[RMVX Ace] Divinity Fatum

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: GreyInvidia » 23 paź 2013, 23:11

McLaren: Angielski jest uznawany za bardziej uniwersalny język niż polski, dlatego jest ona w takim a nie innym języku. Oczywiście mógłbym zrobić grę również po polsku, ale wtedy też wypadałoby zrobić ją we wszystkich innych językach XD. Do czego jednak brnę - to, że jestem z Polski nie zobowiązuje mnie do robienia gier po polsku. W moim przekonaniu to właśnie potencjalni gracze (ale nie tylko - tyczy się to generalnie każdego kto funkcjonuje w sieci) powinni być na tyle obyci z tym językiem, żeby móc bez większych przeszkód sięgać po tytuły nie będące w ich rodzimym języku. Dodatkowo - jak wspominałem chyba już jakoś wcześniej - gra znajduje się również na innych portalach zagranicznych i to właśnie do ich użytkowników jest ona głównie kierowana. Dlatego też język angielski - powszechnie uważany za uniwersalny.

Na dobrą sprawę właśnie tworzenie gier w języku tylko i wyłącznie ojczystym generalnie mnie wkurza. Ileż to razy spotkałem się z grami w języku japońskim, chińskim czy jakimś jeszcze innym, które z tego właśnie tytułu zrażały mnie do siebie. Rozumiem to, że ktoś może nie znać języków obcych na tyle, by stworzyć grę w języku zrozumianym dla większości ludzkości ale liczy się z tym wtedy, że gra trafi tylko do ograniczonego grona. Z drugiej strony gdy autor tworzy grę mającą trafiać do szerokiego grona, dlaczego miałby dokonywać takiego w sumie regresu i robienia gry dla pewnej dość jednak relatywnie małej grupy? Nie mówiąc już o tym, że takie "tłumaczenie" wymagałoby nie tylko tłumaczenia tekstów pojawiających się w grze. Trzeba by przerobić wtedy też grafiki takie jak np. "God has fallen" na ścianie na ulicy 7, teksty pojawiające się podczas zdarzenia z Księgą Lamentów, czy nawet same obrazki zwiastujące poszczególne akty czy zakończenia. Generalnie więcej roboty niż to imo warto. Oczywiście też, jeśli chcesz sam przetłumaczyć tą grę, to mogę rozważyć przesłanie ci wersji zdatnej do edycji ;p
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 674
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: McLaren » 24 paź 2013, 01:05

Nie dziękuję i tak będę miał sporo tłumaczenia ze swoim projektem na JĘZYKI obce, mam nadzieje ,że zdążę do GF to zrobić.

Rób jak uważasz ja ze słownikiem grać nie będę w Twoją grę. 98% Polaków pewnie też...
Co myślą pozostali Forumowicze o tym?
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: Asuda » 24 paź 2013, 02:11

Szczerze, nie jestem wybitnym znawcą języka bo wiedzę na jego tamta mam jak po gimnazjum a nie miałem problemu z ogarnięciem fabuły. I wydaje mi się ,że 98% polaków w wieku 16+ da sobie radę.

Jest to problem (język) kiedy daje się w grę zagrać 11letniemu bratu który jeszcze nieraz ma problem przeczytać po polsku, ale czego się nie robi by patrzeć jak przez palce wpatruje się w ekran i wzdryga się na każdy szmer i szum <3

Czekam na pełniaka! (mało kiedy gram w czyjeś projekty, muszą mnie serio zainteresować, a ten oceniam po przejściu demo za wyjątkowo ciekawy :) )
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1214
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: Noruj » 24 paź 2013, 02:34

Mnie gra po angielsku nie razi. Wręcz cieszę się możliwość ćwiczenia englisha. A z samym językiem nie mam problemów, żeby grać w gry po angielsku ( z napisami, ze słucham wciąż gorzej), a co dopiero w takie - mniej skomplikowanie skontruowane jak ta.
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 961
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: Kleo » 24 paź 2013, 09:15

No pewnie, że dużo prościej i pewnie przyjemniej grałoby się, gdyby gra była po polsku (sama gdzieś tam wyżej rzuciłam sugestię wersji PL), ale... Jak się nie ma, co się lubi, to się lubi, co się ma.
Podobnie, jak Noruj, sądzę, że granie w anglojęzyczne gry to przyjemny i mało inwazyjny sposób poćwiczenia języka, a jako jedna z licznych ofiar permanentnej reformy polskiego systemu edukacji też nie mam go opanowanego w zadowalającym mnie stopniu. Akurat w przypadku tej gry przeszkadza mi to nieco bardziej, niż przy niektórych innych, bo mam poczucie, że parę ciekawych rzeczy mogło mi umknąć. Ale pewnie kiedyś jeszcze sobie zagram i nadrobię to przy tej okazji.
Druga rzecz - kwestia tego, kto jest docelowym odbiorcą. Tu już GreyInvidia wypowiedział się dość precyzyjnie, więc chyba nic dodawać nie trzeba. Aczkolwiek lekkim nadużyciem wydaje mi się ogólne potępianie twórczości w językach "nieuniwersalnych" - to wybór autora, a z czego on wynika, to już jego sprawa. Podobnie zresztą w drugą stronę - ja tu nie widzę żadnego pola do sporu, każdy robi, jak uważa za stosowne, bo w końcu to jego robota.
Reasumując - mamy, co mamy i to, czy ktoś ma chęć w to grać, to jego decyzja.
Asuda pisze:I wydaje mi się ,że 98% polaków w wieku 16+ da sobie radę.
McLaren pisze:Rób jak uważasz ja ze słownikiem grać nie będę w Twoją grę. 98% Polaków pewnie też...
Skąd wy dobieracie te liczby, panowie?
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1683
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: GameBoy » 24 paź 2013, 10:56

