..::<2k3>::.. Niezwykła przygoda DEMO
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
..::<2k3>::.. Niezwykła przygoda DEMO
Grandis, młody dwunastoletni dzieciak wracał przez las do swojego domu. W pewnej chwili na niebie zauważył spadającą gwiazdę. Nie miał przyjaciół - w jego rodzinnym mieście nikt go właściwie nie lubił. No, może po za pewnym starcem, Estarem. Toteż jego życzeniem było, aby spotkać prawdziwego przyjaciela. Lecz to nie była gwiazda... Po chwili Grandis poczuł wstrząs. Jego epicentrum znajdowało się na polanie obok której właśnie przechodził. Postanowił to sprawdzić. Zobaczył białą smoczycę. Nie chciał, aby ona ujrzała jego, toteż schował się w krzakach przy ścieżce. Jednak to nie pomogło. Smoczyca zauważyła ruch, ale okazała się przyjaźnie nastawiona pozwalając Grandisowi odejść. Po powrocie do domu chłopiec postanowił nie mówić nic ojcu o zaistniałej sytuacji sądząc (zresztą słusznie), że mu nie uwierzy. Jednak następnego dnia ojciec Grandisa zostaje porwany. Nasz bohater postanawia wyruszyć go uratować. Czy mu się to uda? A może sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana, niż się na początku wydaje? Mogę tylko powiedzieć, że ci którzy wydają się dobrzy wcale nie muszą tacy być i vice versa.
Mechanika gry jest typowa dla gier z programu RPG Maker. Standardowy system walki, jednak nazwy opisy i działanie umiejętności jest zmienione. Co do menu to jest to połączenie CMS ze standardowym systemem. Menu jest zrobione na obrazkach, tak, że w tle widać aktualną mapę, jednak to czego nie da się w stosunkowo łatwy sposób zaprogramować w RM (wyposażenie, zdolności, plecak) zostawiłem dla standardowego systemu. Czyli jest tak pół na pół. Grafika natomiast jest w większości wypadków niestandardowa, choć parę elementów z RTP na pewno się znajdzie. Muzykę też postanowiłem użyć inną niż RTP, więc głowa nie będzie nikogo od tych standardowych utworów boleć. Screeny (może po za menu głównym) jak i trailer są już mocno zdezaktualizowane, jak będę miał czas i chęci to upnę kilka nowych screenów i może nowy trailer zrobię.
Postęp prac: 59% (+/-)
Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=YOvOACjZs2o&fmt=18
Download (Demo):
http://www.przeklej.pl/plik/np_demo-gf2 ... 23784n907t
Screeny:
Menu wyświetlane w trakcie gry
Scenka z intra
Dom Grandisa (parter)
Pokój Grandisa (1 piętro)
Tak wygląda z zewnątrz dom Grandisa
Mieszkanie Estara
Pierwsza walka w grze.
Mechanika gry jest typowa dla gier z programu RPG Maker. Standardowy system walki, jednak nazwy opisy i działanie umiejętności jest zmienione. Co do menu to jest to połączenie CMS ze standardowym systemem. Menu jest zrobione na obrazkach, tak, że w tle widać aktualną mapę, jednak to czego nie da się w stosunkowo łatwy sposób zaprogramować w RM (wyposażenie, zdolności, plecak) zostawiłem dla standardowego systemu. Czyli jest tak pół na pół. Grafika natomiast jest w większości wypadków niestandardowa, choć parę elementów z RTP na pewno się znajdzie. Muzykę też postanowiłem użyć inną niż RTP, więc głowa nie będzie nikogo od tych standardowych utworów boleć. Screeny (może po za menu głównym) jak i trailer są już mocno zdezaktualizowane, jak będę miał czas i chęci to upnę kilka nowych screenów i może nowy trailer zrobię.
Postęp prac: 59% (+/-)
Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=YOvOACjZs2o&fmt=18
Download (Demo):
http://www.przeklej.pl/plik/np_demo-gf2 ... 23784n907t
Screeny:
Menu wyświetlane w trakcie gry
Scenka z intra
Dom Grandisa (parter)
Pokój Grandisa (1 piętro)
Tak wygląda z zewnątrz dom Grandisa
Mieszkanie Estara
Pierwsza walka w grze.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2010, 17:45 przez Rave, łącznie zmieniany 8 razy.
- Foxer
- Posty: 492
- Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
- Lokalizacja: Poznań
Re: ..::<2k3>::.. Niezwykła przygoda
U ciebie w domu też szafy stoją na środku pomieszczenia? :D
Te rozmyte grafiki w walce są dziwne - chodzi mi zarówno o tło jak i o wrogów. Po prostu odpychają.
