[VX]Tajemnica Wulkanu
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- Diablo
- Posty: 362
- Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58
[VX]Tajemnica Wulkanu
Fabuła:
Wyspa Margoth to wyspa należąca niegdyś do Cesarstwa Północy. Po jego upadku stała się schronieniem dla uchodźców uciekających przed tyranią nowego władcy - Arnetha. Uciekinierzy wymusili na tubylcach wycofanie się na wschodnie pustkowie. Mimo, że widać napięcie, to ludzie dążą do zjednoczenia przeciwko nowemu zagrożeniu - zbuntowanym orkom. Poza tym obudził się wulkan, co jest odbierane jako zły omen...
Bohater:
SARNOND - urodził się w ubogiej rodzinie. Jego rodziców zabili poborcy podatkowi z czasów Diega III. Miał podzielić los rodziców, lecz gdy miała obyć się egzekucja, doszło do przewrotu dokonanego przez Arnetha. Więźniowie i strażnicy uciekli statkiem, na ostatnie wolne tereny północne, jednak straż musiała pozbyć się złoczyńców z powodu przeludnienia w więzieniu. Mieli oni być straceni na jednej z wysp, wg tradycji tamtejszego ludu. "Z pomocą" dłużnikowi ruszył potężny sztorm, z którego ocalał on i jego towarzysz Einar. Trafił na wyspę, która jest pełna zmartwień. Nie tylko z obawy przed Arnethem. Wyspa Margoth jest ośrodkiem wojny domowej pomiędzy tubylcami, uciekinierami, wojskiem i pozbawionymi praw orkami.
Informacje:
Tajemnica Wulkanu jest to sequel gry ArkanA: Arcymag z Dejiz. Rozgrywka jednak zmieniła swój kształt. Nadal będziemy poruszać się po świecie walcząc z masą przeciwników (uaktualniony ABS), nadal będziemy mieli w zasięgu jedynie liniową fabułę, lecz nadchodzą także nowości! W Tajemnicy Wulkanu będziemy mogli swobodnie zwiedzać półotwarty świat. Wyspa Margoth to jedna mapa (nie licząc krypt, jaskiń, domów etc.) z dynamicznymi odcieniami ekranu, soundtrackiem dobieranym przy wsparciu weteranów sceny RPG Makera. Będziemy mogli swobodnie expić, a przeciwnicy nigdy do końca nie wyginą. Będziemy mogli eksplorować lasy, ludzkie osiedla, bagna, pustynię, katakumby itp. W odróżnieniu od Arkany, będziemy mogli wykonywać wątek główny, gdy przyjdzie nam na to ochota. Do dyspozycji dostaniemy dość dużą ilość zadań pobocznych. Więcej broni, więcej zbroi, a także masę easter egg'ów w postaci przedmiotów, kwestii i niektórych postaci. Niekiedy spotka nas zabawna sytuacja. To i wiele więcej już niedługo!
Gra:
Nowa poprawiona wersja gry z dnia 12.02.2017:
Bez RTP - https://mega.nz/#!1450kRCQ!x7by3tgqVOoS ... BJib5_QMQc
RTP - https://mega.nz/#!Z5JljDLI!GkZDgfMHNQQH ... 435Va5ws_Q
Screeny:
Wyspa Margoth to wyspa należąca niegdyś do Cesarstwa Północy. Po jego upadku stała się schronieniem dla uchodźców uciekających przed tyranią nowego władcy - Arnetha. Uciekinierzy wymusili na tubylcach wycofanie się na wschodnie pustkowie. Mimo, że widać napięcie, to ludzie dążą do zjednoczenia przeciwko nowemu zagrożeniu - zbuntowanym orkom. Poza tym obudził się wulkan, co jest odbierane jako zły omen...
Bohater:
SARNOND - urodził się w ubogiej rodzinie. Jego rodziców zabili poborcy podatkowi z czasów Diega III. Miał podzielić los rodziców, lecz gdy miała obyć się egzekucja, doszło do przewrotu dokonanego przez Arnetha. Więźniowie i strażnicy uciekli statkiem, na ostatnie wolne tereny północne, jednak straż musiała pozbyć się złoczyńców z powodu przeludnienia w więzieniu. Mieli oni być straceni na jednej z wysp, wg tradycji tamtejszego ludu. "Z pomocą" dłużnikowi ruszył potężny sztorm, z którego ocalał on i jego towarzysz Einar. Trafił na wyspę, która jest pełna zmartwień. Nie tylko z obawy przed Arnethem. Wyspa Margoth jest ośrodkiem wojny domowej pomiędzy tubylcami, uciekinierami, wojskiem i pozbawionymi praw orkami.
Informacje:
Tajemnica Wulkanu jest to sequel gry ArkanA: Arcymag z Dejiz. Rozgrywka jednak zmieniła swój kształt. Nadal będziemy poruszać się po świecie walcząc z masą przeciwników (uaktualniony ABS), nadal będziemy mieli w zasięgu jedynie liniową fabułę, lecz nadchodzą także nowości! W Tajemnicy Wulkanu będziemy mogli swobodnie zwiedzać półotwarty świat. Wyspa Margoth to jedna mapa (nie licząc krypt, jaskiń, domów etc.) z dynamicznymi odcieniami ekranu, soundtrackiem dobieranym przy wsparciu weteranów sceny RPG Makera. Będziemy mogli swobodnie expić, a przeciwnicy nigdy do końca nie wyginą. Będziemy mogli eksplorować lasy, ludzkie osiedla, bagna, pustynię, katakumby itp. W odróżnieniu od Arkany, będziemy mogli wykonywać wątek główny, gdy przyjdzie nam na to ochota. Do dyspozycji dostaniemy dość dużą ilość zadań pobocznych. Więcej broni, więcej zbroi, a także masę easter egg'ów w postaci przedmiotów, kwestii i niektórych postaci. Niekiedy spotka nas zabawna sytuacja. To i wiele więcej już niedługo!
Gra:
Nowa poprawiona wersja gry z dnia 12.02.2017:
Bez RTP - https://mega.nz/#!1450kRCQ!x7by3tgqVOoS ... BJib5_QMQc
RTP - https://mega.nz/#!Z5JljDLI!GkZDgfMHNQQH ... 435Va5ws_Q
Screeny:
Ostatnio zmieniony 12 lut 2017, 00:59 przez Diablo, łącznie zmieniany 5 razy.
- Soul
- Posty: 526
- Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: [VX]Tajemnica Wulkanu
Ładnie gra wygląda, bo ładne tilesety Celiany. Trudno coś orzec na początek, bo nie wiadomo jak będzie to wyglądało podczas gry. Szkoda tylko, że wyspa jest dość dużą mapą i może powodować
lagi.
Edit:
A czcionka gdzie?
lagi.
Edit:
A czcionka gdzie?
- Diablo
- Posty: 362
- Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58
- McLaren
- Posty: 858
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31
Re: [VX]Tajemnica Wulkanu
Fabuła zwyczajna, grafika bardzo ładna , mapki fajne w szczególności mapa wyspy:)
- Diablo
- Posty: 362
- Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58
Re: [VX]Tajemnica Wulkanu
Dzieki staram sie stworzyc zyjacy swiat w ktorym widac zmiany.
Jesli ktos ma jakies uwagi, ewentualnie propozycje zmian niech pisze. Ostatnio otrzymalem prosbe o zmiane HUDa.
Jesli ktos ma jakies uwagi, ewentualnie propozycje zmian niech pisze. Ostatnio otrzymalem prosbe o zmiane HUDa.
- McLaren
- Posty: 858
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31
Re: [VX]Tajemnica Wulkanu
Mam uwagi Gerald , w skrzyni zdobywasz Maczugę a obok jest pieniek z wbitą siekierką wiadomo ,że każdy wolałby ją zamiast drewnianej maczugi. Może zrobisz by bohater mógł ją zabrać?
Czy są gdzieś roślinki życia? Zabijam od 4 do 5 wilków i brakuje mi życia...
Czy są gdzieś roślinki życia? Zabijam od 4 do 5 wilków i brakuje mi życia...
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: [VX]Tajemnica Wulkanu
Podoba mi się ta gra/ Wiesz może kiedy będzie pełniak?
