Apokalipsa

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

kovalk4

Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 2)
Posty: 13
Rejestracja: 31 paź 2009, 11:00

Apokalipsa

Post autor: kovalk4 »

Projekt w programie: RPG Maker XP
Przewidywana data dema: 15 Listopad 2009
Przewidywana data wersji pełnej: kiedy skończę
Typ gry: RPG
Typ systemu walki: Blizz ABS
Grafiki: niestandardowa
Muzyka: niestandardowa

Link do dema: - http://www.mediafire.com/?iy2d0n2teiv
Link do pełnej wersji: -

Świat gry:Aeron
Stolice: Angelstate, Sal'n'Arra, Sulfuria, Reya

Opis fabuły i gry:
Tytuł : APOKALIPSA

"Legion"
mroczna potęga, armia demonów, nieumarłych stworzeń, potępionych, ma zamiar podbić
następny świat. Tym razem ich celem jest Aeron świat zamieszkany przez Ludzi,
Sulfuronów, Aqueonów i Skayronów. Rasy zamieszkujące nie wiedzą jakie piekło ma się
rozpętać na ich planecie. Lecz w innym zakątku Areonu pojawia się chłopak imieniem
Chris. Pochodzi on z ziemi, nie ma pojęcia dla czego znalazł się na Aeronie, ale
noc przed znalezieniem się na tej planecie miał sen, stanął oko w oko jak niegdyś
przeciwko demonowi imieniem Mannoroth... Sen wyglądał naprawdę bardzo realnie
po czym bohater obudził się już po za domem, a nawet po za planetą ziemią.
Chris po obudzeniu się w tajemniczym miejscu napotyka pierwszego z głównych bohaterów
imieniem Xander. Postanawia on przyłączyć się do niego i pomóc mu w odnalezieniu drogi do domu...

----------------------------------------------------------------------------------------

Główni Bohaterowie:

Imię: Chris
Wiek: 18 lat
Pochodzenie: Ziemia
Klasa: Nieznana
Grafika:
Obrazek

Co do klasy tutaj jest to zależne od tego jak się dopieści bohatera podczas gry, każdy rodzaj zbroi i broni inaczej wpływa na statystyki bohatera przy okazji sprawiając, że robi się lepszy w danej specjalizacji jak np. walka bezpośrednia przy użyciu broni, lub walka na magię przy użyciu umiejętności magicznych...

Imię: Xander
Wiek: 22407 lat
Pochodzenie: Aeron
Klasa: Czarnoksiężnik
Grafika:
Obrazek

Nie wiele o nim wiadomo, tylko tyle, że chce pomóc Chrisowi odnaleźć drogę do domu...

----------------------------------------------------------------------------------------

Screeny:
Obrazek
Obrazek

(Na zdjęciach w prawym górnym rogu jest zegar, to stara wersja aktualnie jest inny, ale nie mam go tu na screenach, ponieważ ciągle staram się poustawiać okna dla HOTKEYÓW, ale zegarek jest zrobiony...)

----------------------------------------------------------------------------------------

Skrypty:
-Craft system
(System profesji)

System ten pozwala jak w World of Warcraft posiadać profesję, w której można tworzyć rzeczy z różnych materiałów, które można pozyskać (dla przykładu) z potworów bądź skał mineralnych...

-Multi equipment
(Skrypt na więcej zbroi)

Skrypt pozwala na zwiększenie ilości pancerzy o dowolną ilość, teraz bohater nie tylko może mieć na sobie kamizelkę, hełm, tarczę i akcesoria, ale równierz buty, rękawice, naramienniki, obręcze na nadgarstki, spodnie itp.

-Weather system by CCOA
(Większy asortyment pogodowy)

Daje możliwość wygenerowania owiele lepszych i ciekawszych efektów pogodowych jak np, deszcz krwi, albo może to już nie związane z pogodą, ale można zrobić by z nieba spadały liście co może dawać fajny efekt na niektórych mapach.

-Blizz ABS
(System walki Blizzarda dzięki, któremu można atakować potwory bezpośrednio na mapie bez konieczności wchodzenia w okno walki)

System pozwala na walkę bezpośrednią na mapie, dodatkowo są klawisze skrótu jak w World of Warcraft tyle, że jest ich 10, jest jeszcze ciekawa funkcja tego skryptu, która zwie się Caterpillar co powoduje, że każdy kto jest w twojej drużynie będzie chodził za tobą po mapie i atakował każdego potwora, który zacznie ciebie atakować.

