Wrota Arkany 2

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Wrota Arkany 2

Post autor: ravenone »

Obrazek

WERSJA: RM XP
PREMIERA: 18.07.2010

FABUŁA:
Druga odsłona przygód Elroara rozgrywa się na Hellah, rodzinnym kontynencie naszego bohatera. Zamiast spokojnego powrotu na farmę ojca, Elroar od początku zmuszony jest do poszukiwań swoich najbliższych. W trakcie wędrówki zostaniemy uwikłani w różne konflikty i waśnie, staniemy przed koniecznością dokonywania trudnych wyborów, a podjęte decyzje będą miały swoje odbicie w przyszłości.
Druga część gry ujawnia skrywane dotąd tajemnice i stawia postacie znane z pierwszej odsłony w zupełnie innym świetle…
Gra jest podzielona na rozdziały, a wielowątkowość fabuły sprawia, że Wrota Arkany 2 mogą zakończyć się na różne sposoby. Elroar, może wyspecjalizować się w 1 z 12 różnych profesjach w zależności od wybranej wcześniej frakcji.

ŻYJĄCY ŚWIAT:
- każda lokacja rządzi się swoimi prawami i obyczajami, a mieszkańcy osad/wiosek/miast mają odrębne poglądy na sytuację polityczną na kontynencie
- graj w najpopularniejszą na Hellah rozrywkę – Młockarnię; dojdź do wielkiej wprawy i zarób masę savarów
- walcz na arenie z groźnymi bestiami, to dobry sposób na zdobycie doświadczenia i zarobienia złota
- bierz udział w unikalnych turniejach walk organizowanych w danym mieście, zdobądź sławę i pieniądze

ROZBUDOWANY SYSTEM UMIEJĘTNOŚCI:
Zdobądź kwalifikację w różnych dziedzinach i wykorzystaj to!
-zielarstwo i alchemia(zbieraj wszystkie dostępne w grze rośliny i twórz z nich potężne eliksiry)
- otwierania zamków (włamuj się do skrzynek zawierających kosztowne zbroje, savary czy cenne mikstury)
- zbierania trofeów (poluj na dziką zwierzynę i zbieraj trofea, za skórę trolla czy serce smoka można zgarnąć małą fortunę)

GRYWALNOŚĆ:
- brak walk losowych, wszystkie potwory animowane i widoczne na mapie; ty decydujesz kiedy unikać starcia, a kiedy walczyć
- brak bezcelowego błąkania się, przejrzysty dziennik zadań ze szczegółowo opisanymi questami ułatwi ci grę
- brak ograniczeń paskami głodu, snu czy czasem otwarcia sklepów


CECHY OGÓLNE:
- 3 frakcje do wyboru; w późniejszym etapie bohater wyspecjalizuje się w jednej z dwunastu możliwych klas, to kim się staniemy znacznie wpłynie na sposób walk i kilka questów podczas gry; przykładowo: Łowca Legend będzie specjalistą od starć z mitycznymi stworzeniami (smok, feniks itp.), Rycerz Światła to mistrz walki ze stworami o mrocznej naturze (ghule, szkielety, demony)
- podstawowy BS z własnymi przeróbkami
- interaktywne przedmioty:
• księgi na stojakach zawierają porady odnośnie gry,
• dużo skrzynek z losowymi miksturami/brońmi itp.
• ogniska, przy których można usmażyć mięso czy przyrządzić mikstury i eliksiry
- język syndaryjski oraz quenya w kilku dialogach

UŻYTE SKRYPTY:
Na chwilę obecną używam głównie skryptów z pierwszej części. Z pewnością dojdą kolejne.
Jaberwocky's Quest Log
MOG Animated Title Celia
Universal Message System by Coca
Ccoa's weather script

GŁÓWNY SKRYPTER:
Sabikku

MUZYKA I DŹWIĘKI:

Spodziewajcie się kontynuacji klimatu z pierwszej części, w większości utwory ze znanych produkcji. Z nowości m.in. utwory Zbigniewa Preisnera z filmu Tajemniczy Ogród.

