Goniec RM - nr 15

Jedyny aktywny polski zin poświęcony ściśle tematyce RM.

Moderator: ravenone

Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Goniec RM - nr 15

Postautor: ravenone » 24 paź 2010, 21:00

Witamy ponownie i zapraszamy do lektury.
Dzisiaj:
recenzja - System RPG Pustkowia Chaosu
zapowiedź - Tale of Arethium
analizy - TBSy w rmxp
- Powody porzucania projektów
Tworzymy mapy - część druga
wywiad z Colombosem

www.goniecrm.prv.pl
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Goniec RM - nr 15

Postautor: X-Tech » 24 paź 2010, 21:43

Powiem, że się cieszę, bo akurat nudzę się i zacząłem przeglądać trochę forum.
Wiadomo już z góry do którego tematu arta zajrzę (powody porzucania projektów)

Na temat samych podawanych przyczyn to można tylko wybuchnąć śmiechem - nie ma co się rozmyślać ostatnio widzę z mody wyszedł spalony dysk na rzecz - "ja to mam real lajfa, nie mam czasu na rpgmaker"...taki kolejny powód z dupy mający kolejny raz odwrócić uwagę od lenistwa autora, albo jego braku umiejętności. Po co się jednak załamywać i pisać takie głupoty - wystarczy następnym razem pomyśleć zanim się przystąpi do robienia gierki.

Trzeba sobie uświadomić, że robienie gry to ciężka praca, a ciężką pracą nie jest tworzenie mapek. Jeśli ktoś zaczyna od mapek z jakiś znalezionych grafik w internecie, które mu się spodobały niech sobie lepiej daruje, bo nic z tego nie będzie. Jeśli napaćka pustych z wyobraźni lokacji i labiryntów to się okaże, że na czymś takim będzie zbyt trudno zaprojektować jaką kolwiek grywalność i się nie pogubić.


Wystarczy 15 minut dziennie, żeby zrobić niezłą grę, albo choć jej epizod jeśli jesteśmy powolni. Więc w sumie to potrzebujemy - około 14-24 godzin łącznie...Jeśli wiemy ile dziennie możemy przy tym spędzić jest nam łatwiej po prostu rozkładać sobie pracę...Dobrą grę da się zrobić spokojnie więc w 2 tygodnie do miesiąca - siedząc dziennie od kilkunastu minut do godzinki.
Dlatego jak ktoś pisze, że nie ma czasu na rpgmakera to zwyczajnie w świecie znak, że wszystko schrzanił - zaczęło go to męczyć co jest oczywiste - bo od map się nie zaczyna tylko od przemyślenia co dokładnie ma się na nich ma dziać i dopiero od tego ma zależeć ich kształt i wygląd...Na tzw. pustych gotowych terenach gry się nie robi robi się wszystko po kolei tak jak gramy w grę od A-Z.

Następna podstawa - trzeba mieć przygotowaną grafikę wcześniej do robienia gierki w rpgmaker, a co to znaczy mieć przygotowaną grafikę ? To znaczy mieć wszystkie klocki, którymi chcemy przedstawiać naszą historyjkę. Musimy wiedzieć z czego i gdzie i na czym ją chcemy budować dopiero wtedy dobieramy zestaw graficzny do naszego pomysłu.
Chcemy grafikę spójną ? Proszę bardzo - wybieramy tylko to co nam potrzebne z ripów z jednej gry. Spójnie jest i pięknie jest. Możemy też wziąść prace w jednym stylu od jednego rysownika. Kiedy mamy już grafikę możemy budować dzieło w rpgmaker.

Jeśli kiepszczymy w pisarstwie to poszerzanie ilości słów w całej grze o wydarzenia opisowe mało obchodzące bohatera jak np: informacja dla gracza o tym, że w państwie bla bla była wojna z orkami - to gwarancja kolejnych porcji nudy dla grającego, bo jeśli naszej postaci to nie interesuje w jej problemach to taka informacja jako np: wstęp do gry to totalny fail.

Najważniejszą rzeczą jak zauważyłem w grach nie jest fabuła, ale postaci.
Postaci = ich osobowość i charakterystyczne zachowania w różnych sytuacjach to podstawa całego pisarstwa w grze, żeby postaci były rozpoznawalne. Popatrzcie sobie np: w takim Czasoprzestrzeń tam każda postać ma osobowość ta ich osobowość prowadzi całą grę.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1191
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Goniec RM - nr 15

Postautor: Noruj » 25 paź 2010, 11:25

Ten temat jest magiczny.
Pokazuje mi, że ostatniej odpowiedzi udzielił X-tech, a tej wiadomości nie widzę.
A z TA pokazuje mi, że " ten temat nie istnieje "
Obrazek


Marazm.

Wróć do „Goniec RM”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości