RPG Maker // Indie
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: RPG Maker // Indie
Nie mówiąc już o fali dzieciaków, które przyciągnął whytte ze swoją grą na podstawie Władców Móch. Widziałem to chyba nawet kiedyś na sporej polskiej stronie z torrentami - zainteresowanie było duże.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: RPG Maker // Indie
(lol) Cała seria Czasoprzestrzeń i masa innych gier (szczególnie CP3) przyciągały po premierach dziesiątki/setki ludzi (aktywnych makerowców) do polskiego rma nie trzeba wspominać o tym, że na masie stron z grami free niektóre takie gry mają łącznie po parędziesiąt jeśli już nie po pareset tysięcy ściągnięć, a o tym, że niektóre mają wiele recenzji i maksymalna nota chyba nie trzeba wspominać. Dla mnie największą oczywistością było zawsze to, że to kolejne gry od Titka sprawiały, że na jakieś rok/dwa strony o rmie oblężały dziesiątki makerowców zainspirowanych grami chcących robić równie wielkie hity jak Titek. XDSzhival pisze:Nie myslalem, ze dozyje: polska mejkerowka w polskim portalu poswieconym gamingowi - i to z bardzo pozytywna recenzja:
http://www.gikz.pl/artykuly/gry/recenzj ... lskie-crpg
- Kleo
- Posty: 1001
- Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25
Re: RPG Maker // Indie
Zanim ekscytacja osiągnie szczyt - odnośnik do strony twórców gry kieruje tutaj: http://img18.imageshack.us/img18/8822/priapri.jpgSzhival pisze:Nie myslalem, ze dozyje: polska mejkerowka w polskim portalu poswieconym gamingowi - i to z bardzo pozytywna recenzja:
http://www.gikz.pl/artykuly/gry/recenzj ... lskie-crpg
Nikt nie doczytał do końca?
- Szhival
- Posty: 109
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:03
Re: RPG Maker // Indie
Podejrzewam edit post factum. Mea culpa, dalem sie zlapac.
Repensum est Canicula
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: RPG Maker // Indie
Nawet zrzutki są kradzione - http://rpgmaker.net/games/2584/images/14212/.
Ale to nic bo ogólnie X-Tech i Jazz ma rację. Przeglądając internet można natrafić na polski RMówki na stronach nie RM - http://archiwumgier.pl/archives/280, http://www.joemonster.org/p/756850/Gromada_Intro
Ale to nic bo ogólnie X-Tech i Jazz ma rację. Przeglądając internet można natrafić na polski RMówki na stronach nie RM - http://archiwumgier.pl/archives/280, http://www.joemonster.org/p/756850/Gromada_Intro
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: RPG Maker // Indie
trochę tego macie. Parę przykładów np: odnośnie cp. Szczególnie z recenzjami z jrk się zgadzam, a co najmniej zgadzałem się mocno szczególnie około 5-8 lat temu xd
http://www.jrkrpg.pl/recenzja.php?kat=r ... sprze3.htm
http://www.victorygames.pl/Czasoprzestrzen-3-Nowy-Swiat
http://titek.victorygames.pl/old_site/index.php?t=cp3
http://www.jrkrpg.pl/recenzja.php?kat=r ... sprze1.htm
http://www.jrkrpg.pl/recenzja.php?kat=r ... sprze2.htm
Ogólnie imo to największa i najciekawsza polska seria gier w stylu jrpg (pamiętam wrażenie kiedy grało się w to pierwszy raz - szczególnie cz.3 - filmowy klimat). Ta seria jeśli chodzi o polskie pewnie zwojowała by scenę zagraniczną gdyby została przetłumaczona na j.angielski (NIE WIEM jak obecnie, ale na pewno w tamtym czasie) - kultowe rmówki cechują najciekawsze postaci/fabuła i klimat - a cp3 szczególnie to posiada (a nawet więcej) Szczególnie 3 cz. CP osiągnęła bardzo wysoki poziom. Nie musicie się ze mną zgadzać tak przy okazji, ale myślę, że wiem co mówię jeśli idzie o tę serię (szczególnie cz.3) ta gra jest nawet lepsza od "LEGENDARNEJ" serii zagranicznej legion saga 1,2,3 (lub przynajmniej jej dorównuje) zawiera w sobie najlepsze elementy wielu "kutlowych" gier na rma jak np: system walk na miecze/papier/kamień/nożyce całą masę postaci różne minigry itd. itd. i fabuła, która nie zatrzymuje akcji, masę humoru i przede wszystkim dopracowaną rozbudowaną zagmatwaną fabułę i tonę postaci. Niektórzy nawet twierdzili, że gierka jest lepsza od niejednej komercyjnej gry rpg.
http://www.jrkrpg.pl/recenzja.php?kat=r ... sprze3.htm
http://www.victorygames.pl/Czasoprzestrzen-3-Nowy-Swiat
http://titek.victorygames.pl/old_site/index.php?t=cp3
http://www.jrkrpg.pl/recenzja.php?kat=r ... sprze1.htm
http://www.jrkrpg.pl/recenzja.php?kat=r ... sprze2.htm
Ogólnie imo to największa i najciekawsza polska seria gier w stylu jrpg (pamiętam wrażenie kiedy grało się w to pierwszy raz - szczególnie cz.3 - filmowy klimat). Ta seria jeśli chodzi o polskie pewnie zwojowała by scenę zagraniczną gdyby została przetłumaczona na j.angielski (NIE WIEM jak obecnie, ale na pewno w tamtym czasie) - kultowe rmówki cechują najciekawsze postaci/fabuła i klimat - a cp3 szczególnie to posiada (a nawet więcej) Szczególnie 3 cz. CP osiągnęła bardzo wysoki poziom. Nie musicie się ze mną zgadzać tak przy okazji, ale myślę, że wiem co mówię jeśli idzie o tę serię (szczególnie cz.3) ta gra jest nawet lepsza od "LEGENDARNEJ" serii zagranicznej legion saga 1,2,3 (lub przynajmniej jej dorównuje) zawiera w sobie najlepsze elementy wielu "kutlowych" gier na rma jak np: system walk na miecze/papier/kamień/nożyce całą masę postaci różne minigry itd. itd. i fabuła, która nie zatrzymuje akcji, masę humoru i przede wszystkim dopracowaną rozbudowaną zagmatwaną fabułę i tonę postaci. Niektórzy nawet twierdzili, że gierka jest lepsza od niejednej komercyjnej gry rpg.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: RPG Maker // Indie
Bo jest lepsza. Ogólnie w CP3 pograłem trochę - były tam fajne rozwiązania i podstawowy BS z RM 2k który uwielbiam (bo turowy jest). Fajny system gems (tylko że wtedy postacie traciły swoją wyjątkowość w bitwie), ogólnie bardzo dopracowana i czuło się jakby grało się w jakąś dobrą snesówkę. Tylko według mnie grafika odstawała lekko. Najbardziej denerwowały mnie quesćiki poboczne, bo ich po prostu nie lubię. A fabuła naprawdę szła tak szybko że ledwo się nadążało, a za 5* minut już się było 3 miasta dalej.
* tak naprawdę było to z pół godziny, ale grając wydawało się że 5 minut XD.
Ale ogólnie CP (seria), ToE, Gromada, Qumai World (seria), Komnata, dopisz se coś mają szansę wyjść po za scene i zaistnieć jako dobre RPG. (a wszystkie przykłady zrobione w makerach 2k/3...)
JRK świetna strona czytuje od czasu do czasu. Ale w kategorii RPG Maker jednak pewne braki są...
Jeszcze co do CP - http://www.instalki.pl/gry/download/rpg ... trzen.html
* tak naprawdę było to z pół godziny, ale grając wydawało się że 5 minut XD.
Ale ogólnie CP (seria), ToE, Gromada, Qumai World (seria), Komnata, dopisz se coś mają szansę wyjść po za scene i zaistnieć jako dobre RPG. (a wszystkie przykłady zrobione w makerach 2k/3...)
JRK świetna strona czytuje od czasu do czasu. Ale w kategorii RPG Maker jednak pewne braki są...
Jeszcze co do CP - http://www.instalki.pl/gry/download/rpg ... trzen.html
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: RPG Maker // Indie
@DK:
Dragon Kamillo każda postać posiadała inne rodzaje szałów bojowych także nie traciły wyjątkowości. Queściki poboczne - wszystkie do pominięcia - tylko forma dodatkowych przygód.
