Niekoniecznie, kilka limitów i wszyscy kombinują jak je obejść. To też wymaga wyobraźni. =)Kilka limitów i wyobraźnia pada panowie? =)
RPG Maker VX Ace Lite
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: RPG Maker VX Ace Lite
- tiberium
- Posty: 489
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 12:06
Re: RPG Maker VX Ace Lite
E tam gadasz XD
Przetestowałem to cacko i szału nie ma Importować zasoby można, mapki max to 500x500. Edytor skryptów ruby jest, ale nie pozwala na wprowadzanie modyfikacji ( )
Jak Jazz pisze, gierka konkursowa czy jakieś demko można na tym zrobić, ale 10 eventów i 20 mapek, to troszeczkę mało
Przetestowałem to cacko i szału nie ma Importować zasoby można, mapki max to 500x500. Edytor skryptów ruby jest, ale nie pozwala na wprowadzanie modyfikacji ( )
Jak Jazz pisze, gierka konkursowa czy jakieś demko można na tym zrobić, ale 10 eventów i 20 mapek, to troszeczkę mało
RPG MAKER 2000 the best! ლ(╹◡╹ლ)
Forget the rest...
Forget the rest...
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: RPG Maker VX Ace Lite
Tak naprawdę 20 mapek to nie jest mało gdy można robić każdą w rozmiarze 500x500, przecież można dać kilka lokacji na jednej mapie i w takiej odległości aby nie można było na jednej dostrzec drugiej, taki zabieg jest przecież o ile dobrze pamiętam wykorzystany w Arhimals Prophecy, zresztą istnieje cała gierka zrobiona na takim zabiegu, której przejście zajmuje kilka godzin, a sam projekt zawiera zaledwie 3 mapy 256x256 (maks w rm 95) (z czego trzecia nie pełna XD) http://jrkrpg.pl/recenzja.php?kat=rpgma ... r=goku.htm.
Tak jak pisałem jedynym ograniczeniem, i to wkurzającym jest te dziesięć eventów, ale i to da się po omijać chociaż w części. Przecież istnieje opcja zmień lokalizację eventu i przełącznik, więc możemy ich użyć i zmienić co do lokacji lokalizację na taką gdzie ma stać, a przełącznikiem aktywować tą stronę w evencie która ma być w tej lokacji dostępna. Teleporty też można skrócić do jednego zdarzenia, wystarczy zapisywać ciągle współrzędne bohatera, a w jednym zdarzeniu sprawdzać czy ma współrzędne takie jak teleport jeśli tak to teleportujemy.
W podobny sposób można obejść bazę danych.
W common eventach możemy robić warunki na przełączniki co ma się dziać aktualnie w danej sytuacji np w evencie aktywujemy przełącznik wywołujemy zdarzenie równoległe, w który jest warunek że jeśli ten przełącznik jest aktywny to ma się dziać to i to itp.
Grupy potworów można ominąć robiąc wrogów ukrytych i według przełącznika w pierwszej turze ich pokazywać.
Bohaterów też da się częściowo ominąć, zakładając że w fabule jeden bohciu se zdachł możemy zamienić mu imię na inne i zamieszać w statach i w grafikach itp.
Wszystko jakoś da się ominąć XD.
Tak jak pisałem jedynym ograniczeniem, i to wkurzającym jest te dziesięć eventów, ale i to da się po omijać chociaż w części. Przecież istnieje opcja zmień lokalizację eventu i przełącznik, więc możemy ich użyć i zmienić co do lokacji lokalizację na taką gdzie ma stać, a przełącznikiem aktywować tą stronę w evencie która ma być w tej lokacji dostępna. Teleporty też można skrócić do jednego zdarzenia, wystarczy zapisywać ciągle współrzędne bohatera, a w jednym zdarzeniu sprawdzać czy ma współrzędne takie jak teleport jeśli tak to teleportujemy.
W podobny sposób można obejść bazę danych.
W common eventach możemy robić warunki na przełączniki co ma się dziać aktualnie w danej sytuacji np w evencie aktywujemy przełącznik wywołujemy zdarzenie równoległe, w który jest warunek że jeśli ten przełącznik jest aktywny to ma się dziać to i to itp.
Grupy potworów można ominąć robiąc wrogów ukrytych i według przełącznika w pierwszej turze ich pokazywać.
Bohaterów też da się częściowo ominąć, zakładając że w fabule jeden bohciu se zdachł możemy zamienić mu imię na inne i zamieszać w statach i w grafikach itp.
Wszystko jakoś da się ominąć XD.
- Ekhart
- Posty: 447
- Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
- Lokalizacja: Midleton
Re: RPG Maker VX Ace Lite
^ Już widzę te 0.5FPS w porywach do 0.7.
