[RMXP] Pragnienie Krwi

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

[RMXP] Pragnienie Krwi

Post autor: Ekhart »

Obrazek


1.Fabuła:

Zachłanność i chciwość. Te dwie cechy ludzkiego charakteru sprawiły, że nasz antagonista- Vrital- zostaje wygnany ze swojego rodzinnego miasta- Underdeep. Wędrując na południe odkrywa, że ma w sobie wampira, który powoli przejmuje władzę nad jego ciałem i umysłem. Jak długo będzie trwał proces zamiany Vritala w krwiożerczą bestię? Czy może uda mu się ocalić resztki ludzkiej świadomości? Czy znajdzie kogoś, kto mu w tym pomoże? Czas pokaże...
Wcielając się w postać Vritala, mężczyzny zarażonego Animusalnym wampiryzmem, musimy znaleźć swoją enklawę, miejsce, gdzie Vrital będzie mógł znaleźć spokój i powoli tracić resztki człowieczeństwa... albo znaleźć sposób, by nigdy się nie zarazić wampiryzmem.



2. Grafika

Tutaj przyznaję, projekt wypada nieciekawie. Grafika jest różna, znaleziona w necie, ale głównie są to elementy w stylu RTP i podobnych do tego (niektóre grafiki Macka, Inquisitora itp)



3. Muzyka

Muzykę staram się dobierać klimatyczną (chociaż nie zawsze mi się to udaje). BGMy są głównie znalezione w necie, kilka z nich zrobionych kiedyś przez Mertruve'a, kilka z popularnych gier. BGS, SE i ME są głównie z RTP oraz znalezione w internecie.



4. Skrypty i mechanika

Skrypty znalezione w internecie, których użyłem w grze, to:
-Free Window, napisany przez Hako, - Ulepszone okienka wyborów
-AMS R4, Dubealexa, - Lepiej wygladające okienka rozmowy
-Adv Weather System, napisany przez Ccoa. - Lepsze efekty pogodowe
-Advanced Text Paragrapher, napisany przez Samo, the Thief - Zawijanie wierszy w skryptach
-SSVBS, DC - system walki

Ponadto sam piszę niektóre skrypty:
-CMS
-5ta cecha- charyzma. Ustala w jakim stopniu nasza postać oddziałuje na inne: przy wysokiej charyźmie NPC chętniej nam pomagają, a ceny w sklepie są mniejsze.
-System dziennika zadań


=> Świat, w którym toczy się gra, jest odmienny od typowych światów fantasy. Nie ma tutaj orków, smoków ani innego stricte fantastyczengo badziewia. Jedyne rasy myślące, które występują w grze to ludzie, nieumarli oraz elfy. Ci, którzy są za stereotypowym wygląde lovelasm elfa-, zwinny, dobry, zazwyczaj druid- będą zawiedzeni. Ci, którzy są przeciwni stereotypom, powinni być zadowoleni z elfiej rasy.
=>Gra obraca się wokół wampiryzmu, który to trochę zmieniłem (na potrzeby PK):
Wampiryzm jest magiczną metamorfozą ciała, ducha i umysłu. Dzielimy go na dwa rodzaje: Animusalny i Sangruisalny.
=>Wampiryzm Animusalny- Jest on przenoszony z ciała na ciało jedynie, gdy wampir zostaje zabity ciosem w serce. Dusza zabitego wampira przechodzi w ciało zabójcy, powoli je opanowując. Tylko ten rodzaj wampiryzmu można zatrzymać a nawet odwrócić metamorfozę.
=>Wampiryzm Sangruisalny- Zakażenie następuje z chwilą ugryzienia przez w pełni rozwiniętego Sangruisalnego wampira. Przemiana jest natychmiastowa. Nie można go odczynić.



5. Cechy i mechanika
W grze dałem trochę rzeczy, które (mam nadzieję) sprawią, że gra będzie lepsza. Są to:
  • W grze niestety zastosowałem losowe walki. Powód tego posunięcia jest taki, że na niektórych mapach nie byłoby szans ucieczki przed zbliżającym się wrogiem, a i duża ilość zdarzeń = duże lagi. Jednak encounter nie jest w pełni losowy- na ścieżkach jest bardzo mała szansa na bycie zaatakowanym, podczas gdy w gęstej trawie ta szansa jest duża. Również inne czynniki, takie jak pora dnia/nocy czy nawet pogoda wpływają na to, jak często walczymy.
  • Niektóre opcje dialogowe oraz akcje zależne są od naszych statystyk i odrobiny szczęścia. W ten sposób przy wysokiej inteligencji możemy przekonać wroga, że nie warto nas atakować, duża kondycja może nam pozwolić uniknąć obrażeń w przypadku, gdy wejdziemy na pułapkę, a wysoka charyzma ułatwi nam przekonanie strażnika, że jak na chwilę przestanie pilnować drzwi do skarbca nie stanie się nic złego...


