[VX] Magiczna Wieża

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Rahael

Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 1)
Posty: 102
Rejestracja: 28 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

[VX] Magiczna Wieża

Postautor: Rahael » 10 cze 2010, 18:23

Obrazek



Wersja mejkera: VX

Magiczna Wieża

Fabuła:

W grze wcielamy się w rolę Zargasa, mieszkańca pewnej górskiej wioski, który za niecały miesiąc kończy 50 lat. Zgodnie z miejscową tradycją po ukończeniu 50 lat ma zostać pełnoprawnym magiem. Lecz z nieznanych przyczyn już teraz mędrzec Daimon zabiera Zargasa do Magicznej Wieży, gdzie po zapieczętowaniu wrót Zargas zostaje w niej uwięziony. Dlaczego został uwięziony i jakie jest jego przeznaczenie? Dowiesz się w grze :P





Fabuła nie jest górnolotna, ale nie o to w tej grze chodzi. A o co chodzi? Przede wszystkim o dobrą zabawę :) Za wiele przestrzeni w tytułowej wieży nie mamy, gdyby nie...kryształ, który pełni funkcję portalu. Po podejściu do niego otwiera nam się okno wyboru poziomu.

Obrazek

Szereg statystyk mówi nam o tym ile za jednym podejściem udało nam się zebrać danych przedmiotów, a poniżej najlepszy czas ukończenia poziomu oraz informacje o tym jaki czas powinniśmy uzyskać, by zdobyć dany medal. Dlatego większość poziomów wręcz trzeba powtarzać kilkukrotnie, aby ukończyć je w 100%. Przykładowo, za pierwszym razem ukończyliśmy poziom w 23 sekundy, zdobyliśmy 1 relikt, 1 klucz, 4 monety oraz 1 mały rubin. Takie informacje zostaną zaktualizowane w powyższym oknie. W następnym podejściu zdobędziemy 1 relikt, 0 kluczy, 5 monet oraz 0 małych rubinów. Aktualne informacje będą wyglądać tak: relikt -1, klucz - 1, monet - 5, mały rubin - 1. Mam nadzieję, że to jasne :P

Na każdą 'krainę' składają się 4 poziomy + 1-2 poziomy bonusowe + 1 poziom z Bossem krainy.
Na początku można wybrać spośród 4 poziomów. Na każdym z nich można będzie znaleźć klucz oraz relikt. Po zebraniu 4 kluczy odblokujemy poziom z bossem, natomiast po zebraniu odpowiedniej ilości reliktów odblokujemy poziomy bonusowe. Także odpowiednia ilość danych medali będzie dawać nam bonusowe czary, bonusowe poziomy, a nawet bonusową krainę.

Ilość krain jest jeszcze sprawą otwartą, gdyż póki będę miał nowe pomysły na różnorodne poziomy takowe będą powstawać. Większość poziomów to kwestia góra 1 minuty gry, więc będzie to idealny tytuł żeby się rozerwać :P Bonusowe poziomy to swoistego rodzaju mini gry. Podam kilka przykładów rund bonusowych: Oldskulowa strzelanka ze stateczkiem w roli głównej, bonusy porozsiewane na drodze i różnorodni przeciwnicy, czyli doleć z punktu A do B i nie daj się zjeść rozwalając wszystko co stanie ci na drodze :P Kolejny przykład to zbieranie monet na czas, ale żeby było ciekawiej to w nieco inny sposób niż standardowo biegać po planszy, a mianowicie z wykorzystaniem 'trampolin', które wyrzucają gracza w powietrze, a ten zbiera w ten sposób monety. Ma 30 sekund na zebranie jak największej ilości monet. Poniżej screen tej mini gry:

Obrazek

Obrazek

btw. HUD w takich minigrach jak ta zostanie wyłączony, bo jest całkowicie zbędny :P

Kolejna 'trampolinowa' mini gra to taka w której gracz musi się dostać na samą górę planszy korzystając ze wspomnianych wcześniej trampolinek (łatwe to nie jest :P). Będzie jeszcze wiele mini gier, jak na przykład strzelanie do celu czy ucieczka przed potworem... Nie będę jednak ich opisywał, bo to trochę nie ma sensu ;)

Teraz pora trochę o mechanice gry. A ta to hmm...można powiedzieć platformówka, trochę shmup z elementami rpg ;) Biegasz po planszy, zabijasz potworki, zbierasz znajdźki... Oczywiście będą także elementy logiczne :P Nie będę tu się za bardzo rozpisywał, bo i tak ciężko dokładnie omówić mechanikę rozgrywki. Najlepiej więc będzie jak za kilka dni wypuszczę krótkie demo techniczne, z 2-3 planszami, gdzie będziecie mogli poznać fizykę gry oraz sterowanie i wizualizację rozgrywki.

Obrazek

Obrazek

Grafiki pocisków będą różne w zależności od magii jaką będzie w danej chwili władał bohater.

Projekt ekranu wynikowego (nie da się ująć działania na screenie, gdyż elementy są dynamiczne, więc zobaczycie jak to wygląda w wersji demo):

Obrazek


Listę skryptów podam gdy ta będzie ostateczna, bo aktualnie wiele rzeczy się zmienia i jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji o użyciu niektórych.

Grafika jak widać za załączonych obrazkach to głównie rtp :P

Gra wyjdzie kiedy ją skończę :P A na jakim etapie jestem, to sam nie wiem, bo tak jak wcześniej wspomniałem, że póki mam kolejne pomysły na poziomy, będę je wdrażał do gry :P
Ostatnio zmieniony 05 sie 2010, 23:28 przez Rahael, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: [VX] Magiczna Wieża

Postautor: Rave » 10 cze 2010, 18:57

Będzie projekt zakodowany? Bo mi na Linuksie zakodowane gry nie chcą działać (zwykłe owszem, ale zakodowanych Wino nie chce czytać). Jeśli byś mógł to daj niezakodowaną wersję, żebym i ja mógł zagrać.

P.S.: Czy tu czasem nie wolno vX-ować? Trochę się czepiam, no ale żebyś później nie narzekał, że ci temat skasowali.
Awatar użytkownika
Santa5
Posty: 85
Rejestracja: 30 lis 2009, 11:27
Lokalizacja: Glinojeck

Re: [VX] Magiczna Wieża

Postautor: Santa5 » 10 cze 2010, 18:58

No cóż, pomysł bardzo dobry :-D Ale czy będzie fajnie się grało to zobaczymy ;)
Obrazek
Obrazek
Rahael

Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 1)
Posty: 102
Rejestracja: 28 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: [VX] Magiczna Wieża

Postautor: Rahael » 10 cze 2010, 19:01

Rave pisze:Będzie projekt zakodowany? Bo mi na Linuksie zakodowane gry nie chcą działać (zwykłe owszem, ale zakodowanych Wino nie chce czytać). Jeśli byś mógł to daj niezakodowaną wersję, żebym i ja mógł zagrać.

P.S.: Czy tu czasem nie wolno vX-ować? Trochę się czepiam, no ale żebyś później nie narzekał, że ci temat skasowali.



Spoko, nie będzie kodowany ;)

Można, przecież to nie pierwszy projekt VXa na tym forum ;P
Obrazek
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 753
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: [VX] Magiczna Wieża

Postautor: kvachu » 11 cze 2010, 14:43

Lol, wygląda bajecznie =D. Spróbuj nie skończyć, to ci jaja urwę!

Rave pisze:P.S.: Czy tu czasem nie wolno vX-ować? Trochę się czepiam, no ale żebyś później nie narzekał, że ci temat skasowali.

Przecież jakiś czas temu Jazz napisał nawet, ze możesz tu nawet zapodac projekty z C++, pascala(jak SV) czy nie wiadomo z czego jeszcze.
Obrazek
Rahael

Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 1)
Posty: 102
Rejestracja: 28 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: [VX] Magiczna Wieża

Postautor: Rahael » 12 cze 2010, 08:07

Co by nie być gołosłownym zamieszczam mini demo, dzięki któremu będziecie mogli się zapoznać z systemem gry (menu jeszcze nie jest gotowe i parę innych detali brakuje) oraz z ogólnymi założeniami. Demo zawiera jeden standardowy poziom i dwa bonusowe. Jeden wspomniany wcześniej ze zbieraniem monet, a drugi z latającym stateczkiem (screen poniżej).


Obrazek


Link do dema (razem z RTP): http://www.mediafire.com/?4yhc1mczljk
Wersja bez rtp: http://www.mediafire.com/?mdjwhf5gcbd



W grze nie ma samouczka, dlatego krótko opiszę sterowanie:

A - Strzał
S - Skok
D - Dash

Q - wypuszczenie bomby (minigra ze stateczkiem, po zebraniu odpowiedniego power-upu)

Aby przypisać miksturę HP do hotkeya należy wejść w menu przedmiotów i podświetlając miksturę wcisnąć jeden z dostępnych klawiszy (widoczne w górnym HUDzie w standardowym poziomie).

Ponadto można sobie przetestować kilka podstawowej magii dostępnej w sklepiku u tego will-o-wispa w wieży ^^

Naturalnie jak wyłapiecie jakieś błędy to zgłaszać :P sugestie też mile widziane ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
cj2
Posty: 25
Rejestracja: 03 maja 2014, 22:15

Re: [VX] Magiczna Wieża

Postautor: cj2 » 13 cze 2010, 20:19

Grałem pobrałem z ultimy świetne chłopie
Tajemnice czekają... tutaj! 99936588481832 ||| 10243498034458 10to26!
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: [VX] Magiczna Wieża

Postautor: X-Tech » 14 lip 2010, 02:28

Stary wymiatasz. To co dzieje się w tej grze jest nieprawdopodobnie grywalne, a nie ma krzty fabuły. Przypomina mi to krzyżówkę megamana z rpg. Niestety na mój komputer za słabo mam tylko kilka fps, ale mimo to wszelakie kolejne pociski na mapie, które wypuszczam w ogóle fps nie zmniejszają zupełnie tak jakby wszystko w skryptach było nieustannie uruchomione. Masa pomysłów na gamplay i wydłużenie żywotności - to się nazywa praca nad rozgrywką. Powodzenia tą grą zamiotłeś wszystko co do tej pory widziałem w rpgmaker.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Rahael

Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 1)
Posty: 102
Rejestracja: 28 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: [VX] Magiczna Wieża

Postautor: Rahael » 14 lip 2010, 02:37

X-Tech pisze:Stary wymiatasz. To co dzieje się w tej grze jest nieprawdopodobnie grywalne, a nie ma krzty fabuły. Przypomina mi to krzyżówkę megamana z rpg. Niestety na mój komputer za słabo mam tylko kilka fps, ale mimo to wszelakie kolejne pociski na mapie, które wypuszczam w ogóle fps nie zmniejszają zupełnie tak jakby wszystko w skryptach było nieustannie uruchomione. Masa pomysłów na gamplay i wydłużenie żywotności - to się nazywa praca nad rozgrywką. Powodzenia tą grą zamiotłeś wszystko co do tej pory widziałem w rpgmaker.



Normalnie chyba jesteś ostatnią osobą od której spodziewałbym się takiej opinii xD
Prace oczywiście postępują, krótka przerwa na czas konkursu na ultimie i dalej lecę z kopyta, a jest coraz lepiej i wciąż na maksa grywalnie, tyle na razie mogę zdradzić :P
Obrazek
Rahael

Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 1)
Posty: 102
Rejestracja: 28 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: [VX] Magiczna Wieża

Postautor: Rahael » 02 sie 2010, 01:28

Odświeżam temat i wrzucam walkę z jednym z pierwszych bossów w grze w wersji beta: http://www.youtube.com/watch?v=o7Ui25z2oVM ;)
Obrazek
FilipsO
Posty: 43
Rejestracja: 23 kwie 2010, 20:06

Re: [VX] Magiczna Wieża

Postautor: FilipsO » 26 sie 2010, 19:59

Ej a kiedy zapodasz pełną wersję? Bo ja czekam i czeka :mrgreen:
Awatar użytkownika
Mikisi
Posty: 267
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: [VX] Magiczna Wieża

Postautor: Mikisi » 27 sie 2010, 12:48

@FilipsO Wiesz niektóre gry w rmie są robione 3 lata więc jeszcze trochę możesz poczekać. :D

@Topic Świetna gra! Przyjemna i wgl. Tylko czasami jest w demie taki bug, że przedmioty znikają i ich nie widać. :D Ale i tak czekam na pełną wersję. :D
Rahael

Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 1)
Posty: 102
Rejestracja: 28 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: [VX] Magiczna Wieża

Postautor: Rahael » 13 paź 2010, 11:14

Zamieszczam Demo. Jest to ostateczna wersja demonstracyjna gry, kolejnych nie będzie. Więc następna będzie już pełna wersja, a wszelkie błędy bądź trafne sugestie zostaną wprowadzone już w pełnej wersji gry, więc można demo uznać za swoistego rodzaju beta testy. Demo oferuje cały pierwszy rozdział przygody oraz trzy dodatkowe etapy z późniejszych rozdziałów. Życzę miłej gry :)



Demo v1.00 - wersja z RTP:

http://www.mediafire.com/?8zqtxej6m835uqv

Demo v1.00 - wersja bez RTP:

http://www.mediafire.com/?7v9u147bca317n4
Obrazek
Awatar użytkownika
Gedharm
Posty: 932
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: [VX] Magiczna Wieża

Postautor: Gedharm » 13 paź 2010, 14:54

Nareszcie mam komputer, który pozwala mi na obadanie gier z xp i vx. Zacznę od Twojej, właśnie ściągam i napiszę coś o moich wrażeniach kiedy pogram 8)
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
edekkuPL
Posty: 24
Rejestracja: 10 cze 2010, 15:45

Re: [VX] Magiczna Wieża

Postautor: edekkuPL » 13 paź 2010, 21:02

Mi wyskoczył błąd podczas używania ognistego pocisku (chyba związany z brakiem grafiki)

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości