[2k3] Z archiwum Tsukuru

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 758
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City

Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru

Post autor: Preki »

Z tym że dostał strzeladło to zbieg okoliczności :-P Niczego ze Skaciem nie ustalałem. Poza tym wyliczyłem mu tyle HP żeby w miarę szybko go można było pokonać.
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
Ska'ciu

Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 3); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 3 (miejsce 2); TA Sprite Contest 2 (miejsce 3)
Posty: 501
Rejestracja: 20 sie 2008, 16:27
Lokalizacja: The City in Forest
Kontakt:

Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru

Post autor: Ska'ciu »

Właśnie pokonałem Sabikka czyli powoli zbliżam się do końca gry.
Był to najgorzej zrobiony boss - strzelał co pół sekundy gdy tylko weszliśmy na jego linię wzroku. Jedyne co wymyśliłem to nażreć się ramenu i tłuczenie go przy ścianie z nadzieją że padnie szybciej od bohaterki.
Udało się dzięki temu że jego promienie nie zawsze trafiały bohaterkę a przelatywały przez nią. O całej grze wypowiem się gdy przejdę całą.
Nie chce mi się ale staram się makerować... I tak już kilka lat xD
The end of C'S RPG Studio: http://www.mediafire.com/?5gmmmmyh2zd (filmik na rm2k3)
ps. Hail Anime&Manga&Nihon
ObrazekObrazek
W Tsukurogrodzie najlepszy tydzień powstaje w grze!
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru

Post autor: Soul »

Czekam na wersję z RTP bo pomimo, że mam RTP z twierdzy wyskakuje mi błąd o nie znalezieniu pliku tsukuru-heros. Jedynie intro sobie obejrzałem :( .
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru

Post autor: Kleo »

bluemike pisze:Czekam na wersję z RTP bo pomimo, że mam RTP z twierdzy wyskakuje mi błąd o nie znalezieniu pliku tsukuru-heros. Jedynie intro sobie obejrzałem :( .
No coś ty. Ten problem można w banalny sposób naprawić. Jeśli masz na dysku jakiekolwiek gry z makera (a zakładam, że masz) to po prostu wpisz w windowsowe "wyszukaj" nazwę brakującego pliku i jak go znajdziesz to przekopiuj do odpowiedniego folderu (analogicznego do tego, w którym znalazłeś brakujące pliki). Ja zwykle przy takim komunikacie hurtem kopiuję jeszcze tsukuru-heros2, tsukuru-faces, tsukuru-chars i tsukuru-chars2. Tak na wszelki wypadek;)
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 758
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City

Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru

Post autor: Preki »

bluemike pisze:Czekam na wersję z RTP bo pomimo, że mam RTP z twierdzy wyskakuje mi błąd o nie znalezieniu pliku tsukuru-heros. Jedynie intro sobie obejrzałem :( .
Jak znajdę sposób na jakieś automatyczne znalezienie brakujących plików to może coś zrobię w tym temacie. Niestety taki sam problem miałem ze Skaciem w Spamthirowym Czołgu :?
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
tiberium
Posty: 489
Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06

Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru

Post autor: tiberium »

Preki pisze:
bluemike pisze:Czekam na wersję z RTP bo pomimo, że mam RTP z twierdzy wyskakuje mi błąd o nie znalezieniu pliku tsukuru-heros. Jedynie intro sobie obejrzałem :( .
Jak znajdę sposób na jakieś automatyczne znalezienie brakujących plików to może coś zrobię w tym temacie. Niestety taki sam problem miałem ze Skaciem w Spamthirowym Czołgu :?
ale jak macie polskiego ME to nie powinno być problemów, bo przeca te pliki są od niego, nie?
W głównym folderze makera poszukajcie plików zaczynających się od tsukuru- przekopiujcie je do projektu i po problemie.

A w razie problemów skopiujcie cały folder RTP i wrzućcie do projektu ]:> też pomoże
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru

Post autor: Dragon Kamillo »

To nic nie daje czy masz makera twierdzowego, jeśli masz angielskie rtp jako główne to projekty bierą z tego rtp grafiki - po prostu podmień normalne rtp na twierdzowe rtp a pliki tsukuru-... to są te dodatkowe (tak je rozpoznasz podczas robienia projektu).
Awatar użytkownika
Ska'ciu

Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 3); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 3 (miejsce 2); TA Sprite Contest 2 (miejsce 3)
Posty: 501
Rejestracja: 20 sie 2008, 16:27
Lokalizacja: The City in Forest
Kontakt:

Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru

Post autor: Ska'ciu »

