Nichter

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Nichter

Post autor: Dragon Kamillo »

W końcu się przemogłem i edytnąłem pierwszego posta.
Po więcej informacji odnoszących się do zmian w grze (maker 2k, fabuła itp) odsyłam tam.
Dodałem też 8 nowych zrzutów z nowego intro i walki.
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: Nichter

Post autor: Rahim »

Dragonie jakieś święto chyba XD
Mam pytanko, będzie jakieś demko które oczaruje nas czymś więcej niż tylko intrem? =)
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Nichter

Post autor: Kleo »

Po obejrzeniu różnych prototypowych kawałków Nichtera na okoliczność GFS też bym już oczekiwała demka. Albo jeszcze lepiej - pełnej wersji.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Nichter

Post autor: Kryzz333 »

Gra wygląda wyśmienicie, szczególnie podobają mi się stonowane kolory i ten niby-fotorealizm na niektórych screenach. Czekam z niecierpliwością.
Awatar użytkownika
Gorn5
Posty: 77
Rejestracja: 25 lip 2013, 12:49
Lokalizacja: Toruń

Re: Nichter

Post autor: Gorn5 »

Co z tym demem?
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Nichter

Post autor: Dragon Kamillo »

Raczej nie wyrobię się z demkiem na GF, to znaczy mógłbym zrobić na szybko taki efekt jaki ma być na początku, ale potem to wywalanie i przerabianie tego pod dalszą część gry było by bezsensowne, więc postanowiłem raz na zawsze skończyć z oskryptowaniem tej gry (ale takim porządnym - uniwersalnym, gdzie będe tylko zmieniał sobie wartości zmiennych a skrypt sam zaskoczy) i oto prezentuje pierwszy efekt - zakładkę Formacja w CMSie, która zapewniam was będzie często przez was używana (ponieważ położenie bohatera w walce będzie odpowiadało za to ile obrażeń otrzymuje itp, co znowu jest ważne przy wbijaniu statów). Dobra troche się rozpisałem a teraz filmik: http://www.youtube.com/watch?v=UNr6Jlmg ... e=youtu.be

PS: oczywiście z zapowiedzią wystartuje w GF (w międzyczasie postaram się jeszcze ukończyć nowe intro i może zaprezentować jakąś próbkę walki).

Co do grywalnej wersji spodziewajcie się czegoś na przełomie stycznia-lutego.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Nichter

Post autor: Fear »

Robi dobre wrażenie, lubię ten minimalizm. Rób, rób.

Doszedłem to tego samego wniosku. Chyba lepiej siebie (i innych) zmusić do poczekania, niż zrobić takiego wcześniaka dla konkursu :)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: Nichter

Post autor: Rahim »

Huh, jest nas trzech już :p
_______________________
Dragon chyba się nie doczekam tego twojego Nichtera :/
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Nichter

Post autor: Kleo »

Rahim pisze:Dragon chyba się nie doczekam tego twojego Nichtera :/
Też zaczynam mieć takie obawy. Rzuć już w diabły mechanikę i bierz się za resztę.
A w ogóle to okropni jesteście - ja się już nastawiłam, że w grudniu będzie w co pograć, zabezpieczyłam sobie na ten cel należytą ilość wolnego czasu, a tu dupa. Brać się za robotę, bo przestanę was lubić.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Nichter

Post autor: Dragon Kamillo »

Kleo spójrz na to pozytywnie (i kto to mówi XD, jak powiem coś optymistycznego w szkole to wszyscy myślą, że jest jakieś święto XD) mamy już pewne trzy tytuły (a raczej 2 XD, musiałem powrócić do pesymizmu, tamto było za dużo jak dla mnie XD) na GF za rok, o ile ktoś będzie miał ochotę je zorganizować - bo z tym też mogą na pewno będą problemy.

Teraz biorę się porządnie za oskryptowanie walk, potem zrobię zakładkę status w CMSie, a na końcu Ustawienia.

I raczej na tym zakończę skrypcenie w tej grze (pomijając oczywiście minigry, a tych trochę będzie i specjalne walki z bossami.

Może trochę rozpisze się o walkach. System walki jak wszyscy wiedzą będzie ten podstawowy z RM 2k (tak jest turowy - precz z tym atb z 2k3). Jednak jak zwykle muszę coś ulepszyć XD, a więc bohaterów widzimy na polu bitwy, ułożonych tak samo jak w zakładce formacja. Pozycja jest ważna ponieważ postacie z pierwszego rzędu (1,2) będą otrzymywać silniejsze ciosy (co z kolei przyśpieszy im wzrost max hp), ale i też będą mogli mocniej uderzać, z kolei ci z tyłu (3,4) będą otrzymywać słabsze ciosy, ale i też będą o wile słabiej uderzać, jedyny wyjątek to bronie dystansowe - w obu rzędach będą miały ten sam atak, nie tak silny jak broń biała w pierwszym rzędzie, ale i nie tak słaby jak w ostatnim. O napisałem o typach broni , tak będzie ich kilka, długotrwałe walczenie jednym typem doprowadzi do zwiększenia zdolności walki danym rodzajem i odblokuje nowe zdolności. Można będzie zmienić typ uzbrojenia, nie tracąc poziomu nabitego danym rodzajem - w innym typie nie będzie tylko zdobytych umiejętności, po zmianie z powrotem znowu się pojawią. Oczywiście z każdego typu będzie kilka broni, zmiana broni. Może na razie starczy tego opisu, wracam do robienia, oczywiście to nie jest wszystko co dotyczy walk XD.
Może brzmi zawile, ale tak nie będzie, pamiętam że w CP 3 też były jakieś kamienie które dodawały nam umiejętności, tu będzie działać to na tej samej zasadzie, tylko będą to bronie.
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: Nichter