-AMS - Advanced Message Script - R4
(Zaawansowany system wyświetlania wiadomości)

Skrypt ten pozwala na zwiększanie okien dialogowych, dodawanie tarzy bohatera nad jego wypowiedzią, imię bohatera w tekście wyodrębnione ramką oraz wiele innych ciekawych funkcji, które poznacie w grze.
Obrazek

-Day & Night script
(Skrypt dnia i nocy)

Skrypt ten odpowiada za zegar w grze i częściowy kalendarz tygodniowy pokazując który dzień tygodnia numerycznie. Odcień ekranu jest zmieniany co każdą godzinę, starałem się go ustawić na tyle realistycznie na ile się dało...

-Random Weather script by me
(Skrypt losowej pogody dla danego klimatu)

Ustawia codziennie inną pogodę by nie świeciło monotonnie słońce. Na dodatek ustawienie losowej pogody jest inne dla każdego klimatu.

----------------------------------------------------------------------------------------

Profesje:
-Hutnictwo/Górnictwo
(Wydobycie i przetapianie rudy żelaza)

W przypadku górnictwa jest ono od razu, trzeba mieć tylko kilof i można wydobyć każdą skałę jeśli oczywiście się ją znajdzie. Natomiast hutnictwo pozwala przetopić znalezioną rudę żelaza na sztabki, z których zaś tworzone są zbroje, bronie i inne...

-Hutnictwo szklane/Górnictwo
(Wydobycie i przetapianie szkła na bronie i zbroje)

Podobnie jak wyżej tyle, że przetapiane są wszelkiego rodzaju kryształy no i szkło, z nich także można robić bronie i zbroje z odpowiednio innymi statystykami.

-Tkactwo
(Wyrabianie ubrań z sukna)

Sukno do tej profesji można pozyskać z potworów, sukno zamieniamy w bele sukna, a te zaś w opancerzenie i nie tylko.

-Ciesielstwo
(Tworzenie łuków, słabych pancerzy i innych dziwnych rzeczy)

Tutaj trzeba dobrze wiedzieć skąd pobierać drewno, nie może to być z byle jakiego drzewa, już nie wspomnę o tym, że potrzebna jest siekiera, Z drewna można robić łuki, kusze oraz elementy do inżynierii. Można też robić inne dziwne rzeczy jak w opisie, ale o tym wolę nie pisać, nadmienię tlyko, że ta profesja jest bardziej po to by zarobić gdyż, rzeczy jakie można w niej zrobić sprzedają się dość drogo...

-Inżynieria
(Tworzenie broni palnych i amunicji oraz innych rzeczy)

Ta profesja szczyci się tworzeniem różnych mechanizmów, oraz broni palnej i pocisków, nawet można robić tutaj kusze. Jak w World of Warcraft można tu także tworzyć bomby, granaty i inne artykuły gospodarstwa domowego...

-Chemia/Alchemia
(Alchemia tworzy mikstury z roślin, a chemia pierwiastki chemiczne, które można będzie dodawać do mikstur lub zmieniać w inne)

Alchemia co tu dużo pisać, tu chodzi o to by tworzyć mikstury z odpowiednich roślin, każda mikstura daje inne statystyki itp. co więcej jest opłacalna w połączeniu ze szklarstwem ponieważ do produkcji mikstur są potrzebne butle ze szkła kwarcowego i nie tylko.

Natomiast chemia jest bardziej przydatna gdy ma się alchemię, inżynierię bądź magię. Pobiera się różne odczynniki jak np. woda i robizja na poszczególne elementy jak wodór i tlen, gdzie wodór można użyć w inżynierii do tworzenia lepszych bomb bądź pocisków
(to tylko przykład)

-Zielarstwo
(Pozyskiwanie roślin do alchemii)

Zbieranie roślin do alchemii, nie ma tu żadnej filozofii, ale tutaj także trzeba dobrze szukać roślin bo nie każdą można pozyskać...

-Garbarz
(Od wyrabiania skórzanych zbroi)

Pozyskuje i tworzy ze skór pancerze, skóry natomiast ściąga się ze zwierząt lub potworów

-Magia
(Tworzenie magicznych przedmiotów, których nie da się otrzymać za pomocą konwencjonalnych metod)

Chyba najciekawsza ze wszystkich profesji, tworzy elementy magiczne takie jakich nie można stworzyć za pomocą chemii bądź alchemii, daje także możliwość tworzenia najlepszych poziomów broni i zbroi, kiedy już nie można zrobić lepszych z kowalstwa i innych profesji, krótko mówiąc ta profesja jest po to by maksymalnie ulepsza swój ekwipunek...

----------------------------------------------------------------------------------------

Przy okazji, wiem, że HUD nie grzeszy pięknem, ale ja idę bardziej w rozgrywkę i nad HUD'em zastanowię się przed wydaniem pełnej wersji...
Ostatnio zmieniony 01 gru 2009, 17:25 przez kovalk4, łącznie zmieniany 5 razy.
Apokalipsa:
Mapy: 75/1500-2400
Skrypty: 60%
NCP: 0.01%
Ogólny postęp: 4%
Awatar użytkownika
OverHiLL
Posty: 80
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:44

Re: Apokalipsa

Post autor: OverHiLL »

Nikt nie skomentuję?.
Mapki w gruncie rzeczy, ładne. Fabuła...., no cóż... legiony, bohater - zwycięzca, napad...
Tak naprawdę to już było. Ale być może fabuła jakoś się rozwinie. HUD faktycznie piękny nie jest, ale stawiając na funkcjonalność i przejrzystość jest ok.
Ogółem, życzę powodzenia w pracach i wydania dema oraz pełnej wersji :-).
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Apokalipsa

Post autor: Jazzwhisky »

DuoGum pisze:Nikt nie skomentuję?.
Trochę trudno skomentować zapowiedź jakoś konstruktywnie, wiedząc, że premiera dema i tak planowana jest już za kilka dni. ;)

Ale spróbuję, widać niezwykłą inspirację światem stworzonym przez Blizzarda, imo to nawet dobrze, bo uważam go za dobry, współczesny wzór, do screenów nie mam większych uwag, brakuje tylko jakiegoś kawałka dialogu. Drażni natomiast lista (częściowo) cudzych skryptów, których nazwy czasami nie mówią kompletnie nic (AMS - Advanced Message Script - R4), z pewnością wyglądałoby to fajniej zastąpionie normalnym przedstawieniem cech/funkcjonalności obecnych w grze.

Ogólnie wrażenia pozytywne, powodzenia w dalszej pracy.

//edit-dół
A w sumie słuszna uwaga.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
paXon
Posty: 12
Rejestracja: 25 paź 2009, 21:04
Lokalizacja: Olkusz

Re: Apokalipsa

Post autor: paXon »

Zdawało mi się, że mają być 3 screeny :). Ale mi to nie przeszkadza. ładny mapping widać.
Skrypty też ładnie złączone. Tylko, że fabuła się powtarza. Ogólnie pomysł mi się podoba. Pracuj dalej.
P3aCeforraSta


bles$
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Apokalipsa

Post autor: Klonoa »

Źle nie jest, a mapperstwo nawet ładne(Mówi to mapper z 5-4 ligi XD)

Tak przy okazji(bo nie czytałem regulaminku dla zapowiedzi, jeśli jest nowy)
Konieczne jest przedstawienie głównej/ważniejszych postaci w takich topicach?
Less Less Arte
Obrazek
kovalk4

Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 2)
Posty: 13
Rejestracja: 31 paź 2009, 11:00

Re: Apokalipsa

Post autor: kovalk4 »

Kolejna porcja screenów:

Na tym niżej widać opisany wcześniej przeze mnie Caterpillar mode, dzięki, któremu członkowie twojej drużyny będą szli gęsiego za tobą i atakowali każdego potwora, który zeche ciebie atakować co widać na screenie, dla uproszczenia chce powiedzieć, że ja starowałem tym w niebieskim pancerzu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co do twojego pytania Klonoa, to chyba nie ma takiej konieczności, przedstawiłem tylko dla tego by było bardziej jak byt o powiedzieć przejżyście
Apokalipsa:
Mapy: 75/1500-2400
Skrypty: 60%
NCP: 0.01%
Ogólny postęp: 4%
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Apokalipsa

Post autor: Klonoa »

HUD widzę, że trochę poprawiłeś, a co do mapperstwa to złe nie jest, a powiedziałbym, że byłbyś mapperem 3 ligi.
(Moje własne określanie poziomu mapperów/grafików)

Wygląd gry można by było poprawić gdyby każda postać miała unikatowa animacje jak przykładowo zamachnięcie się postaci podczas ataku, lub jakieś takie inne, ale mniejsza.
Ja tylko daje propozycję, ale to twoja gierka :)

Chętnie zagram w demo by wypatrzyć może jakieś niedociągnięcia :)
Less Less Arte
Obrazek
kovalk4

Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 2)
Posty: 13
Rejestracja: 31 paź 2009, 11:00

Re: Apokalipsa

Post autor: kovalk4 »

Poprawiłem trochę te bagna i wnętrza domów, ale dobrze mappować ich nie nauczę się zbyt szybko, a oto screeny:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Apokalipsa:
Mapy: 75/1500-2400
Skrypty: 60%
NCP: 0.01%
Ogólny postęp: 4%
Awatar użytkownika
paXon
Posty: 12
Rejestracja: 25 paź 2009, 21:04
Lokalizacja: Olkusz

Re: Apokalipsa

Post autor: paXon »

Troszeczke ciemno tam xD. Ale jak taka gra :). Nie mogę się doczekać dema:).
Możesz mi załatwić te skrypty co ty tam masz? Bez mapek. Ale chodzi mi o skrypty i jak ich użyć:).
P3aCeforraSta


bles$
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Apokalipsa

Post autor: Klonoa »

Jedno pytanko:
Czy to tak specjalnie ten Wampire przenika przez wszystko?
Mówię o postaci pomocniczej bohatera
Less Less Arte
Obrazek
kovalk4

Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 2)
Posty: 13
Rejestracja: 31 paź 2009, 11:00

Re: Apokalipsa

Post autor: kovalk4 »

Nie to ja go tam wsadziłem bo mnie denerwował bo ciągle wchodził mi na główna posta i głupio na screenach by to wyglądało ;p
Apokalipsa:
Mapy: 75/1500-2400
Skrypty: 60%
NCP: 0.01%
Ogólny postęp: 4%
Awatar użytkownika
paXon
Posty: 12
Rejestracja: 25 paź 2009, 21:04
Lokalizacja: Olkusz

Re: Apokalipsa

Post autor: paXon »

Chyba Demko się spóźnia ;/.
P3aCeforraSta


bles$
kovalk4

Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 2)
Posty: 13
Rejestracja: 31 paź 2009, 11:00

Re: Apokalipsa

Post autor: kovalk4 »

Chciałem jak najwięcej poprawić, ale ok ;p każdy błąd zauważony w demku proszę mi tu wpisać w tym temacie, przypuśćmy, że to będzie wersja beta dema, raczej was nie zaskoczę aż tak samą grą, co może ewentualnie mappingiem i grywalnością, ale to już wy to ocenicie ;P

Demo: http://www.mediafire.com/?gmvgdrtwnxr < (link do oficjalnego dema)

Aa i co do sterowania:

H - klawisze skrótu
V - hud
M - minimapa
0-9 - Przeniesienie itemu/skilla na okno użytkowe*
P - użycie przedmiotu z okna użytkowego*
O - użycie skilla z okna użytkowego*

(Okno użytkowe znajduje się na HUD'zie tam gdzie pisze magia i rzecz, można użyć danej magii i rzeczy tylko w tedy gdy znajduje się ona w oknie użytkowym)

Wszelkie bugi pisać w TEMACIE!
Ostatnio zmieniony 21 lis 2009, 22:47 przez kovalk4, łącznie zmieniany 1 raz.
Apokalipsa:
Mapy: 75/1500-2400
Skrypty: 60%
NCP: 0.01%
Ogólny postęp: 4%
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Apokalipsa

Post autor: Fear »

Pograłem do którejś tam mapki, wszystko pięknie, ładnie ale save'a nie wczytuje mi ;( tylko ja tak mam ?

Jak dla mnie za ciemne wszystko jest... Chodziło o to, żeby było mroczne, a wyszło za mało widoczne...
Trochę denerwuje porównanie żyć przeciwników i bohatera. Chris ma 800 HP, uderzeniem traci po 70, a przeciwnicy mają jakieś 10 HP i tracą po 3-4 punkty na hita ;p

Zapowiada się fajnie, a nie pogram jak problemu z save'em się nie rozwiąże...
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
kovalk4

Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 2)
Posty: 13
Rejestracja: 31 paź 2009, 11:00

Re: Apokalipsa

Post autor: kovalk4 »

Błąd został naprawiony i wymagany plik jest w pliku rar z grą
Ostatnio zmieniony 21 lis 2009, 22:48 przez kovalk4, łącznie zmieniany 1 raz.
Apokalipsa:
Mapy: 75/1500-2400
Skrypty: 60%
NCP: 0.01%
Ogólny postęp: 4%
ODPOWIEDZ