[PORZUCONY] Akropolis - screeny i grafiki + Q&A
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- DE
- Posty: 272
- Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56
[PORZUCONY] Akropolis - screeny i grafiki + Q&A
Akropolis - czyli miasto na wzgórzu. Akropolis nie jest jednak zwykłym miastem. Jest to jedyna ostoja ludzkości w całym wszechświecie, prawdziwa megalopolia unosząca się swobodnie w przestrzeni kosmicznej. Miasto poza czasem, gdzie nie istnieje dzień czy noc.
Akropolis to futurystyczna utopia, gdzie ludziom żyje się dostatnie i gdzie spędzają czas bawiąc się do woli w rozlicznych przybytkach utworzonych z myślą o zaspokajaniu najbardziej wyuzdanych pragnień swoich klientów. Ale nic nie bierze się z powietrza, nawet w Akropolis, choć niewielu zaprząta sobie tym głowę. Są jednak tacy, którzy zdają sobie sprawę, że coś jest nie w porządku. Tacy, którzy zrobią wszystko, by odkryć sekret Akropolis...
Akropolis to połączenie gry przygodowej i jRPG. Od przygodówki odróżnia ją obecność walk i uproszczony interfejs; od jRPG - brak rozwoju postaci i większa interaktywność. Nie ma to być kolejny klon Final Fantasy, ani tym bardziej gra udająca profesjonalne produkcje, ale raczej coś, co nigdy nie miałoby szans ukazać się komercyjnie, jako że będzie to swego rodzaju eksperyment i zabawa konwencją.
Cała gra jest podzielona na 4 akty, które gracz może przechodzić w (niemal) dowolnej kolejności. Akty są dość krótkie, ukończenie każdego z osobna nie powinno zająć więcej niż godzinę lub dwie, ponadto ich stylistyka jest bardzo różna (od space opery po cyberpunkową groteskę). Oczywiście bohaterem każdego z nich jest inna osoba. W niektórych graczowi przyjdzie sterować jedną postacią, w innych otrzyma do dyspozycji mniejszą lub większą drużynę. Bez względu na to, do przejścia gry niezbędna będzie umiejętność logicznego myślenia i kojarzenia faktów, a nie monotonne staczanie setek losowych walk, byleby tylko dać rade pokonać kolejnego bossa.
No właśnie, system walki. Główną idea było stworzenie takiego systemu, który mniej by przypominał bitwy z typowego jRPG, a bardziej minipuzzle, gdzie każda walka to kolejna zagadka logiczna. Jeśli ktoś grał w Solstice, to wie, czego można się spodziewać. Jeśli ktoś uznał Solstice za zbyt trudne i skomplikowane, niech się nie martwi - system w Akropolis jest o wiele łatwiejszy i prostszy, co nie znaczy, ze prostacki. Nie chce go szczegółowo opisywać, wspomnę tylko, że w każdym rozdziale nieco on się od siebie różni, zachowując jednak pewne podstawy - większość postaci nie zna żadnych czarów, lecz dostaje techniki zależnie od tego, jakie ma wyekwipowane przedmioty. Dla przykładu, jeśli postać trzyma w rękach kuszę, to w walce może z niej wystrzelić, używając jej jak zwykłego czaru. Liczba slotów jest oczywiście bardzo ograniczona. Ponadto wszystkie postaci mają wspólne "punkty magii", których liczba jest różna w każdej walce - jak to możliwe, zobaczycie w grze.
Świat przyszłości. Czy to jest Ziemia za tysiąc lat, czy tez inna planeta, a nawet wymiar - nie ma znaczenia. Faktem jest, ze zbliża się ku końcowi, czego przejawem jest postępująca degeneracja ludzkości. Na planetę Ares wyrusza ekspedycja naukowa mająca za zadanie odnaleźć dowody na istnienie przepowiedni, według której wszechświat ma dążyć do powtórnych narodzin. Lecz aby to się stało, najpierw musi umrzeć...
Do podwodnej stacji badawczej zostaje wysłany droid obdarzony sztuczną inteligencją. Co odnajdzie w trzewiach planety? W jakim celu została założona sama stacja i kto ja obsługuje? Czy przepowiednia okaże się prawdziwa? Tego dowiecie się z pierwszego aktu Akropolis - Fin de Siècle.
S - eksperymentalny droid badawczy uzyskany przez naukowców z niezbyt jasnych okolicznościach. Nie jest wyposażony w żadną broń, ale ma możliwość korzystania ze znalezionych modułów ofensywnych i defensywnych. Artur i Magdalena obserwują jego poczynania przez zamontowane kamery i komunikują się z nim zdalnie. S jest w pełni samodzielną jednostką i to właśnie nim przyjdzie graczowi sterować w akcie pierwszym.
Artur - męska połowa grupy wysłanej na Aresa. Artur jest doświadczonym historykiem oraz archeologiem i to on zainicjował całą wyprawę. Reaguje na wszystko dość emocjonalnie, ale nie boi się ryzyka i nie zawaha się przed wysłaniem S w niebezpieczne rejony stacji, ponadto nie można mu odmówić szerokiej wiedzy w wielu dziedzinach nauki.
Magdalena - żeńska połowa grupy wysłanej na Aresa. Magdalena jest elektronikiem i specjalistą od robotyki. Zawsze opanowana, w życiu stara się postępować racjonalnie i nie okazywać emocji, ale w głębi duszy martwi się o powodzenie operacji.
Interaktywne otoczenie - można przeszukać każdą szafkę, zbadać każdy interesujący element otoczenia i mieć pewność, że wywoła to jakąś reakcję.
Oryginalny system walki - wygrana zależna tylko i wyłącznie od obranej taktyki, a nie godzin spędzonych na zwiększaniu poziomów.
Brak walk losowych - wszystkie potyczki są zeskryptowane i żadna z nich się nie powtarza.
W pełni oryginalna grafika - od tilesetów po animacje walki, stylizowana na gry GB Mono - innymi słowy cała grafika jest zrobiona w 4 kolorach.
Muzyka - nie będzie to kolejny zestaw midi ściągniętych z vgmusic.com, lecz ścieżka w pełni ambientowo-jazzowa (mp3).
Osobiście nie lubię tworzyć tematów o grach, które jeszcze nie zostały ukończone, ale tym razem prace są w na tyle zaawansowanym stadium, że postanowiłem sobie na to pozwolić, głównie, by uzyskać dodatkową motywację (na co bardzo liczę).
Pierwszy akt zostanie wydany jeszcze w te wakacje, odpowiednio wcześniej założę temat o beta testach. I to chyba tyle, wszystkie komentarze mile widziane.
- Yaslon
- Posty: 121
- Rejestracja: 11 kwie 2007, 15:21
- Mertruve
- Posty: 1518
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07
- DE
- Posty: 272
- Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 24 kwie 2006, 16:07
- Yaslon
- Posty: 121
- Rejestracja: 11 kwie 2007, 15:21
- Mertruve
- Posty: 1518
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07
- DE
- Posty: 272
- Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56
- Mertruve
- Posty: 1518
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07
- Yaslon
- Posty: 121
- Rejestracja: 11 kwie 2007, 15:21
- DE
- Posty: 272
- Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56
- Qualrath
- Posty: 283
- Rejestracja: 09 paź 2006, 19:33
- kalafior
- Posty: 319
- Rejestracja: 17 kwie 2006, 21:59
- Lokalizacja: Gdańsk