Goniec RM - nr 3
Moderator: ravenone
- ravenone
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Goniec RM - nr 3
Na udany początek weekendu numer trzeci Gońca;).
Dziś w numerze:
- recenzja gry Ahmriman's Prophecy
- recenzja gry Gakkou
- recenzja gry Quintessence - The Blighted Venom
- część druga Premiery 2010 - dziś przedstawiamy wasz ranking i pytamy twórców o stan ich prac i premierę gry
- wywiad ze Ska'ciem
- porównanie RPG Makerów okiem X-techa
Zapraszam do lektury i obszernych komentarzy:).
http://goniecrm.prv.pl/
Dziś w numerze:
- recenzja gry Ahmriman's Prophecy
- recenzja gry Gakkou
- recenzja gry Quintessence - The Blighted Venom
- część druga Premiery 2010 - dziś przedstawiamy wasz ranking i pytamy twórców o stan ich prac i premierę gry
- wywiad ze Ska'ciem
- porównanie RPG Makerów okiem X-techa
Zapraszam do lektury i obszernych komentarzy:).
http://goniecrm.prv.pl/
- kvachu
- Posty: 765
- Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46
Re: Goniec RM - nr 3
Myślałem, że to porównanie makerów X-Techa będzie bardziej od strony technicznej, a nie osobiste wywody iksa ; [. Teraz tylko czekać na kolejną makerową wojnę ^^. Na początku jak zobaczyłem ilość tekstu to myślałem, że to będzie takie ostre porównanie, ale X skupił się głównie na fpsach i dynamice. Wymienił same wady RM XP, a np nie wspomniał takich zalet jak dodatkowa warstwa, lub możliwość ustawienia koloru na cienie(przy imporcie). Bardzo bym się ucieszył jakbym miał takie coś w 2k3. To samo z większymi charami i tilesetami, ale tego X nie podał jako zalety XP, a od tak sobie od niechcenia o tym wspomniał. Jemu może to nie potrzebne, ale wiem, że wiele osób by się z takich rzeczy ucieszyła.
Niestety X, ale jak dla mnie to porównanie to jeden wielki FAIL ; [. W tego typu porównaniach trzeba być do bólu bezstronnym!
Myślałem, że tu będzie pokazana każda różnica techniczna i będzie np przykład co tracimy/zyskujemy poprzez te różnice. Takie coś mogłoby wiele objaśnić innym "zielonym" makerowcom.
Niestety X, ale jak dla mnie to porównanie to jeden wielki FAIL ; [. W tego typu porównaniach trzeba być do bólu bezstronnym!
Myślałem, że tu będzie pokazana każda różnica techniczna i będzie np przykład co tracimy/zyskujemy poprzez te różnice. Takie coś mogłoby wiele objaśnić innym "zielonym" makerowcom.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 23:01
- Lokalizacja: Żory
Re: Goniec RM - nr 3
Yep, w dodatku dość chaotycznie napisane, masa powtórzeń i bardzo źle się to czyta.
Mówisz ciągle o tym samym właściwie. Poza tym, gdzie te 4 strony a4, o których słyszalem? ;x
Mówisz ciągle o tym samym właściwie. Poza tym, gdzie te 4 strony a4, o których słyszalem? ;x
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 lis 2009, 15:22
Re: Goniec RM - nr 3
Czemu nie justujecie tekstu w artykułach? Toż to zbrodnia tego nie robić! ;(
- DE
- Posty: 272
- Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56
Re: Goniec RM - nr 3
@X - kup se lepszy komputer :) U mnie ani XP, ani VX nie tna w ogole. Zarzut co do niemoznosci (sic!) tworzenia minigier lub gier innego typu w tych programach jest bzdurny - dzieki RGSS pisanie skryptow nigdy nie bylo latwiejsze i bardziej skuteczne; platformowki i inne tego typu wynalazki w 2K3 to smiech na sali. Ten program sie kompletnie nie nadaje do tworzenia czegokolwiek poza erpegami. Nie twierdze, ze nie jest to mozliwe, ale te same efekty mozna szybciej i latwiej uzyskac w XP, VX lub jakimkolwiek programie przystosowanym do tworzenia gier zrecznosciowych. Oferuja nie tylko prawdziwy jezyk, ale i wieksze mozliwsci graficzne, i nie mam na mysli wylacznie rozdzielczosci czy glebi kolorow.
Artykul jest nie tyle subiektywny, co zwyczajnie stronniczy. Jak dla mnie ta czesc zinu jest bezwartosciowa. Dobry rednacz powienien go wyrzucic do smietnika tuz po przeczytaniu. Rozumiem, ze teksty pisane sa charytatywnie, ale chyba jednak jakas kontrola jakosci obowiazuje? Czy sie myle i wrzucacie cokolwiek wam ludzie podesla? Mam nadzieje, ze nie i w przyszlosci ulegnie to poprawie.
Artykul jest nie tyle subiektywny, co zwyczajnie stronniczy. Jak dla mnie ta czesc zinu jest bezwartosciowa. Dobry rednacz powienien go wyrzucic do smietnika tuz po przeczytaniu. Rozumiem, ze teksty pisane sa charytatywnie, ale chyba jednak jakas kontrola jakosci obowiazuje? Czy sie myle i wrzucacie cokolwiek wam ludzie podesla? Mam nadzieje, ze nie i w przyszlosci ulegnie to poprawie.
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Goniec RM - nr 3
Ten tekst napisałem w w około pół godziny jeśli nie mniej przy jednym podejściu. Ja nawet go nie przeczytałem za pierwszym razem. Jak się komuś nie podoba trudno. Nie ja robię segregacje tekstów przecież XD
Zdania co do programów nie zmienię. Widziałeś jakieś dynamiczne minigry w RGSS, że tak piszesz ?
Ja widziałem dziesiątki rodzajów wydanych w rmie 2k i 2k3, ale czegoś takiego się nie spotyka w RMXP przez jego toporność. Przykładem są absy w grach na rmxp :P Dla mnie możliwości jakie daje RGSS w tak tragicznie działającym programie to bzdura :P Acha tekst był skierowany do rmowców, którzy wiedzą o co w tym chodzi (do ambitnych) Ja nie dostałem jeszcze konkretnych kontrargumentów, ale różne bzdury, nieraz mijające się z rzeczywistością XD
Zdania co do programów nie zmienię. Widziałeś jakieś dynamiczne minigry w RGSS, że tak piszesz ?
Ja widziałem dziesiątki rodzajów wydanych w rmie 2k i 2k3, ale czegoś takiego się nie spotyka w RMXP przez jego toporność. Przykładem są absy w grach na rmxp :P Dla mnie możliwości jakie daje RGSS w tak tragicznie działającym programie to bzdura :P Acha tekst był skierowany do rmowców, którzy wiedzą o co w tym chodzi (do ambitnych) Ja nie dostałem jeszcze konkretnych kontrargumentów, ale różne bzdury, nieraz mijające się z rzeczywistością XD
- DE
- Posty: 272
- Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56
Re: Goniec RM - nr 3
Nie sledze na biezaco gier spod XP i VX, grywam tylko w te najbardziej znane i doceniane, ale masz tu przykladowe 2 gierki zrecznosciowe:
http://rpgmaker.net/games/433/
http://rpgmaker.net/games/789/
Teraz mi podaj tytuly zrecznosciowek stworzonych w RM2K/3 o podobnej jakosci :) Kurcze, podaj mi tytul jakiejkolwiek gry 2K/3 z DOBRYM ABS-em. ABS-y z tile-movement odpadaja w przedbiegach.
Caly czas mowisz o swietnych grach zrecznosciowych spod starych makerow, ale jakos nigdzie nie podajesz zadnych konkretnych tytulow. Zrob jakas liste i wtedy bedziemy mogli dyskutowac dalej.
http://rpgmaker.net/games/433/
http://rpgmaker.net/games/789/
Teraz mi podaj tytuly zrecznosciowek stworzonych w RM2K/3 o podobnej jakosci :) Kurcze, podaj mi tytul jakiejkolwiek gry 2K/3 z DOBRYM ABS-em. ABS-y z tile-movement odpadaja w przedbiegach.
Caly czas mowisz o swietnych grach zrecznosciowych spod starych makerow, ale jakos nigdzie nie podajesz zadnych konkretnych tytulow. Zrob jakas liste i wtedy bedziemy mogli dyskutowac dalej.
