Mój pixelart
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Mój pixelart
Do platformówki którą robię w Game Makerze. Palma jeszcze nie jest skończona (liście), ale będzie ;). Tilesy są 16x16. Planuję tą grę zrobić w stylu SNES-owym.
BTW. Game Maker Studio można teraz darmowo upgradować do Game Maker Studio Standard (likwiduje limity wersji darmowej), trzeba tylko podać adres e-mail. Niestety nie dotyczy to wersji steamowej, więc trzeba pobrać GMS ze strony YoYo Games.
- Michu
- Posty: 1155
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
- Lokalizacja: Piła/Poznań
- Kontakt:
Re: Mój pixelart
Trawa ma dziwne cieniowanie, ale chyba pierwszy raz muszę Cię pochwalić - kamienie platformy wyglądają naprawdę dobrze.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Mój pixelart
To bardziej ziemia miała być, ale dzięki. BTW. to nie jest mój pierwszy raz - wcześniej sam zrobiłem grafikę do mojej platformówki w stylu NES-owym (jedynie bohatera mi ktoś chyba nawet tutaj pomógł zanimować) - zgooglaj Adventure Cavern. Jest to flashówka i jest z tego co pamiętam na Kongregate.
- McLaren
- Posty: 858
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31
Re: Mój pixelart
Rave bardzo ładna grafika :) Wyobrażam sobie jak może wyglądać gra i myślę,że będzie bardzo przyjemna dla oka:)
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Mój pixelart
Wszystko ok, ale Rave, może popraw nazwę tematu, bo to nie jest pixelart. =]
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Mój pixelart
Owszem jest. Jest to 16-bitowy pixelart, stylizowany na SNES/Sega Genesis. Mam zrobić video na YT jak go robię?
//edit: Nowa wersja, dodałem murki i chodnik do levelów "miejskich". Także wypełniacz do "latających wysp", jak się chce zrobić większą niż 3x2. No i palma jest skończona:
//edit: Nowa wersja, dodałem murki i chodnik do levelów "miejskich". Także wypełniacz do "latających wysp", jak się chce zrobić większą niż 3x2. No i palma jest skończona:
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Mój pixelart
Rave, znów kłócisz się jak nie masz racji. =)
Sprawdziłem ilość kolorów korzystając z IfranView.
Losowy obrazek wykonany techniką pixelart:
http://www.pixeljoint.com/pixelart/8219 ... c=showcase
Posiada on 10 (dziesięć) różnych kolorów.
Nawet przy dużych pracach, które korzystają z wielu różnych odcieni liczba unikalnych kolorów rzadko przekracza 50.
Sprawdziłem ilość kolorów korzystając z IfranView.
To NIE jest pixelart.Colour count: 253
Losowy obrazek wykonany techniką pixelart:
http://www.pixeljoint.com/pixelart/8219 ... c=showcase
Posiada on 10 (dziesięć) różnych kolorów.
Nawet przy dużych pracach, które korzystają z wielu różnych odcieni liczba unikalnych kolorów rzadko przekracza 50.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Mój pixelart
Owszem, jest. Nie korzystam z narzędzi typu gradient czy rozmycie, wszystko robię piksel po pikselu. A to że jest dużo kolorów, to po prostu mi się czasem nie chce używać color pickera, więc jadę do selectora kolorów i wybieram najbardziej zbliżony odcień (czasem różnica jest taka jak pomiędzy #000000 a #000101)
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Mój pixelart
Gdybyś mógł, chętnie zobaczę jak tworzysz coś podobnego (przy użyciu 114 kolorów, rozumiem, że wykorzystanie kanału alpha do aa uznajesz za element pixel artu, błąd) piksel po pikselu.Rave pisze:Owszem jest. Jest to 16-bitowy pixelart, stylizowany na SNES/Sega Genesis. Mam zrobić video na YT jak go robię?
Umówmy się, nie ma w tym za grosz stylu SNESa/Mega Drive.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Hubertov
- Posty: 253
- Rejestracja: 28 paź 2013, 16:07
Re: Mój pixelart
Ta ziemia wygląda bardzo ładnie. Czego już nie mogę powidzieć o palmie. Nie jest brzydka, na moje oko średnia. Brakuje mi takiego zaznaczenia segmentowania pnia i wcięcia na liściach Ten murek z levelów miejskich też git =]
W czym to malowałeś?
Co do tego pixel artowania to jeśli wierzyć tej stronie http://gamezilla.komputerswiat.pl/publi ... -pixel-art
To chyba rzeczywiście nie są pixel arty.
Jeszcze pytanie ode mnie: Co oznacza np. "16-bitowy"?
W czym to malowałeś?
Co do tego pixel artowania to jeśli wierzyć tej stronie http://gamezilla.komputerswiat.pl/publi ... -pixel-art
To chyba rzeczywiście nie są pixel arty.
Jeszcze pytanie ode mnie: Co oznacza np. "16-bitowy"?
- ŻbiXs
- Posty: 319
- Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
- Lokalizacja: Totu-totam
Re: Mój pixelart
"An 8-bit byte can store 256 separate values, so 8-bit colour gives you only 256 possible colours. 16-bit colour gives you roughly 65,000 colours (...)"Hubertov pisze: Jeszcze pytanie ode mnie: Co oznacza np. "16-bitowy"?
( Przy tym z tego co czytałem "pixelart" BARDZO rzadko wyjeżdża poza 8-bit. )
Co do prezentowanych grafik, wyglądają jak połowa drogi między grafiką z Ugh! i Ancient Taxi. Ciekawy styl, ale prawdę mówiąc aktualnie trochu wizualnie biedny.
Zawczasu ta 8-bit idea na grę i smok do zanimowania lepiej się prezentowały.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Mój pixelart
Przecież segmenty w palmie są... A co do liści, to możesz wyjaśnić?Hubertov pisze:Ta ziemia wygląda bardzo ładnie. Czego już nie mogę powidzieć o palmie. Nie jest brzydka, na moje oko średnia. Brakuje mi takiego zaznaczenia segmentowania pnia i wcięcia na liściach Ten murek z levelów miejskich też git =]
W edytorze graficznym Game MakeraHubertov pisze:W czym to malowałeś?
Jeszcze pytanie ode mnie: Co oznacza np. "16-bitowy"?[/quote]
ŻbiXs mniej-więcej wyjaśnił o co biega. Generalnie robię grafikę która wygląda tak jak konsolka taka jak SNES czy Sega Genesis mogła wyprodukować. Czyli rozdziałka w okolicach 320x240, grafika kolorowa, ale nie aż tak bardzo jak nowoczesne flashówki z grafiką wektorową, itd.
A co do Ugh! to co nieco się grafiką z tej gry inspirowałem. Ancient Taxi nie znam, będę musiał obczaić. Inną moją inspiracją były hity SNES-owe (SMW, Youshi's Island) i z konsolki segi (Sonic, parę innych tytułów).
- Hubertov
- Posty: 253
- Rejestracja: 28 paź 2013, 16:07
Re: Mój pixelart
Miałem na myśli takie segmentowanie całego kształtu, ale nie wiem czy by to pasowało do tego stylu.
Coś mniej więcej takiego:
Co do liści, zauważ, że palma nie ma liści takich jak drzewo, tylko:
Coś mniej więcej takiego:
Spoiler:
Spoiler:
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Mój pixelart
Co do palmy to masz moje pierwsze skojarzenie na filmiku - http://www.youtube.com/watch?v=txxMTNjo ... e=youtu.be. Wygląda, że górny liść ma se gdzieś prawa fizyki, ach to dziwne zgrubienie po środku i nagły odwrót czubka liścia, jak już zacząłeś rysować go w lewo, to było trzeba dokończyć, a nie w połowie zmieniać kierunek. Dorysuj też więcej liści i postaraj się aby nie wyglądały jakby były na jednej płaszczyźnie - dodaj jakiś z tyłu, jakiś co idzie w przód i będzie fajnie. np:http://us.123rf.com/400wm/400/400/snake ... owy-ob.jpg
Nie lubię palm, mam jedną taką w salonie i zawsze mnie jej liście kują - nie da się normalnie przy niej przejść.
I tak jak piszą wyżej, za dużo kolorków - popatrz na SNESową grafikę, tam jest ich bardzo mało (nie raz aż za mało - chipsety z ToP XD).
Nie lubię palm, mam jedną taką w salonie i zawsze mnie jej liście kują - nie da się normalnie przy niej przejść.
I tak jak piszą wyżej, za dużo kolorków - popatrz na SNESową grafikę, tam jest ich bardzo mało (nie raz aż za mało - chipsety z ToP XD).