Septerra Core Dream About The Past - RPG Maker XP

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Septerra Core Dream About The Past - RPG Maker XP

Post autor: Neko »

Witam
Po 8 miesiącach gra w końcu skończona.
Jest to kontynuacja gry Septerra Core Legacy of the Creator

DOWNLOAD PL:
OFICJALNA STRONA:
http://septerracore2.manifo.com/

TRAILER (wersja angielska):
http://www.youtube.com/watch?v=jz8W_ODGXyA

FABUŁA:
W oryginalnej pierwszej części poznajemy świat Septerry składający się z 7 powłok, a każda zamieszkana przez ludzi i zwierzęta. Główny przeciwnik - Doskias - chce je połączyć, by poznać sekret mocy dawno ukrytej przez stwórcę. Cel zostaje przez niego osiągnięty, przy okazji zabijając wielu ludzi.
W mojej części gra zaczyna się 3 lata po fakcie. Osobnik, o imieniu Nergal (gdyby co, nie jestem fanem tego muzyka znanego wszystkim) , chce zemścić się za wszystkie krzywdy, które wyrządził Doskias. Zawiera pakt z demonem Draxxem, dostając moc i przy okazji obiecając mu zdobycie kamienia, dzięki któremu Draxx będzie wolny. Dzięki mocy, którą otrzymał od Draxxa, udaje mu się zdobyć niesamowicie silną broń, która powoduje wielki wybuch i ponowne oddzielenie wszystkich powłok. Skutkiem będzie niekontrolowany ruch powłok, co doprowadzi do ich zderzenia i okrycia się ciemnością. Spowoduje to powstanie wielkiej armii nieumarłych. Musisz powstrzymać katastrofę. Co będzie dalej trzeba już się samemu przekonać.
Gra posiada 2 zakończenia. W pewnym momencie będziesz mieć wybór, i ty decydujesz, którą drogę wybierasz.

Grywalność:
Masz do wyboru 10 postaci. W 1 części było 9, w mojej Doskias przechodzi na dobrą stronę i walczy razem z tobą. System walki został urozmaicony o skrypt Real time battle i inne dodatki.

Grafika:
Grafika w 80% jest niestandardowa. Czemu tylko w 80%? Po prostu jak czegoś brakowało, to niestety musiałem użyć standardu.

Muzyka:
100% niestandardowa. Oryginalne utwory i dźwięk z oryginału gry + parę innych utworów.

Wymagania:
Niestety gra posiada większe wymagania systemowe niż sam rpg maker xp. Zalecane minimum to:
- 1.5 GHz
- 512 MB RAM
- 220 MB wolnych na dysku
Oczywiście mając niższe parametry gra pójdzie, ale będzie się strasznie zacinać.
By gra chodziła 100% płynnie należy mieć:
- 2 GHz
- 800 MB RAM
- 220 MB wolnych na dysku

Żeby nie pojawiły się komentarze typu "zapewne 95% twojej gry to muzyka, dlatego tyle zajmuje", poniżej rozpisałem ile zajmują poszczególne foldery:
- grafika 89 MB
- audio 121 MB (58 MB muzyka, 63 MB dźwięki)
- dane 10 MB

Przyciski dodatkowe:
W trakcie gry należy używać dodatkowe przyciski:
- Z - włącza okno zmiany drużyny
- A - włącza mapę
- S - wyłącza mapę
- Q - miejsce na wpisanie kodu
- F12 - pauza

Kod:
W grze jest jeden kod. Na powłoce trzeciej jest do niego podpowiedź. Dodam, że użyte są tylko drukowane litery bez spacji. By odgadnąć kod, wystarczy podstawowa znajomość angielskiego.

Podziękowania:
W creditsach umieściłem podziękowania, ale chcę raz jeszcze na forum podziękować dwóm osobom, które zrobiły dla mnie bardzo dużo. Są to Żbix (stworzył dużą ilość charsetów) i Sabikku (stworzył i pomógł przy skryptach).

Skrypty
- Wzrost obrony wraz ze zdobytym levelem
- Caterpillar
- Paski życia i źródła
- Nowe menu
- Battle ikony
- Pauza
- Easy party switcher
- Zmienianie rozmiaru charsetów
- Real time active battle
i parę zmian w już istniejących skryptach.

Jeżeli plik będzie już nieaktywny proszę dać znać. Jednak będę co pewien czas sprawdzać możliwość ściągnięcia gry i będę ją uploadował w razie potrzeby.
Proszę również o wypisanie wszelkich błędów, które zostały znalezione w grze (chodź wydaje mi się, że wszystkie zostały wyeliminowane, ale różnie z tym bywa).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 07 lip 2013, 12:00 przez Neko, łącznie zmieniany 27 razy.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Septerra Core Dream About The Past - RPG Maker XP

Post autor: X-Tech »

Niesamowity postep widzę graficzny. Niesamowita grafika renderowana. Po co doczepiłeś do tej gry to brzydkie rtp nie pasuje do tych renderów. Jeśli chodzi o mp3 ja bym preferował w jakości 640 zbliżonej do cd, żeby podkreślić piękną grafikę renderowaną gry. W dobie dvd to nie problem, gra na pewno się zmieści.
Pokrak
Posty: 152
Rejestracja: 13 cze 2009, 03:05
Lokalizacja: twoja lodówka

Re: Septerra Core Dream About The Past - RPG Maker XP

Post autor: Pokrak »

Akurat co do muzyki to mp3 320kbps wystarczy. Rendery dobre - pozbądź się RTP, a szybko.
Road roller da! WRYYYYYYYYYYYYYY!
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: Septerra Core Dream About The Past - RPG Maker XP

Post autor: Neko »

Dzięki za opinię, ale może trochę sprostowania.
Gdyby co to ta ładna grafika nie jest mojej roboty. Są to print screeny z oryginału, jedynie przeze mnie zmienione. Bardzo mało będzie takich ładnych miejsc, gdzie będzie można się poruszać. Najczęściej będzie to na RTP (oczywiście niestandardowych w większości). Niektóre z tych ładnych grafik to będą po prostu krótkie zdarzenia, zdjęcia pokazywane od czasu do czasu razem z dialogami między bochaterami. Dodatkowo w trakcie rozmowy pokazują się grafiki postaci. To wszystko zostało powyciągane z oryginału.
Jeśli chodzi o RTP, to musi być takie jakie jest. Nie posiadam RTP pasującego do tych grafik.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Septerra Core Dream About The Past - RPG Maker XP

Post autor: Fear »

Co do muzyki do 128-160 wystarczy, aby nie odczuć zmiany jakości ! Po co cisnąć te Mb ?

Co do grafiki to renderowane jak najbardziej tak, ale nigdy z RTP, czy RTP podobnymi grafikami...
Zdecydowanie polecam dodanie jakiegoś niestandardowego systemu wiadomości !
Na Twoim miejscu usprawnił bym jakoś walkę, chociażby dodał bar'y jakieś...
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Septerra Core Dream About The Past - RPG Maker XP

Post autor: Jazzwhisky »

Neko, no koledzy napisali to wyraźnie ironicznie (zwłaszcza z bitrate...) - ta mieszanka pecetowych renderów z RTP z RMXP wygląda po prostu strasznie. Jeśli tego nie zmienisz czeka Cię spora fala takich komentarzy, zresztą moim zdaniem słusznych, bo np. ja nie byłbym w stanie zanurzyć się w coś co wygląda w ten sposób.
Mam nadzieję, że jesteś odporny albo mimo wszystko masz jakieś pomysły na poprawki - bez tego będzie Ci trudno dokończyć pracę, a co dopiero podbić czyjeś gusta. =]

A co do mp3, chyba nie jestem w tym przekonaniu jedyny - tego w klimacie gry raczej na plus zaliczyć się nie da.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: Septerra Core Dream About The Past - RPG Maker XP

Post autor: Neko »

Cóż, no to chyba mam problem. Jak dla mnie, to ta grafika ze sobą się nie gryzie, może rzeczywiście to zależy od gustu. Samej renderowej grafiki nie zrobię, bo nie mam takich zasobów, a z samego RTP też nie chcę robić, bo będzie zbyt nudne (jak dla mnie). Chyba, że zostawię tylko twarze postaci w trakcie rozmowy i zdjęcia, które czasami się będą pokazywać. Natomiast nie będę mieszać w jednym miejscu RTP z renderową grafiką, jak zrobiłem to np na zdjęciu powłoki. Co radzicie?
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: Septerra Core Dream About The Past - RPG Maker XP

Post autor: kvachu »

Neko pisze:Cóż, no to chyba mam problem. Jak dla mnie, to ta grafika ze sobą się nie gryzie, może rzeczywiście to zależy od gustu. Samej renderowej grafiki nie zrobię, bo nie mam takich zasobów, a z samego RTP też nie chcę robić, bo będzie zbyt nudne (jak dla mnie). Chyba, że zostawię tylko twarze postaci w trakcie rozmowy i zdjęcia, które czasami się będą pokazywać. Natomiast nie będę mieszać w jednym miejscu RTP z renderową grafiką, jak zrobiłem to np na zdjęciu powłoki. Co radzicie?
Wybacz bezpośredniość, ale według mnie totalnie nie masz gustu skoro uważasz, że według ciebie grafiki pixelartowe wyglądają OK z tymi shitowymi renderami. Jedyny screen, który dla mnie wygląda w miarę przyzwoicie, to ostatni z nich. Tylko "w miarę", ponieważ psuje go ten shitowy(jak dla mnie) face, gdzie gościu ma minę jak do srania. W ogóle face z tej gry są okrutne, bo jak patrzę na tą blondynę to mi się kojarzy tylko i wyłącznie z dmuchaną lalką z sexshopu.

Ja ci radzę wywalić te wszystkie renderowane grafy. Oczywiście to twoja gra i możesz sobie robić w niej co ci się podoba.

I brawa dla Jazza, który jako jedyny załapał ironię X-Techa z mp3, którą na mircu podsunąłem mu ja =].

Sorry, że tak ostro, ale publikując zapowiedź/grę musisz się liczyć z komentarzami głównie z tymi bardziej krytycznymi.
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: Septerra Core Dream About The Past - RPG Maker XP

Post autor: Neko »

kvachu pisze:Sorry, że tak ostro, ale publikując zapowiedź/grę musisz się liczyć z komentarzami głównie z tymi bardziej krytycznymi.
Wiem o tym dobrze i za nic mnie nie przepraszaj. Po to dałem tutaj screeny, by ludzie mogli stwierdzić co zmienić zanim będzie za późno. Czytałem już nie jedną zapowiedź i zauważyłem, że bardzo ostro są tu projekty oceniane. Ale może to i dobrze.
Natomiast ja podjąłem następującą decyzję:
- zostawiam postacie w trakcie walki
- zostawiam twarze pokazujące się podczas rozmowy, bo jednak z nimi gra wygląda o wiele żywiej
- zostawiam od czasu do czasu pojawiające się screeny na całym ekranie jak ten o tytule Oaza
- usuwam renderową grafikę jak ta na zdjęciu powłoka
- usuwam lokacje z renderową grafiką po której można się przemieszczać, jak ta o nazwie miejsce.
Zapewne wiele osób już nie tknie tego projektu, z tego powodu, że zostawiłem część renderowej grafiki. Ja jednak nie zniechęcam się i robię projekt dalej. Komentarze nadal miło widziane.
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: Septerra Core Dream About The Past - RPG Maker XP

Post autor: Neko »

Zamieszczam poprawioną grafikę zdjęcia powłoki. Mam nadzieję, że teraz jest dobrze, nie ma tu renderowej grafiki. Lokacja o nazwie miejsce (patrz zdjęcia wyżej) usunięta. Dodatkowo dołączam ekran tytułowy :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Septerra Core Dream About The Past - RPG Maker XP

Post autor: Powczan »

Dla mnie badziewnie wyglądają avatary, niepodobne do ludzi, takie krzywe :/
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: Septerra Core Dream About The Past - RPG Maker XP

Post autor: Neko »

Gedharm pisze:Dla mnie badziewnie wyglądają avatary, niepodobne do ludzi, takie krzywe :/
Hmm, dla mnie akurat wyglądają świetnie, o wiele lepiej niż wiele znanych gier.
master miller
Posty: 928
Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45

Re: Septerra Core Dream About The Past - RPG Maker XP

Post autor: master miller »

Masz świetny gust! Keep it up! :D

Te cudne avatary... nawet najnowsze produkcje pokroju Crisisa się z nimi nie równają!

Dobra, koniec tego sarkazmu. Patrząc na projekty zawsze pierw patrzę na screeny, potem ewentualnie czytam resztę. Jak zobaczyłem te screeny, to nie chciało mi się tej reszty trzymać.
Wiesz... na twoim miejscu zostawiłbym ten projekt dla siebie. Mieszanie stylów nie zawsze jest dobre.
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: Septerra Core Dream About The Past - RPG Maker XP

Post autor: Neko »

Miałem nadzieję, że może to wszystko okazać się ciekawym pomysłem. Chciałem wprowadzić coś nowego, coś co może zaciekawić właśnie odmiennością. Zresztą tyle się naczytałem wypowiedzi do wielu gier i skarg, że ciągle podstawowe RTP są używane, że nie ma nic nowego.
Poczekam jeszcze parę dni, jeżeli okaże się, że nikogo projekt nie interesuje, to dam znać, by zawiesić ten temat.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Septerra Core Dream About The Past - RPG Maker XP

Post autor: Fear »

master miller pisze:Patrząc na projekty zawsze pierw patrzę na screeny, potem ewentualnie czytam resztę.
No, u mnie jest identycznie.

Pierwszego projektu nigdy nie pokazujemy w sieci, ale nie chcę tutaj odradzać Ci robienia gry oczywiście.

Moja kolejna rada... popatrz na wszystko bardzo obiektywnie. Mieszanie styli po prostu razi oczy...

Co do ostatniego screena, nie ma tutaj już takiego podziału grafiki, ale moim zdaniem widok: miasta pełnego choinek na pustyni, pełnej szkieletów mimo iż nieopodal jeziorka, w dodatku kontynentu "lecącego w powietrzu ?" jest nieco nieznośny... ;p

Jak pisałem wcześniej- pracuj, pracuj, a coś z tego powinno wyjść :)

PS: Masz rację grafiki RTP używało już 100 osób.... ale teraz 90% projektów z RMXP jest na grafikach Inquisitora, które mimo swojego uroku przejadły mi się jeszcze bardziej...
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
ODPOWIEDZ