[RMXP] Maskow's Fantasy (full)

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Maskow
Posty: 2
Rejestracja: 18 sie 2010, 14:27

[RMXP] Maskow's Fantasy (full)

Post autor: Maskow »

Gra ta jest moim pierwszym ukończonym w pełni projektem i jednym z pierwszych w ogóle (nie mam zbyt dużego doświadczenia i stażu w rpg makerze). Co za tym idzie cudów obiecywał nie będę. W użyciu nie ma absolutnie żadnych skryptów, grafika niemal wyłącznie opiera się na RTP.

Tytuł gry jest jaki jest bo nie chciałem by był zbytnio wymyślny i w pełni oddaje jej charakter. System jest stosunkowo prosty - większość umiejętności po prostu wziąłem i przepisałem od nowa z użyciem własnych słów. Ogółem cztery zawarte w grze postacie posiadają ich łącznie 72 na 24 poziomach doświadczenia.

Trochę statystyki:
-42 mapki (na ogół 50x50)
-4 postacie
-6 questów pobocznych (ta liczba absolutnie nie robi wrażenia; z założenia miało ich być więcej, jednak ostatecznie doszedłem do wniosku, że mija się to z celem)
-12 różnych typów standardowych przeciwników (każdy posiada jakieś umiejętności - samych potworów przygotowałem na potrzeby gry w sumie znacznie więcej ale okazały się zbędne)
-3 bossy (których zabicie do łatwych zadań bynajmniej nie należy - zwłaszcza przy pierwszym podejściu)
-15 przedmiotów użytkowych (eliksiry i im podobne)
-56 broni podzielonych na 8 typów
-21 pancerzy podzielonych na 3 typy
-40 innych przedmiotów (amulety, pierścienie) podzielonych na 8 różnych typów
-9 różnych atrybutów zadawanych obrazeń (bardzo istotnych w walce)

Czas gry: 6h?
Wartość bardzo orientacyjna bo mimo tego że zaprzęgłem do przejścia gry dwóch testerów i sam zrobiłem to kilkukrotnie nie jestem w stanie tak naprawdę podać tej liczby. Jeżeli ktoś tutaj wytrzyma psychicznie na tyle długo by tą grę ukończyć to może uda się tą wartość zweryfikować.

Walka:
Starałem się by nie była bezmyślnym nawalaniem czym popadnie i zdaje mi się, że chociaż częściowo cel swój osiągnąłem (z pominięciem samego początku, gdzie wszystkiego jest jeszcze mało). Na każdego potwora ma zmniejszone bądź zwiększone działanie niemal każdy (lub czasami nawet każdy) z atrybutów ataku, więc trzeba dojść do tego czym kogo bić. Nie mówiąc o bossach, których tym bardziej nie da się w ten sposób zabić. Na to wchodzi wybór ekwipunku, który zwiększa różne statystyki w zależności od tego, co wybierzemy.

Potwory:
Brak walk losowych. Potwory biegają sobie po drogach i starają się dopaść gracza. Odnawiają się po każdym wejściu na daną mapkę, więc wyczyszczenie dróg jest niemożliwe.

Obrazek
Miasto Luwak

Obrazek
Walka

Obrazek
Wioska Teos

Obrazek
Ekran statystyk postaci

Fabuła:
Główną bohaterką jest Akate - strażniczka urodzona i żyjąca w wiosce Sommalis, która niemal co dopiero w nieznanych okolicznościach straciła całą rodzinę. Pewnego dnia otrzymuje anonimowe wezwanie, na które postanawia się stawić...

Czy ma to większy sens?
Nie wiem :)
I tak zrobiłem grę dla siebie i tych paru osób z bliskiego mi otoczenia, które w takie głupoty bawić się lubią - forum potraktowałem jako zwieńczenie włożonej w to pracy i w sumie podziękowanie za jego istnienie (dawno często tu zaglądałem mimo braku konta) - a nóż komuś się spodoba?

Download: http://www.sendspace.com/file/nr58x3
(z góry ostrzegam, że ta gra wymaga zainstalowanego RTP)


Czekam na opinie śmiałków, którzy postanowią w to zagrać - może dowiem się czegoś ciekawego i konstruktywnego :)
Awatar użytkownika
Fehu
Posty: 333
Rejestracja: 24 lip 2010, 10:58

Re: [RMXP] Maskow's Fantasy (full)

Post autor: Fehu »

Mapping nie prezentuje się imponująco, jest wręcz ubogi. Ale błędów większych nie widać.
Fabuła (o ile to można nazwać fabułą) jest porażająca.
Nazwy umiejętności są totalnie nieklimatyczne.
Pseudo-azjatyckie imiona źle współgrają z pseudo-hmmm-nawet-nie-wiem-jak-je-określić nazwami miast. Polecam decydować się na jeden styl.

Mimo to, jak na pierwszą treningową grę jest całkiem przyzwoicie. Pracuj dalej, praktyka czyni mistrza ;']
Samotność nie ma nic wspólnego z brakiem towarzystwa.
- Paul Remarque
Awatar użytkownika
Mateusz SSJ8
Posty: 303
Rejestracja: 19 lut 2009, 16:13
Lokalizacja: Nowoczesne, DragonBallLand
Kontakt:

Re: [RMXP] Maskow's Fantasy (full)

Post autor: Mateusz SSJ8 »

Jak na pierwszy raz, to gra ma szansę na 3*, czyli 4, co oznacza klasę C, ale jak naprawdę, to chyba napiszę recenzję. Zaraz ściągnę i sprawdzę.

EDIT 22 SIERPIEŃ 2010
Byłoby miło, gdybyś skopiował rgss100j.dll do katalogu głównego gry.

EDIT 22 SIERPIEŃ 2010 #2
No i z RTP programu skopiuj do RTP gry wszystko, czego twoja gra stamtąd używa, bo nie każdy ma.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: [RMXP] Maskow's Fantasy (full)

Post autor: Fear »

Kilka słów z mojej strony. Co do samej gry to faktycznie:
- mapping jest naprawdę słaby i kompletnie nie przemyślany
- miecz +2, amulet odporności +1 <-- osobiście mi śmierdzi Metinem ale nie mówię, że to złe rozwiązanie ;p
- jak ktoś wcześniej wspomniał umiejętności typu ogień 1, ogień 2, leczenie 4 raczej wyglądają głupio :]
- fabuła strasznie oklepana i odpychająca, ale nie strzelam w ciemno, może dobrze rozwinięta.
Maskow pisze:Czy ma to większy sens?
Ma, a to dlatego, że jak ukończyłeś jakiś projekt to jest większa szansa, że ukończysz następny, zapewne lepszy jeśli wyciągniesz wnioski z naszych zastrzeżeń o których tutaj Tobie napisaliśmy, więc życzę Ci ukończenia kolejnych, coraz lepszych gier :)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Mateusz SSJ8
Posty: 303
Rejestracja: 19 lut 2009, 16:13
Lokalizacja: Nowoczesne, DragonBallLand
Kontakt:

Re: [RMXP] Maskow's Fantasy (full)

Post autor: Mateusz SSJ8 »

No i już mam zarys. Może i nie będzie to recenzja, ale ocena wersji na pewno.

GRYWALNOŚĆ Punkty 100 na 250
Ogólnie: Waga 50, Gwiazdki 2 na 5
Komentarz: Nie wypada, żeby gracz aż tak łatwo przegrywał już na starcie. Może obniżysz poziom trudności, co? Tak wysoki jak walka na samym starcie z przeciwnikiem zadającym straty 100+ HP może już po pierwszym zagraniu zniechęcić gracza.

OPRAWA Waga 25, Punkty 45 na 125
Grafika - ocena: Waga 15, Gwiazdki 2 na 5
Grafika - komentarz: Grafiki bohaterów może i są już w RTP gry, ale cała reszta jest z RTP programu, w którym ta gra powstała.
Dźwięk - ocena: Waga 5, Gwiazdki 1 na 5
Dźwięk - komentarz: Wszystkie dźwięki z RTP gry pochodzą z RTP RPG Makerów 2K3 i VX. Ocena tym mniejsza, że temat walki z samego początku został po raz pierwszy użyty przeze mnie w grze "Miasteczko Nowoczesne". Wiem, że sukcesu nie było, ale i tak proszę po mnie nie jeździć, bo inaczej wpiszę na listę trupów.
Polska wersja - ocena: Waga 5, Gwiazdki 2 na 5
Polska wersja - komentarz: Prawdę powiedziawszy, nie doszedłem do drugiego miasta, więc nie mogłem ocenić dokładniej, ale waga oceny musi być taka, jaka jest.

Po dwóch ocenach gra ma 145 punktów na 375 możliwych (D-)

OBSŁUGA Waga 15, Punkty 15 na 75
Regulacja stopnia trudności - ocena: Waga 5, Gwiazdki 0 na 5
Regulacja poziomu trudności - komentarz: Możliwość zmiany poziomu trudności nie istnieje.
Konfiguracja gry - ocena: Waga 5, Gwiazdki 0 na 5
Konfiguracja gry - komentarz: Gra jest typowym RPG robionym w RPG Makerze, więc nie ma jakiejkolwiek konfiguracji.
Zapis stanu gry - ocena: Waga 5, Gwiazdki 3
Zapis stanu gry - komentarz: Grę można zapisywać tylko i wyłącznie w wyznaczonych miejscach i do tych miejsc można wracać.

Po trzech ocenach gra ma 160 punktów na 450 możliwych (D-)

SPRAWY TECHNICZNE Waga 10, Punkty 14 na 50
Program instalacyjny - ocena: Waga 3, Gwiazdki 3 na 5
Program instalacyjny - komentarz: Co prawda ma japońską wersję językową, ale ocena jest całkowicie słuszna z uwagi na możliwość wybrania katalogu docelowego.
Jakość pomocy - ocena: Waga 4, Gwiazdki 0 na 5
Jakość pomocy - komentarz: Autor gry nie dołączył do niej żadnej instrukcji, jak to Reality Pump zrobili z "Heli Heroes" czy "Earth 2150 - Lost Souls".
Uciążliwość zabezpieczeń - ocena: Waga 3, Gwiazdki 5 na 5.
Uciążliwość zabezpieczeń - komentarz: Gra nie wymaga płyty w napędzie, przy instalacji instalka musi być dostępna.

Ocena częściowa: 174 punkty na 500 możliwych (D-)

DODATKOWE PUNKTY:
Start trochę za trudny = -1

OCENA JAKOŚCI: Dostateczna- (D-) za 173 punkty na 500 możliwych
Cena: 0,00 zł
CENA/JAKOŚĆ: 0,00 / 2,73 = 0,00 -> Celująca

PODUMOWANIE:
Gra może i jest dobra, skoro tanio się przy niej bawimy za darmo, ale niestety w przegrywaniu już na samym początku nie ma żadnej zabawy. Poza tym wydaje mi się, że gra mogłaby zaczynać się bardzo łatwo i kończyć bardzo trudno.
Maskow
Posty: 2
Rejestracja: 18 sie 2010, 14:27

Re: [RMXP] Maskow's Fantasy (full)

Post autor: Maskow »

A więc:
Z mappingiem mam poważny problem póki co i za nic nie mam pojęcia jak porządnie rysować mapki. Trzeba będzie na przyszłość bardziej się postarać...
Porażająca fabuła to na podstawie tego tutaj tylko opisu czy większej jej części? Bo to ważne bardzo a jestem ciekaw czy aż tak sknociłem robotę (a tutaj wolałem się jednak nie rozpisywać mimo wszystko).
Imiona nie miały być stylizowane na nic - sypałem nazwami jak mi leciało.
W Metina nigdy nie grałem - ogólnie takie plusy podpadają bardzo pod mmorpg'i ale bardziej wzorowałem się w sumie na D&D w tym względzie.

Dziękuję za przekonanie mnie, że jednak jakiś sens to tam posiada :)
A do samego MateuszaSSJ8:
Uprzedziłem, że wymaga zainstalowanego RTP.
A co do tej rozpisanej oceny jestem pod wrażeniem :O

Na zarzut zbyt wysokiego poziomu trudności na początku odpowiem tyle:
Szybko zdobywa się drugą postać, potwory można omijać, eliksiry kosztują grosze, walczyć wcale z tymi koboldami nie trzeba (albo prawie nie trzeba). Myślę, że to powinno starczyć ;]
Awatar użytkownika
Inq

Golden Forki 2007 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1041
Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20

Re: [RMXP] Maskow's Fantasy (full)

Post autor: Inq »

Mateusz, styl w jakim oceniłeś tę grę naprawdę poprawił mi humor.
Chociaż jest to bardziej cyniczny uśmieszek niż radosny śmiech -_-
ZNISZCZONE Nowoczesne Miasto
Polecam także zaopatrzyć się we wszystkie gry z serii: Miasteczko Nowoczesne, wszystko tak zniszczone, że dosłownie nic nie ma.
Awatar użytkownika
Fehu
Posty: 333
Rejestracja: 24 lip 2010, 10:58

Re: [RMXP] Maskow's Fantasy (full)

Post autor: Fehu »

Uprzedziłem, że wymaga zainstalowanego RTP.
Nie o to chodzi. Grafiki RTP po prostu są już nieco czerstwe. A nawet bardzo.
Samotność nie ma nic wspólnego z brakiem towarzystwa.
- Paul Remarque
ODPOWIEDZ