Eternia
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- Fear
- Posty: 850
- Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
- Lokalizacja: Białystok
Eternia
ETERNIA (demo)
INFORMACJE OGÓLNE
autor: Fear i wsie z creditsów :)
wersja makera: 2003 bez Power Mode
stan prac: ukończone demo
link do dema: http://www.mediafire.com/?mw5whznjmg1
waga dema: ~~20mb (po spakowaniu 13mb)
zasoby: http://www.tsukuru.pl
OPIS FABUŁY:
"Ktoś, kiedyś powiedział, że piękno krainy
możemy oceniać na tle tego, jacy mieszkają tam
ludzie.
Oto jeden z największych kontynentów na
wschodzie. Przez większość kontynent ten zwano Eternią.
Mieszkńcy podzielili się na dwa obozy. Na "Gryfów",
którzy reprezetowali kodeks rycerski, i na ludzi z właściwościami
magicznymi, zwanych powszechnie "Mistykami".
Doszło do trzynastoletniej wojny. Dzięsiątki tysięcy żołnierzy i jeszcze
więcej cywilów straciło życie, a o bohaterskich czynach szybko
zapominano...Żadna ze stron nie potrafiła zdobyć jednak
wystarczającej przewagi. Ostatecznie doszło do rozejmu w mieście
Tatalia. Wydarzenie to okrzyknięto "Zjednoczeniem Nacji"
"Gryfia Armia" nadała wszystkim Mistykom tytuły szlacheckie,
obdarowując ich majątkiem za zaprzestanie jakichkolwiek walk
na terenach przygranicznych. Nic nie zapowiada kolejnej wojny
Jednak właśnie w Tatalii doszło do mordu jednego z najważniejszych
Mistyków, wielkiego kapłana Akwe..."
SCREENY:
DOPISKI:
Proszę o ocenianie : mappingu, muzyki, ocenę walki, fabuły, klimatu...
INFORMACJE OGÓLNE
autor: Fear i wsie z creditsów :)
wersja makera: 2003 bez Power Mode
stan prac: ukończone demo
link do dema: http://www.mediafire.com/?mw5whznjmg1
waga dema: ~~20mb (po spakowaniu 13mb)
zasoby: http://www.tsukuru.pl
OPIS FABUŁY:
"Ktoś, kiedyś powiedział, że piękno krainy
możemy oceniać na tle tego, jacy mieszkają tam
ludzie.
Oto jeden z największych kontynentów na
wschodzie. Przez większość kontynent ten zwano Eternią.
Mieszkńcy podzielili się na dwa obozy. Na "Gryfów",
którzy reprezetowali kodeks rycerski, i na ludzi z właściwościami
magicznymi, zwanych powszechnie "Mistykami".
Doszło do trzynastoletniej wojny. Dzięsiątki tysięcy żołnierzy i jeszcze
więcej cywilów straciło życie, a o bohaterskich czynach szybko
zapominano...Żadna ze stron nie potrafiła zdobyć jednak
wystarczającej przewagi. Ostatecznie doszło do rozejmu w mieście
Tatalia. Wydarzenie to okrzyknięto "Zjednoczeniem Nacji"
"Gryfia Armia" nadała wszystkim Mistykom tytuły szlacheckie,
obdarowując ich majątkiem za zaprzestanie jakichkolwiek walk
na terenach przygranicznych. Nic nie zapowiada kolejnej wojny
Jednak właśnie w Tatalii doszło do mordu jednego z najważniejszych
Mistyków, wielkiego kapłana Akwe..."
SCREENY:
DOPISKI:
Proszę o ocenianie : mappingu, muzyki, ocenę walki, fabuły, klimatu...
Ostatnio zmieniony 30 mar 2010, 16:54 przez Fear, łącznie zmieniany 15 razy.
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: Eternia
Opisz, chociaż w kilku zdaniach, zarys fabuły. Nie każdemu będzie się chciało ściągać plik i go odpalać.
Mapki i dialogi całkiem ok, zadarza się parę błędów ortograficznych ("wogle", "puźniej") i czasem jakiś błąd składni albo stylistyczny. Rozumiem, że chcesz stworzyć poważny klimat, ale teksty typu "...dowody wskazujące na Ciebie", czy "To moje zadanie jako mistyka rangi kapitana" brzmią sztucznie i nienaturalnie. Na szczęście jest tego niewiele, a cała reszta jest jak najbardziej przyjemna.
Mamy kilka zagadek, lekkie zarysy postaci, może być ciekawie. Czekam na grywalną wersję.
PS Jeszcze dwie uwagi:
1. Przyśpiesz tekst, bo strasznie powoli to idzie :)
2. Mam lekkie wrażenie, że zrobiłeś jedynie to demo, a cała reszta jest daleko w planach. Obyś chociaż całą fabułę miał w głowie.
Mapki i dialogi całkiem ok, zadarza się parę błędów ortograficznych ("wogle", "puźniej") i czasem jakiś błąd składni albo stylistyczny. Rozumiem, że chcesz stworzyć poważny klimat, ale teksty typu "...dowody wskazujące na Ciebie", czy "To moje zadanie jako mistyka rangi kapitana" brzmią sztucznie i nienaturalnie. Na szczęście jest tego niewiele, a cała reszta jest jak najbardziej przyjemna.
Mamy kilka zagadek, lekkie zarysy postaci, może być ciekawie. Czekam na grywalną wersję.
PS Jeszcze dwie uwagi:
1. Przyśpiesz tekst, bo strasznie powoli to idzie :)
2. Mam lekkie wrażenie, że zrobiłeś jedynie to demo, a cała reszta jest daleko w planach. Obyś chociaż całą fabułę miał w głowie.
- kvachu
- Posty: 765
- Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46
Re: Eternia
Mi przy moim słabym(mobilnym) łączu link do downloadu nawet nie ruszył, bo mediafire jest za ciężki. Polecam szybszy speedyshare.Kalashnikov pisze:Opisz, chociaż w kilku zdaniach, zarys fabuły. Nie każdemu będzie się chciało ściągać plik i go odpalać.
Na drugim screenie widać, że na siłę wstawiasz jak najwięcej różnych elementów i tak oto mamy szafy, które nie stoją pod ścianami(bo kominek musi być), albo to samo z zegarem =). Do tego skrzynki i beczki w takim pomieszczeniu? =P
Za to reszta(screenów) prezentuje się w miarę dobrze.
No o fabule nic nie powiem =[.
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45
Re: Eternia
półki na książki i szpargały na drugim screenie wyglądają jak kartki papieru ;x
opisz fabułę, ja jak ściągam jakieś demko to rzadkość (prawdopodobnie jak demko ma zasób który mi by się przydał).
opisz fabułę, ja jak ściągam jakieś demko to rzadkość (prawdopodobnie jak demko ma zasób który mi by się przydał).
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Eternia
Nooo, projekt wygląda dużo lepiej na żywo niż na screenach, ale faktycznie, powinieneś przede wszystkim popracować nad ortografią i interpunkcją, bo błędy i literówki potrafią zespuć wrażenie pozostawiane nawet przez najlepszy dialog (a w tym przypadku jest co popsuć!), a w najgorszym przypadku pozostawią kuriozalne wrażenie sztuczności "po pszez scyntylację kwasu dezyksorybonukleinowego otszymójemy...", chyba wiesz o co chodzi.
Ogólnie, bardzo zachęcająca zapowiedź, by poprawić wygląd czcionki u siebie skopiuj do systemowego folderu Fonts czcionki ukryte w katalogu z RM, no i czekam na rozwinięcie, bo w demie nie ma nawet sekundy właściwej gry (skandal!). ;)
Ogólnie, bardzo zachęcająca zapowiedź, by poprawić wygląd czcionki u siebie skopiuj do systemowego folderu Fonts czcionki ukryte w katalogu z RM, no i czekam na rozwinięcie, bo w demie nie ma nawet sekundy właściwej gry (skandal!). ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45
Re: Eternia
Tak teraz spojrzałem na podpis:
"Cena Krwi - Retrospekcja (RM XP) 5% <zawieszony>
Ostatnia Łza (RM XP) 5% <zawieszony>
Eternia (RM 2K3) 5% <trwa>"
Etrnia zatem tradycyjnie też musi być zawieszona przy 5% :D
EDIT DÓŁ:
hmmm... nie zwróciłem uwagi :P To tutaj się zatrzyma przy 15% : P Chociaż nie wiem co za różnica czy robimy na XP, 2k3, 2k czy VX. Na wszystkich makerach są równie wielkie szanse ukończenia jakiejś gry.
"Cena Krwi - Retrospekcja (RM XP) 5% <zawieszony>
Ostatnia Łza (RM XP) 5% <zawieszony>
Eternia (RM 2K3) 5% <trwa>"
Etrnia zatem tradycyjnie też musi być zawieszona przy 5% :D
EDIT DÓŁ:
hmmm... nie zwróciłem uwagi :P To tutaj się zatrzyma przy 15% : P Chociaż nie wiem co za różnica czy robimy na XP, 2k3, 2k czy VX. Na wszystkich makerach są równie wielkie szanse ukończenia jakiejś gry.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2009, 09:15 przez master miller, łącznie zmieniany 1 raz.
- kvachu
- Posty: 765
- Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46
Re: Eternia
Niekoniecznie, nie zwróciłeś uwagi, że tamte projekty były z XP? ; ]
2k3 FTW!
