Elder Scrolls w RM
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Elder Scrolls w RM
Rave, wytłumaczyłem w jednym poście dlaczego lepiej zaczynać na nieco wyższym poziomie zamiast na odpowiednio dostosowanym pierwszym. =)
- McLaren
- Posty: 858
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31
Re: Elder Scrolls w RM
Hmm z początku zaciekawiła mnie wspólna praca z grą ale po tym jak czytam waszą dyskusję z levelami a co dopiero z innymi elementami gry... Dziękuję bardzo ja w to nie wchodzę.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Elder Scrolls w RM
Krowa która dużo ryczy mało mleka daje. Jak widzisz dyskutują, ale gier nie robią XDMcLaren pisze:Hmm z początku zaciekawiła mnie wspólna praca z grą ale po tym jak czytam waszą dyskusję z levelami a co dopiero z innymi elementami gry... Dziękuję bardzo ja w to nie wchodzę.
- McLaren
- Posty: 858
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31
Re: Elder Scrolls w RM
Ok a co do grafiki, jaka będzie? Jak w diablo, sacred itp. czy w zwykłej podstawowej grafice rm?
- Powczan
- Posty: 958
- Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Elder Scrolls w RM
Przecież to luźna dyskusja na temat samych pomysłów, a nie zbieranie ekipy do nie wiadomo czego. Czy grafika w tym momencie naprawdę jest taka ważna? :P
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
- McLaren
- Posty: 858
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31
Re: Elder Scrolls w RM
Tak bo podstawowe grafiki rm mi się nie podobają zarówno gry zrobione w tej grafice więc ma wielkie znaczenie jaka grafika będzie.
- Powczan
- Posty: 958
- Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Elder Scrolls w RM
No dobrze, ale co to ma do rzeczy? xP
Ponownie mówię, że żadna gra tutaj nie powstaje, to tylko luźna dyskusja i rzucanie pomysłami, więc ciężko tu rozmawiać o jakiejkolwiek grafice. Nawet jeśli ekipa się zbierze i gra zacznie powstawać, to grafika będzie zależna od tego, co członkowie zespołu ustalą i co będzie pasować do gry, którą sobie wymyślą. Chyba logiczne.
Ponownie mówię, że żadna gra tutaj nie powstaje, to tylko luźna dyskusja i rzucanie pomysłami, więc ciężko tu rozmawiać o jakiejkolwiek grafice. Nawet jeśli ekipa się zbierze i gra zacznie powstawać, to grafika będzie zależna od tego, co członkowie zespołu ustalą i co będzie pasować do gry, którą sobie wymyślą. Chyba logiczne.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Elder Scrolls w RM
Pomysł Jazza 100 razy lepszy i ciekawszy.
Takie zwykłe łażenie i robienie zadanek typu idź pozbieraj, pozabijaj, pogadaj, zesraj się i wróć do mnie jest bardzo nudne. I chodź by nawet udało się zrobić kilka questów dłuższych i ciekawszych to i tak większość będzie nudna i oparta na tym samym schemacie - nuda. Pamiętacie Another One World XD. To wyjdzie podobne tylko z walką.
Co do lvl fajne jest rozwiązanie że postać nie musi mieć 1, a może mieć o wiele większy na start - to w końcu nie MMO co? Tym bardziej jak wysoki lvl jest uwzględniony fabularnie - bo jak by wyglądało gdyby nasz hero był zasłużony itp, a tu nagle dostajemy słabeusza z pierwszym poziomem. Przy takim traktowaniu poziomów można też wprowadzić że inne postacie też mają swój poziom - wtedy będzie łatwo wyważyć z kim bohater powinien sobie poradzić, a do kogo musi podekspić.
Co do grafiki (wypowiem się tylko o tilesetach) to najwięcej elementów (przyrody, zabudowań itp) jest na rtp rm XP, w podstawie jest to 50 tilesetów w takim samym stylu, a z samych addonów dochodzi jeszcze kupę przeróbek i innych robionych na wzór tego.
Drugim takim zestawem jest bodajże zestaw z gry Kaliban - tylko że jest on trudniejszy, ale w sumie można go łatwo i bez większych przeszkód połączyć z rtp rm xp i vx (ace) - przerabiając lekko same zestawy rtp. Ale ile by nie było elementów to przy takiej ilości map i tak wszystko zacznie się powtarzać i ze sobą zlewać - i lokację stracą swoją niepowtarzalność.