- Diablo
- Posty: 362
- Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58
Re: [VX]Tajemnica Wulkanu
Cieszę, że się podoba Roślinki są w Twierdzy lub w skrzynkach na całej mapie Chciałem, aby gracz wysilił się nieco eksplorując wyspę Margoth
- INRE
- Posty: 128
- Rejestracja: 10 mar 2012, 16:55
Re: [VX]Tajemnica Wulkanu
"rgss2 przestał działać." Ciągle wywala jak walcze i w menu wejde.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: [VX]Tajemnica Wulkanu
Jaki masz sprzęt? Głównie chodzi o procka i RAM - karta graficzna nie jest aż tak ważna - VX czasem przy dużych mapach "wycieka" pamięć.
- INRE
- Posty: 128
- Rejestracja: 10 mar 2012, 16:55
Re: [VX]Tajemnica Wulkanu
Intel pentium dual core 2.5 GHz
Ram 4GB
Nvidia GF9500 1GB
Chwile powalcze, klikne menu i wywala, nie zawsze, ale tak czesto, że nie pogram.
Ram 4GB
Nvidia GF9500 1GB
Chwile powalcze, klikne menu i wywala, nie zawsze, ale tak czesto, że nie pogram.
- Diablo
- Posty: 362
- Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58
Re: [VX]Tajemnica Wulkanu
Niestety od czasu do czasu niektórzy borykają się z tym problemem. Ciągle próbuję go rozwiązać.
- Noruj
- Posty: 1244
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11
Re: [VX]Tajemnica Wulkanu
Przeszedłem właśnie demko i muszę powiedzieć, że tak przyjemnej rozgrywki się nie spodziewałem :) Na liczniku miałem nabite 53 minuty.
Na plus zaliczyłbym sporo zadań pobocznych, miejscami humorystyczne dialogi i ładną mapę (choć malutką). Bardzo podobała mi się scenka w tawernie.
Niestety sporym problemem w grze (i myślę, że dość ciężkim do usunięcia) jest poziom trudności. Jego krzywa wygląda mniej więcej tak:
Grę rozpoczynamy bez jakiegokolwiek wyjaśnienia (start grubo powyżej zera), a po pokonaniu kilku wilków (bardzo trudne) odnajdujemy tarczę. W tym momencie poziom zaczyna drastycznie spadać aż po wbiciu kilku leveli i kupnie ekwipunku utrzymuje się na stałym i bardzo niskim poziomie. Kolejni przeciwnicy niczym nie zaskakują. Teoretycznie posiadają czary ale ich działanie jest zbieżne ze zwykłym rodzajem ataku (inna animacja, większe bądź mniejsze obrażenia). Chciałoby się otrzymać trochę innowacji.
Nie wiem, czy to miał być rodzaj easter egga, ale takie kalkowanie z gothica nie przypadło mi do gustu (mówię o dialogu ze strażnikiem granicy orków).
Z drobnych błędów:
*Po przejściu w bok na miejscu zmiany barwy ekranu i muzyki wracamy do poprzedniego stanu
*Skrzynie poustawiane nielogicznie (zablokowane od dołu, mnie to trochę razi)
Na plus zaliczyłbym sporo zadań pobocznych, miejscami humorystyczne dialogi i ładną mapę (choć malutką). Bardzo podobała mi się scenka w tawernie.
Niestety sporym problemem w grze (i myślę, że dość ciężkim do usunięcia) jest poziom trudności. Jego krzywa wygląda mniej więcej tak:
Grę rozpoczynamy bez jakiegokolwiek wyjaśnienia (start grubo powyżej zera), a po pokonaniu kilku wilków (bardzo trudne) odnajdujemy tarczę. W tym momencie poziom zaczyna drastycznie spadać aż po wbiciu kilku leveli i kupnie ekwipunku utrzymuje się na stałym i bardzo niskim poziomie. Kolejni przeciwnicy niczym nie zaskakują. Teoretycznie posiadają czary ale ich działanie jest zbieżne ze zwykłym rodzajem ataku (inna animacja, większe bądź mniejsze obrażenia). Chciałoby się otrzymać trochę innowacji.
Nie wiem, czy to miał być rodzaj easter egga, ale takie kalkowanie z gothica nie przypadło mi do gustu (mówię o dialogu ze strażnikiem granicy orków).
Z drobnych błędów:
*Po przejściu w bok na miejscu zmiany barwy ekranu i muzyki wracamy do poprzedniego stanu
*Skrzynie poustawiane nielogicznie (zablokowane od dołu, mnie to trochę razi)
Spoiler:
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: [VX]Tajemnica Wulkanu
Mi gierka w obecnym stanie niestety średnio mi się podoba...
Grafika jest nawet ładna (nawet dla takiego hejtera VX jak mnie), ale efekt mocno psuje wygląd wybrzeża i gór, a także to, że nie ma osobnych lokacji dla potworków - bardzo głupio wygląda goblin przechodzący obok farmerów czy żołnierzy, także mini stateczek widoczny z północno-zachodniego wybrzeża jest dziwny...
Grafika też jakoś nie wpasowuje mi się w konwencję gry - nie grałem w poprzednią część, ale radosne kolorki i wesoła muzyka nie pasują mi do świata w którym poborcy podatkowi mordują cywili, a w więzieniach problem przeludnienia rozwiązuje się masowymi egzekucjami...
Co do muzyki - sama w sobie jest niezła, chociaż zmieniłbym muzykę w menu - po prostu jest to zbyt znany utwór.
Co do fabuły moim zdaniem powinna być rozwijana znacznie wolniej i przydały by się jakieś subtelnie wplecione wyjaśnienia kto jest kim.
Również zmniejszyłbym ilość nawiązań do innych gier (palacze na bagnie, marihuana, teksty z Gothic), popkultury (np. Pikachu), ponieważ ich duża liczba przykrywa oryginalny charakter gry.
Radziłbym także usunąć tekst elfa o "szwedzkich ciasteczkach" i język kucharza w zamku, bo nawiązania do naszego świata są bardzo drażniące w opowieści fantasy.
Ogólnie rzecz biorąc jednak, jest dobrze - gra jest wykonana starannie, jest widoczny duży wkład osobisty - gra nie jest także powtarzalna względem do masowo produkowanych RTP-RPG.
Tak więc - tak trzymać i ulepszać, ulepszać, ulepszać...
EDIT:
Ach i jeszcze jedno, zapomniałem podać dwóch bugów:
- spawn potworów jest za szybki i za intensywny: szczególnie goblinów przy warowni na początku
- na początku zabiłem połowę potworów w jaskini obok farmy i poszedłem do warowni: dostałem dodatkowe pieniądze od komendanta za wykonanie zadania, chociaż go nie ukończyłem
Grafika jest nawet ładna (nawet dla takiego hejtera VX jak mnie), ale efekt mocno psuje wygląd wybrzeża i gór, a także to, że nie ma osobnych lokacji dla potworków - bardzo głupio wygląda goblin przechodzący obok farmerów czy żołnierzy, także mini stateczek widoczny z północno-zachodniego wybrzeża jest dziwny...
Grafika też jakoś nie wpasowuje mi się w konwencję gry - nie grałem w poprzednią część, ale radosne kolorki i wesoła muzyka nie pasują mi do świata w którym poborcy podatkowi mordują cywili, a w więzieniach problem przeludnienia rozwiązuje się masowymi egzekucjami...
Co do muzyki - sama w sobie jest niezła, chociaż zmieniłbym muzykę w menu - po prostu jest to zbyt znany utwór.
Co do fabuły moim zdaniem powinna być rozwijana znacznie wolniej i przydały by się jakieś subtelnie wplecione wyjaśnienia kto jest kim.
Również zmniejszyłbym ilość nawiązań do innych gier (palacze na bagnie, marihuana, teksty z Gothic), popkultury (np. Pikachu), ponieważ ich duża liczba przykrywa oryginalny charakter gry.
Radziłbym także usunąć tekst elfa o "szwedzkich ciasteczkach" i język kucharza w zamku, bo nawiązania do naszego świata są bardzo drażniące w opowieści fantasy.
Ogólnie rzecz biorąc jednak, jest dobrze - gra jest wykonana starannie, jest widoczny duży wkład osobisty - gra nie jest także powtarzalna względem do masowo produkowanych RTP-RPG.
Tak więc - tak trzymać i ulepszać, ulepszać, ulepszać...
EDIT:
Ach i jeszcze jedno, zapomniałem podać dwóch bugów:
- spawn potworów jest za szybki i za intensywny: szczególnie goblinów przy warowni na początku
- na początku zabiłem połowę potworów w jaskini obok farmy i poszedłem do warowni: dostałem dodatkowe pieniądze od komendanta za wykonanie zadania, chociaż go nie ukończyłem