2k3 FTW!
-
- Posty: 388
- Rejestracja: 23 lut 2008, 11:30
Re: Eternia
z trudem dowlokłem się do końca "zapowiedzi". ślamazarność dialogów i akcji przyprawiła mnie o nerwicę maniakalną. zwiększ tempo.
ok. pierwsze wrażenie niezłe. dopieszczona oprawa av, dialogi również choć czasem są nieco nadęte i wydumane. kilka odrębnych wątków to dobra rzecz, szczególnie gdy splotą się w którymś tam momencie.
rób! pogram w to.
ok. pierwsze wrażenie niezłe. dopieszczona oprawa av, dialogi również choć czasem są nieco nadęte i wydumane. kilka odrębnych wątków to dobra rzecz, szczególnie gdy splotą się w którymś tam momencie.
rób! pogram w to.
ewribadi dałn!
- Fear
- Posty: 850
- Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
- Lokalizacja: Białystok
Re: Eternia
Ostatnia Łza był pierwszym projektem dlatego upadł, Cena Krwi była zrobiona prawie w połowie jednak zaskoczył atak wirusa i nagły format przez co straciłem wszystko, teraz kopię zapasowe będę robił. W zapowiedzi wolno leci tekst bo to jest... zapowiedź. Wiadomo ,że w grze będzie to dynamiczniejsze.
Co do mappingu to nie odnoszę wrażenia aby było tam napchane na siłę... moim zdaniem pare malutkich poprawek by się przydało ale nie w tym aspekcie map.
Literówki tak, na pewno były ;p jak to u mnie ale wszystko do poprawy pójdzie swojego czasu.
O opis fabuły też się postaram w najbliższym czasie...
Edit:
(mam problem z wyrazem pójdzie. Prawie zawsze tam błąd robię ^^)
Co do mappingu to nie odnoszę wrażenia aby było tam napchane na siłę... moim zdaniem pare malutkich poprawek by się przydało ale nie w tym aspekcie map.
Literówki tak, na pewno były ;p jak to u mnie ale wszystko do poprawy pójdzie swojego czasu.
O opis fabuły też się postaram w najbliższym czasie...
Edit:
(mam problem z wyrazem pójdzie. Prawie zawsze tam błąd robię ^^)
Ostatnio zmieniony 06 sie 2009, 12:37 przez Fear, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45
Re: Eternia
nie rozumiem tłumaczenia: bo to jest zapowiedź ;x
Ciekawe czy to pójdzie w dobry kierunku...
DOWN: jestem lakoniczny i ciężko to zmienić... to tak jakbym z dnia na dzień miał zacząć się ubierać w całkiem innym stylu ;x
Ciekawe czy to pójdzie w dobry kierunku...
DOWN: jestem lakoniczny i ciężko to zmienić... to tak jakbym z dnia na dzień miał zacząć się ubierać w całkiem innym stylu ;x
Ostatnio zmieniony 06 sie 2009, 18:50 przez master miller, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: Eternia
Bez sensu. Zapowiedź powinna być nawet bardziej dynamiczna niż sama gra. Obejrzyj sobie pierwszy lepszy trailer, a potem film przez niego promowany. Zapowiedź ma zachęcać, robić smaka na więcej, a nie nudzić i studzić nadzieje.Fear pisze:W zapowiedzi wolno leci tekst bo to jest... zapowiedź. Wiadomo ,że w grze będzie to dynamiczniejsze.
@Telomo: pisz ty normalnie i staraj się czasem zbudować jakieś zdanie złóżone, bo nabrałeś pokemoniastych nawyków na titku.
- Enyafan
- Posty: 122
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:21
Re: Eternia
Ściągnąłem zapowiedź. Ładna grafika, nienajgorsza atmosfera, ogólnie zapowiada się ciekawie. O interpunkcji, literówkach i koszmarnym tempie tekstu nie będę mówić, bo zrobili to moi przedmówcy, jednak rzuciły mi się w oczy jeszcze dwie rzeczy. Patos patosem, jeśli takie jest założenie, to w porządku, ale nienaturalność dialogów to druga rzecz. I tutaj moim zdaniem powinieneś poprawić dwie rzeczy.
Pierwsza to taka, gdzie postać odpowiada na pytanie typu "Nie wiesz, kim ona jest?" zdaniem typu "Nie, nie wiem, kim ona jest". Zdarzają się też inne powtórzenia, generalnie tekst mówiony przez postacie to nie rozprawka i nie musi być perfekcyjny stylistycznie i tak dalej (a bywa, że nawet nie powinien :>), ale czasem jednak jedno słowo powtarzające się kilka razy nieco kłuje w oczy. Druga sprawa to wkładanie w usta postaci informacji dla gracza o jakichś wydarzeniach. Jeżeli ktoś wspomina o osobistej tragedii, a druga postać przytakuje, że o tym wie, i zdaje relację, jak to było, to jest to naprawdę strasznie sztuczne, brakuje tylko szczegółowych dat.
