Skrypt #5 - Zręcznościówka
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Skrypt #5 - Zręcznościówka
Absolutnie spontanicznie, bo cholera mnie już brała ile gadania, a zero działania - zapraszam do udziału w piątej edycji TACO! =)
Tematem edycji piątej jest skrypt na grę czysto-zręcznościową w RM rozgrywaną na jednym ekranie (bez przesuwania). Luźno, choć po prawdzie chyba nie luźniej niż przy okazji dwóch ostatnich edycji, szczegóły (bazowane na poprzednich TACO) - będą pojawiały się z czasem poniżej. Póki co - podstawy.
Skrypt #5 - Zręcznościówka
- 1 mapa o wymiarach pojedyńczego ekranu (20x15 pól dla RM2k3/XP)
- grafiki i dźwięki/muzyka o maksymalnej wadze 2MB, pochodzące jedynie z RTP lub działów zasoby tsukuru.pl i/lub tsukuru.pl/forum
- jedna osoba może wysłać tylko jeden skrypt na konkurs
- czas wykonania pracy to tydzień od momentu zamknięcia zgłoszeń
- zwycięzcę wybiorą w zwykłym głosowaniu użytkownicy forum
- nagrodami są odpowiednia obrazkowa ranga zwycięzcy TACO, ranga moderatora GRMA w dziale Scena (ew. inny dział w kategorii RPG Maker) oraz możliwość organizacji/wyboru tematu następnej edycji imprezy :)
Póki co tylko tyle - uwaga, nie mam pojęcia jak stoimy z aktywnością i ew. frekwencją, dlatego do dnia 11 kwietnia włącznie proszę o zgłoszenia do udziału w temacie, i od razu uwaga w stronę użytkowników RMXP/RMVX, wcześniej forum i sam konkurs skupiały się wyłącznie na RM2k3, teraz sytuacja uległa zmianie - dlatego proszę zaznaczać ew. chęć wykonania pracy w tej wersji RPG Makera, być może zostanie utworzona równoległa kategoria konkursowa, być może wszystkie prace będą konkurować w jednej kategorii, wszystko zależy od ilości zgłoszeń!
Wszystkie wątpliwości - w tym temacie, please.
Aktualizacje:
- możliwość wykorzystania RGSS w przypadku RMXP/VX będzie uzgadniana z chętnymi w zależności/na podstawie ilości zgłoszeń
- przy pracy nie korzystamy z żadnych autorskich patchów dla RM
- korzystamy z zasobów zamieszczonych na stronach maksymalnie do 07.04.2010 włącznie, maksymalny poziom ich edycji to oddzielanie/składanie pojedyńczych sprite'ów, bez ich dzielenia (np. rozkład monstera na części w charsecie) i bez wkładu własnego!
Aktualna lista zgłoszeń:
1) Foxer
2) Super Vegeta
3) Sabikku (*)
4) Pantera
5) Ska'ciu
6) Michu
7) Kalashnikov
8) kalafior
9) ŻbiX
10) Gamer2002
Tematem edycji piątej jest skrypt na grę czysto-zręcznościową w RM rozgrywaną na jednym ekranie (bez przesuwania). Luźno, choć po prawdzie chyba nie luźniej niż przy okazji dwóch ostatnich edycji, szczegóły (bazowane na poprzednich TACO) - będą pojawiały się z czasem poniżej. Póki co - podstawy.
Skrypt #5 - Zręcznościówka
- 1 mapa o wymiarach pojedyńczego ekranu (20x15 pól dla RM2k3/XP)
- grafiki i dźwięki/muzyka o maksymalnej wadze 2MB, pochodzące jedynie z RTP lub działów zasoby tsukuru.pl i/lub tsukuru.pl/forum
- jedna osoba może wysłać tylko jeden skrypt na konkurs
- czas wykonania pracy to tydzień od momentu zamknięcia zgłoszeń
- zwycięzcę wybiorą w zwykłym głosowaniu użytkownicy forum
- nagrodami są odpowiednia obrazkowa ranga zwycięzcy TACO, ranga moderatora GRMA w dziale Scena (ew. inny dział w kategorii RPG Maker) oraz możliwość organizacji/wyboru tematu następnej edycji imprezy :)
Póki co tylko tyle - uwaga, nie mam pojęcia jak stoimy z aktywnością i ew. frekwencją, dlatego do dnia 11 kwietnia włącznie proszę o zgłoszenia do udziału w temacie, i od razu uwaga w stronę użytkowników RMXP/RMVX, wcześniej forum i sam konkurs skupiały się wyłącznie na RM2k3, teraz sytuacja uległa zmianie - dlatego proszę zaznaczać ew. chęć wykonania pracy w tej wersji RPG Makera, być może zostanie utworzona równoległa kategoria konkursowa, być może wszystkie prace będą konkurować w jednej kategorii, wszystko zależy od ilości zgłoszeń!
Wszystkie wątpliwości - w tym temacie, please.
