Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Jeżeli piszesz, malujesz, rysujesz, komponujesz... Podziel się tym z nami!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Darkfault
Posty: 31
Rejestracja: 11 cze 2010, 15:23
Lokalizacja: Białystok

Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Post autor: Darkfault »

Screeny z nadchodzącej produkcji [NIE RM] - roguelike survival na bezludnej wyspie.
Inspiracje: Dwarf Fortress, Stranded, Robinson Crusoe
Gra nie ma nic wspólnego z grą "Wayward" poza tematem i ogólną mechaniką - kiedy zacząłem prace nad generatorem map oraz samą grą nie miałem o istnieniu Waywarda pojęcia. :-)

Obrazy:
-- Skały potłuczone na kamyki
Obrazek

-- Proceduralny generator wysp w akcji
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 31 maja 2013, 21:21 przez Darkfault, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Post autor: Rave »

W jakim języku piszesz/jakich bibliotek używasz?
Awatar użytkownika
Darkfault
Posty: 31
Rejestracja: 11 cze 2010, 15:23
Lokalizacja: Białystok

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Post autor: Darkfault »

Język C#, Biblioteki: XNA, możliwe też że jakiś Pathfinding żeby nie pisać od zera
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Post autor: Rave »

Fajnie. Mógłbyś zarzucić kodem generatora? Żeby taki noob jak ja miał się na czym wzorować.
Awatar użytkownika
Darkfault
Posty: 31
Rejestracja: 11 cze 2010, 15:23
Lokalizacja: Białystok

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Post autor: Darkfault »

Jasne, tylko nie kopiuj bezmyślnie :p

Od razu mówię, że ten sposób nadaje się głównie do tworzenia wysp ALBO całych kontynentów [przy większej mapie] - nie używa perlin noise i podobnych wynalazków jak większość generowanych gier [typu Gnomoria, Minecraft] tylko hmmm ... "rysuje" mniej więcej tak jakby to robił człowiek - tworzy sobie Brusha [pędzelek] i maluje określone typy terenu korzystając z lekko zmodyfikowanego algorytmu zwanego "Langton's Ant", "symulującego" 'mrówkę' [http://www.youtube.com/watch?v=F8-c2bawttU] z dodatkiem losowości. Daje to większą kontrolę przy detalach, ale trzeba myśleć w trochę inny sposób niż przy noise i trochę poeksperymentować z samym generowaniem.

Kod Generatora:
Spoiler:
Kod generowania mapy [używający tego generatora]:
Spoiler:
Mapa w tej chwili składa się z dwóch tablic obiektów - Tile [podłoże, teren] oraz MapObject [obiekty, czyli rośliny, kamienie itp] - każdy z nich posiada wartość ID [np. Woda = 0, Plaża = 1, Trawa = 2 itp.], a sam generator korzysta z dwuwymiarowej tablicy int, w którą wkłada odpowiednie liczby [czyli gdzie ma być trawa, gdzie skały itp], a potem składa to w całość [wewnętrzną tablicę generatora wkleja się do tablicy terenu samej mapy]

Umieszczanie drzew jest na razie takie testowe - growTrees() i podobne metody będą wywoływane co noc, żeby symulować 'życie' wyspy, tzn. wzrost roślin [także tych zasadzonych przez gracza], rozmnażanie się i umieranie zwierząt [pewnie coś w rodzaju Game of Life, gdzie zwierzaki będą rozmnażać się jeśli w pobliżu jest pożywienie i partnerzy, a umierać jeśli w pobliżu jest za mało pożywienia, brak partnerów, lub ich nadmiar (przeludnienie)] i różne losowe eventy, typu rozbitkowie na wyspie, przypłynięcie na kawałku drewna jakiegoś zwierzaka, huragan itp.

Kod do Twojego wglądu [oraz każdego kto będzie na tym forum zainteresowany] - będę wdzięczny za nie przeklejanie go nigdzie :-)PS: To forum ma
Awatar użytkownika
Darkfault
Posty: 31
Rejestracja: 11 cze 2010, 15:23
Lokalizacja: Białystok

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Post autor: Darkfault »

Dodały się drzewka, większe krzaczki [wykazujące dziwne podobieństwo do czubka drzewa] oraz możliwość chowania się w nich [10 poziomów widoczności, będzie zależne od skilla gracza] - zwierzaki także otrzymają taką możliwość [poziom widoczności zależny od skilla ORAZ wielkości, tzn. np. mały jadowity pająk ukrywający się w krzaku będzie zawsze praktycznie niewidoczny :-)]

Obrazek

Edit:
Dodane paski HP i Staminy oraz guzik bohatera [po wciśnięciu pokazywał będzie dokładne statystyki postaci, plecak, ekwipunek itp]

Nowiutkie przejścia:
Obrazek
Awatar użytkownika
Darkfault
Posty: 31
Rejestracja: 11 cze 2010, 15:23
Lokalizacja: Białystok

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Post autor: Darkfault »

Pasek przedmiotów [na razie pusty] + natywni, tubylczy afroamerykanie:

Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Post autor: GameBoy »

Skoro to tubylcy z jakiejś tam wyspy to dlaczego nazywasz ich afro-AMERYKANAMI? =)

Sam pomysł podoba mi się, sam kiedyś chciałem robić grę o rozbitku.

@down: Wtedy nie byłoby "afro" w nazwie. :)
Ostatnio zmieniony 29 cze 2013, 11:39 przez GameBoy, łącznie zmieniany 1 raz.
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Post autor: BeVoo »

Celna uwaga, ale z drugiej strony skąd wiesz, że wyspa nie znajduje się przy Ameryce Północnej? ;)
Darkfault kugw. Trzymam kciuki za projekt i informuj o nim na bieżąco!
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Post autor: Rave »

Darkfault, sam robisz grafiki? Anyway tilesety/ludziki fajnie wyglądają. Mam nadzieję, że to nie jest projekt "do szuflady" - chciałbym go sobie ograć.

Jak sam robisz grafiki, to wspomagasz się filtrami przy cieniowaniu (chodzi głównie o narzędzie wypalania/rozjaśniania i gradienty), czy to czysty pixelart?

Anyway, może mógłbyś zrobić z tego RM-owy tileset (dowolna wersja, naprawdę)?
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Post autor: Soul »

Gra się ładnie zapowiada, tylko szkoda że tubylcy wyglądają jakby byli sklonowani.
Będą plemiona negatywnie nastawione do bohatera? Jakieś ucieczki ew. walki z ich udziałem?
Czy ta gra będzie się kończyć i będzie jakiś główny cel bohatera?
BeVoo

Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 442
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Post autor: BeVoo »

Soul pisze:szkoda że tubylcy wyglądają jakby byli sklonowani.
Oni różnią się liniami papilarnymi! ;) Zresztą nie przesadzaj:
http://i.imgur.com/4Gk2m0I.jpg
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Robię Grę - Graficzki [non-RM]

Post autor: Rave »

Soul pisze:szkoda że tubylcy wyglądają jakby byli sklonowani.
Nie przesadzaj. Na tym etapie to są pewnie placeholdery, pewnie za jakiś czas Darkfault doda jakieś nowe charsety.
ODPOWIEDZ