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Goniec RM - nr 3
Podane przez ciebie gry to shmupy. Jak na shmupy to słabizna ! Zbyt wolne i mają słabe odświeżanie obrazu, za mało dynamiki i szybkości - znam szczególnie USG. 30 FPS w shmupach nie do przejścia. Przez małą wydajność makera XP tam się prawie nic nie dzieje maksymalnie średnio dwóch przeciwników na ekranie (XD)
Pokażę ci absy - dobre absy to szybkość i natłok akcji. Są zrobione w rpgmakerach 2k, 2k3 W XP za 100 lat czegoś takiego się nie uzyska, bo XP nie radzi sobie na przykład z eventami z szybkością i z dynamiką. Przygotuj się na opad szczęki:
Walka z Bossem w ABS (!!!)
http://www.youtube.com/watch?v=r2uhX6Oz2jc
Natłok akcji na ekranie (a śmiga to nawet na starych komputerach bez najmniejszych lagów)
http://www.youtube.com/watch?v=qmnD-4dY ... re=related
http://www.youtube.com/user/dya2k#p/a/u/2/OjAjk7sqd58
Przykład gry zbudowanej na minigrach (!!!) RPG prowadzone ABSem z masą mini gier.
http://www.youtube.com/watch?v=2cfdz5yZ04k
Przykład strzelaniny zrobionej w rpgmakerze (walka z bossem po chwili ucieczka na motorze + strzelanie)
http://www.youtube.com/watch?v=dTgmwRd1CpU
Aha obczaj jeszcze to. (!!!) Chyba nie muszę mówić czym to jest inspirowane, ale jeśli nie znacie. Jest to gra zainspirowana serią megaman na snesa.
http://www.youtube.com/watch?v=uZQOBeNs ... re=related
A na koniec czekajcie na mojego shootera. Technicznie dzieje się u mnie o wiele, wiele więcej niż na przedstawionych filmikach. 4 fale rażenia jednocześnie tj. bronie, oraz do 50 wrogów na mapie. Wielka rozwałka. Nic tylko czekać :P
Podsumowując dynamika i szybkość na wysokim poziomie w 2k i 2k3. XP i VX pod tym względem śmiesznie. XP i VX nadają się raczej gry logiczne i do prezentacji screenów :P
Jeśli jeszcze komuś mało to proszę bardzo. Trailer horroru zrobionego w rpgmakerze 2k3.
http://www.youtube.com/watch?v=MgoENaOitoA
Pokażę ci absy - dobre absy to szybkość i natłok akcji. Są zrobione w rpgmakerach 2k, 2k3 W XP za 100 lat czegoś takiego się nie uzyska, bo XP nie radzi sobie na przykład z eventami z szybkością i z dynamiką. Przygotuj się na opad szczęki:
Walka z Bossem w ABS (!!!)
http://www.youtube.com/watch?v=r2uhX6Oz2jc
Natłok akcji na ekranie (a śmiga to nawet na starych komputerach bez najmniejszych lagów)
http://www.youtube.com/watch?v=qmnD-4dY ... re=related
http://www.youtube.com/user/dya2k#p/a/u/2/OjAjk7sqd58
Przykład gry zbudowanej na minigrach (!!!) RPG prowadzone ABSem z masą mini gier.
http://www.youtube.com/watch?v=2cfdz5yZ04k
Przykład strzelaniny zrobionej w rpgmakerze (walka z bossem po chwili ucieczka na motorze + strzelanie)
http://www.youtube.com/watch?v=dTgmwRd1CpU
Aha obczaj jeszcze to. (!!!) Chyba nie muszę mówić czym to jest inspirowane, ale jeśli nie znacie. Jest to gra zainspirowana serią megaman na snesa.
http://www.youtube.com/watch?v=uZQOBeNs ... re=related
A na koniec czekajcie na mojego shootera. Technicznie dzieje się u mnie o wiele, wiele więcej niż na przedstawionych filmikach. 4 fale rażenia jednocześnie tj. bronie, oraz do 50 wrogów na mapie. Wielka rozwałka. Nic tylko czekać :P
Podsumowując dynamika i szybkość na wysokim poziomie w 2k i 2k3. XP i VX pod tym względem śmiesznie. XP i VX nadają się raczej gry logiczne i do prezentacji screenów :P
Jeśli jeszcze komuś mało to proszę bardzo. Trailer horroru zrobionego w rpgmakerze 2k3.
http://www.youtube.com/watch?v=MgoENaOitoA
- DE
- Posty: 272
- Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56
Re: Goniec RM - nr 3
Co ty mi czlowieku pokazujesz? Jakies trailery nieistniejacych gierek? Podaj konretne linki do dem lub pelnych wersji.
