Scena 2013
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- Ska'ciu
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 sie 2008, 16:27
- Lokalizacja: The City in Forest
- Kontakt:
Re: Scena 2013
Ja ostatnimi czasy widzę że ludzie prześcigają się w epickości i rozbudowania technicznego.
Czy próbach "konkurowania" z komercyjnymi RPG. Makerowcy starają się robić gry aby były ładne, grywalne i rozbudowane... Moim zdaniem nie jest to zbyt dobre podejście. Po co bajery i wodotrystki skoro fabuła jest mdłą kalką. Postacie są płaskie i płytkie.
Moim zdaniem jRPG powinno być opowieścią, ciekawą opowieścią.
Dlatego drodzy twórcy. Nie starajcie się konkurować i prześcigać bajerami.
Starajcie się coś opowiedzieć :)
Czy próbach "konkurowania" z komercyjnymi RPG. Makerowcy starają się robić gry aby były ładne, grywalne i rozbudowane... Moim zdaniem nie jest to zbyt dobre podejście. Po co bajery i wodotrystki skoro fabuła jest mdłą kalką. Postacie są płaskie i płytkie.
Moim zdaniem jRPG powinno być opowieścią, ciekawą opowieścią.
Dlatego drodzy twórcy. Nie starajcie się konkurować i prześcigać bajerami.
Starajcie się coś opowiedzieć :)
Nie chce mi się ale staram się makerować... I tak już kilka lat xD
The end of C'S RPG Studio: http://www.mediafire.com/?5gmmmmyh2zd (filmik na rm2k3)
ps. Hail Anime&Manga&Nihon
W Tsukurogrodzie najlepszy tydzień powstaje w grze!
The end of C'S RPG Studio: http://www.mediafire.com/?5gmmmmyh2zd (filmik na rm2k3)
ps. Hail Anime&Manga&Nihon
W Tsukurogrodzie najlepszy tydzień powstaje w grze!
- AkiNebula_e
- Posty: 395
- Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
- Lokalizacja: Krotoszyn
Re: Scena 2013
"Bajery" maja byc narzedziami do opowiedzenia historii. To na tych bajerach opieramy cala gre. Nie widze nic zlego w innowacyjnosci o ile idzie w parze z dobrze przemyslanym watkiem.
Ale Skaciu to nie tylko w RM, zobacz na komercyjne produkcje. Coraz wiecej spuszczania sie nad grafika ,a coraz mniej innowacyjnosci i polotu.
Ale Skaciu to nie tylko w RM, zobacz na komercyjne produkcje. Coraz wiecej spuszczania sie nad grafika ,a coraz mniej innowacyjnosci i polotu.
Saga Demonów v2.0t - https://drive.google.com/file/d/1ZthAS8 ... drive_link
Najlepsze kampanie SD: Hope v0.33e - http://www.mediafire.com/file/srn706ngt90c91n/file
https://discord.gg/KutAZCb - Link do Discorda
Najlepsze kampanie SD: Hope v0.33e - http://www.mediafire.com/file/srn706ngt90c91n/file
https://discord.gg/KutAZCb - Link do Discorda
- Zwiodimus
- Posty: 57
- Rejestracja: 05 mar 2011, 10:26
- Lokalizacja: Arcy
Re: Scena 2013
Moim zdaniem trzeba po prostu Czerpać przyjemność z tworzenia gry, tylko wtedy przychodzą nam do głowy świetne pomysły. I nie starać się tworzyć gry dla "Sceny" Bo ona "Upada" według mnie to Nonsens. Jeżeli będzie nam to sprawiać przyjemność, będziemy nad tym ślęczeć, przez co będziemy zauważać coraz lepiej nasze błędy, i starać się je poprawiać. Oczywiście, Community to fajna sprawa, bo dzięki temu możemy pochwalić się swoimi tworami, ale nie możemy naszych gier robić tylko po to, aby ktoś się nią zachwycał.
Zwicza paczka, zawiera wszystkie gry z serii Zwicze Opowieści i nie tylko LINK
Gra fabularna - "Zokus 2014"
Trza robić, nie gadać.
Gra fabularna - "Zokus 2014"
Trza robić, nie gadać.