Mi angielski nie przeszkadza, no ale ja rozumiem ten język na tyle, by bez większych problemów czytać książki w nim napisane.
Natomiast dodanie polskich napisów to byłby dobry pomysł.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: GreyInvidia » 24 paź 2013, 11:02

Cóż, to kto w jakim języku tworzy grę to dokładnie sprawa autora. Może to (dany język) komuś nie przeszkadzać, bądź wręcz przeciwnie, ale tak jak piszesz - to tylko i wyłącznie sprawa autora. Z tego tytułu też tak samo jak McLarenowi może się nie podobać gra w języku angielskim, tak mi może się nie podobać gra w języku np. mongolskim. Z tym jednak, że żyjąc w obecnych czasach kiedy to jednak angielski jest jako tako uniwersalnym językiem, polecanie komuś translacji gry z języka zrozumiałego dla jakiegoś ułamka ludzkości na taki, który zrozumie każdy w miarę wykształcony człek może grze wyjść tylko na dobre (no, o ile takiego tłumaczenia ktoś nie zrypie, bo tak też czasami bywa).

McLaren: Swoją drogą, nie chciałem się przyczepiać ale na jakie języki masz zamiar tłumaczyć swoją grę, skoro do gry po angielsku - języka który masz przecież w szkole - potrzebujesz słownika?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 674
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: McLaren » 24 paź 2013, 18:43

Osobiście lepiej czuje się w rosyjskim ale mam zamiar przetłumaczyć grę na angielski i niemiecki.
Mam nadzieję ,że zdążę na GF w innym wypadku gra wyjdzie tylko w języku polskim.
Alima
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2013, 12:12

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: Alima » 24 paź 2013, 19:43

Będąc już w temacie DF to natrafiłam na małego buga. Spotkałam go w lokacji z Caretaker i pod sam koniec II aktu. Czasami kiedy w tych lokacjach otworzymy mapę, przejdziemy na jej drugą stronę i wyjdziemy, biała poświata zaczyna migać na szaro. Po kolejnym otworzeniu mapy problem znika. W sumie nie jest to jakiś szkodliwy bug... i w sumie, w lokacji z Caretaker kiedy
Spoiler:
możemy wyjść za mapę.
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: Asuda » 24 paź 2013, 20:46

STOP !!
Drugiego aktu ?!
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Alima
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2013, 12:12

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: Alima » 24 paź 2013, 20:51

Aż poszłam sprawdzić, czy się nie przejęzyczyłam xD I tak: w demie dostępne są dwa akty, gra kończy się napisem "Akt III (...) Coming Soon"
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: GreyInvidia » 24 paź 2013, 22:52

Alima: Thx za info. Już naprawiłem wspomnianego buga. Generalnie z tego co zauważyłem w oskryptowaniu, to podobna sytuacja mogłaby mieć miejsce również np. podczas segmentu z Leaderem, Milene czy Stab Town (przynajmniej teoretycznie, bo nie chciało mi się sprawdzać tych wcześniejszych scen w test play - przyznaję bez bicia). Dostrzegłem przy okazji jeszcze jeden bug, którego również się pozbyłem. Mianowicie, jak wchodzi się do wieży, po pierwszych schodach można wejść idąc aktualnie obok schodów.

Anyway niebawem wrzucę poprawioną wersję. Uporam się wpierw tylko z korekcją tekstów w grze.

Asuda: Nie wiedziałeś o drugim akcie? XD Na dobrą sprawę tam zaczyna się niezły mindfuck dopiero.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: Asuda » 26 paź 2013, 21:43

A mnie po pierwszym akcie wrzuciło do ekranu tytułowego :O
Odpalam drugi raz muszę to sprawdzić... lol
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...
Awatar użytkownika
GreyInvidia

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 2)
Posty: 114
Rejestracja: 30 wrz 2013, 01:08

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: GreyInvidia » 26 paź 2013, 22:49

Jak coś to obadaj walkthrough do gry, żeby zobaczyć jak dojść do drugiego aktu: http://divinityfatum.blogspot.com/p/walkthrough.html
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Asuda
Posty: 316
Rejestracja: 30 maja 2011, 01:37

Re: [RMVX Ace] Divinity Fatum

Postautor: Asuda » 27 paź 2013, 01:41

A da się nie dojść ? Kurcze no ja myślałem ,że przeszedłem demo... Był napis ,że koniec aktu 1szego i wywaliło mnie do ekranu głównego.. Jest możliwe by w trakcie przechodzenia gry "w jakiś konkretny sposób" czyli w różnej kolejności zaliczanie ulic. Wystąpił taki bug ? Mam zapis niedaleko końca, dojdę tam i zapisze przed samym "wyjściem" i jak się powtórzy to samo, i nie będę miał aktu 2. (albo do cholery przegapiłem napis z aktem II, to nagram filmek z tym ;o

EDIT:

Doszedłem do "tronu" i ujrzałem napis END1 dream about people. (to oznacza koniec dema?)
Bo po tym napisie który wyświetla się na czarnym tle, nie dzieje się nic puki nie kliknę "enter/z" i wtedy cofa mnie do ekranu tytułowego ;o
-Why, i must do it?
-Because you are jrpg...

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości