - nie pokazują się żadne nazwy produktów, ale nie wiem czy to pomyłka czy coś innego.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [2K3] Terminal

Post autor: X-Tech »

Jazzwhisky pisze: Za literówki, błędy ortograficzne i psucie klimatu kompletnie nietrafionymi postaciami w walce powinni Cię srogo wybiczować; reszta - jak na razie jest naprawdę fajnie, na szczęście nie za dużo horroru, a sporo urozmaiconej rozgrywki.
Zgadza się. Te postaci do walki nie pasują - raczej w ogóle mi nie pasują do treści gry, ale lepszych nie miałem w swoim skromnym zbiorze bez dostępu do internetu. Dałem co miałem nawet backdropy na intro to jakieś jpgi z amatorskich tapet i filmów LOL. Literówek, błędów ortograficznych i literówek jest masa.
Jazzwhisky pisze: Zapomniałeś usunąć pliki save z projektu, chociaż nie wiem czy nie celowo, bo nie sprawdzałem ich zawartości. Podobnie z automatami z żarciem itp. - nie pokazują się żadne nazwy produktów, ale nie wiem czy to pomyłka czy coś innego.
Skleroza. Co do automatów proponuję grać na systemie niebieskim na nim widać wszystko co jest cieniem i nie może być użyte.

Cała gra jest jaka jest. Sumienie mnie ruszyło i gram razem z wami postaram się tam popoprawiać co zdołam wyłapać co oszpeca gierkę w mocny sposób. Na razie jeśli gracie na systemie czarnym to proponuję podmienić nazwę niebieskiego w folderze - Terminal/System na classicorangeblack wtedy ten, który macie obecnie - czarny stanie się 100% sprawnym niebieskim.
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: [2K3] Terminal

Post autor: Kalashnikov »

Pomysł mi się podoba, ale poczekam na nieco sprawniejszą wersję. Nie chcę się zniechęcać niedopieszczonym projektem, bo potem nie będę mieć ochoty zagrać nawet po poprawkach.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [2K3] Terminal

Post autor: X-Tech »

Znalazłem buczek/przeoczenie, które uniemożliwiało przejście gry !
Naprawiłem ten bug. Jeśli komuś zależy, aby przejść całość niech pobierze
tę wersję. Zapisy oczywiście będą działać można więc przekopiować.
Co dalej będzie z tym projektem ? Nie wiem w ogóle czy jest sens doszlifować
go do perfekcji ponieważ to jeden z moich pierwszych projektów nie jest to jakaś rewelacja
w każdym razie jak znajdę czas i chęci to podziałam, aby go usprawnić na pewno nie zostawię go w stanie, który nie będzie umożliwiał jego przejścia obecnie powinno być już pod tym względem OK. Najnowsza wersja:
http://hostuje.net/file.php?id=b2fdb1f5 ... a2af24cc54
Awatar użytkownika
Vahiman
Posty: 105
Rejestracja: 17 maja 2009, 19:17
Lokalizacja: Dolny śląśk
Kontakt:

Re: [2K3] Terminal

Post autor: Vahiman »

Batlle chary wo gule nie pasują do tej gry! Bugi i literówki za bardzo nie powinny przeszkadzać w grze(w kosmosie też jest ich pełno, myslę że je naprawię) Po za tym gra wydaje się nawet niezła.
Jan Kowalski - jedyna osoba w tym kraju którą nie dotyczy ochrona danych osobowych

Obrazek
Zablokowany