Aktualizacje:
- możliwość wykorzystania RGSS w przypadku RMXP/VX będzie uzgadniana z chętnymi w zależności/na podstawie ilości zgłoszeń
- przy pracy nie korzystamy z żadnych autorskich patchów dla RM
- korzystamy z zasobów zamieszczonych na stronach maksymalnie do 07.04.2010 włącznie, maksymalny poziom ich edycji to oddzielanie/składanie pojedyńczych sprite'ów, bez ich dzielenia (np. rozkład monstera na części w charsecie) i bez wkładu własnego!
Aktualna lista zgłoszeń:
1) Foxer
2) Super Vegeta
3) Sabikku (*)
4) Pantera
5) Ska'ciu
6) Michu
7) Kalashnikov
8) kalafior
9) ŻbiX
10) Gamer2002
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Foxer
- Posty: 492
- Rejestracja: 16 mar 2008, 13:23
- Lokalizacja: Poznań
Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka
Zgłaszam udział :P
- Super Vegeta
- Posty: 847
- Rejestracja: 07 maja 2006, 08:03
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka
Zgłaszam udział, od razu z drobnym zapytaniem, czy ewentualnie możnaby dać drugą mapę z jakimiś opcjami czy czymś. Nie, żebym już miał pomysł. :p
- Sabikku
- Posty: 305
- Rejestracja: 01 sty 2009, 19:36
Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka
Więc nie wiadomo czy się zgłaszać, bo bez niej rmxp nie jest jakoś szczególnie wydajny.możliwość wykorzystania RGSS w przypadku RMXP/VX będzie uzgadniana z chętnymi w zależności/na podstawie ilości zgłoszeń
Tak czy inaczej, zgłaszam udział.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka
@Sab - no tak, to prawda, na razie trochę niewiele to rozwiązuje, ale jeśli będzie wystarczająca liczba userów by zrobić odrębną kategorię - problem zniknie. :]
Zwykle się przychylam do twoich propozycji, ale po głębokim przemyślunku, fajny pomysł, ale nie, dla dobra rywalizacji - jedna jedyna mapa, pozostaje opcja picture albo ustawień na tej samej mapce.Super Vegeta pisze:Zgłaszam udział, od razu z drobnym zapytaniem, czy ewentualnie możnaby dać drugą mapę z jakimiś opcjami czy czymś. Nie, żebym już miał pomysł. :p
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Pantera
- Posty: 322
- Rejestracja: 14 lip 2008, 13:27
Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka
Zglaszam chec udzialu, pragne jedynie zapytac czy temat bedzie jakos bardziej sprecyzowany, czy jedyne co mamy to "zrecznosciowka", co jest pojeciem przebogatym jak dla mnie?
None ov thy empty gods shall ever stand above me!
transparent avatar thx to Kalashnikov
transparent avatar thx to Kalashnikov
- Ska'ciu
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 sie 2008, 16:27
- Lokalizacja: The City in Forest
- Kontakt:
Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka
A też się zgłaszam.
I aby mieć 100% pewności pytam: Można mieć trochę zasobów z RTP a trochę z TA czy trzeba mieć wszystkie tylko z jednego "źródła"?
I aby mieć 100% pewności pytam: Można mieć trochę zasobów z RTP a trochę z TA czy trzeba mieć wszystkie tylko z jednego "źródła"?
Nie chce mi się ale staram się makerować... I tak już kilka lat xD
The end of C'S RPG Studio: http://www.mediafire.com/?5gmmmmyh2zd (filmik na rm2k3)
ps. Hail Anime&Manga&Nihon
W Tsukurogrodzie najlepszy tydzień powstaje w grze!
The end of C'S RPG Studio: http://www.mediafire.com/?5gmmmmyh2zd (filmik na rm2k3)
ps. Hail Anime&Manga&Nihon
W Tsukurogrodzie najlepszy tydzień powstaje w grze!
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka
@Pantera - jak popatrzysz na poprzednie edycje TACO, ograniczenia zawsze były trochę innego rodzaju (nie było stale zmieniającej się "tematyki" jednego rodzaju), tak samo teraz - a głównym wyzwaniem jest zmieszczenie grywalnej zręcznościówki w RM na jednym ekranie, nie będzie żadnych innych wytycznych, choćby z tego powodu, że tak otwarta rywalizacja premiuje pomysłowość i nie ogranicza dodatkowo ew. liczby chętnych do udziału.
@Ska'ciu - mieszanka jak najbardziej, w teorii możesz nawet użyć RTP z RMXP w RM2k3, z tym że uwaga, ten zapis oznacza także, że nie możesz edytować nic ponad jakieś wycinanki (maksimum - oddzielanie sprajtów od siebie) ani dorzucić do tego całkowicie własnych grafik!
edit-dół
No tak :D, zawsze się znajdzie jakaś sytuacja, o której nie napisałem, jeśli twoja/czyjaś oryginalna grafika jest akurat w zasobach na Twierdzy/TA to MOŻESZ jej użyć. Kombinując - należałoby jeszcze ustalić jakąś datę graniczną, umówmy się, że jest to dziś, ew. po prostu nie będziemy zatwierdzać materiałów od uczestników TACO aż do zakończenia konkursu? ^^"
@Ska'ciu - mieszanka jak najbardziej, w teorii możesz nawet użyć RTP z RMXP w RM2k3, z tym że uwaga, ten zapis oznacza także, że nie możesz edytować nic ponad jakieś wycinanki (maksimum - oddzielanie sprajtów od siebie) ani dorzucić do tego całkowicie własnych grafik!
edit-dół
No tak :D, zawsze się znajdzie jakaś sytuacja, o której nie napisałem, jeśli twoja/czyjaś oryginalna grafika jest akurat w zasobach na Twierdzy/TA to MOŻESZ jej użyć. Kombinując - należałoby jeszcze ustalić jakąś datę graniczną, umówmy się, że jest to dziś, ew. po prostu nie będziemy zatwierdzać materiałów od uczestników TACO aż do zakończenia konkursu? ^^"
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Pantera
- Posty: 322
- Rejestracja: 14 lip 2008, 13:27
Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka
OMFG widze to w miare jasno napisane, ale dla zasady i pewnosci musze spytac - do zasobow nie licza sie wlasne EDITy lub ORIGi?
None ov thy empty gods shall ever stand above me!
transparent avatar thx to Kalashnikov
transparent avatar thx to Kalashnikov
- Michu
- Posty: 1151
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
- Lokalizacja: Piła/Poznań
- Kontakt:
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka
IMO
to jakaś porażka jest. Co np. jak mam pomysł na super grę muzyczno-zręcznościową? :<- grafiki i dźwięki/muzyka o maksymalnej wadze 2MB, pochodzące jedynie z RTP lub działów zasoby tsukuru.pl i/lub tsukuru.pl/forum
- Pantera
- Posty: 322
- Rejestracja: 14 lip 2008, 13:27
Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka
te 2 MB jestem w stanie zrozumiec (i jest to milsze niz 1 MB z poprzedniej edycji, ja musialem z jednego dzwieku zrezygnowac XD), bo nie chodzi o to by byc za******* grafika i dzwiekiem, a grywalnoscia (tak mi sie wydaje w kazdym razie).GameBoy pisze:IMOto jakaś porażka jest. Co np. jak mam pomysł na super grę muzyczno-zręcznościową? :<- grafiki i dźwięki/muzyka o maksymalnej wadze 2MB, pochodzące jedynie z RTP lub działów zasoby tsukuru.pl i/lub tsukuru.pl/forum
poza tym, jak chodzi o gre muzyczna, to midi waza niewiele :)
mnie jedynie boli troche pozbawienie nas mozliwosci korzystania z wlasnych grafik i edycji grafik sciaganych :/
None ov thy empty gods shall ever stand above me!
transparent avatar thx to Kalashnikov
transparent avatar thx to Kalashnikov
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka
Co z tego, że ważą niewiele, jak nie mogę zrobić użyć swoich. :/
I rozumiem, że to ma być skrypt, ale nawet najlepszy skrypt zręcznościówki na grafikach rtp będzie jak dla mnie odpychający. :/ Po prostu wolał bym SWOJĄ grafikę w dwóch kolorach, niż z góry narzucone zasoby.
I rozumiem, że to ma być skrypt, ale nawet najlepszy skrypt zręcznościówki na grafikach rtp będzie jak dla mnie odpychający. :/ Po prostu wolał bym SWOJĄ grafikę w dwóch kolorach, niż z góry narzucone zasoby.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka
Nie ma obowiązku żebyś brał udział, na tym polega ustalenie twardych ZASAD, każdy coś tam by sobie wolał - ale nie można z tego powodu biegać w kółko z krzykiem, dla rywalizacji trzeba się dostosować. =]GameBoy pisze:Po prostu wolał bym SWOJĄ grafikę w dwóch kolorach, niż z góry narzucone zasoby.
No i pełne wyjaśnienia od Pantery, TACO to z założenia konkurs na skrypt, a nie na licytowanie się grafikami albo ile mp3 dam rady spakować w archiwum, tyle. Są kompresory, są pliki midi, ktoś może uważać "zwiększenie" limitu za porażkę, ale na moje oko ostatnie edycje udowodniły, że wszystko gra pod tym względem (pod każdym względem!) w sposób doskonały.
edit-dół
Przekreśla dokładnie dla tych użytkowników (moim zdaniem - tutaj bardzo niewielu), dla których powinien, TAKI BYŁ CEL!
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Skrypt #5 - Zręcznościówka
Spoko rozumiem to co piszesz Jazz, ale myślę, że dużej ilości użytkowników zakaz korzystania ze swoich zasobów przekreśla ten konkurs.
Aha i w moim pierwszym poście chodziło mi nie o ograniczenie wagi zasobów, tylko właśnie to co wyżej.
Anyway, życzę szczęścia reszcie uczestników.
Aha i w moim pierwszym poście chodziło mi nie o ograniczenie wagi zasobów, tylko właśnie to co wyżej.
Anyway, życzę szczęścia reszcie uczestników.