6. Screeny

Fragment Intra:
Obrazek


Dom Vritala wewnątrz:
Obrazek


Dom Vritala z zewnątrz: (zające, ptaki itp. uciekają gdy podejdziemy za blisko)
Obrazek




Mały fragment Underdeep
Obrazek


Górski Trakt- pierwsza lokacja po wygnaniu z Underdeep.
Obrazek


Las Wilczych Kłów
Obrazek


Jaskinia w Górskim Trakcie
Obrazek


Zajazd "Ślepy Pies" (wiem, biały koń strasznie odstaje, on jest tam chwilowo)
Obrazek



7. Podziękowania
Chciałbym bardzo podziękować wszystkim osobom, które pomagały (i wciąż pomagają) przy tworzeniu gry, oraz osobne podziękowania dla Rezydenta i Dana za pomoc graficzną.


8. Demo
Na początku roku wydałem pierwszą wersję demo PK. Około pół godziny gry, przedstawia akt I. Pracuję już nad drugim demkiem. Prace idą wolno ze względu na matury od 9 czerwca, ale cośtam robię ;) link do dema: http://www.sendspace.com/file/mgma3e (34.89MB). Demo nie wymaga zainstalowanego RPG makera XP, wszystkie pliki są w nim umieszczone.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2010, 13:10 przez Ekhart, łącznie zmieniany 1 raz.
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: [RMXP] Pragnienie Krwi

Post autor: kvachu »

Jeśli chodzi o fabułę to wydaje się być "taka se", ale więcej będzie można raczej napisać o niej po pograniu w grę trochę dłużej.
Podoba mi się wypełnianie map jeśli chodzi o mapping, ale widać sporo nielogiczności. Ale nie mam w zwyczaju wytykać takich rzeczy. Zawsze mnie wkurzały i wkurzać będą te "efekty", które userzy RMXP mają w zwyczaju używać niemal w każdym projektcie. Oczywiście chodzi mi o te denerwujące zasłanianie mapy jak na dwóch ostatnich screenach.
Może niedługo uda mi się ściągnąć to demo to coś więcej się napisze.
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: [RMXP] Pragnienie Krwi

Post autor: Ekhart »

Jeśli chodzi o fabułę to wydaje się być "taka se", ale więcej będzie można raczej napisać o niej po pograniu w grę trochę dłużej.
Fabuła może wydawać się prosta, ale wydaje mi się, że będzie się podobała ludziom (chociaż mogę być nieco nieobiektywny pod tym względem).
Podoba mi się wypełnianie map jeśli chodzi o mapping
Staram się robić mapy w miarę schludne i zapełnione (szczególnie lasy, w końcu w lasach nigdy nie ma dużo wolnej przestrzeni).
ale widać sporo nielogiczności
Nie zawsze się da uniknąć, aczkolwiek byłbym wdzięczny gdybyś mi wysłał te nielogiczności na PW ;)
Zawsze mnie wkurzały i wkurzać będą te "efekty", które userzy RMXP mają w zwyczaju używać niemal w każdym projektcie
Te efekty światła będą sporadycznie, ponieważ nie jestem za dobry w ich robieniu. Ogólnie ograniczam się tylko do zmiany odcieni ekranu w zależności od pory dnia. Światła i inne tego typu efekty będą pojawiać się tylko na niektórych mapach i podczas cutscenek.
Może niedługo uda mi się ściągnąć to demo to coś więcej się napisze.
Czekam :)
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [RMXP] Pragnienie Krwi

Post autor: Jazzwhisky »

Chyba doszedłem gdzieś pod sam koniec demka - przede wszystkim wielki plus za wszelkie menusy - wygodne, szybkie, schludne, po prostu nie ma się do czego przyczepić. Sam wstęp też wygląda fajnie, niestety potem robi się już dużo gorzej, mimo zgrabnych dialogów, fabuła zaskakująco strasznie się rwie, latamy od scenki do scenki, każda w innym miejscu i czasie, no ogólnie nie jest za wesoło ani wciągająco - na twoim miejscu wypełniłbym te dziury normalną grą i pozostawił graczowi znacznie znacznie więcej swobody (mnie wysadziło z zabawy automatyczne odesłanie do Diuka po znalezieniu itemka w wiosce, nie zdążyłem nawet przejrzeć domków! :/).
Najsłabszym elementem są chyba potyczki, zarówno wizualizacja jak i urozmaicenie starć pozostawiają wiele do życzenia, właściwie - rozpisałbym i poskładał ten element od zera.