Oczywiście, możesz olać moje uwagi, zaznaczam też, że to moja prywatna opinia, ale mimo wszystko mam nadzieję, że weźmiesz sobie to do serca, w końcu działam w dobrej wierze ;)
PS: kvachu, Twój podpis "prawie" wywołał u mnie rozległe obrażenia czoła po salwie śmiechu zakończonej uderzeniem w blat ;)
Pierwsza to taka, gdzie postać odpowiada na pytanie typu "Nie wiesz, kim ona jest?" zdaniem typu "Nie, nie wiem, kim ona jest". Zdarzają się też inne powtórzenia, generalnie tekst mówiony przez postacie to nie rozprawka i nie musi być perfekcyjny stylistycznie i tak dalej (a bywa, że nawet nie powinien :>), ale czasem jednak jedno słowo powtarzające się kilka razy nieco kłuje w oczy. Druga sprawa to wkładanie w usta postaci informacji dla gracza o jakichś wydarzeniach. Jeżeli ktoś wspomina o osobistej tragedii, a druga postać przytakuje, że o tym wie, i zdaje relację, jak to było, to jest to naprawdę strasznie sztuczne, brakuje tylko szczegółowych dat.
Oczywiście, możesz olać moje uwagi, zaznaczam też, że to moja prywatna opinia, ale mimo wszystko mam nadzieję, że weźmiesz sobie to do serca, w końcu działam w dobrej wierze ;)
PS: kvachu, Twój podpis "prawie" wywołał u mnie rozległe obrażenia czoła po salwie śmiechu zakończonej uderzeniem w blat ;)
- Fear
- Posty: 850
- Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
- Lokalizacja: Białystok
Re: Eternia
Oczywiście Enyafan wezmę sobie do serca uwagi ^^
1) Oto screeny z nowych lokacji :
BALKON ZAMKOWY
(będę musiał chyba poprawić mapę. Co myslicie ?)
DOLINA KELTUZAR
(Dolina, droga, kawałek gór, nawet fajnie wyszły według mnie)
GROTA GORGON
(Grota, jaskinia... Trudny chipset więc i mapę ładną trudno stworzyć...)
2) Dobrałem dokładniej .midi do wszystkich lokacji. Naprawdę mi się teraz
podoba audio. Małe a cieszy ^^
3) W najbliższym czasie zapewne dodam notkę na temat fabuły.
1) Oto screeny z nowych lokacji :
BALKON ZAMKOWY
(będę musiał chyba poprawić mapę. Co myslicie ?)
DOLINA KELTUZAR
(Dolina, droga, kawałek gór, nawet fajnie wyszły według mnie)
GROTA GORGON
(Grota, jaskinia... Trudny chipset więc i mapę ładną trudno stworzyć...)
2) Dobrałem dokładniej .midi do wszystkich lokacji. Naprawdę mi się teraz
podoba audio. Małe a cieszy ^^
3) W najbliższym czasie zapewne dodam notkę na temat fabuły.
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: Eternia
Mapki z doliny przepiękne, nie mam się czego przyczepić (szczególnie, że nie lubię wyłapywać drobnych błędów w mappingu).
Balkon, mimo że to wielki zamek, chyba nieco za duży. To samo z jaskinią, aczkolwiek nie wiem jaki efekt chcesz osiągnąć. Ściągnij sobie The Way Episode 1 - tam są świetne mapy wykonane na tym chipsecie, możesz conieco podpatrzeć. Te ogromne schody na ostatnim screenie naprawdę mi nie pasują. Ale ogólnie jest ok.
Dodaj tą notkę, bo serio mało ludzi ściąga takie dema, więc tracisz nieco widownię ;)
Balkon, mimo że to wielki zamek, chyba nieco za duży. To samo z jaskinią, aczkolwiek nie wiem jaki efekt chcesz osiągnąć. Ściągnij sobie The Way Episode 1 - tam są świetne mapy wykonane na tym chipsecie, możesz conieco podpatrzeć. Te ogromne schody na ostatnim screenie naprawdę mi nie pasują. Ale ogólnie jest ok.
Dodaj tą notkę, bo serio mało ludzi ściąga takie dema, więc tracisz nieco widownię ;)
-
- Posty: 388
- Rejestracja: 23 lut 2008, 11:30
Re: Eternia
trzymosz poziom! nie pierdziel się w poprawanie lokacji skoro są ok. rób następne, żeby w końcu można było zagrać. no i klimacik!
ewribadi dałn!