Tylko ten jeden dywan jest dość duży bo akurat robiłem na nim sporo różnych elemęntów. Reszta jest dużo mniejsza. Może i go poprawie, ale nie wydaje mi się żeby wyglądało to jakoś tragicznie.Ludzix pisze:Nie za duży ten dywan =)? Spróbuj sobie wyobrazić, jaka powierzchnia jest w danym miejscu najlepsza, bo widać tu zbyt duży rozmach. Obawiam się, że chodzenie po takich gigantach będzie dość nudne :<
Dragon Hell [download]
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- Luke
- Posty: 42
- Rejestracja: 12 lis 2006, 20:44
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony 01 paź 2007, 22:06 przez Luke, łącznie zmieniany 1 raz.
- Luke
- Posty: 42
- Rejestracja: 12 lis 2006, 20:44
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Wczoraj tak na dobrą sprawę skończyłem robić grę i w najbliższych dniach miałem ją dokładnie testować, a dzisiaj poinformować Was o postępach - taki był plan, ale nie wszystko do końca wyszło ...
Konkrety? Właściwie szkoda pisać, bo zdarzyło się coś, czego bym się w ogóle nie spodziewał - wszelkie postępy jakie poczyniłem w ciągu ostatnich kilku miesięcy, przepadły! Dzisiaj nad ranem szlifując i dopracowując ostatnie detale w grze, padło napięcie i komputer się wyłączył. Nie byłoby w tym może nic strasznego gdyby nie to, że po ponownej próbie otworzenia projektu, występuje błąd który pokazuje, że część bazy danych map została uszkodzona! Wiem, że brzmi to jak najprostsza wymówka, ale mi wcale nie jest do śmiechu, bo po ponad dwóch latach pracy chciałem już tą grę koniecznie skończyć w te wakacje.
Jako dowód i jednocześnie łatwiejsze zobrazowanie tego, o czym mówię - zrobiłem dwa shoty:
- błąd pokazujący się przy próbie włączenia gry (czyli otwarcia pliku "RPG_RT.exe"):
http://img238.imageshack.us/img238/7567/81712188nz8.jpg
- a tutaj error występujący przy próbie otwarcia projektu w RM:
http://img238.imageshack.us/img238/6339/42393296eo0.jpg
Tutaj składam swoje pytanie i jednocześnie prośbę o pomoc - czy jest jakieś wyjście, aby te dane odzyskać? Ostatnią kopię gry zachowaną mam z lutego, a więc gdybym miał znowu zaczynać tworzyć od tego etapu, musiałbym od nowa zrobić ok. 60 map + drugie tyle na poprawienie RTP'owych (gdy zaczynałem prace nad grą, pracowałem głównie na RTP'ach, a dzisiaj chciałem to poprawić i zresztą miałem już wszystko poprawione, gdyby nie dzisiejszy "incydent" z utratą danych ...). Nie muszę chyba mówić, że wizja zaczynania wszystkiego od momentu sprzed paru miesięcy mi się wcale nie uśmiecha?
W tej chwili w ogóle przeszła mi ochota nad siedzeniem przed RM - wiem, powinienem częściej zachowywać kopie swojej gry, żeby uniknąć takich niespodzianek, ale jednak - stało się ... Szczerze mówiąc nie wierzę, że uszkodzone dane można teraz jakoś odzyskać, ale jeśli tylko ktokolwiek ma jakiś pomysł/radę, to będę bardzo wdzięczny!
Konkrety? Właściwie szkoda pisać, bo zdarzyło się coś, czego bym się w ogóle nie spodziewał - wszelkie postępy jakie poczyniłem w ciągu ostatnich kilku miesięcy, przepadły! Dzisiaj nad ranem szlifując i dopracowując ostatnie detale w grze, padło napięcie i komputer się wyłączył. Nie byłoby w tym może nic strasznego gdyby nie to, że po ponownej próbie otworzenia projektu, występuje błąd który pokazuje, że część bazy danych map została uszkodzona! Wiem, że brzmi to jak najprostsza wymówka, ale mi wcale nie jest do śmiechu, bo po ponad dwóch latach pracy chciałem już tą grę koniecznie skończyć w te wakacje.
Jako dowód i jednocześnie łatwiejsze zobrazowanie tego, o czym mówię - zrobiłem dwa shoty:
- błąd pokazujący się przy próbie włączenia gry (czyli otwarcia pliku "RPG_RT.exe"):
http://img238.imageshack.us/img238/7567/81712188nz8.jpg
- a tutaj error występujący przy próbie otwarcia projektu w RM:
http://img238.imageshack.us/img238/6339/42393296eo0.jpg
Tutaj składam swoje pytanie i jednocześnie prośbę o pomoc - czy jest jakieś wyjście, aby te dane odzyskać? Ostatnią kopię gry zachowaną mam z lutego, a więc gdybym miał znowu zaczynać tworzyć od tego etapu, musiałbym od nowa zrobić ok. 60 map + drugie tyle na poprawienie RTP'owych (gdy zaczynałem prace nad grą, pracowałem głównie na RTP'ach, a dzisiaj chciałem to poprawić i zresztą miałem już wszystko poprawione, gdyby nie dzisiejszy "incydent" z utratą danych ...). Nie muszę chyba mówić, że wizja zaczynania wszystkiego od momentu sprzed paru miesięcy mi się wcale nie uśmiecha?
W tej chwili w ogóle przeszła mi ochota nad siedzeniem przed RM - wiem, powinienem częściej zachowywać kopie swojej gry, żeby uniknąć takich niespodzianek, ale jednak - stało się ... Szczerze mówiąc nie wierzę, że uszkodzone dane można teraz jakoś odzyskać, ale jeśli tylko ktokolwiek ma jakiś pomysł/radę, to będę bardzo wdzięczny!
Ostatnio zmieniony 01 paź 2007, 22:06 przez Luke, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gokufan
- Posty: 306
- Rejestracja: 20 sty 2007, 19:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Mertruve
- Posty: 1518
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Nie wiem czy ten drugi błąd po tłumaczeniu dopowiada temu...
http://gamingw.net/tutorials/885
Ale próbuj. Powodzenia.
http://gamingw.net/tutorials/885
Ale próbuj. Powodzenia.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Luke
- Posty: 42
- Rejestracja: 12 lis 2006, 20:44
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Jazzwhisky - po prostu nie wiem jak Ci dziękować! Gra działa - wystarczy jedynie że zrobię ostatni i najdłuższy krok z tego tekstu. Teraz to już tylko kwestia krótkiego czasu kiedy gra wyjdzie.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2007, 22:06 przez Luke, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gokufan
- Posty: 306
- Rejestracja: 20 sty 2007, 19:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Luke
- Posty: 42
- Rejestracja: 12 lis 2006, 20:44
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Długo mnie nie było na forum, ale w końcu postanowiłem przerwać milczenie . Żeby się zbytnio nie powtarzać, przeczytajcie newsa, jaki pojawił się dzisiaj na http://www.trianglequest.xt.pl :
Wszystkich zniecierpliwionych przepraszam za wszystkie opóźnienia, ale myślę że w końcu uda się doprowadzić projekt do końca i już nic nie stanie temu na przeszkodzie .Sarge na trianglequest.xt.pl pisze:Po długim, ponad dwumiesięcznym milczeniu, nadszedł czas na odsłonięcie przedpremierowych detali na temat Dragon Hell. Przedpremierowych? Tak, wszyscy doskonale wiedzą, że premiera gry miała nastąpić już w lipcu, gdyż prace na początku tego miesiąca były już w bardzo zaawansowanym stadium - ostatecznie jednak sprawy potoczyły się tak, że jest wrzesień, a Dragon Hell jak nie było - tak nie ma.
Powód? Tutaj oddam głos Luke'owi, twórcy gry:
"Cóż, muszę otwarcie przyznać, że przez te dwa miesiące (pomimo początkowych dużych chęci) nie zajmowałem się projektem. Nie będę się w tym miejscu specjalnie usprawiedliwiać - zwyczajnie przez ten okres czasu nie miałem weny, czy chęci na kontynuowanie prac nad niemal ukończonym projektem. Teraz jednak już na dobre rozpocząłem ostateczne szlify, a mówiąc najprościej - rozpocząłem betatesty wraz z Sarge'em, który zgodził się na przetestowanie mojej gry. Myślę, że jest to dobre rozwiązanie - sądzę, że sam twórca może często nie zauważyć nawet prostego błędu w swojej grze, a zrobi to inna osoba. Jeśli już weszliśmy w fazę testowania gry, to pragnę poinformować, iż jako datę premiery asekuracyjnie ustalam na październik - tym razem mam nadzieję, że naprawdę to będzie ostateczna data i nic już jej nie zmieni. W miarę kolejnych postępów w testowaniu, będziecie oczywiście informowani o detalach."
Jak więc widzicie, premiera w ciągu miesiąca jest już całkiem realna i razem z Luke'em mamy nadzieję, że dojdzie do stutku możliwie jak najszybciej. Jednocześnie sam decydując się ostatecznie na wzięcie udziału w betatestach cieszę się, że w jakiejś cząstce będę również miał swój udział w produkcji;). Odwiedzajcie naszą stronę często i wyczekujcie kolejnych nowinek na temat Dragon Hell.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2007, 22:04 przez Luke, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Muaha, ludzie już byli przekonani, że nic z tego nie będzie. :]Luke pisze: Wszystkich zniecierpliwionych przepraszam za wszystkie opóźnienia, ale myślę że w końcu uda się doprowadzić projekt do końca i już nic nie stanie temu na przeszkodzie ;-) .
Powodzenia w końcówce, ale już więcej opóźnień nie chcemy!
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Gokufan
- Posty: 306
- Rejestracja: 20 sty 2007, 19:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Sarge
- Posty: 92
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 19:23
- Kontakt:
Na początek się przedstawię, bo jestem nowy na tym forum - prowadzę razem z Luke'em stronę Triangle Quest (czyli innymi słowy - oficjalną stronę projektu Dragon Hell), a także brałem udział w beta-testach projektu.
Chciałbym wszystkich poinformować, że wczoraj zamknęliśmy z Luke'em pierwszy (a zarazem najdłuższy) etap beta-testów, z racji tego, że gra została przeze mnie dzisiaj ukończona. Dlaczego najdłuższy? Bo pierwsze beta-testy miały na celu wyeliminowanie wszystkich błędów uniemożliwiających dalsze przejście gry, a tych (nawet ku naszemu zdziwieniu) okazało się dużo. Dość powiedzieć, że beta-testy zajęły mi 3-4 razy więcej czasu, niż wynosi efektywny czas gry. Poprawiania było co niemiara i wszystko to zajęło dużo czasu.
Dragon Hell przechodziłem ze stoperem w ręku i mogę powiedzieć, że przejście gry zajęło mi dokładnie 20 godzin. Składa się na to wypełnianie wszystkich questów (także pobocznych, które jednak wcale tak dużo czasu nie zajmują - nie pojawiają się na pewno w ilościach hurtowych), rozmawianie ze wszystkimi ludźmi w miastach itp. Nie brałem jednak pod uwagę wszelkich load'ów (wynikających z ujrzenia jakże nieprzyjemnego napisu "Game over"), ale też muszę przyznać, że nie było ich zbyt wiele, więc te 20 godzin traktujcie jako realną żywotność tego tytułu. Oczywiście osoby, które idą tylko za głównym wątkiem i nie mają w zwyczaju rozmawiać ze wszystkimi postaciami, z pewnością pobawią się krócej, ale mimo wszystko 15 godzin uważam za minimum tego, ile trzeba poświęcić na ukończenie DH. Myślę, że to dobra wiadomość, bo mało jest polskich RM'owych gier, które mogą się pochwalić podobną żywotnością.
Z pewnością wielu z Was zastanawia poziom trudności, jaki został narzucony w DH. No więc po wielu poprawkach jakie poczyniliśmy w trakcie testów trzeba powiedzieć, że z grą powinni sobie poradzić także początkujący gracze. Luke chciał uniknąć sytuacji, w której gracz z konieczności będzie musiał pakować sobie postać poprzez ciągłe walki, więc wszystko zostało skonstruowane tak, by kolejnych bossów dało się pokonać bez dopakowywania bohaterów. Oczywiście jeśli ktoś nie chce w pewnym momencie pakować postaci, powinien w trakcie gry na bieżąco walczyć z potworami - w trakcie testów szedłem po prostu główną ścieżką fabularną, nie unikałem raczej walk i w rezultacie całą grę przeszedłem bez pakowania. Gorzej, jeśli ktoś zamierza uciekać z walk ze zwykłymi przeciwnikami - wtedy jasne jest, że pewnym momencie trzeba będzie nadrobić zaprzepaszczone levele postaci.
Element, który najbardziej denerwował mnie podczas testów (poza oczywistymi bugami wynikającymi z rangi bety projektu ), to błędy gramatyczne/ortograficzne/językowe - jest ich na tyle dużo, że postanowiłem sam zabrać się za korektę dialogów w grze i postaram się jak najwięcej tego typu błędów wyeliminować. Już w czasie testów poprawiałem trochę dialogów, ale dopiero teraz zabiorę się do tego na poważnie. Oczywiście nie mam zamiaru zmieniać całkowicie sensu dialogów - moja rola w tym projekcie ogranicza się do beta-testów i poprawienia wszelkich gramatycznych błędów w dialogach. Niemniej jednak na pewno nie wszystko zdołam wychwycić na pierwszy rzut oka, więc jeśli w finalnej wersji znajdziecie jakieś błędy, będziecie to musieli wybaczyć korekcie .
Wyszedł mi długi post, a to i tak nie wszystko, o czym chciałbym jeszcze wspomnieć. Obecnie pozostała już tylko korekta, a równolegle z tym, Luke jeszcze raz (czy dwa) przejdzie grę w celu ostatecznych testów. W związku z tym, w przeciągu tygodnia (może dwóch) spodziewajcie się, że Luke poda tu Wam dokładną, oficjalną datę premiery gry - cały czas utrzymujemy, że będzie to październik, a już niedługo się dowiecie, który dzień miesiąca.
Jeśli macie jeszcze jakieś pytania (a z pewnością jest jeszcze wiele rzeczy, które chcielibyście wiedzieć przed premierą), to pytajcie w tym temacie - Luke, albo ja sam na pewno Wam na nie w miarę możliwości postaramy się odpowiedzieć :) .
Chciałbym wszystkich poinformować, że wczoraj zamknęliśmy z Luke'em pierwszy (a zarazem najdłuższy) etap beta-testów, z racji tego, że gra została przeze mnie dzisiaj ukończona. Dlaczego najdłuższy? Bo pierwsze beta-testy miały na celu wyeliminowanie wszystkich błędów uniemożliwiających dalsze przejście gry, a tych (nawet ku naszemu zdziwieniu) okazało się dużo. Dość powiedzieć, że beta-testy zajęły mi 3-4 razy więcej czasu, niż wynosi efektywny czas gry. Poprawiania było co niemiara i wszystko to zajęło dużo czasu.
Dragon Hell przechodziłem ze stoperem w ręku i mogę powiedzieć, że przejście gry zajęło mi dokładnie 20 godzin. Składa się na to wypełnianie wszystkich questów (także pobocznych, które jednak wcale tak dużo czasu nie zajmują - nie pojawiają się na pewno w ilościach hurtowych), rozmawianie ze wszystkimi ludźmi w miastach itp. Nie brałem jednak pod uwagę wszelkich load'ów (wynikających z ujrzenia jakże nieprzyjemnego napisu "Game over"), ale też muszę przyznać, że nie było ich zbyt wiele, więc te 20 godzin traktujcie jako realną żywotność tego tytułu. Oczywiście osoby, które idą tylko za głównym wątkiem i nie mają w zwyczaju rozmawiać ze wszystkimi postaciami, z pewnością pobawią się krócej, ale mimo wszystko 15 godzin uważam za minimum tego, ile trzeba poświęcić na ukończenie DH. Myślę, że to dobra wiadomość, bo mało jest polskich RM'owych gier, które mogą się pochwalić podobną żywotnością.
Z pewnością wielu z Was zastanawia poziom trudności, jaki został narzucony w DH. No więc po wielu poprawkach jakie poczyniliśmy w trakcie testów trzeba powiedzieć, że z grą powinni sobie poradzić także początkujący gracze. Luke chciał uniknąć sytuacji, w której gracz z konieczności będzie musiał pakować sobie postać poprzez ciągłe walki, więc wszystko zostało skonstruowane tak, by kolejnych bossów dało się pokonać bez dopakowywania bohaterów. Oczywiście jeśli ktoś nie chce w pewnym momencie pakować postaci, powinien w trakcie gry na bieżąco walczyć z potworami - w trakcie testów szedłem po prostu główną ścieżką fabularną, nie unikałem raczej walk i w rezultacie całą grę przeszedłem bez pakowania. Gorzej, jeśli ktoś zamierza uciekać z walk ze zwykłymi przeciwnikami - wtedy jasne jest, że pewnym momencie trzeba będzie nadrobić zaprzepaszczone levele postaci.
Element, który najbardziej denerwował mnie podczas testów (poza oczywistymi bugami wynikającymi z rangi bety projektu ), to błędy gramatyczne/ortograficzne/językowe - jest ich na tyle dużo, że postanowiłem sam zabrać się za korektę dialogów w grze i postaram się jak najwięcej tego typu błędów wyeliminować. Już w czasie testów poprawiałem trochę dialogów, ale dopiero teraz zabiorę się do tego na poważnie. Oczywiście nie mam zamiaru zmieniać całkowicie sensu dialogów - moja rola w tym projekcie ogranicza się do beta-testów i poprawienia wszelkich gramatycznych błędów w dialogach. Niemniej jednak na pewno nie wszystko zdołam wychwycić na pierwszy rzut oka, więc jeśli w finalnej wersji znajdziecie jakieś błędy, będziecie to musieli wybaczyć korekcie .
Wyszedł mi długi post, a to i tak nie wszystko, o czym chciałbym jeszcze wspomnieć. Obecnie pozostała już tylko korekta, a równolegle z tym, Luke jeszcze raz (czy dwa) przejdzie grę w celu ostatecznych testów. W związku z tym, w przeciągu tygodnia (może dwóch) spodziewajcie się, że Luke poda tu Wam dokładną, oficjalną datę premiery gry - cały czas utrzymujemy, że będzie to październik, a już niedługo się dowiecie, który dzień miesiąca.
Jeśli macie jeszcze jakieś pytania (a z pewnością jest jeszcze wiele rzeczy, które chcielibyście wiedzieć przed premierą), to pytajcie w tym temacie - Luke, albo ja sam na pewno Wam na nie w miarę możliwości postaramy się odpowiedzieć :) .
- Gokufan
- Posty: 306
- Rejestracja: 20 sty 2007, 19:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Wielkie dzięki za niezwykle wyczerpujące info. Długość gry autentycznie, acz oczywiście pozytywnie, mnie zaskakuje, czekam na ostateczne rezultaty... :)
Ale tu chyba się nie zgodzę. W aktualnym stanie produkcji, gdy mamy już pewność, że wszystko zmierza do końca :D chcę wiedzieć o projekcie jak najmniej, i jak najszybciej o wszystkim przekonać się sam! O kilku rzeczach wciąż wiemy niewiele, ale to imo bardzo dobrze, teraz tylko czekać czekać czekać.Sarge pisze: Jeśli macie jeszcze jakieś pytania (a z pewnością jest jeszcze wiele rzeczy, które chcielibyście wiedzieć przed premierą), to pytajcie w tym temacie - Luke, albo ja sam na pewno Wam na nie w miarę możliwości postaramy się odpowiedzieć :) .
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Luke
- Posty: 42
- Rejestracja: 12 lis 2006, 20:44
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Ci którzy przeczytali dzisiaj newsa na stronie głównej http://www.trianglequest.xt.pl wiedzą, że data premiery jest już ustalona na 26 października :) . Mam nadzieję, że cieszy to nie tylko mnie, ale i tych którzy czekają na DH ;) . Żeby być dokładniejszym - gra wyjdzie dokładnie o 21:00 :) . Grę będzie można ściągnąć z forum dyskusyjnego serwisu Triangle Quest. Właśnie tam w dniu premiery zostanie utworzony temat, do którego będą mieli dostęp jedynie zarejestrowani użytkownicy forum.
To wszystko co mam wam do przekazania. Mam nadzieję, że będziecie wyczekiwać 26 października z wielkim zniecierpliwieniem ;) .
Aha, zapraszam też na http://www.trianglequest.xt.pl po więcej informacji - tam właśnie w dziale 'O grze' znalazło się trochę więcej detali na temat gry (liczba map, przewidywany czas ukończenia gry itp.).
To wszystko co mam wam do przekazania. Mam nadzieję, że będziecie wyczekiwać 26 października z wielkim zniecierpliwieniem ;) .
Aha, zapraszam też na http://www.trianglequest.xt.pl po więcej informacji - tam właśnie w dziale 'O grze' znalazło się trochę więcej detali na temat gry (liczba map, przewidywany czas ukończenia gry itp.).