Na piątym screenie widać źle połączone tilesety.
Btw. fajny dom - znaczy się fajny dach ma. Wrażenie psują losowo rozmieszczone okna.
Te rozmyte grafiki w walce są dziwne - chodzi mi zarówno o tło jak i o wrogów. Po prostu odpychają.
Na piątym screenie widać źle połączone tilesety.
Btw. fajny dom - znaczy się fajny dach ma. Wrażenie psują losowo rozmieszczone okna.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: ..::<2k3>::.. Niezwykła przygoda
Tak jak mówię, te screeny są już *mocno* przeterminowane. Jak będę miał czas i chęci, to je zaktualizuję. Tak przy okazji - trailer jest aktualniejszy od tych screenów. A to o "fajnym domu" to była ironia, czy naprawdę tak myślisz?
- kvachu
- Posty: 765
- Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46
Re: ..::<2k3>::.. Niezwykła przygoda
Jak patrzę na mapping to mam wrażenie, że to prowokacja.
Fabuła wydaje się być taka typowa.
Na drugim screenie to wielkie P oznacza pauzę? Te odręczne strzałki są totalnie kiczowate ; D. No screen z walki to już w ogóle mi zrobił KO. Te wszystkie screeny są najaktualniejsze? Na twoje szczęście ja lubię eremowe kicze ^^.
[EDIT]
Achh, przeterminowane screeny.
Fabuła wydaje się być taka typowa.
Na drugim screenie to wielkie P oznacza pauzę? Te odręczne strzałki są totalnie kiczowate ; D. No screen z walki to już w ogóle mi zrobił KO. Te wszystkie screeny są najaktualniejsze? Na twoje szczęście ja lubię eremowe kicze ^^.
[EDIT]
Achh, przeterminowane screeny.
- Foxer
- Posty: 492
- Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
- Lokalizacja: Poznań
Re: ..::<2k3>::.. Niezwykła przygoda
Rave, dach jest całkiem ciekawie zrobiony, szkoda że reszta już nie :<.
Wrażenia z trailera:
-dziwnie wyświetlane wiadomości (po co ta przerwa między imieniem a tekstem? Wcale nie sprawia, że jest bardziej przejrzyście)
-widoczne są błędy na mapkach
-za mało fantazji na mapkach - proste, małe budynki; puste przestrzenie....
Co do fabuły to się nie wypowiadam, bo niezbyt się na tym znam.
Wrażenia z trailera:
-dziwnie wyświetlane wiadomości (po co ta przerwa między imieniem a tekstem? Wcale nie sprawia, że jest bardziej przejrzyście)
-widoczne są błędy na mapkach
-za mało fantazji na mapkach - proste, małe budynki; puste przestrzenie....
Co do fabuły to się nie wypowiadam, bo niezbyt się na tym znam.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: ..::<2k3>::.. Niezwykła przygoda
To P, to jest logo gry. Chcę dać nawet takowąż ikonkę, ale muszę znaleźć kogoś kto mi ją wepchnie do RPG_RT.exe, tak aby się nie popsuł. W grze są ikonki przedmiotów oparte o EXFONTS. Pierwszych lotów to one nie są, ale trudno coś ładnego zrobić mając tylko do dyspozycji kwadrat 12x12 i 2 kolory. A co do eremowych kiczy, to... Myślę, że będziesz pozytywnie zaskoczony. Z fabuły zaś nie zdradziłem wszystkiego, bo by wyszło opowiadanie, a nie gra ;).
- Mertruve
- Posty: 1518
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07
Re: ..::<2k3>::.. Niezwykła przygoda
Co widzisz, jak wyjdziesz z domu? Ja proste, małe budynki i puste przestrzenie. Przyczepiłbym się tylko za dużych wnętrz.-za mało fantazji na mapkach - proste, małe budynki; puste przestrzenie....
- Foxer
- Posty: 492
- Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
- Lokalizacja: Poznań
Re: ..::<2k3>::.. Niezwykła przygoda
Domki, które tam są wyglądają aż nienaturalnie, tak bardzo małe i cherlawe są. Może to miały być slumsy, to ok.Mertruve pisze:Co widzisz, jak wyjdziesz z domu? Ja proste, małe budynki i puste przestrzenie. Przyczepiłbym się tylko za dużych wnętrz.-za mało fantazji na mapkach - proste, małe budynki; puste przestrzenie....