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: RPG Maker VX Ace Lite
Ekhart tak naprawdę to tylko teleporty są tutaj uciążliwe dla gry, bo warunki muszą sprawdzać non-stop, reszta to tylko jednorazowa operacja po wejściu na daną mapę, rozpoczęciu danej walki itp. Nie wiem ja jest z ACE, ale ja tak teleporty i nie tylko robiłem w 2k3 i nie było ŻADNEGO spadku płynności, a uwierz mi już wyświetlanie non-stop 3 obrazków u mnie rozwala grę do pokazywania pojedynczych klatek.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: RPG Maker VX Ace Lite
Też miałem o tym pisać, prawidłowo napisany kod nie spowodowałby żadnego spadku wydajności w RM2k3, ponoć VX Ace na tym polu też radzi sobie nieźle, więc byłbym zdziwiony złym obrotem sytuacji.Dragon Kamillo pisze:robiłem w 2k3 i nie było ŻADNEGO spadku płynności
Co nie zmienia mojego zdania - tego typu mijanki to jednak szalony pomysł, pobawiłem się też trochę w budowanie map, wbudowane tilesety pozwalają naprawdę na niezbyt wiele w porównaniu z pełną wersją RMVX. Po godzinie z wersją Lite mam odczucie, że niektóre ograniczenia w praktyce są srogie (bardziej srogie, niż w teorii wynika to z opisu), trudno byłoby mi pracować tak na dłuższą metę, wiedząc, że obok stoi pełna wersja softu za kilkadziesiąt złotych.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: RPG Maker VX Ace Lite
Aż z ciekawości ściągnąłem tą wersję, jednak wyskakuje mi błąd przy aktywacji:
"Połączenie podstawowe zostało zakończone: Nie można ustanowić relacji zaufania dla bezpiecznego kanału SSL/TLS."
Wiecie może jak to minąć?
"Połączenie podstawowe zostało zakończone: Nie można ustanowić relacji zaufania dla bezpiecznego kanału SSL/TLS."
Wiecie może jak to minąć?
- Ekhart
- Posty: 447
- Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
- Lokalizacja: Midleton
Re: RPG Maker VX Ace Lite
Spróbuj uruchomić w trybie zgodności z XP. Pamiętam, że z RMXP na nowszym systemie miałem prawie identyczny problem.
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: RPG Maker VX Ace Lite
DK, a podałeś losowy adres e-mail czy istniejący? Wydaje mi się, że program nie wymaga potwierdzenia przez e-mail, ale sprawdza czy serwer poczty potwierdza istnienie wpisanego adresu. W razie czego skorzystaj z jakiegoś tymczasowo generowanego e-mail (np. http://pl.getairmail.com/), jest tego od groma w sieci.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: RPG Maker VX Ace Lite
Podałem ocenzurowano czyli mój e-mail nie żaden zmyślony.
Ekhart no normalnie geniusz z ciebie - szkoda tylko że nie pomyślałeś że ja mam Windows XP LOL.
Ale spróbowałem dzisiaj i się udało. Nie wiem co było, może program wymagał ponownego odpalenia komputera czy coś, dobra ale już problem z głowy.
Pytanie, język jest zapisany tam w jakimś dllku, czy mogę go skopiować z polskiej wersji i mi programu nie rozwali?
Ekhart no normalnie geniusz z ciebie - szkoda tylko że nie pomyślałeś że ja mam Windows XP LOL.
Ale spróbowałem dzisiaj i się udało. Nie wiem co było, może program wymagał ponownego odpalenia komputera czy coś, dobra ale już problem z głowy.
Pytanie, język jest zapisany tam w jakimś dllku, czy mogę go skopiować z polskiej wersji i mi programu nie rozwali?
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: RPG Maker VX Ace Lite
Nie radziłbym. Ace Lite używa innych dllków niż pełen (sprawdzałem debuggerem, inne lokalizacje funkcji, itd.), oczywiście oprócz RGSS3*.dll, to jest to same ale na język programu nie wpływa - i o ile może zadziałać to jednak bym nie ryzykował, gdyż w dłuższej perspektywie możesz mieć różne dziwne crashe itd.
- Rahim
- Posty: 1380
- Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
- Lokalizacja: Zülpich
Re: RPG Maker VX Ace Lite
To działają tu w końcu skrypty czy nie? ;D
I pytanie... Czy jak pracujemy na tej darmowej ograniczonej wersji możliwa jest sprzedaż naszego tworu?
I pytanie... Czy jak pracujemy na tej darmowej ograniczonej wersji możliwa jest sprzedaż naszego tworu?
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: RPG Maker VX Ace Lite
Możesz sobie cokolwiek zmienić, dopisać itp, ale i tak po kliknięciu w OK wyskoczy ci komunikat że nie możesz tego zapisać. Można by było edytować sam plik script w folderze data - ale czy to jest zgodne z licencją?
Co do sprzedaży to nie, ale ponoć też można - gdzieś tak tu czytałem, ale nie mogę sobie przypomnieć gdzie XD.
Co do sprzedaży to nie, ale ponoć też można - gdzieś tak tu czytałem, ale nie mogę sobie przypomnieć gdzie XD.
- Viuu
- Posty: 118
- Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
- Lokalizacja: Gdańsk
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: RPG Maker VX Ace Lite
Czyli edycja pliku script - tylko czy to jest dozwolone?
Jednak te sposoby ominięcia limitów są strasznie skomplikowane dla prostego człowieka, więc zostaje moje kombinowanie z paru postów wyżej XD.
Jednak te sposoby ominięcia limitów są strasznie skomplikowane dla prostego człowieka, więc zostaje moje kombinowanie z paru postów wyżej XD.