Poza tym te ABS-y nie wygladaja zbyt dobrze - tile-movement zabija kazdy ABS. Nie kojarze zadnej gry tego typu na SNES-a czy Genesis. Wyobrazasz sobie Terranigme czy Zelde z tile-movement?
Poza tym czego w ogole dotyczy ta dyskusja? Krytykujesz RPG Maker XP i VX za to, ze nie mozna w nich zrobic dobrych gier zrecznosciowych (nie wnikajmy na chwile czy to prawda). Ilu uzytkownikow RPG Makera chce w nim robic gry zrecznosciowe? No zastanow sie. A z twojego artykulu mozna sie dowiedziec, ze XP i VX nie nadaja sie do niczego, bo nie zrobisz w nich shmupa. Tak jakby te programy do tego sluzyly...
Poza tym te ABS-y nie wygladaja zbyt dobrze - tile-movement zabija kazdy ABS. Nie kojarze zadnej gry tego typu na SNES-a czy Genesis. Wyobrazasz sobie Terranigme czy Zelde z tile-movement?
Poza tym czego w ogole dotyczy ta dyskusja? Krytykujesz RPG Maker XP i VX za to, ze nie mozna w nich zrobic dobrych gier zrecznosciowych (nie wnikajmy na chwile czy to prawda). Ilu uzytkownikow RPG Makera chce w nim robic gry zrecznosciowe? No zastanow sie. A z twojego artykulu mozna sie dowiedziec, ze XP i VX nie nadaja sie do niczego, bo nie zrobisz w nich shmupa. Tak jakby te programy do tego sluzyly...
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Goniec RM - nr 3
Rpgmaker ma swoje przeznaczenie liczy się umiejętne jego wykorzystanie to właśnie twórcy działający w programach rpgmaker 2k i 2k3 pokazują, że potrafią lepiej wykorzystywać podstawowe możliwości programu - środowisko tilei. Gra zrobiona w rpgmakerze XP JAKĄ jest Np: usg jest grą jaką było by sens robić od zera w innym języku skryptowym, ale nie w programie jakim jest rpgmaker XP. Sama gra pokazuje, że jednak RPGMAKER XP nie nadaje się do takich gier. Przeskakujące animacje i strzały, oraz skoczny ruch przeciwników. To śmieszne. A to co ci człowieku pokazuje to szybkość i dynamika jakiej gry zrobione w makerze XP nie posiadają. Wymieniasz segę genesis, ale przecież rpgmaker ma środowisko oparte na tile'ach. Liczy się wykorzystanie podstawowego środowiska, a nie próbować robić z igły widły. To są możliwości jakie pozwalają tworzyć niesamowity gameplay i szybkość w rpgach na tileach. Jeśli chcesz sprawdzić te gry w akcji kliknij choćby w link na stronie z filmikiem ORPG jest link do downloadu.
Acha i radzę porobić jakieś gry w rpgmakerze, żeby móc docenić co potrafią ludzie działający w 2k i 2k3, a nie doceniać ludzi, którzy robią jakieś bzdury do których program w ogóle się nie nadaje. Szczególnie tu przykładem takich bzdur jest właśnie USG. Kto naprawdę działa z grami potrafi tworzyć rozgrywkę dodatkowe szybkie minigry i zróżnicowanie na pewno docenia stare wersje programu. Tu gry muszą być dopracowane, a nie nadrabiać paroma ładnymi obrazkami statycznymi jak to bywa zwykle w nudnych grach tworzonych w rpgmakerze xp
Acha i radzę porobić jakieś gry w rpgmakerze, żeby móc docenić co potrafią ludzie działający w 2k i 2k3, a nie doceniać ludzi, którzy robią jakieś bzdury do których program w ogóle się nie nadaje. Szczególnie tu przykładem takich bzdur jest właśnie USG. Kto naprawdę działa z grami potrafi tworzyć rozgrywkę dodatkowe szybkie minigry i zróżnicowanie na pewno docenia stare wersje programu. Tu gry muszą być dopracowane, a nie nadrabiać paroma ładnymi obrazkami statycznymi jak to bywa zwykle w nudnych grach tworzonych w rpgmakerze xp
- Fear
- Posty: 850
- Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
- Lokalizacja: Białystok
Re: Goniec RM - nr 3
Na wstępie chcę bardzo pochwalić redakcję Gońca RM, a to za to, że widać, że Ci ludzie wiedzą o czym piszą... To się czuje czytając niektóre pytanie, recenzje, artykuły...
Ciekawy numer. Nacisk położony zdecydowanie na starsze wersje makerów. Dobry wywiadzik, a opinia X-Techa mimo, że taka jakiej się spodziewałem ^^ to poparta argumentami.
Ciekawy numer. Nacisk położony zdecydowanie na starsze wersje makerów. Dobry wywiadzik, a opinia X-Techa mimo, że taka jakiej się spodziewałem ^^ to poparta argumentami.
- Mertruve
- Posty: 1518
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07
Re: Goniec RM - nr 3
Czytam ten temat i normalnie oczy przecieram XD Kocham was, ludzie.
Bardzo podobał mi się wywiad ze Ska'ciem, rant X-Techa jest jaki jest, ale "kontroli jakości" radziłbym nie wprowadzać - system "każda opinia* jest godna opublikowania, a jak komuś nie pasuje, niech śle polemiki - więcej tekstów będzie" sprawdził się w końcu w Tokei. Jedyna rzecz, która mnie boli - ten Goniec wychodzi za często XD Nie przeczytałem jeszcze wszystkich tekstów z poprzednich.
Bardzo podobał mi się wywiad ze Ska'ciem, rant X-Techa jest jaki jest, ale "kontroli jakości" radziłbym nie wprowadzać - system "każda opinia* jest godna opublikowania, a jak komuś nie pasuje, niech śle polemiki - więcej tekstów będzie" sprawdził się w końcu w Tokei. Jedyna rzecz, która mnie boli - ten Goniec wychodzi za często XD Nie przeczytałem jeszcze wszystkich tekstów z poprzednich.
Przeskakujące animacje i strzały, oraz skoczny ruch przeciwników. To śmieszne. A to co ci człowieku pokazuje to szybkość i dynamika jakiej gry zrobione w makerze XP nie posiadają.
kup se lepszy komputer :)
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
Re: Goniec RM - nr 3
Problem w tym X, że mimo iż masz dynamikę, szybkie odświeżanie obrazu i co tam jeszcze sobie chcesz, to te gry akcji w RM 2k3 są po prostu KIEPSKIE :)
Poruszanie się na tileach i dobra gra akcji nie idą po prostu w parze i choćby autor miał niesamowite i innowacyjne pomysły, to jego gra zrobiona w RM 2k3 nie będzie tak dobra jak ta stworzona w RM XP. Wystarczy lepszy komp i wszystko śmiga ładnie.
Twoje usilne wmawianie ludziom, że w RM 2k3 da się zrobić wszystko (też tak uważam, ale nie upieram się, że to "wszystko" będzie najlepsze), jest jak udowadnianie komuś, że zaorasz pole Mercedesem. Jasne, że to zrobisz, ale czas i efekt będą dalekie od idealnych.
Co do Gońca - fajnie, że już 3 numer, ale ja nie miałem czasu przeczytać nawet pierwszego. Przystopujcie trochę z częstotliwością, niedługo skończą wam się gry do recenzowania ;)
Poruszanie się na tileach i dobra gra akcji nie idą po prostu w parze i choćby autor miał niesamowite i innowacyjne pomysły, to jego gra zrobiona w RM 2k3 nie będzie tak dobra jak ta stworzona w RM XP. Wystarczy lepszy komp i wszystko śmiga ładnie.
Twoje usilne wmawianie ludziom, że w RM 2k3 da się zrobić wszystko (też tak uważam, ale nie upieram się, że to "wszystko" będzie najlepsze), jest jak udowadnianie komuś, że zaorasz pole Mercedesem. Jasne, że to zrobisz, ale czas i efekt będą dalekie od idealnych.
Co do Gońca - fajnie, że już 3 numer, ale ja nie miałem czasu przeczytać nawet pierwszego. Przystopujcie trochę z częstotliwością, niedługo skończą wam się gry do recenzowania ;)
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Goniec RM - nr 3
Dobra Kalash po części to ja się nawet zgadzam z tym co napisałeś muszę przyznać.
Chodzi o to oranie mercedesem - np: USG a NEW Beginning. Tu jest wszystko zrobione na własnym silniku, który nie opiera się na poruszaniu po tileach - więc po co w ogóle używać rpgmakera lepiej zrobić coś takiego od zera - przynajmniej szybkość będzie konkretna.
Co do gier zrobionych na tileach. Sięgnąłem korzeni jeszcze nesa i odpaliłem grę Arkista's Ring mamy w niej identyczny sposób poruszania się jak w rpgmakerze mimo wszystko jest dość grywalną grą.
Identyczną grę można zrobić łatwo w rpgmakerze. Ta gra pokazuje, że jednak można tworzyć innowacje na takim prostym tileowym silniku jaki ma rpgmaker. Co kto lubi.
Chodzi o to oranie mercedesem - np: USG a NEW Beginning. Tu jest wszystko zrobione na własnym silniku, który nie opiera się na poruszaniu po tileach - więc po co w ogóle używać rpgmakera lepiej zrobić coś takiego od zera - przynajmniej szybkość będzie konkretna.
Co do gier zrobionych na tileach. Sięgnąłem korzeni jeszcze nesa i odpaliłem grę Arkista's Ring mamy w niej identyczny sposób poruszania się jak w rpgmakerze mimo wszystko jest dość grywalną grą.
Identyczną grę można zrobić łatwo w rpgmakerze. Ta gra pokazuje, że jednak można tworzyć innowacje na takim prostym tileowym silniku jaki ma rpgmaker. Co kto lubi.
- ravenone
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Re: Goniec RM - nr 3
Wybaczcie, że napiszę tu to samo co na rmxp, ale w sumie podobne kwestie są poruszane. Tak więc:
X-techa poprosiłem o fachowe porównanie programów. Liczyłem, że zrobi to tak rzetelnie jak w jednym z postów na tym forum. Miał też dodać trochę opisów.
Jednak szybko wrócił na swój tor myślenia i w sporej części artykułu skupił się na użytkownikach programów niż na samych programach, stąd też wyszło mocno subiektywne zdanie. Szkoda trochę.
Zwłaszcza, że mieliśmy wybór wrzucać w całości text lub wcale;).
Myślę, że jednak wybór był dobry, bo przynajmniej macie o czym tu dyskutować;). A tak to znowu byśmy słyszeli - "Fajny numer, czekam na następny."
Co do częstotliwości - póki nam zapał nie mija i mamy o czym pisać, Goniec będzie pojawiał się dość często.
Myślę, że zbieranie materiałów i czekanie na siłę przez miesiąc, żeby potem wydać gazetkę z 8 recenzjami i 3 wywiadami to było by za dużo;). Ale wszystko to kwestia gustu.
Cieszę się, że popularność zinu jest spora;).
edit: Fear - dzięki:)
X-techa poprosiłem o fachowe porównanie programów. Liczyłem, że zrobi to tak rzetelnie jak w jednym z postów na tym forum. Miał też dodać trochę opisów.
Jednak szybko wrócił na swój tor myślenia i w sporej części artykułu skupił się na użytkownikach programów niż na samych programach, stąd też wyszło mocno subiektywne zdanie. Szkoda trochę.
Zwłaszcza, że mieliśmy wybór wrzucać w całości text lub wcale;).
Myślę, że jednak wybór był dobry, bo przynajmniej macie o czym tu dyskutować;). A tak to znowu byśmy słyszeli - "Fajny numer, czekam na następny."
Co do częstotliwości - póki nam zapał nie mija i mamy o czym pisać, Goniec będzie pojawiał się dość często.
Myślę, że zbieranie materiałów i czekanie na siłę przez miesiąc, żeby potem wydać gazetkę z 8 recenzjami i 3 wywiadami to było by za dużo;). Ale wszystko to kwestia gustu.
Cieszę się, że popularność zinu jest spora;).
edit: Fear - dzięki:)
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2010, 22:13 przez ravenone, łącznie zmieniany 1 raz.