Post autor: Fear »

Czyli Twoja walka będzie bardzo przypominać FF2 jeśli chodzi o rozwój postaci? Jeśli uda Ci się w pełni zrobić grywalny system walki oparty o ten system, to props, bo kawał dobrej roboty. System umiejętności też znany i lubiany, lub nie ;p Jakieś bardziej rozbudowane mini gry, jak gry karciane, czy raczej otwieranie zamków i takie tam? : )
Dragon Kamillo pisze:Co do gry - plecak będzie podzielony jednak na każdą postać (tak że każda ma własne przedmioty), myślę co z walką w takim wypadku - ale chyba jednak będę musiał ją zrobić sam.
Ja akurat tego nie lubię, ale fajny dodatkowy wkład w projekt, znajdą się sympatycy i tego :)
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Nichter

Post autor: Dragon Kamillo »

Zacytowałeś stary wpis, już nieaktualny XD - po prostu stwierdziłem, że placek podzielony jest fajny do przygodówek, w rpgach lepiej mieć wszystko w jednym miejscu. W temacie jest trochę syf, wszystko co aktualne znajduje się w pierwszym poście i w postach od wtorku 29 października XD.

Tak dokładnie wzoruje się na FF2 (a z makerowych produkcji to na FF endles nova) jednak system będzie się trochę różnił, co chyba to jest logiczne.

Mini gry nie będą tylko dodatkiem, albo raczej rzadko będą dodatkiem, raczej będą nam towarzyszyć w zwykłej podróży przy pokonywaniu trudności. Będą to różne od układania skrzyń (czyli takich na myślenie) do pływania (czyli bardziej na zręczność), mam zamiar dodać dużo takich bajerów, żeby urozmaicić rozgrywkę, aby nie polegała ona tylko na idź z punkty A omijaj potwory (albo se zawalcz) po pięknej, ale nic nie mające oprócz walk lokacji do punktu B - takie coś jest nudne, a to ma urozmaicić grę.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Nichter

Post autor: Dragon Kamillo »

Pracę trwają.

Doszedłem do momentu w którym ma się pojawić walka, więc muszę skończyć wszystko co jest związane z BSem.

I tu moje takie pytanie, czy taki wygląd walki styknie jak na dwóch zrzutach z dołu:
Obrazek
O co chodzi: czy nie za bardzo przeszkadza widok podwójnej postaci podczas ataku i jej brak podczas użycia przedmiotu. Jest to o tyle ważne, że taki wygląd jaki tu prezentuje nie wymaga ode mnie za dużo pracy. Mogę oczywiście pozbyć się podwójnej postaci i tak dalej, wiem nawet jak, ale rozwala to cały system walki do tego stopnia, że sam muszę pisać wszystkie możliwe ataki i użycia przedmiotów w zdarzeniach. Jakby co - bohaterowie to obrazki.

Więc co wy na to?
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Nichter

Post autor: Jazzwhisky »

Fajne screeny, ale z tym atakiem z podwojoną grafiką trochę kiszka, nie mógłbyś obejść tego w jakiś prosty sposób, np. operując tymczasowo przezroczystością/rozmiarem picture stojącego bohatera, który właśnie atakuje?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Nichter

Post autor: Dragon Kamillo »

No właśnie nie bo nie ma jak tego wywołać. Nie mogę w prosty sposób wywołać zdarzenia walki podczas ruchu bohatera. Z przeciwnikami to zupełnie inna bajka i tam to prościzna. No chyba ze istnieje jakiś prosty sposób?

Edit: opisze jedyny sposób który znalazłem na ominięcie tego.
Operować tak statystykami bohaterów których podmienia się w walce żeby każdy odejmował określoną ściśle liczbę punktów hp przeciwnikowi i żeby nie mogło być nie trafienia. Potem robienie zdarzenia na start - przeciwnik 0-99% hp i sprawdzenie który bohater atakował po przez odpowiednie warunki ile hp dokładnie stracił wróg. A potem zrobienie ataku na zdarzeniach i odejmowanie wyliczonej liczby hp na podstawie zmiennych z właściwą ilością punktów itp. Podobne warunki na umiejętności i przedmioty. Kupa roboty, możliwe błędy.

W prosty sposób mogę wygasić ekran wokół animacji ataku, ale to może być potem denerwujące, takie ciągłe zmiany barw ekranu.
ODPOWIEDZ