- Rahim
- Posty: 1380
- Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
- Lokalizacja: Zülpich
Re: Scena 2013
Przepraszam was, jakoś się niepotrzebnie uniosłem *-*
Widzisz Jazz masz inny punkt widzenia bo jesteś odemnie o 9 lat starszy i dłużej w tym siedzisz ;)
Temat w sumie to likwidacji;)
Widzisz Jazz masz inny punkt widzenia bo jesteś odemnie o 9 lat starszy i dłużej w tym siedzisz ;)
Temat w sumie to likwidacji;)
- Szhival
- Posty: 109
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:03
Re: Scena 2013
AkiNebula_e pisze:"Bajery" maja byc narzedziami do opowiedzenia historii. To na tych bajerach opieramy cala gre. Nie widze nic zlego w innowacyjnosci o ile idzie w parze z dobrze przemyslanym watkiem.
Ale Skaciu to nie tylko w RM, zobacz na komercyjne produkcje. Coraz wiecej spuszczania sie nad grafika ,a coraz mniej innowacyjnosci i polotu.
Dobra gre mozna zrobic przy minimalistycznych srodkach. Zarowno bajerach, jak i fabule.
Ale w obu wypadkach, trzeba wiedziec co sie chce zrobic. Trzeba dostosowac bajery do historii i historie do bajerow. A przede wszystkim, oba te skladniki do pomyslu.
Repensum est Canicula
- AkiNebula_e
- Posty: 395
- Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
- Lokalizacja: Krotoszyn
Re: Scena 2013
Nie zgodze sie. Na mechanice stawiamy caly szkielet, a pozniej majac mechanike prowadzimy fabule tak aby korzystala z mechaniki. Co to za gra, ktora nie ma mechaniki i fabuly? Nawet chinczyk ma pewne mechaniczne zalozenia.
I bledem jest dostosowywanie "bajerow" do histori, powinno byc odwrotnie bo nam wyjdzie bigos.
I bledem jest dostosowywanie "bajerow" do histori, powinno byc odwrotnie bo nam wyjdzie bigos.
Saga Demonów v2.0t - https://drive.google.com/file/d/1ZthAS8 ... drive_link
Najlepsze kampanie SD: Hope v0.33e - http://www.mediafire.com/file/srn706ngt90c91n/file
https://discord.gg/KutAZCb - Link do Discorda
Najlepsze kampanie SD: Hope v0.33e - http://www.mediafire.com/file/srn706ngt90c91n/file
https://discord.gg/KutAZCb - Link do Discorda
- Rahim
- Posty: 1380
- Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
- Lokalizacja: Zülpich
Re: Scena 2013
Tak temat za chwile będzie jedną wielkąsprzeczkąbo teraz jesteś już trzecią osobą z właśnym zdaniem na temat tworzenia xD A ja wam powiem jedno, coś o czym zapomniałem, jednak to do mnie wróciło. Nie ważne jakie gry, w jakim makerze i o czym robimy, ważne by dawało nam to przyjemność i rozwijało nasze umiejętności ;)
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Scena 2013
Temat jest szalony xd Lubię takie.
Filozofia jest prosta. Rm jako program do opowiadania historii wymaga, by podstawa gier czyli cała część tekstowa/dialogowa/narracyjna/fabularna była możliwie jak najciekawsza/najbardziej wypracowana - bo to ratuje i upiększa dosłownie wszystko i najbardziej skromne proste grafiki / dodatki zyskują niesamowicie przy ciekawej historii. To nie znaczy zaraz, że należy mieć doktorat z j.polskiego. Nie. Po prostu trzeba się na tym skupić robiąc grę.
Ciekawa historyjka będzie o wiele fajniejsza w odbiorze na prostych grafach i prostymi skryptami niż głupiata blondynka z implantami znaczy się gra, która nie ma żadnej ciekawej historii pomysłów części tekstowej nie ma podstaw języka polskiego z toną ładnych grafik i skryptów - to i tak będzie szrot.
Maker zobowiązuje do pewnej znajomości japońskiego stylu opowiadania historii anime/manga przede wszystkim jrpg i inne japońskie gry fabularne 2-d - grafiki rmowe i sama mechanika są właśnie w takim stylu i do tego zobowiązują, by znać styl - znając sposób opowiadania historii w japońskiej twórczości w stylu anime ale przede wszystkim jrpg 2-d znasz sposób jak przedstawić swoją dosłownie każdą historyjkę w rmie i wiesz jak złamać ten styl wiesz jak przedstawić każdą zajawkę z dosłownie każdej gry tak by pasowała do makera i nie kłóciła się z grafiką i klimatem. To znaczy, że nie ma ograniczeń jeśli wiadomo jak postępować.
Najlepsze gry rmowe umiejętnie łamią zasady jrpgów /bawią się nimi lub dosłownie je bezczeszczą. Żeby łamać zasady trzeba je najpierw znać (!!!)
Żadnej gry fabularnej z klapą fabułą/dialogami/opowieścią w rmie nie uratuje grafika/muzyka/skrypty to nadal będzie marny syf ze skryptami. Poprawianie krzaków i innych nie uratuje poronionej słabej historii słabych dialogów to nie uratuje gry (!) - całej podstawy, która sprawi, że to wszystko odrzuci z miejsca - za to dobra fabuła wzbogaca praktycznie wszystko - każdą słabość w przypadku gry, bo nada grze klimatu/ciekawości.
Co do gier mechanika vs fabuła. Fabuła do której doda się skrypty wg. fantazji może zostać pseudo grą/ grą przygodową/visual nowel z minigrami, ale trudno to będzie nazwać 100% grą. Mechanika z tworzoną pod nią fabułą czyni większe wczucie w samą grę i historię czyni z tego bardziej grę bardziej jedna spójna całość. To działa jak klej, który łączy grę w spójna całość.
Filozofia jest prosta. Rm jako program do opowiadania historii wymaga, by podstawa gier czyli cała część tekstowa/dialogowa/narracyjna/fabularna była możliwie jak najciekawsza/najbardziej wypracowana - bo to ratuje i upiększa dosłownie wszystko i najbardziej skromne proste grafiki / dodatki zyskują niesamowicie przy ciekawej historii. To nie znaczy zaraz, że należy mieć doktorat z j.polskiego. Nie. Po prostu trzeba się na tym skupić robiąc grę.
Ciekawa historyjka będzie o wiele fajniejsza w odbiorze na prostych grafach i prostymi skryptami niż głupiata blondynka z implantami znaczy się gra, która nie ma żadnej ciekawej historii pomysłów części tekstowej nie ma podstaw języka polskiego z toną ładnych grafik i skryptów - to i tak będzie szrot.
Maker zobowiązuje do pewnej znajomości japońskiego stylu opowiadania historii anime/manga przede wszystkim jrpg i inne japońskie gry fabularne 2-d - grafiki rmowe i sama mechanika są właśnie w takim stylu i do tego zobowiązują, by znać styl - znając sposób opowiadania historii w japońskiej twórczości w stylu anime ale przede wszystkim jrpg 2-d znasz sposób jak przedstawić swoją dosłownie każdą historyjkę w rmie i wiesz jak złamać ten styl wiesz jak przedstawić każdą zajawkę z dosłownie każdej gry tak by pasowała do makera i nie kłóciła się z grafiką i klimatem. To znaczy, że nie ma ograniczeń jeśli wiadomo jak postępować.
Najlepsze gry rmowe umiejętnie łamią zasady jrpgów /bawią się nimi lub dosłownie je bezczeszczą. Żeby łamać zasady trzeba je najpierw znać (!!!)
Żadnej gry fabularnej z klapą fabułą/dialogami/opowieścią w rmie nie uratuje grafika/muzyka/skrypty to nadal będzie marny syf ze skryptami. Poprawianie krzaków i innych nie uratuje poronionej słabej historii słabych dialogów to nie uratuje gry (!) - całej podstawy, która sprawi, że to wszystko odrzuci z miejsca - za to dobra fabuła wzbogaca praktycznie wszystko - każdą słabość w przypadku gry, bo nada grze klimatu/ciekawości.
Co do gier mechanika vs fabuła. Fabuła do której doda się skrypty wg. fantazji może zostać pseudo grą/ grą przygodową/visual nowel z minigrami, ale trudno to będzie nazwać 100% grą. Mechanika z tworzoną pod nią fabułą czyni większe wczucie w samą grę i historię czyni z tego bardziej grę bardziej jedna spójna całość. To działa jak klej, który łączy grę w spójna całość.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 19:59 przez X-Tech, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rahim
- Posty: 1380
- Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
- Lokalizacja: Zülpich
Re: Scena 2013
Właśnie tego się bałem *-* Wypowiedzi długiej jak rzeka X - Techa *-*
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Scena 2013
I'm sorry XD