[VX] House of Fears

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 462
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

[VX] House of Fears

Postautor: CrashuR » 10 lis 2012, 19:03

Obrazek

Fabuła
Mężczyzna o imieniu Drake budzi się w ciemnej celi, nie wie gdzie jest, ani skąd się tam wziął, ale za wszelką cenę chce się z niej wydostać.
Uwaga! Jeżeli szukacie rozbudowanej fabuły, zwrotów akcji i wielu wątków, to tutaj ich nie znajdziecie :P

Opis
Krótka gra przygodowa z kilkoma zagadkami. Jako, iż od kilku lat goszczę na scenie postanowiłem wydać coś nie konkursowego, a jako że "House of Fears" zapowiedziałem już jakiś czas temu postanowiłem go dokończyć. Z zapowiedzią, tytuł nie ma za wiele wspólnego. Postanowiłem zrobić z niego raczej krótką gierkę. Mam nadzieję, że wyeliminowałem wszystkie błędy oraz, że całokształt się spodoba. Życzę (mam nadzieję) miłego grania.
Czas przejścia: Zależy od umiejętności gracza od ok. 10 do ok. 15/20 minut.

Screeny
Spoiler:


Download
http://www.mediafire.com/download/k520r ... +Fears.exe
Ostatnio zmieniony 08 gru 2013, 13:30 przez CrashuR, łącznie zmieniany 8 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: House Of Fears VX

Postautor: X-Tech » 11 lis 2012, 17:05

To gra na motywach silent hill ? Grafika wygląda trochę śmiesznie jak na horror, ale to urok stylu RTP VX najwyraźniej. Title nie pasuje do wyglądu gry. W SH potwory były związane z "psychiką" pewnych kluczowych dla serii postaci....Mam nadzieję, że w finalnej grze wszystko będzie do siebie pasować.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2012, 17:42 przez X-Tech, łącznie zmieniany 5 razy.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 741
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City
Kontakt:

Re: House Of Fears VX

Postautor: Preki » 11 lis 2012, 17:10

http://i.imgur.com/bRdpe.png

Przy tym screenie sobie pomyślałem: "hm, ludzkie kości, na pewno gracz się przestraszy, lol" :mrgreen:
Obrazek
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: House Of Fears VX

Postautor: Jazzwhisky » 11 lis 2012, 17:53

CrasheR pisze:System walki... Najprawdopodobniej nie będzie go w ogóle :mrgreen: Walkę postanowiłem zastąpić dużą ilością łamigłówek, zagadek oraz informacji na temat świata gry.

Ten fragment (i ten screen z kośćmi!) jest dla mnie chyba najważniejszy, dopóki przez grę będzie przebijać atmosfera tajemnicy, a nie (nieudanej) grozy, to całość ma prawo być spójna nawet przy użyciu takich grafik i takiej muzyki.

Mam tylko nadzieję, że te loadingi nie zniszczą grywalności (tylko przy pierwszym odwiedzeniu danej lokacji?). W RE mogły być niezbędne, w twojej grze - niekoniecznie.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 741
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City
Kontakt:

Re: House Of Fears VX

Postautor: Preki » 11 lis 2012, 17:58

RE to jest survivalowy rozpierdziel z zombiakami, to co innego niż horror eksplorowany - takie Gakkou byłoby niezwykle słabe gdyby można było robić zapis gdzie popadnie.

A kości? To atmosfera ma straszyć :-)
Obrazek
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: House Of Fears VX

Postautor: Kleo » 11 lis 2012, 18:21

Pewnie, że nie mrok i kupki kości decydują o atmosferze grozy, ale też im specjalnie nie przeszkadzają. Moim zdaniem to czepianie się drobiazgów. Dla mnie najważniejsze będzie, czy całość trzyma się kupy - atmosferycznie, stylistycznie i fabularnie. No i też bardzo liczę na te łamigłówki i zagadki - zabawa w nawalanie zombiaków leży poza obszarem moich zainteresowań zdecydowanie.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: House Of Fears VX

Postautor: Jazzwhisky » 11 lis 2012, 18:38

Dla jasności - mi się ten screen z kośćmi podoba, element eksploracji no i to chłodne, metodyczne podejście bohatera. Razem z opisem sugeruje to, że w grze znajdziemy elementy gatunkowego pastiszu, ale potrzebowalibyśmy większej ilości screenów lub potwierdzenia autora, żeby mieć pewność. =)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 462
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: House Of Fears VX

Postautor: CrashuR » 11 lis 2012, 19:54

To gra na motywach silent hill ?

Nie. To nie ma być Silent Hill, a coś w tym stylu.