Sumując - jest fajnie, bo wyszły Ci te elementy, z którymi radzi sobie niewielu, a cała reszta jest spokojnie do poprawy/poratowania, tylko jedna błagalna uwaga co do samego opisu gry, na pewno nie jestem sam - zwłaszcza tutaj, wolałbym dostać na tacy opisane słowami walory techniczne i funkcjonalności dostępne w grze zamiast skrótowej listy wykorzystanych skryptów (SSVBS, AMS R4 i inne literki), to naprawdę wygląda solidniej i doroślej, zwłaszcza z perspektywy potencjalnego gracza, a nie rywalizującego twórcy. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [RMXP] Pragnienie Krwi

Post autor: X-Tech »

Jestem zainteresowany projektem. Ostatnio oglądałem jeden horror o tematyce wampirów tym bardziej się skuszę. Zaraz napiszę komentarz przyjemnie się zapowiada. Muszę przyznać, że irytuje takie nakładanie obrazków na cały obraz w grach na rmxp, ale myslę, że w grze z pogranicza horroru takie zaciemnienie obrazu właśnie może pasować momentami. Zaraz to ocenię.

EDIT:
Grafika jeszcze lepiej sprawdza się w grze niż na obrazkach (pewnie to chciałeś usłyszeć, dlatego o tym wspominam)
Sama gra ma faktycznie dość realistyczny świat.
Fajne i z emocjami pokazywana fabuła (na razie sugeruje się samym intrem)
Dialogi NPC nie rażą one są naprawdę całkiem znośne.
Muzyka sprawdza się bardzo dobrze.
Pomysł z wyborem klasy jest OK, ale na razie nie wiem jaki wpływ na grę będzie mieć mój wybór jak i pozostałe.
Menusy faktycznie bardzo funkcjonalne i przejrzyste.
Muszę znaleźć w końcu tę karczmę gram dalej, bo dopiero jestem na etapie jej szukania.
Jak na razie - jest przyjemnie.
Awatar użytkownika
Wojtex
Posty: 68
Rejestracja: 18 lut 2010, 20:48

Re: [RMXP] Pragnienie Krwi

Post autor: Wojtex »

Fabuła fajna (podobają mi sie takie klimaty).Wykonanie spoko ,podoba mi CMS.Fajnie zrobiłeś profesje.Ogólnie gra mi sie podoba i czekam na pełną wersje.Powodzenia :-D
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [RMXP] Pragnienie Krwi

Post autor: X-Tech »

Nie mogę znaleźć karczmy. Budynków jest naprawdę mało. Przy jednym czytam, że muszę iść do karczmy do innego wejść nie mogę, a w trzecim jest gospoda, ale osoby, której szukam i która ma na mnie czekać tam nie ma. To błąd czy ja źle szukam. Więcej lokacji po prostu nie ma.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: [RMXP] Pragnienie Krwi

Post autor: Rave »

Może to zależy od godziny? Jest tam system czasu? Jak tak to trochę poczekaj.
Awatar użytkownika
Wojtex
Posty: 68
Rejestracja: 18 lut 2010, 20:48

Re: [RMXP] Pragnienie Krwi

Post autor: Wojtex »

Ja znalazłem tego człowieka w karczmie przy ladzie.Taki z brodą i wąsami xD.Ja jak wszedłem do karczmy to mi wyskoczył jakiś komunikat(ale zapomniałem o jakiej treści).
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: [RMXP] Pragnienie Krwi

Post autor: Powczan »

Charset hiroła od cholery przypomina mi Sasuke :D

Może ściągnę, a może nie, chociaż chyba ściągne bo wygląda zacheciająco, ale odstrasza mnie sam fakt ze jest to gra na rm xp. Czyli morderstwo dla meine pralka.

Pozdro :P
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Wojtex
Posty: 68
Rejestracja: 18 lut 2010, 20:48

Re: [RMXP] Pragnienie Krwi

Post autor: Wojtex »

Wiesz co,jak tak grałem to char głównego bohatera też mi Sasuke przypominał xD.A jeśli chodzi o grę to warto zagrać xD :-D
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [RMXP] Pragnienie Krwi

Post autor: Jazzwhisky »

Gedharm pisze:Czyli morderstwo dla meine pralka.
No to muszę powiedzieć, że faktycznie przychrupuje momentami, chociaż z drugiej strony - X-Tech się nie skarżył, a to w tym temacie chyba najlepszy znak. ;)

edit-dół
Ups! ^^"
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [RMXP] Pragnienie Krwi

Post autor: X-Tech »

No niestety, ale na miasteczku miałem 3 fps mimo wszystko reszta jest dość znośnie zrobiona dlatego chcę grać dalej, ale osoby, którą mam znaleźć dalej nie widzę to jakiś straszny błąd.
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: [RMXP] Pragnienie Krwi

Post autor: Powczan »

X-Tech pisze:na miasteczku miałem 3 fps
Powiedz tylko jaki masz procesor, a będę w stanie stwierdzić jaki fps będzie u mnie :-D
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Harven
Posty: 27
Rejestracja: 08 paź 2008, 18:38

Re: [RMXP] Pragnienie Krwi

Post autor: Harven »

X - tu nie ma żadnego błędu... Idziesz po schodkach na południe od domku, na którym była karteczka, żebyś szukał tego kolesia i masz biały budynek. To karczma... o.O
Zablokowany