RPG Maker VX Ace
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
RPG Maker VX Ace
Nie wiem czy dobry dział, ale piszę.
Siedziałem sobie na chacie twierdzy, aż tu w końcu przychodzi jakiś kitsune_mateusz i mówi mi żebym się spytał repa kiedy na twierdzy pojawi się RM VX Ace. Ja nic nie wiedząc o nowym RM wklepałem szybko tę nazwę w google i znalazłem coś takiego: http://www.translate.google.pl/translat ... %2F9404%2F (drugi link również będzie spolszczony).
Jak z tych informacji wynika to będzie to dodatek do rm vx zmieniający/dodawający:
- grafiki zasobów projektu (faceset i charset w jednym pliku),
- RGSS3 zamiast RGSS2,
- lekko bazę danych,
- tła do walki,
- pasek TP (system śmiertelny).
Po za tym to chyba nic nie ulegnie zmianie (ten system autotiles i ograniczone tilesety zostaną), ale do końca to nie wiem.
Przewidywana data premiery (w Japonii!): 15 grudnia 2011
Wymagania sprzętowe:
· System operacyjny: japońskiej wersji systemu Windows XP / Vista / 7
· CPU: pamięci niż równowartość Intel Pentium 4 2.0 GHz: HDD ponad 512MB: 400MB lub więcej wolnego miejsca na dysku Wyświetlacz: rozdzielczość 1024 × 768 lub wyższej Inne: Obsługa 32 - i 64-bitowych wersji systemu operacyjnego
Na końcu kilka zrzutów:
Siedziałem sobie na chacie twierdzy, aż tu w końcu przychodzi jakiś kitsune_mateusz i mówi mi żebym się spytał repa kiedy na twierdzy pojawi się RM VX Ace. Ja nic nie wiedząc o nowym RM wklepałem szybko tę nazwę w google i znalazłem coś takiego: http://www.translate.google.pl/translat ... %2F9404%2F (drugi link również będzie spolszczony).
Jak z tych informacji wynika to będzie to dodatek do rm vx zmieniający/dodawający:
- grafiki zasobów projektu (faceset i charset w jednym pliku),
- RGSS3 zamiast RGSS2,
- lekko bazę danych,
- tła do walki,
- pasek TP (system śmiertelny).
Po za tym to chyba nic nie ulegnie zmianie (ten system autotiles i ograniczone tilesety zostaną), ale do końca to nie wiem.
Przewidywana data premiery (w Japonii!): 15 grudnia 2011
Wymagania sprzętowe:
· System operacyjny: japońskiej wersji systemu Windows XP / Vista / 7
· CPU: pamięci niż równowartość Intel Pentium 4 2.0 GHz: HDD ponad 512MB: 400MB lub więcej wolnego miejsca na dysku Wyświetlacz: rozdzielczość 1024 × 768 lub wyższej Inne: Obsługa 32 - i 64-bitowych wersji systemu operacyjnego
Na końcu kilka zrzutów:
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace
RGSS3? Czyli obecne skrypty do VXa mogą nie działać, chyba, że nie zmienią nic z metod RGSS2, a jedynie dodadzą nowe.
PS.
PS.
Chyba pierwszy raz widzę zdanie z google translatora poprawne gramatycznie. :oZ tego co czytałem będzie to dodatek.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace
Tak to ma być oficjalny dodatek do rm vx (ciekawe czy poprawią błędy ze zmiennymi). Zresztą wychodziły już oficjalne łatki do rm 2k3 poprawiające błędy.
Co do RGSS3 to mam nadzieję że to będzie tak jak piszesz. Nikt nie chce kolejnych tematów na forum jak przerobić skrypt aby działał na rm vx ace.
Jak na razie to nic się nie poradzi, trzeba czekać tego 15 grudnia, a może wtedy pojawią się jakieś dodatkowe informacje.
Co do RGSS3 to mam nadzieję że to będzie tak jak piszesz. Nikt nie chce kolejnych tematów na forum jak przerobić skrypt aby działał na rm vx ace.
Jak na razie to nic się nie poradzi, trzeba czekać tego 15 grudnia, a może wtedy pojawią się jakieś dodatkowe informacje.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace
Na podstawie ceny i opisu (+np. rozdzielczości przykładowych screenów) wnioskowałbym jednak, że będzie to zupełnie samodzielny produkt, coś w stylu RM2000 Value!, który wyszedł jako rozszerzona wersja RM2000 kilka lat temu (coś podobnego było z RMXP?).
Co do samych zapowiedzi - powiem trochę grobowo, ale imo to kolejny mały kroczek na drodze do zabicia serii. Z tego co widzę, Enterbrain przymierza się też do celowania w smartfony/XNA, takie podchody i tweakowanie zamiast nowego, nowoczesnego, pełnowymiarowego środowiska dla twórców (patrz - rozwój konkurencyjnych platform) przypomina mi wewnętrzne nadmuchiwanie nadziei i dojenie marki za drobne.
@Dragon Kamillo - patche to inna historia, np. te błędy ze zmiennymi w VX zostały już dawno załatane.
Co do samych zapowiedzi - powiem trochę grobowo, ale imo to kolejny mały kroczek na drodze do zabicia serii. Z tego co widzę, Enterbrain przymierza się też do celowania w smartfony/XNA, takie podchody i tweakowanie zamiast nowego, nowoczesnego, pełnowymiarowego środowiska dla twórców (patrz - rozwój konkurencyjnych platform) przypomina mi wewnętrzne nadmuchiwanie nadziei i dojenie marki za drobne.
@Dragon Kamillo - patche to inna historia, np. te błędy ze zmiennymi w VX zostały już dawno załatane.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace
RMXP wyszła wersja 1.04 bodajże, która w zasadzie nie wniosła nic nowego poza nowym sposobem aktywacji produktu, który chyba sprawia problemy teraz, oraz nowy plik .dll, to wszystko chyba.
Co do smartfonów/xna jako target - http://blog.rpgmakerweb.com/announcements/survey/ :)
Co do smartfonów/xna jako target - http://blog.rpgmakerweb.com/announcements/survey/ :)
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 13 maja 2011, 03:49
Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace
Faceset i charset w jednym pliku to już jest duży postęp.
- Fear
- Posty: 850
- Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
- Lokalizacja: Białystok
Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace
Ogólnie praktycznie żaden progres, może nawet chwilowy krok w tył, jeśli RGSS3 nie będzie kompatybilne ze skryptami z VX. Podciągnięcie wymagań, za zwiększenie rozdzielczości.
Inny system walki, ten z 2k3, no coż, zapewne istnieje wiele skryptów, które dodają podobne systemy w VX, ogólnie ten produkt nie idzie w dobrym kierunku, widać, że ktoś chcę zarobić wystawiając odgrzanego kotleta :p
Inny system walki, ten z 2k3, no coż, zapewne istnieje wiele skryptów, które dodają podobne systemy w VX, ogólnie ten produkt nie idzie w dobrym kierunku, widać, że ktoś chcę zarobić wystawiając odgrzanego kotleta :p
- Piterevo
- Posty: 44
- Rejestracja: 08 sie 2010, 19:33
- Kontakt:
Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace
Coś przycichło...
Mam zangielszczonego triala i powiem krótko: tak powinien VX wyglądać od początku! Najbardziej cieszy wiele tilesetów. Nawet taka pierdółka jak zmiana koloru okna jest przydatna, bo jest bardzo wygodna i łatwa. Dobry też jest powrót teł walki oraz podążanie drużyny za postacią od razu. Wbudowany generator trochę mnie zawiódł, bo jest dosyć ubogi.
Mam zangielszczonego triala i powiem krótko: tak powinien VX wyglądać od początku! Najbardziej cieszy wiele tilesetów. Nawet taka pierdółka jak zmiana koloru okna jest przydatna, bo jest bardzo wygodna i łatwa. Dobry też jest powrót teł walki oraz podążanie drużyny za postacią od razu. Wbudowany generator trochę mnie zawiódł, bo jest dosyć ubogi.
- Klonoa
- Posty: 534
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace
@Up
Chcesz powiedzieć że jest więcej tileset'ów dlanowego dodatku dla VX? W dodatku powrócił system znany z rm2000 gdzie cała drużyna szła gęsiego...?
Jak dla mnie tylko kilka elementów mogło by przejść dalej, ale na pewno nie "gęsiego" :/ brzmi jak próba sprzedania czegoś co już było, co i tak każdy by mógł se zrobić chwilę robiąc w skryptach : P
Jestem na nie |3
P.S W zasadzie gęsiego jest pokazany na skrinach, jednakże nie zwróciłem na to szczególnej uwagi :/
Chcesz powiedzieć że jest więcej tileset'ów dla
Jak dla mnie tylko kilka elementów mogło by przejść dalej, ale na pewno nie "gęsiego" :/ brzmi jak próba sprzedania czegoś co już było, co i tak każdy by mógł se zrobić chwilę robiąc w skryptach : P
Jestem na nie |3
P.S W zasadzie gęsiego jest pokazany na skrinach, jednakże nie zwróciłem na to szczególnej uwagi :/
Less Less Arte
- Piterevo
- Posty: 44
- Rejestracja: 08 sie 2010, 19:33
- Kontakt:
Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace
Chcę powiedzieć, że jest więcej tilesetów do ustawienia(jak w RMach przed VX).
W 2k CHYBA nie szli gęsiego, ale w 95 owszem(z tego co pamiętam).
Nie podoba mi się w generatorze faceset kobiecy, gdy ma otwarte usta. Zęby wyglądają jak kły(może to na prawdę są kły :/ ).
W 2k CHYBA nie szli gęsiego, ale w 95 owszem(z tego co pamiętam).
Nie podoba mi się w generatorze faceset kobiecy, gdy ma otwarte usta. Zęby wyglądają jak kły(może to na prawdę są kły :/ ).
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Nowy RM (albo dodatek do RM VX) - RPG Maker VX Ace
w 2k nie szli gęsiego. Chyba że zrobiłeś na zdarzeniach ;). Co do 95 to niestety nie wiem.
A ubogość generatora można naprawić dodając własne materiały - trzeba tylko format wyczaić. Pliczki masz w c:\program files\enterbrain\rpgvxace/generator.
A na dniach podobno ma być twierdzówka.
A ubogość generatora można naprawić dodając własne materiały - trzeba tylko format wyczaić. Pliczki masz w c:\program files\enterbrain\rpgvxace/generator.
A na dniach podobno ma być twierdzówka.
- tiberium
- Posty: 489
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06
Re: Nowy RM - RPG Maker VX Ace
Taki powinnien być od początku VX, no ale wiadomo o co chodzi w tym całym biznesie.
Jak zwykle Reptile gdzieś z nowym makerem poszedł w las i nie sposób go zastać
Mam nadzieję, że się wkońcu pojawi i wytestujemy to cudeńko.
Edit:
"cudeńko"
Jak zwykle Reptile gdzieś z nowym makerem poszedł w las i nie sposób go zastać
Mam nadzieję, że się wkońcu pojawi i wytestujemy to cudeńko.
Edit:
"cudeńko"
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Forget the rest...
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45
Re: Nowy RM - RPG Maker VX Ace
Słyszałem, że ograniczenie tilesetów ma być zniesione.
Polecam obejrzeć od 6:00
http://www.youtube.com/watch?v=wzXvYRtrQdk
Polecam obejrzeć od 6:00
http://www.youtube.com/watch?v=wzXvYRtrQdk
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40
Re: Nowy RM - RPG Maker VX Ace
Rewelacyjny program, uległem jego urokowi. Potwierdzam, liczba tilesetów nieograniczona. Fajne rozwiązania. Przyjemna i prosta edycja... niestety nie mam w pełni "zangielszczonej" wersji... Edytora RGSS nie tykam bo to dla mnie czarna magia, dotąd "pracowałem" wyłacznie w 2k3 ;)
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45
Re: Nowy RM - RPG Maker VX Ace
Ma ktoś spolszczoną pomoc i opisy? Chodzi mi o F1 :>
A maker zaiste bardzo dobry, ktoś na górze powiedział, że VX tak powinien od początku wyglądać - i ja się z nim zgadzam.
O co chodzi z tym TP?
A maker zaiste bardzo dobry, ktoś na górze powiedział, że VX tak powinien od początku wyglądać - i ja się z nim zgadzam.
O co chodzi z tym TP?