"hm, ludzkie kości, na pewno gracz się przestraszy, lol"

Gra nie ma straszyć wyskakującymi zombiakiami, czy innymi potworami. Nawet nie wiem czy w ogóle będzie straszna. Np w Silent Hillu wiesz, że coś do Ciebie podąża, a mimo to boisz się.

Mam tylko nadzieję, że te loadingi nie zniszczą grywalności (tylko przy pierwszym odwiedzeniu danej lokacji?).

"Loadingi" pojawią się tylko przy większych drzwiach/przejściach.

takie Gakkou byłoby niezwykle słabe gdyby można było robić zapis gdzie popadnie.

W miejscu "Księga Zapisu" pojawi się mapa. Zapisywać będzie można jedynie przy tzw Save Point'ach.

No i też bardzo liczę na te łamigłówki i zagadki - zabawa w nawalanie zombiaków leży poza obszarem moich zainteresowań zdecydowanie.

Takowej zabawy nie będzie. Wydaje mi się raczej, że przeciętny człowiek nie jest w stanie rozwalić chmary potworów, dlatego przed większością (jeżeli nie chcemy zostać zabici) będzie trzeba uciec.

Dla jasności - mi się ten screen z kośćmi podoba, element eksploracji no i to chłodne, metodyczne podejście bohatera. Razem z opisem sugeruje to, że w grze znajdziemy elementy gatunkowego pastiszu

Nie chcę tworzyć kolejnej gry, która zamiast Survival Horrorem staje się Survival Action, że tak powiem. Moim celem jest stworzenie gry, która ma nas zaciekawić fabułą, a następnie pokazać nam świat, historię bohatera i domu, w którym się znajdujemy.


Co do muzyki z SH pojawią się jedynie dwa utwory. Postanowiłem użyć właśnie tych motywów, ponieważ wydaje mi się, że stworzą jeszcze bardziej Horror'owy klimat.
Dom/Mapy wzorowane były stylem willi z RE I, w którym to jeszcze nie było 50 zombiaków na lokację, a całokształt tworzyły zagadki i łamigłówki.

To chyba na tyle. :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: House Of Fears VX

Postautor: Dragon Kamillo » 13 lis 2012, 20:06

Grafika i mapping nie podoba mi się (wiadomo styl VX nie leży mi, a co do mappingu to przyjrzyj się np dobrze tej sypialni na zrzutach bez mgły, a może zrozumiesz o co mi chodzi) ale to i tak nie będzie ważne gdy gra po prostu od samego początku zaciekawi. Nigdy nie rozumiałem dawania do tematu muzyki jakiej się użyje, bo to i tak zależy od sytuacji w której jej użyjemy i czy w tym właśnie miejscu będzie pasować, a dopiero potem jak ona jest wykonana (oczywiście bez przesady gdzie by była do niewysłuchania). Co do tych drzwi kojarzę coś takiego z NESowego Sweet Home https://www.youtube.com/watch?v=MeOPW2DSLeo, gdzie taka animacja pokazywała się przy pierwszym otwieraniu drzwi zamkniętych na klucz (potem już były cały czas otwarte). Bardzo mi się podoba ten pomysł z zagadkami.

Ciekawy jestem co z tego wyjdzie, tym bardziej, że od ponad pół roku mam zamiar zrobić coś podobnego w RM 95 (ale to w przerwach od nichtera - on teraz jest najważniejszy)
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 462
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: House Of Fears VX

Postautor: CrashuR » 13 lis 2012, 22:09

Mała aktualizacja.

+ Do gry zostały dodane dokumenty typu "diary" z RE,
+ do menu dodałem zakładkę z mapą budynku,
- Loading Screen pojawi się tylko przy większych przejściach,
- zrezygnowałem z muzyki występującej w grze Silent Hill,

A oto screen pokazujący wygląd dokumentu (gdy raz przeczytamy takowy pojawi on się w naszym menu, co pozwoli na ponowne przeczytanie go):

Spoiler:
Obrazek
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 462
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: House Of Fears VX

Postautor: CrashuR » 08 mar 2013, 23:32

Jako, iż jestem strasznie leniwy i nie pracowałem zbyt dużo nad projektem przez ostatni czas nie mogę pochwalić się dużą liczbą postępów. :oops:

Mogę napisać jedynie, że zostało wprowadzone kilka zmian fabularnych, między innymi sposób naszego pojawienia się w tajemniczym domu oraz niewielka poprawa mapek.
Nie ma tego dużo, jednakże odzyskałem zapał (przynajmniej na razie) i powróciłem do tworzenia :roll:
Spoiler:
Obrazek
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 533
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: House Of Fears VX