DOWNLOAD:
http://www.sendspace.com/file/4ae8c9
(145MB)
SCREENY:

Las kardijski
Obrazek

Cardilis - miasto w lesie
Obrazek

Fragment dialogu, dwa razy więcej twarzy bohaterów w dialogach w porównaniu do pierwszej części.
Obrazek

Góry Amarath
Obrazek

Menu na Arenie Walk. W zależności od rozdziału/poziomu bohatera będą pojawiały się coraz groźniejsze bestie i coraz większe nagrody.
Obrazek

System otwiernia zamków: żeby go odblokować trzeba znać umiejętność otwierania zamków i mieć wytrych. Przy otwieraniu po dźwięku orientujemy się czy w danym ruchu wytrych zaskoczył czy nie. W razie niepowodzenia może się też złamać, w zależności od wysokości naszej Zręczności.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 mar 2012, 13:51 przez ravenone, łącznie zmieniany 8 razy.
Awatar użytkownika
Foxik
Posty: 139
Rejestracja: 20 sty 2010, 15:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wrota Arkany 2

Post autor: Foxik »

No cóż, nie ukrywam, świetna zapowiedź i z niecierpliwością będę czekać na demo, w którym mógłbym wypróbować wszystkie te rozrywki i umiejętności. Jednak ja jestem raczej old-school graczem (FF 3 itp.) i wolę np. system losowych napotkań potworów, lecz chętnie sprawdzę ww. rozwiązanie. :)
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 367
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wrota Arkany 2

Post autor: Kitabake »

- brak ograniczeń paskami głodu, snu czy czasem otwarcia sklepów
Dobre, w wielu grach tego nie ma. Jestem prawie pewien, że odnosisz się do minusów innej gry :roll:
1 z 12 różnych profesjach w zależności od wybranej wcześniej frakcji.
I'm lovin it!
- zbierania trofeów
Nie to żebym sie wtrącał w twoją grę, ale fajne by były trofea, których nie dało by się sprzedać, a można by było składować w domku na ścianie, półce.

Zapowiada się ciekawie, chętnie zagram. Fajnie jak jest dużo bajerów ^^ (np.smażenie)
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
kvachu
Posty: 765
Rejestracja: 15 kwie 2006, 11:46

Re: Wrota Arkany 2

Post autor: kvachu »

Czego nie lubię w grach to właśnie tych zasranych rozjaśnień. Nie wiem co to za moda, niemal w każdej grze to jest(niemal w każdej na RMXP).
Czcionka też mi się nie podoba i miałbym problemy z czytaniem.
Maping w miarę dobry.

edit @down
Pytanie kim jest ta większość? Masą trzynastolatków, którzy na widok każdego takiego duperela(imo zbędnego) krzyczą "OHH!", "AHH!'? ; ]
Nie mówię takim rzeczom "nie", ale tylko wtedy gdy są dobrze zrobione, a u ciebie coś mi się wydaje, że to jest takie zwykłe statyczne światełko jak wszędzie.
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: Wrota Arkany 2

Post autor: ravenone »

Co do masek świetlnych - kwestia gust i estetyki. Większość userów stosuje ten zabieg, bo wizualnie to po prostu lepiej wygląda. Tak więc należysz do mniejszości w tym temacie. Co do czcionki - ma drobne mankamenty niestety, ale całościowo pasuje mi do gry.

Co do domu - dobry pomysł. Nie mam jednak zbyt wiele doświadczenia w tej kwestii (tylko skromna Iglica w grze Oblivion). Jeśli macie jakieś pomysły co można by w tym domku działać, jakie mieć z niego korzyści to czekam na podpowiedź:).
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: Wrota Arkany 2

Post autor: ravenone »

Oto małe demo przedstawiające pierwszy rozdział gry. Co zawiera?
- prawie 100 map
- 16 zadań
- 12 grywalnych postaci
- około 3 godzin grania

Nie jest oczywiście finalny wygląd gry. Brakuje Title Screena, intra, będą modyfikacje w menu, głównie ze względu na sporą liczbę przedmiotów do zbierania w grze. Są i mankamenty, z którymi jeszcze się nie uporałem, ale może wy po zagraniu będziecie mi w stanie pomóc:). W jaskiniach główne menu nie przebija się przez obrazek, gra (przynajmniej u mnie) momentami laguje, a zawiesza się mocno na skillu Przemiana w niedźwiedzia.
Tym demem chciałem pokazać wszystkie dostępne w grze umiejętności, jak wykonacie poboczne zadania to je posiądziecie. Miłej gry i czekam na sugestie/opinie.
http://hostuje.net/file.php?id=bfa738ff ... c9461491a0
Tradycyjnie trzeba zainstalować czcionkę EFN Dokument, żeby widzieć dialogi w grze.
W pierwszym poście uaktualniłem creditsy, audio i skrypty.

edit - nie po raz pierwszy nie mogę zedytować pierwszego posta:/ później to zrobię
Awatar użytkownika
Sabikku

Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2009 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 305
Rejestracja: 01 sty 2009, 19:36

Re: Wrota Arkany 2

Post autor: Sabikku »

Demo jak najbardziej udane! W klimatach części pierwszej, ale jeszcze więcej, ładniej i lepiej. Elementy, które przeszkadzały w jedynce tutaj zostały całkiem wyeliminowane. Ciągnie do grania :).

W walce nie widać prawej części ramki, poza tym kilka grafik krasnoludów jest okropnych. Jeśli pozwolisz, dorobię jeszcze z 3 na potrzeby gry... Bo to naprawdę nie wygląda dobrze. Czcionka jak najbardziej w porządku, reszta oprawy też (szczególnie muzyka i tilesety). Ogólnie w całość gra się jeszcze lepiej niż w jedynke, i mogę szczerze powiedzieć że to najlepiej zapowiadający się projekt na polskiej scenie xp, jak i nie licząc jej kategoriami - fajny erpeg :).
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: Wrota Arkany 2

Post autor: ravenone »

Dawno nic już nie pisałem w tym temacie na tsukuru, ale zauważyłem, że parę osób męczy wciąż 'jedynkę' więc małe info o drugiej części nie zaszkodzi. Mianowicie - kończę właśnie 3 rozdział.
Tak się fajnie złożyło, że pod koniec każdego rozdziału przyjdzie nam dokonać istotnego wyboru w grze (przynależność do danej frakcji czy trudne decyzje fabularne mające wpływ na późniejszą rozgrywkę).
W wielkich bólach udało mi się stworzyć największą lokację w grze, czyli stolicę - Venedorn. Zawiera ona łącznie niemal 40 map (tereny odkryte, wnętrza i podziemia).
Obecnie mamy już:
- 225 map
- ponad 50 zadań
- 22 grywalne postaci (część odblokowana przy konkretnych frakcjach/klasach)
- 7-9 godzin gry

Na koniec screeny:

Uniwersytet w Venedornie
Obrazek

Fragment miasta w stolicy
Obrazek

Wejście do twierdzy wojowników
Obrazek

Jaskinia - czyli gówno widać;) jakieś goniące nas gobliny i nietoperki
Obrazek

Fragment menu - klasyczny podział przedmiotów z gier rpg. Zdecydowałem się na taki zabieg, bo mam już ponad 200 itemów/broni/armorów w sumie, a jak widać na załączonym screenie - będziemy mieć tego w ekwipunku naprawdę sporo:).
Obrazek
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: Wrota Arkany 2

Post autor: Inq »

Co do masek świetlnych - kwestia gust i estetyki. Większość userów stosuje ten zabieg, bo wizualnie to po prostu lepiej wygląda. Tak więc należysz do mniejszości w tym temacie.
Masa perłowa stosowana sporadycznie też może ładnie wyglądać. Stosowana wszędzie - to przykład kiczu.
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto
Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: Wrota Arkany 2

Post autor: ravenone »

Obrazek

Czas na drugą odsłonę przygód Elroara. Pełna wersja do ściągnięcia pod tym linkiem:
http://hostuje.net/file.php?id=f35c8805 ... 0fda770190
Waga dość spora, ale bynajmniej nie z powodu nawału mp3;), całe audio zajmuje ok.50MB.
Życzę miłej gry.

Statystyki dla orientacji:
-25 grywalnych postaci
- blisko 300 map i 100 przeciwników
- ponad 70 zadań do wykonania
- kilkanaście godzin gry
edit:
Możliwe, że nie odłączyłem z instalki zasobów rtp.
Niektórzy z tego forum nie mają zapewne makera XP i jeśli brakuje jakichś plików to proszę o info. Zrobię wtedy nowy upload.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Wrota Arkany 2

Post autor: Rave »

Czy gra jest szyfrowana? Wiesz, że mam pewne problemy z grami zaszyfrowanymi...

//EDIT: No to sobie nie pogram.

Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Wrota Arkany 2

Post autor: X-Tech »

Gra prezentuje się wspaniale. Pobieram.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Wrota Arkany 2

Post autor: Rave »

Ja już pobrałem, no ale nie mogę zagrać. Ravenone - mogła byś mi na pw wysłać linka do pobrania bez szyfrowania? Nikomu nie podam, bo wiem, że cenisz swoją pracę. Co do hakowania/ zżynania grafik, to o to nie musisz się obawiać, bo nawet nie mam makera xp, samo rtp. Ja już wielokrotnie mówiłem, że nawet bym o to nie prosił, no ale nie mam po prostu technicznej możliwości odpalenia tej gry, a chciałby zagrać, bo 1 część naprawdę mi się podobała.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Wrota Arkany 2

Post autor: Fear »

Ograne mam niecałe 2 godzinki. Już wyłapałem kilka błędów. Głównie w blokowaniu tilesetów, sporo złych blokowań, miejsc przez które można przejść, a nie powinno się móc. Literówek żadnych nie wyłapałem i o ile dialogi są naprawdę ciekawe (jak narazie) to czcionka na dłuższą metę "pali oczy".

Ostatnia sprawa to dla mnie niezrozumiały poziom trudności :) Pojedynczy wrogowie są silniejsi niż moje drużyny, a potwory nie zostawiają pieniędzy, przez co nie mogę się wyleczyć, czy zdobyć odpowiednich miksturek do odnowy jeśli widzę, że sobie nie radzę i chcę podekspić...

Narazie gram dalej, bo ma klimat. Zapewne za parę dni napiszę co dalej :)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: Wrota Arkany 2

Post autor: Neko »

Właśnie przeszedłem WA2. Pomimo wielu zmian i ulepszeń daję taką samą ocenę jak pierwszej części, czyli 7/10.

Plusy:
- w końcu właściwy poziom trudności, nadal jest pewne wyzwanie, ale gra jest przynajmniej możliwa do przejścia (porównując do jedynki, gdzie zapewne wielu graczy nie było w stanie przejśc nawet pierwszego rozdziału), duży plus za to
- grafika ładniejsza niż w pierwszej części, choc i tak pierwsza częśc miała jak dla mnie dobry mapping
- muzyka tak samo dobra jak w części pierwszej
- cała reszta plusów, które wymieniłem w pierwszej części, ale:
Fabuła:
Nie zaliczam jej do plusów ani do minusów. Nie była tak ciekawa jak u poprzednika. Grając w częśc pierwszą byłem bardzo ciekawy co się stanie, gdy wrota się otworzą, co to za wrota, kiedy do nich dotrę? Niestety w tej części nie było tych emocji. Fabuła była taka sobie.

Minusy:
- w wielu miejscach brak blokady tilesetów (naprawdę tego dużo), więcej minusów nie znalazłem.

Gdyby połączyc grywalnośc części drugiej z fabułą części pierwszej wyszło by arcydzieło. Niemniej czekam na trzecią częśc.
ODPOWIEDZ