Jak dla mnie grafika spójnie składała się z historią i dawała klimat (jakkolwiek się komuś podobała czy nie - klimat był wręcz potężny w trakcie gry, a więc najwyraźniej grafa się na niego składała/grafa schodziła na drugi plan - w każdej części bez wyjątków) Też bardzo lubiłem wykorzystanie systemu walki i gemsy - wszystko tam było praktycznie na poziomie pro zbalansowane - jeśli idzie o walki ciągle były kombinacje z gemsami itd. nie było mowy o nudzie.
Strasznie szybko czas leci przy tej gierce - ciągle dzieje się coś niespodziewanego. Grafa jest nieważna. Klimat. Ciągle są nowe lokacje, przygody, nowe postaci, nowe wątki, minigry itd. Komu się to nie podoba jego sprawa - nie zmienia to faktu, że gierka wyciskała siódme poty z wyobraźni autora - prawdopodobnie gra osiągnęła, by wg. mnie największy sukces na scenie zagranicznej jeśli idzie o polskie gry na rma - za dużo zalet, których inne gry przeważnie nie posiadają jeśli chodzi o ten typ gier.
Miałem też podać ten link, ale mi się nie chciało, bo jest tego więcej.
Dragon Kamillo każda postać posiadała inne rodzaje szałów bojowych także nie traciły wyjątkowości. Queściki poboczne - wszystkie do pominięcia - tylko forma dodatkowych przygód.
Jak dla mnie grafika spójnie składała się z historią i dawała klimat (jakkolwiek się komuś podobała czy nie - klimat był wręcz potężny w trakcie gry, a więc najwyraźniej grafa się na niego składała/grafa schodziła na drugi plan - w każdej części bez wyjątków) Też bardzo lubiłem wykorzystanie systemu walki i gemsy - wszystko tam było praktycznie na poziomie pro zbalansowane - jeśli idzie o walki ciągle były kombinacje z gemsami itd. nie było mowy o nudzie.
Strasznie szybko czas leci przy tej gierce - ciągle dzieje się coś niespodziewanego. Grafa jest nieważna. Klimat. Ciągle są nowe lokacje, przygody, nowe postaci, nowe wątki, minigry itd. Komu się to nie podoba jego sprawa - nie zmienia to faktu, że gierka wyciskała siódme poty z wyobraźni autora - prawdopodobnie gra osiągnęła, by wg. mnie największy sukces na scenie zagranicznej jeśli idzie o polskie gry na rma - za dużo zalet, których inne gry przeważnie nie posiadają jeśli chodzi o ten typ gier.
Miałem też podać ten link, ale mi się nie chciało, bo jest tego więcej.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: RPG Maker // Indie
No szały każdy miał inne - w sumie to te szały czy tam jak w SD kresy to jedno z najgenialniejszych pomysłów do dbs rm 2k/3 - co by nie było to fajne rozwiązanie.
No tych linków dużo jest, jeszcze mamy stronę victorygames i tak dalej.
Z tego co czytałem na forum titka rave miał się brać za tłumaczenie CP1 i ucichło.
Grafika, ah ta grafika - przy dobrej fabule można na to nie patrzeć, ale ja tak po prostu mam, ze zwracam uwagę na grafikę (głównie na mapy). W sumie mapy w CP3 były brzydko posklejane (grafa z suika2 ma bardziej skomplikowane zapętlania- bez użycia panoram praktycznie nie do odtworzenia w RM) + mieszane chipsety - o ile ripy jakoś do siebie pasowały to jak wszedł na ekran refmap to już nie było fajnie.
Ale w sumie trudno byłoby mi wskazać grę gdzie wszystko w chipach było cacy.
No tych linków dużo jest, jeszcze mamy stronę victorygames i tak dalej.
Z tego co czytałem na forum titka rave miał się brać za tłumaczenie CP1 i ucichło.
Grafika, ah ta grafika - przy dobrej fabule można na to nie patrzeć, ale ja tak po prostu mam, ze zwracam uwagę na grafikę (głównie na mapy). W sumie mapy w CP3 były brzydko posklejane (grafa z suika2 ma bardziej skomplikowane zapętlania- bez użycia panoram praktycznie nie do odtworzenia w RM) + mieszane chipsety - o ile ripy jakoś do siebie pasowały to jak wszedł na ekran refmap to już nie było fajnie.
Ale w sumie trudno byłoby mi wskazać grę gdzie wszystko w chipach było cacy.