Przyczepiłbym się jeszcze do lasu, w ten sposób las robią osoby które zaczynają dopiero z makerem. Długie, proste rzędy drzew.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: ..::<2k3>::.. Niezwykła przygoda
Foxer, tyle, że ja chciałem uniknąć efektu "domów olbrzymów". Co do lasu, to jeśli ci chodzi o screen #2 (zaraz pod CMS), to to jest polanka, jeśli o to co w trailerze, to zauważ, że tam po środku to jest dość szeroka ścieżka.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 23:01
- Lokalizacja: Żory
Re: ..::<2k3>::.. Niezwykła przygoda
imo, to że zakładasz temat o swoim projekcie i nie chce Ci sie wrzucic aktualnych screenów, jest NIE-DO-PU-SZCZALNE. jeżeli już teraz nie masz chęci i czasu na poświęcenie kilku minut, to nie za fajnie wróży projektowi ;x
wszystko takie znajome, oklepane. fatalny mapping i ogólnie grafika, fatalna muzyka w trailerze i gdybym spał w nocy to mógłbym wymieniać jeszcze przez chwilę.
ale rób, rób - pouczysz sie przynajmniej ;)
ps. zwrócił ktoś w ogóle uwagę na podobne filmy wideo przy trailerze na yt? bezcenne =)
wszystko takie znajome, oklepane. fatalny mapping i ogólnie grafika, fatalna muzyka w trailerze i gdybym spał w nocy to mógłbym wymieniać jeszcze przez chwilę.
ale rób, rób - pouczysz sie przynajmniej ;)
ps. zwrócił ktoś w ogóle uwagę na podobne filmy wideo przy trailerze na yt? bezcenne =)
Ostatnio zmieniony 28 mar 2010, 07:44 przez dizus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: ..::<2k3>::.. Niezwykła przygoda
xDdizus pisze:imo, to że zakładasz temat o swoim projekcie i nie chce Ci sie wrzucic aktualnych screenów, jest NIE-DO-PU-SZCZALNE. jeżeli już teraz nie masz chęci i czasu na poświęcenie kilku minut, to nie za fajnie wróży projektowi ;x
A serio - zostałem uprzedzony. Dokładnie to chciałem napisać. Nie cierpię wręcz, kiedy autor projektu pisze w swoim temacie "teraz mi się nie chce, potem to może zrobię/wrzucę".
Zrobienie kilku screenów w grze i wrzucenie ich na jakis server to kwestia dosłownie 5-10 minut. Wniosek z tego taki, że w nosie masz odbiorców i to, co powiedzą o wyglądzie gry lub też po prostu ściemniasz i tak aktualnie wygląda ten projekt.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: ..::<2k3>::.. Niezwykła przygoda
Buu, a mnie nie uprzedziliście - bo uważałem, że autorowi nawet nie należało się wytknięcie tej skandalicznej dziury. ;)dizus pisze:imo, to że zakładasz temat o swoim projekcie i nie chce Ci sie wrzucic aktualnych screenów, jest NIE-DO-PU-SZCZALNE. jeżeli już teraz nie masz chęci i czasu na poświęcenie kilku minut, to nie za fajnie wróży projektowi ;x
Ale skoro zostało to już powiedziane, kilka dodatkowych słów - czy popatrzeć na trailer (podkład muzyczny!) czy na screen z walki - no moja estetyka zostaje wyraźnie naruszona. Map nie będę się czepiał bo i tak usłyszysz o nich najwięcej (jeśli już będziesz coś poprawiał - może skoncentruj się na wnętrzach), ale sumując, nie widzę żadnego dialogu, fabularnie czy technicznie wydaje się być to zaprojektowane ok, ale boję się, że wykonanie i oprawa będą jak ten temat i screeny, potraktowane z buta, byle były.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: ..::<2k3>::.. Niezwykła przygoda
Na imagehacka na przykład możesz wrzucać seryjnie obrazki.Rave pisze:Jak będę miał czas i chęci, to je zaktualizuję. Tak przy okazji - trailer jest aktualniejszy od tych screenów.
Grafika:
Rozmazane tło walki powinieneś poprawić/zmienić. Przykładowe dialogi z npc, były by wskazane na screenach - szczególnie z zaludnionych miejsc. Grafika systemowa dialogów utrudnia czytanie to powinna być prosta i jedno-barwna absolutnie, bo momentami nie da się czytać napisów.
Postaci w walce nie pasują do siebie stylem (sądząc po trailerze) Może wyjaśnieniem ich istnienia w grze jakoś to nadrobisz...ale jeśli nie to radzę dopasować grafiki. Tła walki - Jest masa niestandardowych na TA mogą ci uratować skórę - radzę ich użyć. Identycznie masz z animacjami walki, oraz postaciami w walce. Przynajmniej mogły, by pasować do siebie jeśli nie do całej gry - sugestia to np: postaci w walce z gier z serii final fantasy na nes)
Fabuła wydaje mi się po tylu poznanych tytułach RUTYNOWA. Nie dociera to do mnie i mnie z tego miejsca nie przekonuje motyw smoków. Wtórność istot fantastycznych wg. mnie jest minusem, bo mniej więcej wiemy czego się po nich spodziewać.
Trailer:
W trailerze się za mało dzieje i toczy się za wolno. Lepiej go, albo przyśpieszyć i skrócić, albo pokazać w nim więcej. Czy w 3:34 na trailerze chodzą po miasteczku smoki ? XD
Muzyka:
Ja bym do trailera sugerował muzę klasyczną - bo odbiór przez muzę twojego trailera jest sztuczny. Użyłeś utworu, w którym główną rolę grają słowa - a to jest duży błąd, bo w grach jak rpg używasz przecież midów nikt tych słów nie słyszy, więc utwór jest nijaki i nie robi dobrze twojemu trailerowi. Oby w grze muzyka była z gier i z filmów, a nie z płyt cd i z radiowych hiciorów.
Ogólnie więcej w to życia włóż. (Dużo postaci pobocznych w każdym kawałku gry - NPC najlepiej wypowiadających śmieszne kwestie - dających nam różne śmieszne ciekawe mini zadania.
Przydały, by się w grze wątki poboczne i większe zadania)
- Mikisi
- Posty: 319
- Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45
Re: ..::<2k3>::.. Niezwykła przygoda
Jak dla mnie gra zapowiada się słabo... Ale zacznijmy od mappingu:
Skrinacz 1 - Takie na odwał to menu robione. Strzałki zrobione jakby w paincie w 1sec O_o, takie facesety tam po prawo nie pasują mi, i jeszcze to P w rogu.
Skrinacz 2 - Byłoby dobrze tylko jak są te drzewa to masz takie czarne pole, i w rogach jest tak kwadratowo... W sumie może być, ale ja się zawsze czepiam.
Skrinacz 3 - No tutaj już gorzej. Tam jakieś meble na środku stoją O_o, i tam na dole jest taka dziura w ścianie.
Skrinacz 4 - Ta szafa na dole za bardzo wychodzi do góry.
Skrinacz 5 - Okna i dzwi! Okna tak wogóle jak ktoś to powiedział "losowo" poukładane. Dzwi w takich jabky ramkach są.
Skrinacz 6 - Te rośliny przy wejściu dziwnie wyglądają.
Skrinacz 7 - Ech... Strasznie rozmyte i tło i bohaterowie, na środku stoi jakiś przezroczysty lekko słup, i to chyba atak jakaś dziewczyna biegnie.
Fabułę opiszę pewnie jutro, zmęczony jestem.
Jeżeli to stare screeny to czekam na te lepsze :D :D
Skrinacz 1 - Takie na odwał to menu robione. Strzałki zrobione jakby w paincie w 1sec O_o, takie facesety tam po prawo nie pasują mi, i jeszcze to P w rogu.
Skrinacz 2 - Byłoby dobrze tylko jak są te drzewa to masz takie czarne pole, i w rogach jest tak kwadratowo... W sumie może być, ale ja się zawsze czepiam.
Skrinacz 3 - No tutaj już gorzej. Tam jakieś meble na środku stoją O_o, i tam na dole jest taka dziura w ścianie.
Skrinacz 4 - Ta szafa na dole za bardzo wychodzi do góry.
Skrinacz 5 - Okna i dzwi! Okna tak wogóle jak ktoś to powiedział "losowo" poukładane. Dzwi w takich jabky ramkach są.
Skrinacz 6 - Te rośliny przy wejściu dziwnie wyglądają.
Skrinacz 7 - Ech... Strasznie rozmyte i tło i bohaterowie, na środku stoi jakiś przezroczysty lekko słup, i to chyba atak jakaś dziewczyna biegnie.
Fabułę opiszę pewnie jutro, zmęczony jestem.
Jeżeli to stare screeny to czekam na te lepsze :D :D
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2010, 18:11 przez Mikisi, łącznie zmieniany 1 raz.
- kvachu
- Posty: 765
- Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46
Re: ..::<2k3>::.. Niezwykła przygoda
Mikisi, jakby co to screeny są przeterminowane, bo Rejwowi nie chciało się zrobić nowych.