Przeszedłem grę już wczoraj.
Więc na spokojnie podzielę się wrażeniami.
Historia dość ciekawa ale bardzo klimatyczna (czuć scenę w taki rpg fantasy sposób, prawie jak w GL).
Mapki ładne - ciekawe mapki lasów, ładne miasta i zamki, górskie góry.
Ale, nie bardzo jest jak podziwiać te lasy i góry bo musimy być skupieni na walce. Walce która z powodu BSu, nie, nie jest trudna - jest irytująca.
Właściwie to stoimy w miejscu i machamy mieczem na oślep licząc że szczęśliwie wróg nas nie trafi a zginie. Na szczęście im wyższy nasz level i im późniejsze etapy, przestaje to być tak uciążliwe (najgorsze były lasy w których zaraz po przejściu na nową mapę atakowało nas kilku przeciwników).
Skoro o walce mówię to nie mogę nie wspomnieć o bossach - ci są udani, walki z nimi są ciekawe i tak nie irytują ale dają satysfakcję. No i każdy boss jest inny co jest wielkim plusem.
Powtórzę tu że udało się w fajny sposób oddać scenę z tamtego okresu :)
Jeszcze zastrzeżenie co do ostatniego etapu - później nie bardzo wiadomo gdzie trzeba iść bo są drzwi które na drzwi w ogóle nie wyglądają i nikt nas nigdzie nigdy nie informuje o tym że to są drzwi. Po zdobyciu każdej nowej karty powinniśmy być informowani (i to łopatologicznie) gdzie iść teraz.
Na koniec jeszcze o bohaterce, niby przypadkowa podróżniczka ale później wychodzi na to że to jakaś komandoska na poziomie specnazu... Intrygujące.

Podsumowując dobra, ciekawa i klimatyczna gra ale z frustrującym systemem walki który sprawdził się tylko przy bossach. Moim zdaniem warto się było męczyć i przejść tą grę. Nie żałuję tego czasu. Ale jakby zmienić ten BS na coś przyjaźniejszego, gra była by wręcz idealna.
Nie chce mi się ale staram się makerować... I tak już kilka lat xD
The end of C'S RPG Studio: http://www.mediafire.com/?5gmmmmyh2zd (filmik na rm2k3)
ps. Hail Anime&Manga&Nihon
ObrazekObrazek
W Tsukurogrodzie najlepszy tydzień powstaje w grze!
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru

Post autor: Rahim »

Coz gra bomba! Czlowiek nowy na forum jak ja ma swietna okazje do poznania jego historii poprzez taka gre.
Jak dla mnie jest to cos ala GL tylko w o wiele wiekszym stopniu rozwiniete i dopracowane.
K2000/2003 ma swoj urok i chociaz niektorzy uwazaja go za starego dla mnie jest najlepszy czego dowodem jest owa gra, nie trzeba miec x iles skryptow i napakowac gre bog wie ile grafikami jak to robia w XP czy VX wystarczy klimatyczna, komediowa fabula i dobry pomysl ;]
Jedyne co mnie denerwowalo to system walki wchodzisz na mapke i podlatuja wszystkie kroliki po czym rzuca toba po planszy jak cie atakuja ale znalazlem na to sposob :D podchodzisz do konca mapy jak cie zaatakuja bracasz sie i uderzasz mieczem i tak x razy bo nie moga przez cb przeskoczyc. By zaatakowac cie z drugiej strony aczkolwiek to sie robi po czasie nudne bo machasz mieczem i nic po za tym, no ale gra miodzio 9/10 ;)
Ps. Sry za brak znakow pl. pisze z tel. I jak dam znaki pl to po dodaniu posta wychodza jakies krzaczki. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Secretman
Posty: 491
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:12

Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru

Post autor: Secretman »

Udało mi się przejść ZaT w ostatnie 2 dni.

Po wyjściu z miasta trochę poexpiłem, żeby mieć więcej punktów życia i grało mi się dzięki temu zdecydowanie łatwiej. Najgorszą i najnudniejszą częścią gry są te wędrówki pomiędzy lokacjami, gdzie albo walimy mieczem ile wlezie w króliki i inne nadpobudliwe zwierzęta, albo uciekamy slalomem przed nimi.

Mimo tego i kilku drobnych bugów(błędne blokowanie w niektórych mapkach, darmowe tortille ze skrzynki w Eremie), reszta stoi na wysokim poziomie - utwory muzyczne, mapping, minigierki, animacje, i przede wszystkim wątek fabularny z naprawdę mocnym finałem.
Po ukończeniu gry normalnie zachciało mi się stworzyć coś w makerze.

Za chwilę będzie taka norma - jeśli w twojej grze występuje X-Tech i/lub Rave to jest ona świetna. A jeszcze niedawno Michu wspominał (Pisać teksty!!! :lol: ), że robienie gier o sobie samym nie jest w dobrym guście ;)

P.S Dzięki za umieszczenie mnie w grze.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru

Post autor: Kleo »

Preki, miej litość.
Po raz kolejny próbuję przejść ZAT, ale nawet pomimo dobrania się do źródła nieustających dostaw tortilli szlag chce mnie trafić przez te cholerne króliki. I całą resztę tego zwierzyńca. Tak męczącego i uciążliwego towarzystwa dawno nie widziałam.
Zrób wersję easy, czy coś.
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: [2k3] Z archiwum Tsukuru

Post autor: Rahim »

W żadnym wypadku!
Wersja jest jak najbardziej grywalna, trzeba tylko obrać dobrą metodę, zauważ że te króle potrafią cie przeskoczyć, co idzie łatwo wykożystać.
ODPOWIEDZ