Postautor: Klonoa » 11 mar 2013, 01:21

Kiedy tak wzrokowo przeleciałem nazwy tematów projektów ten jakoś przykuł moją uwagę szczególnie i kiedy doczytałem informacji w nim zawartych i nie mam zielonego pojęcia dlaczego skojarzyły mi się tutaj znane tytuły takie jak Ib, The Witch's House, Ao Oni czy Mad Father bo jeżeli się przypatrzeć to prawdopodobnie będziesz chciał stworzyć klimat odpowiadający wcześniej wspomnianym przeze mnie grom, a jeżeli tak jest to mam nadzieję, że ta produkcja dorówna tym hitom mimo iż nie będzie zbyt wielu zmodyfikowanych grafik dla cut-scen'ek :P

Rób dalej! Zobaczymy co z tego wyjdzie!
Obrazek


Spoiler:
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 462
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

House of Fears [VX]

Postautor: CrashuR » 27 cze 2013, 18:45

Pierwszy post został edytowany :)
Ostatnio zmieniony 27 cze 2013, 20:07 przez CrashuR, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: House of Fears [VX]

Postautor: Kleo » 27 cze 2013, 19:37

Na początek może błędy, które wyłapałam (poza tymi w dialogach, a raczej monologach - nie są wielkie, więc nie będę się tym razem specjalnie czepiać). Blokowanie: można chodzić po beczkach, skrzynkach, tablicy na strychu, stole w kuchni (tam, gdzie leży rozbita butelka wina) i pewnie jeszcze gdzieś tam. Teleport z sypialni na dolnej kondygnacji domu przenosi nas z powrotem do piwnic.
A teraz przyjemniejszy kawałek. Otóż gra mi się podobała, taka typowa przygodówka z eksploracją i zagadkami (jak to dobrze wreszcie dostać śrubokręt do ręki, człowiek zaraz wie, że żyje;). Graficznie bardzo ładna, ciemność nawet tak bardzo mi nie przeszkadzała, oprawa dźwiękowa pasuje. Zagadki co prawda łatwiutkie, ale miło urozmaicają łażenie po mapkach.
Fabuła nawet by mogła być, gdyby jednak dało się jakoś dowiedzieć, o co właściwie chodzi. Zabrakło mi epilogu wyjaśniającego całą sytuację, zarówno samego bohatera, jak i całokształtu zdarzeń. Finał taki trochę naciągany wyszedł, nijak nie wynika z tego, czego dowiadujemy się wcześniej.
No i za krótko, snując się spacerowym krokiem i oglądając wszystko, co się da, spędziłam przy niej jakieś kilkanaście minut. A chętnie poświęciłabym jej więcej czasu, bo ogólnie rzecz biorąc wyszła całkiem nieźle.
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 462
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: [VX] House of Fears

Postautor: CrashuR » 30 lip 2013, 00:40

O, dziękuję za komentarz i to w dodatku, choć trochę pozytywny. Po komentarzach na innej stronie myślałem raczej, że stworzyłem kolejnego pełnoprawnego gniota :lol:
Dodatkowo pierwszy post został zaktualizowany. Dodałem link, w którym poprawiłem wymienione przez ciebie błędy. Jeszcze raz dziękuję :-D

Edit:
Trochę "podrasowana" wersja. Starałem się wyeliminować wszystkie błędy. Mam nadzieję, że teraz gra wypada lepiej:
Obrazek

Fabuła
Mężczyzna o imieniu Drake budzi się w ciemnej celi, nie wie gdzie jest, ani skąd się tam wziął, ale za wszelką cenę chce się z niej wydostać.
Uwaga! Jeżeli szukacie rozbudowanej fabuły, zwrotów akcji i wielu wątków, to tutaj ich nie znajdziecie :P

Opis
Krótka gra przygodowa z kilkoma zagadkami. Jako, iż od kilku lat goszczę na scenie postanowiłem wydać coś nie konkursowego, a jako że "House of Fears" zapowiedziałem już jakiś czas temu postanowiłem go dokończyć. Z zapowiedzią, tytuł nie ma za wiele wspólnego. Postanowiłem zrobić z niego raczej krótką gierkę. Mam nadzieję, że wyeliminowałem wszystkie błędy oraz, że całokształt się spodoba. Życzę (mam nadzieję) miłego grania.
Czas przejścia: Zależy od umiejętności gracza od ok. 10 do ok. 15/20 minut.

Screeny
Spoiler:


Download
http://www37.zippyshare.com/v/35260661/file.html
Obrazek

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości