LM - INFORMACJE i ZASADY UCZESTNICTWA (Sezon III)
Istota zabawy jest stosunkowo prosta. Co tydzień publikowany jest nowy chipset (+ew. bonusowy charset) dla RM 2000/2003 na podstawie którego uczestnicy wykonują mapkę (wg informacji w rozmiarach 20x15 lub 30x20 pól). Następnie wysyłają ją za pośrednictwem prywatnych wiadomości do mnie. Anonimowo przedstawione mapki zostają poddane pod głosowanie, w ten sposób ustalona zostaje kolejność miejsc i przyznane zostają pkt. Kolejka dobiega końca, tworzona jest tabela zawierająca zdobycze punktowe wszystkich uczestników. W następnym tygodniu sytuacja ulega powtórzeniu, a tabela uzupełnieniu.
Aktualnie rozpoczynamy oficjalne zapisy do trzeciego sezonu LM. Dopisywać możecie się w temacie, inne kanały kontaktu (PM, e-mail, gtalk) także są w zupełności otwarte. Dołączyć do zabawy możecie w dowolnym momencie! Zastrzeżenie jest jedno, jeśli wchodzicie do gry w trakcie trwania kolejki, do rywalizacji i pracy przystąpić będziecie mogli dopiero w nadchodzącej turze (sprawdźcie swoją obecność na liście uczestników!). Jeśli, ktoś mimo zgłoszenia nie odda pracy, trudno - przepadnie kilka pkt, jednak nie ma żadnych przeciwwskazań by nie wziął udziału w kolejnej rundzie LM.
Pierwszy chipset zostanie zaprezentowany w najbliższy poniedziałkowy (28.06.2010) poranek. Czas na oddanie pracy do północy z czwartku na piątek. Głosowanie przez cały weekend (48h od prezentacji prac). Tak też prawdopodobnie prezentował będzie się kalendarz na wszystkie następne kolejki.
UWAGA! ponadto, nieco testowo, jeśli dopiszą uczestnicy - sezon zostanie uzupełniony o rywalizację w pierwszym Pucharze Ligi Mapperów. Rywalizacja w tej kategorii będzie odbywała się przy wykorzystaniu RMXP i RMVX, a obejmować będzie tylko dwie duże mapy z (prawdopodobnie) określoną wyraźnie tematyką (po jednej na każdą z wersji RM, sumując wyniki obu rund!). Start tej części przewidziany jest w okolicach 2-3 kolejki ligi i UWAGA - gdyby ktoś w miarę zorientowany chciał się podjąć organizacji tej części LM (zbieranie i prezentacja prac, kontakt z uczestnikami, ew. wybór tematyki, tilesetu itp.) - proszę o kontakt via PM.
Nagrody - trójka najlepszych mapperów Ligi Mapperów oraz zwycięzca Pucharu LM otrzymają odpowiednie rangi obrazkowe na forum, mistrz i zdobywca pucharu - dodatkowo rangę moderatora w działach Gry/Zapowiedzi.
Zasady przyznawania pkt w poszczególnych kolejkach i pucharze zostaną ogłoszone wraz ze startem pierwszej rundy.
Zachęcam wszystkich (a już zwłaszcza tych, którzy czują się słabsi) do udziału. Trzeci sezon Ligi został ustalony na 6 rund, pierwszy raz, dzięki Pucharowi, prace można będzie wykonywać także przy użyciu wszystkich najpopularniejszych wersji RM. Sporo można się nauczyć, sporo podejrzeć, na pewno trochę potrenować, pewnie i trochę pośmiać. I przy okazji - pociągnąć dalej tę naszą RM-lokomotywę.
Więcej informacji wkrótce, gdyby ktoś miał jakieś komentarze, wyzwiska, uwagi, pomysły, pytania, gumowe kurczaki - zwłaszcza w odniesieniu do Pucharu - proszę uprzejmie, jest jeszcze sporo czasu na ew. poprawki. =]
Podwójna aktualizacja - komplet zasad i poprawki:
Aktualna, alfabetyczna lista zatwierdzonych uczestników:Podstawowe zasady rywalizacji/oddawania prac:
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku png dołączacie także plik mapy .lmu (RM 2000 lub 2003).
- Prace (screenshot + plik .lmu) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie. Wysyłając pliki możecie teraz skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 250kB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do czwartku, 01.07.2010 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi dostarczonymi w poście itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy chipsetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt)
Głosowanie:
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac
- zwykła ankieta z maksymalnie (edit) CZTEREMA opcjami wyboru
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani do 27.06.2010 włącznie, z co najmniej jednym postem na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów automatycznie wykluczać będą z dalszych rozgrywek, proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!
Punkty:
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom [np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15]. Następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt.
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej 1 pkt. Wszelkie ucinki i dopiski dokonywane są po obliczeniach przedstawionych powyżej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość!) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
Adziol (od 27.06.2010)
Amadik (od 27.06.2010)
Colombos (od 22.06.2010)
Chod (od 25.06.2010)
Cyrax (od 22.06.2010)
DE (od 27.06.2010)
Deathwing (od 22.06.2010)
Dragon Kamillo (od 23.06.2010)
Fear (od 23.06.2010)
Foxer (od 22.06.2010)
GameBoy (od 22.06.2010)
Gamer2002 (od 23.06.2010)
Gedharm (od 12.07.2010) (4 kolejka)
kalafior (od 23.06.2010)
Karsznickus (od 22.06.2010)
Klonoa (od 27.06.2010)
kometax (od 27.06.2010)
kvachu (od 22.06.2010)
LasTTurN (od 24.06.2010)
master miller (od 23.06.2010)
Michu (od 22.06.2010)
Mikisi (od 24.06.2010)
Neo (od 22.06.2010)
Nightcrawler (od 26.06.2010)
Pantera (od 22.06.2010)
Preki (od 22.06.2010)
Rahael (od 14.07.2010) (4 kolejka)
Rave (od 22.06.2010)
RPGFinal (od 24.06.2010)
Sabikku (od 22.06.2010)
Secretman (od 22.06.2010)
Stanior (od 23.06.2010)
Super Vegeta (od 22.06.2010)
YoH (od 22.06.2010)
ŻbiX (od 22.06.2010)