Wersja RM: RPG Maker VX
Gatunek: Przygodowa
Data wydania: 21.08.2016
Przewidywany czas gry: >3h
Fabuła:
Przeniesiemy się o 10 lat naprzód od poprzedniej wyprawy Kruka. Odkryjemy Ziemię Ras Pradawnych – Quervik – kontynent, który przez ostatnie kilkadziesiąt lat, za wszelką cenę chcą zdominować ludzie… Najpierw uległy krasnoludy – od teraz dzielą się surowcami z ludźmi i udzielają wsparcia zbrojnego w bitwach, a do kopalń sprowadzani są wytrzymali orkowi niewolnicy. Orkowie przenieśli swe osady na daleką północ – tam gdzie panują ciężkie warunki, ludzie nie są w stanie im zagrozić. Elfy ukryły się w lasach – do ostatniej kropli krwi walczyć będą o swoją wolność.
Nasz bohater nie przybył jednak tutaj, aby angażować się w konflikty…
„Enialis jest poszukiwany.” „Enialis jest przeklęty.” „Enialis musi umrzeć.” Takie okazały się być konsekwencje zakończenia wyprawy (podniesienia Hełmu Zapomnianego Barbarzyńcy) zorganizowanej przez księcia Lothwarrd. Ucieczka i ciągłe ukrywanie się nic nie pomogą. Przed śmiercią nie można tak po prostu uciec. Okazuje się, że klątwa może zniknąć wtedy, gdy przeklęty artefakt zostanie zniszczony w Pradawnej Kuźni Imsha. W tym celu Kruk uda się do Mroźnych Krain – na daleką północ Quervik… Bohater nie jest w najlepszej formie. Czy wróci jego odwaga i pewność siebie? Czy wystarczy mu sił i zdolności, aby podnieść się i wygrać walkę o własne życie?
Mechanika:
Gra oparta jest na wielu patentach z pierwszej części. Jednakże niektóre z nich zostały wyraźnie zmodyfikowane. Walka rozgrywa się w czasie rzeczywistym. Dostępne są 2 rodzaje ataku (szybki i silny). Do klawiszy-skrótów przyporządkujemy mikstury i czary. Dodatkowo występują tzw. Akcje, czyli specjalne ataki bohatera. Ponownie, co poziom możemy ulepszać statystyki. Natraficie na zagadki oraz mini gry (także kilka nowych). Bohater może skakać… Warto też wspomnieć, że mamy możliwość zmiany ekwipunku naszego Kruka.
Sterować będziemy przede wszystkim Enialisem. Zdarzą się jednak momenty, w których dołączą towarzysze. Postacie poboczne nie posiadają czarów, akcji, czy też zmiany ekwipunku. Świat jest większy niż w pierwszej części.
Uprzedzam, że zdecydowałem się zrezygnować z zadań pobocznych. Dlaczego? Bo jestem śmierdzącym leniem? Może trochę... Ale głównie chodzi o to, że zadania typu: "zabij 10 goblinów", "przynieś 5 ziół" są nudne i niczego nie wnoszą do rozgrywki. Początkowo były bardziej rozbudowane zadania poboczne, bardziej ambitne, z kolei z tych zrezygnowałem, dlatego że główny wątek strasznie się rozmywał. Mam nadzieję, że zrozumiecie.
Screeny:
>KRUK 2: AKT I_V1.2
>VX_RTP
Czytaj!!!