[RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Izzy
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 2008, 13:20

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Post autor: Izzy »

Szacun pisze:Izzy, wziąłeś od elfiej królowej pierścień dla krelliona? Wyraźnie mowił że oprócz zabicia trolla chce od niej pewien podarek.
Ja natomiast problem ktory całkiem prawdopodobnie jest jakimś błędem. Zebrałem już drużynę na wyprawę do rezerwatu (bodajże 13 osób), wszyscy już czekają przed bramą, ale kiedy rozmawiam z rycerzem światla i prosze aby ją otworzył,, mów "otwierać bramę", ekran się zaciemnia na kilka sekund, a gdy się rozjaśnia brama jest dalej zamknięta. To bardziej wygląda na błąd gry niż jakies zaniedbanie z mojej strony.

To był błędzik, po prostu utłukłem trolla o jedną rozmowę za szybko ^^ Dziękuję jednak za pomoc autora i Tobie też radzę wysłać save (miałem ten sam error;))
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Post autor: ravenone »

Z racji tego, że wciąż zdarza mi się dostawać maile, czy też piszecie posty, że ktoś grać w WA i utknął w jakimś momencie, zmobilizowałem się i postanowiłem poprawić parę rzeczy;).
Od dziś do ściągnięćia wersja 1.03, która poprawia:
- 2 poważne bugi, które czasem blokowały rozgrywkę,
- kilka drobniejszych,
- dodane pliki graficzne, których czasem brakowało;)

Zachęcam tych co nie grali do ściągnięcia, a tych co grali dawno temu do przypomnienia sobie przed premierą WA2;).
Zwłaszcza, że przy okazji ponownego grania napisałem obszerną solucję do gry, która ukaże się już w najbliższym numerze Gońca.

http://hostuje.net/file.php?id=c868456b ... 921ed877cf
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Post autor: Neko »

Właśnie gram we Wrota Arkany. Jestem w połowie gry i muszę przyznać, że rzeczywiście jest godna polecenia.
Moja ocena gry to 7/10
Plusy:
- rozbudowany świat i miasta posiadające przeróżne rasy, różniące się od siebie nie tylko zachowaniem ale też w walce
- bardzo ładna grafika
- muzyka świetnie dopasowana do sytuacji i lokacji
- fabułę też mogę zaliczyć do plusów, chociaż w wielu filmach i książkach można znaleźć bijące się ze sobą rasy, dlatego jak dla mnie nie jest za bardzo oryginalna. Jednak jest dobrze zbudowana.
- gra po prostu wciąga. Wracając do domu ma się ochotę odpalić kompa i grać dalej
- możliwość zdobycia doświadczenia nie tylko w walce
- możliwość treningu na arenie walk

Jednak gra posiada też pewien minus:
- ZBYT WYSOKI POZIOM TRUDNOŚCI! Gdyby nie to dodał bym grze jeszcze 2 punkty. Gra na początku powinna posiadać przeciętny poziom trudności i powinien on wzrastać wraz z dalszą rozgrywką. Jednak tu jest na odwrót. Gdy grałem przez pierwsze 4 godziny myślałem, że ciągle stoję w miejscu, co bardzo denerwowało. Miałem odczucie, jakby ten poziom trudności miał być sztucznym wydłużeniem gry. Co więcej brak savarów po walce... Po dwóch godzinach grania byłem zmęczony i musiałem odpocząć od gry.

Cóż, nie ma więcej minusów. Widać, że autor bardzo się napracował. Na pewno przejdę całą, ponieważ nie da się tego projektu zostawić bez skończenia. Za bardzo wciąga.

EDIT:
Przeszedłem grę. Fabuła stała się ciekawsza od połowy rozdziału trzeciego. Co więcej, gra podoba mi się bardziej niż uwielbiana przez wszystkich Ahriman's Prophecy. Powiem szczerze, że z Wrót Arkany można by zrobić świetny film.
Szkoda tylko, że poziom trudności był tak wysoki. Gdyby nie to, pewnie nie raz wrócił bym do tej gry. No cóż. Teraz czas na część drugą.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Post autor: X-Tech »

fORKI ROBIĄ swoje. Jestem zachęcony totalnie do grania w to. Tym razem pobieram i pogram w to od razu.
Awatar użytkownika
AvK
Posty: 23
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:07

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Post autor: AvK »

Teraz czas na moją krótką recenzje
Gra oceniam na 9/10
Głowna zaletą gry jest fabuła niezwykle wciągająca, aż chce się grać.
Klimat - grając w Wrota czułem się jakbym w Gothic'ka grał ten niezwykły klimat wręcz mnie zauroczył :)
Grywalność - nie licząc moich niestrudzonych przepraw przez lasy, rezerwaty i bagana to może byc :)
Grafika - Klapa, Wrota dziełem sztuki to nie są, mapping słaby miejscami za pusty np. Hobbici mieszkają w wieżowcach, Azarianie muszą mieć duże drzwi bo są nieźle na pakowani, no ale przeróżne fogi maskują to.

Grając w Wrota ja na przykład nie przyglądałem sie grafice fabuła i klimat nie pozawalały się mi od kompa oderwać, choć gra mnie bardziej meczyła niż relaksowała ale to winna poziomu trudności.

Podsumowując - Wrota Arkany I są moją ulubioną częsci i pewnie jeszcze wiele razy w nią zagram. Szacunek ravenone za ukończenie gry jak i zrobię za*********** gry :D
Nazwa: World Of Arkania
Status: wydane DEMO
Wersja RM: RPG MAKER XP
Gatunek: RPG
Premiera: Brak planów
Solo Lee
Posty: 147
Rejestracja: 13 maja 2011, 03:49

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Post autor: Solo Lee »

Wersja 1.3 to ta dostępna na twierdzy? Czy oni maja tą stara bo nie wiem.
Awatar użytkownika
gothicmaniak
Posty: 3
Rejestracja: 30 sie 2011, 17:10
Lokalizacja: nigdyniedojdziesztakdaleko

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Post autor: gothicmaniak »

Mi niestety nie działa :cry:
zasysam wersje 1.03 może ta mi pujdzię :-D
Profesjonalista...inaczej
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Post autor: Kleo »

Po mniej więcej tygodniu ciężkich bojów z różnym paskudztwem dotarłam do II rozdziału (szybko, nie?;) i jestem w ciemnej dupie. A mianowicie właśnie nabijam sobie u elfów punkty fejmu i mam już 75 (potrzeba 80). Zostały mi dwa zadanka, którymi mogę sobie poprawić wynik, ale...
Oba polegają na dostarczeniu czegoś komuś (skałek druidowi i korzonków innemu druidowi). Problem w tym, że korzonki Elroar zeżarł, a przy skałkach coś mi się w głowie poprzestawiało i zamiast 8 zostawiłam sobie 7 (resztę sprzedałam, bo krasnolud miał fajną broń, a brakowało mi na nią kasy). Zebrać już nigdzie nie mogę ani jednego, ani drugiego, bo teren ogołociłam w całości ze wszystkiego, co miało jakąkolwiek wartość. Nie udało mi się też znaleźć miejsca, gdzie by można któregoś z tych towarów dokupić. A poza elfi teren też nie mogę (chyba) wyjść.
Zdaje się, że w tej grze mój geniusz sięgnął zenitu. Czy jedynym wyjściem jest wczytanie poprzedniego save'a (3 godziny grania w plecy)?
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Post autor: ravenone »

Pojechałaś po całości:P
Rośliny na nowo to raczej nie zakwitną;)
Wyślij save'a to coś poradzimy.
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Post autor: Rahim »

a właśnie szkoda... można zrobić było przełączyniki odnawialne po czasie, nie tylko Kleo miała taki problem, bo ja np. też. Tylko niestety przełączniki odnawialne to więcej roboty :)
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Post autor: Kleo »

No właśnie, potworki się respią, a roślinki nie rosną. Tak w przyrodzie nie ma. Reklamacja.

EDIT
No, to po niemal 19 godzinach grania (sic!) skończyłam jedynkę i muszę uczciwie powiedzieć, że jestem pod wrażeniem. Wprawdzie zeszło mi tak długo nie dlatego, że jest tyle roboty, ale głównie z tego powodu, że bez przerwy gubiłam się na tych ogromnych mapach. A jak już od tego zaczęłam, to od razu powiem, że zmniejszenie ich o połowę (przy jednoczesnej redukcji populacji potworków o jakieś 75%) wyszłoby grze bardzo na zdrowie. I graczowi zresztą też.
Początek gry, właśnie z tych względów, jest mocno zniechęcający, a szkoda. Poza ilością nie bez znaczenia jest też poziom trudności walk - dopiero w trzecim rozdziale udało mi się odetchnąć, a ostatecznie skończyłam grę z zapasem kilkudziesięciu miksturek każdego rodzaju, bo najwięcej zaczęło się ich pojawiać dopiero wtedy, gdy już nie były specjalnie potrzebne.
To nieskończone łażenie po lasach, jaskiniach, bagnach i czym tam jeszcze zdołałam wytrzymać głównie dzięki muzyce - ścieżka dźwiękowa to stanowczo mocna strona WA. No i zbieractwo - po prostu je uwielbiam, a każda gra, w której można coś znaleźć po drodze ma u mnie od razu punkcik więcej.
Co do grafiki, na którą sporo osób narzeka, to mnie jakoś specjalnie w oczy nie raziła (może mało wrażliwa jestem albo gust mam kiepski), a niektóre nieortodoksyjne kawałki nawet mi się podobały (np. urocze domki hobbitów, może nie za specjalnie pasujące do otoczenia, ale i tak śliczniutkie). No i animacje w walkach - wprawdzie niektóre dość długo trwające, ale efektowne wielce. Fajne też umiejętności specjalne, które trochę walki ubarwiały. Niefajne natomiast to, że ekwipunek u bohaterów pobocznych był zablokowany - na początku gry miało to swój sens, bo zwykle byli mocniejsi od mojego biedniutkiego i słabego Elroara, ale potem to już udało mi się wyprzedzić ich o lata świetlne, a porządnej broni wystarczyłoby mi na całą armię. Ale się zmarnowała.
Elroar, jak to słusznie zauważył Noruj w recenzji WA3, faktycznie troszkę drewniany, a ta cała wielka miłość jakoś mało efektowna. Ale i tak plusik za tego typu wątek. A nawet dwa (i wątki, i plusiki). Trochę brakowało mi oznak uczuciowego rozdarcia, a tak właściwie to oznak jakichkolwiek uczuć u bohatera. U jego lubej zresztą też, i jedna noc niczego tu nie zmienia. ;)
Jednakowoż fabuła na plus. Ja tam lubię ratować świat, zwłaszcza jak nie muszę pamiętać, co mam po kolei do roboty, bo stoi w dzienniczku zapisane - na co komu solucja, jak gra sama prowadzi za rękę? Miło również, że wymagające kilometrów bieganiny zadania poboczne dało się przeważnie załatwić przy okazji nabijania kilometrów na potrzeby misji głównej.
No i jak zwykle wyszło mi głównie narzekanie, ale prawda jest taka, że - pomijając początek - grało mi się znakomicie, w związku z czym za chwilkę zamierzam ściągnąć dwójeczkę i zdaje się, że kilka kolejnych wieczorów nie będzie mnie dla nikogo.

Jeszcze chwilkę o błędach (poza tymi w dialogach - nie da się ukryć, parę jest) - o mało co nie sprzedałam tego pierścionka, co to miałam wymienić na kawałek amuletu, no i znów bym się zablokowała. A, jeszcze taki drobiażdżek (górny, prawy obelisk - Elroar go nie ruszył, a wrota się i tak otworzyły):
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2013, 16:26 przez Kleo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Post autor: Soul »

Nie ma to jak dać spoiler z końca gry w poście :)
Co do mikstur, akurat w kolejnych częściach chyba nie są aż tak potrzebne. Jedynie 1 może dawać takie pozory, bo chyba jest najtrudniejszą częścią.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Post autor: Kleo »

Soul pisze:Nie ma to jak dać spoiler z końca gry w poście :)
Jakoś tak miałam przeczucie, że ktoś się do tego przyczepi i miałam również graniczące z pewnością podejrzenia, że będziesz to właśnie Ty. ;)
Ale, po pierwsze - za późno się zorientowałam w sprawie, żeby zrobić screena bez dialogów, a po drugie - można to uznać za spoiler właściwie tylko wtedy, gdy się zna zakończenie. Zanim się je pozna, to fakt, że
Spoiler:
nic nikomu powiedzieć nie powinien. Ale żebyś się więcej nie czepiał, to zaraz ten obrazek wpakuję w rozwijane ramki.
A co do miksturek, to za chwilę zamierzam się przekonać, jak to wygląda w WA2. Hm, nie ma to jak dobrze zacząć weekend. :)
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Post autor: Noruj »

Nadal są potrzebne, potwory dalej są mocne i ich populacja przewyższa liczebnością humanoidów jakieś 10 razy ; d

Ale dwójka to świetna część, spodoba ci się.
Obrazek
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: [RMXP]Wrota Arkany (pełna wersja)

Post autor: ravenone »

Kleo pisze:No właśnie, potworki się respią, a roślinki nie rosną. Tak w przyrodzie nie ma. Reklamacja.
Dupa Jasio:P
Kolejne rozdziały sprawiają, że rośliny znowu rosną w tych samych lokacjach.
Fajnie, że po tylu latach ktoś znowu w to gra:)
ODPOWIEDZ