Goniec RM - nr 3

Jedyny aktywny polski zin poświęcony ściśle tematyce RM.

Moderator: ravenone

Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Goniec RM - nr 3

Post autor: Fear »

Za często? To właśnie dlatego Goniec RM staje się popularny, bo wychodzi co tydzień i to cały czas "gorący temat", a wszystko jest bardzo staranne :)

PS: Podtrzymuję wcześniejszą opinię...
Fear pisze:Na wstępie chcę bardzo pochwalić redakcję Gońca RM, a to za to, że widać, że Ci ludzie wiedzą o czym piszą... To się czuje czytając niektóre pytanie, recenzje, artykuły...
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Mysterio
Posty: 7
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:51

Re: Goniec RM - nr 3

Post autor: Mysterio »

X, też zaszpanuje ABSem tylko że z XPka
http://www.youtube.com/watch?v=SAxIxls6 ... re=related
Jest to starsza wersja ABSa 3.4 Obecnie jest 3.6... No i teraz zrób mi takiego ABSa w 2k3, jeśli wszystko się da zrobić to i to dasz radę. ;)
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Goniec RM - nr 3

Post autor: Fear »

Staryyyy.... Jak się znasz na XP to wiesz czym jest Gubi Tactical System, LastTurn zrobił prawie identyczny na samych eventach i common eventach w RM 2003!

Pewnie, że się da. Nie jest to nawet aż tak kosmicznie trudne jak się wydaje. Początek filmiku pokazuje menu, więc tutaj poszły by oddzielnie 2 skrypty: CBS i CMS, a do tego kilka HUDów na zdarzeniach... Oczywiście nie mówię, że to byłby idealny skrypt i nie wskażę Ci osoby która potrafi to zrobić, zapewne by lagowało ale... tyle ^^
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Mysterio
Posty: 7
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:51

Re: Goniec RM - nr 3

Post autor: Mysterio »

Ale zauważ że nie jest to tak strasznie wyglądające jak pan X opowiadał. Jest to bardzo dobry system. Każda rzecz jest robiona w RGSS i nie tnie jak to opisywał. Niech wpierw zobaczy a później pisze. Na moim starym sprzęcie na tym systemie mam 47-53 FPS. Komputer ma procek 1.73 ghz, 512 ram i jakąś kartę graficzna 256 mb więc jak on ma te 30 FPS to chyba ma komputer z lat 90 o.O
Jak to czytałem nie mogłem wytrzymać. Według tego co on napisał powinienem mieć jakieś 10-20 FPSow.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Goniec RM - nr 3

Post autor: Jazzwhisky »

Manual RMXP:
Smooth Mode
Games usually runs at 20 frames per second, but if your system meets or exceeds the recommended configuration, you can enjoy a 40 fps framerate instead.
Kiedyś ograniczenie faktycznie wynosiło 30fps, teraz najwyraźniej jest to domyślnie 40fps - proponuję nie bawić się już w licytacje, X-Tech przecież zapomniał jeszcze o patchach do RM2k3, RGSS pozwala uprościć multum rzeczy, które niektórzy są skazani wykonywać na eventach itd. itp. - można w ten sposób dyskutować do usrania. Zresztą nie wiem skąd ten wyskok teraz, na moje oko tam we wcześniejszej dyskusji o ABS chodziło o coś nieco innego. =}
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Goniec RM - nr 3

Post autor: X-Tech »

To jest zwykłe RPG system podobny do do Ahriman Prophecy z tym, że tu więcej świecidełek na ekranie. :lol:

Na tych, które pokazywałem ataki były zadawane wyraźnymi ciosami od przeciwników, pociskami, które można było omijać - to były wyraźnie gry zręcznościowe, a więc powód do dumy. Wolę mojego shootera.

Nawet w Polsce ludzie robią świetne rzeczy bez używania ruby.
Co do zmiany FPS nie słyszałem o tym, ale gratulacje, że już aż 40FPS !

Co do słów Jazza - ale my mamy RMFactory, więc tu dopiero zaczyna się zabawa. To jest fabryka do kopiowania eventów i skryptów. Kolejny wielki krok naprzód. Można tworzyć wiele rzeczy z jednego wzoru. Nawet zaawansowany RGSSowiec może mieć problemy z zaawansowanym eventowcem potrafiącym używać RMFACTORY, oraz innych patchy i dodatków.
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Posty: 1381
Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
Lokalizacja: Edynburg / Opole

Re: Goniec RM - nr 3

Post autor: Kalashnikov »

X-Tech pisze:Nawet zaawansowany RGSSowiec może mieć problemy z zaawansowanym eventowcem potrafiącym używać RMFACTORY, oraz innych patchy i dodatków.
Ty chcesz teraz urządzać jakieś ustawki?
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Re: Goniec RM - nr 3

Post autor: Mertruve »

To mi przypomina, jak Matiz chciał urządzać jakieś konkursy makerowania na czas na pierwszym forum Twierdzy =D
Awatar użytkownika
Sabikku

Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2009 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 305
Rejestracja: 01 sty 2009, 19:36

Re: Goniec RM - nr 3

Post autor: Sabikku »

Nawet zaawansowany RGSSowiec może mieć problemy z zaawansowanym eventowcem potrafiącym używać RMFACTORY, oraz innych patchy i dodatków.
Przyjmuję wyzwanie! Jeśli chcesz, możemy zrobić jakąś małą 'ustawkę' (po zakończeniu aktualnych konkursów). Z chęcią bym ci udowodnił, że siła rgss jest większa. Nadal trudniejsza, ale większa.

@dółdół: Mowa o systemach, skryptach; nie o grach. Poza tym początkującemu łatwiej trzy razy kliknąć myszką, niż nauczyć się składni i zrozumieć obiektowość.
@dółdółdół: Shmup byłby ok. Ale ja przygotowuje sie do konkursow, a on robi swoją grę. Czyli nikt nie ma czasu :).
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2010, 18:37 przez Sabikku, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

Re: Goniec RM - nr 3

Post autor: DE »

Bijcie sie!
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Goniec RM - nr 3

Post autor: X-Tech »

RGSS jest trudniejsze ? Nie. Na RGSS te same rzeczy robić o wiele prościej przecież to jest programowanie obiektowe. Wyzwanie. No ja robię obecnie horror na przemian ze chodzoną strzelanką. O wiele więcej siedzę nad horrorrem ostatnio. Chcesz to rób horror. Wyzwanie wyzwaniem. Ja go sobie po prostu robię dla własnej satysfakcji z nikim się nie ścigam, ale możesz startować z jakimś obok jak chcesz używając RGSS ja używam tylko eventów. Wysiadasz ? Wiesz, że ja z wyzwaniem nie wyskoczyłem, ale ty ok przyjmuje rób horror zobaczymy czy dorównasz grozą i atmosferą mojej grze. Pamiętaj RGSS ja na eventach. No to jedziesz.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Goniec RM - nr 3

Post autor: Noruj »

Horror to zła gra na waszą ustawke, bo w horrorze nie trzeba mącic w RGSS, żeby wyszło fajnie. Wystarczy odpowedni klimat, nastrój i fabuła. Musicie wybrać coś co byłoby odpowiednie dla was obu.
Horror nie fair.
Obrazek
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: Goniec RM - nr 3

Post autor: ravenone »

Walki w kisielu nie będą złe.
(co za offtop się robi:P)
Zablokowany