Ale to tak dużo roboty i taki (marny XD) efekt, że nie warto się za to brać XD.
Lepiej myśl nad KZ 2 i 3, niż nad czymś takim. Lepiej zrealizować Komnatę Według Jazza.
Takie zwykłe łażenie i robienie zadanek typu idź pozbieraj, pozabijaj, pogadaj, zesraj się i wróć do mnie jest bardzo nudne. I chodź by nawet udało się zrobić kilka questów dłuższych i ciekawszych to i tak większość będzie nudna i oparta na tym samym schemacie - nuda. Pamiętacie Another One World XD. To wyjdzie podobne tylko z walką.
Co do lvl fajne jest rozwiązanie że postać nie musi mieć 1, a może mieć o wiele większy na start - to w końcu nie MMO co? Tym bardziej jak wysoki lvl jest uwzględniony fabularnie - bo jak by wyglądało gdyby nasz hero był zasłużony itp, a tu nagle dostajemy słabeusza z pierwszym poziomem. Przy takim traktowaniu poziomów można też wprowadzić że inne postacie też mają swój poziom - wtedy będzie łatwo wyważyć z kim bohater powinien sobie poradzić, a do kogo musi podekspić.
Co do grafiki (wypowiem się tylko o tilesetach) to najwięcej elementów (przyrody, zabudowań itp) jest na rtp rm XP, w podstawie jest to 50 tilesetów w takim samym stylu, a z samych addonów dochodzi jeszcze kupę przeróbek i innych robionych na wzór tego.
Drugim takim zestawem jest bodajże zestaw z gry Kaliban - tylko że jest on trudniejszy, ale w sumie można go łatwo i bez większych przeszkód połączyć z rtp rm xp i vx (ace) - przerabiając lekko same zestawy rtp. Ale ile by nie było elementów to przy takiej ilości map i tak wszystko zacznie się powtarzać i ze sobą zlewać - i lokację stracą swoją niepowtarzalność.
Ale to tak dużo roboty i taki (marny XD) efekt, że nie warto się za to brać XD.
Lepiej myśl nad KZ 2 i 3, niż nad czymś takim. Lepiej zrealizować Komnatę Według Jazza.
- ravenone
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Re: Elder Scrolls w RM
Racja, XP chyba ma najwięcej zasobów różnorodnych stricte fantasy, a sam praktycznie wszystkie mam zebrane:) Dużą bolączką byłby tu wybór systemu walki, ale myślałem nad jakimś podstawowym, względnie takim, który nie ingeruje w inne skrypty. Bo w takim gigancie dodatki z craftingiem, mini-grami to podstawa, żeby urozmaicić długą rozgrywkę.
I jak chłopaki wspomnieli - to luźna dyskusja, wybadanie gruntu, czy to w ogóle ma sens.
Co do kontynuacji KZ - nie wyszła jeszcze jedynka, więc nie ma o czym mówić:P
Jeśli kiedyś w ogóle zrobię, to w dalekiej przyszłości, w między czasie mam w głowie jakieś 3-4 inne projekty, które mają pierwszeństwo:)
I jak chłopaki wspomnieli - to luźna dyskusja, wybadanie gruntu, czy to w ogóle ma sens.
Co do kontynuacji KZ - nie wyszła jeszcze jedynka, więc nie ma o czym mówić:P
Jeśli kiedyś w ogóle zrobię, to w dalekiej przyszłości, w między czasie mam w głowie jakieś 3-4 inne projekty, które mają pierwszeństwo:)
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Elder Scrolls w RM
Możesz zostać na podstawowym, łatwo jest go tez przerobić na boczny, a dodatków do tego systemu jest kupę, co kiedyś było opisywane na gońcu - wiec i zrobisz sobie atb jak chcesz i tak dalej.
Ale ty pewnie chciałbyś ABS - był taki prosty od Ekharda XD, albo ten od Revana który jest na twierdzy: http://tsukuru.pl/forum/?co=rpgmaker&typ=rpg ... poradyxp-5
Ale ty pewnie chciałbyś ABS - był taki prosty od Ekharda XD, albo ten od Revana który jest na twierdzy: http://tsukuru.pl/forum/?co=rpgmaker&typ=rpg ... poradyxp-5
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Elder Scrolls w RM
Jeśli miałby tam być podstawowy system walki to koniecznie bez losowych walk.
Losowe starcia skutecznie zabijają przyjemność z eksploracji, przynajmniej dla mnie.
Losowe starcia skutecznie zabijają przyjemność z eksploracji, przynajmniej dla mnie.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Elder Scrolls w RM
Nom. Losowe walki zostały wymyślone, bo wczesne konsole nie potrafiły wyświetlić wielu sprite'ów tak aby widać było przeciwników na mapie. Jak się to jeszcze do tej pory w RM-ach ostało, to ja nie wiem, zważywszy na to, że nowe komputery potrafią wyświetlić duże ilości sprite'ów.GameBoy pisze:Losowe starcia skutecznie zabijają przyjemność z eksploracji, przynajmniej dla mnie.
A co do ABS-a, to jeśli jakiś ABS miałby być, to tylko zeldo-podobny, bez żadnych dodatkowych udziwnień. I max 3 sloty na czary pod 1/2/3, żebym nie musiał latać przez całą klawiaturę, tak jak musiałem w niektórych RM-ówkach z ABS-ami (chyba taka sytuacja była w Kruku, ale nie jestem na 100% pewien, jestem na 100% pewien jednakże, że to była polska rmówka z VX/VX Ace, trza było latać przez całą klawiaturę aby niektórych umiejętności użyć).
- ravenone
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Re: Elder Scrolls w RM
ABS czy turówka to już odrębne zagadnienie do przemyślenia. Bo druga opcja daje możliwość najmowania towarzyszy do drużyny, a wtedy to inna bajka, gdy idziemy w dany teren samemu czy np. z kimś.
I zgodzę się - radość z eksploracji świata najbardziej zabijają walki losowe. Tego nigdy nie użyję w żadnej grze:)
I zgodzę się - radość z eksploracji świata najbardziej zabijają walki losowe. Tego nigdy nie użyję w żadnej grze:)
- Ekhart
- Posty: 447
- Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
- Lokalizacja: Midleton
Re: Elder Scrolls w RM
*Ekharta. I dziwię się, że ktoś pamięta w ogóle jeszcze o tym ABSie ;oDragon Kamillo pisze: Ale ty pewnie chciałbyś ABS - był taki prosty od Ekharda XD, albo ten od Revana który jest na twierdzy: http://tsukuru.pl/forum/?co=rpgmaker&typ=rpg ... poradyxp-5
Sam pomysł ciekawy, ale chyba dość sporo wałkowany. Aczkolwiek dużo mądrych rzeczy było już powiedziane w temacie, ja dodam tylko jedno: pamiętaj, że RM ma limit na 999 map :p przy dużym świecie trzeba by robić mapy średnio z 50², bo takie mapy jak wnętrza domków, jaskinie małe itp. się liczą jako osobne. No i też map powinno byś na tyle, żeby było widoczne przejście między różnymi rodzajami terenu, a nie jak to się już kiedyś spotkałem, idziemy przez las, a nagle następna mapa to środek pustyni :p
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Elder Scrolls w RM
W 2k/3 jest o 9000 więcej map XD, a i nie trzeba robić ich 50 na 50 można więcej.
Ale raczej wątpię aby ravenone przeszedł na niego, tym bardziej, że po tworzeniu w rm xp ciężko się na nie przestawić.
Co do walk losowych to mają one sens na mapie świata i przy symbolicznym mappingu lokacji - pierwsze jrpgi. Ale im bardziej gra dopieszczona graficznie tym mniej one pasują w podstawowej formie, bo można dać takie niespodzianki jak potwór który czai się w krzaku itp.
Gra z ABSem to dodatkowa robota, z rozwalaniem wszystkiego naokoło itp - a bez tego będzie sztywno gdy będzie ABS. A i wtedy musi być pikselmovement - bez tego ani rusz, a to już jest wielki skrypt.
Ale raczej wątpię aby ravenone przeszedł na niego, tym bardziej, że po tworzeniu w rm xp ciężko się na nie przestawić.
Co do walk losowych to mają one sens na mapie świata i przy symbolicznym mappingu lokacji - pierwsze jrpgi. Ale im bardziej gra dopieszczona graficznie tym mniej one pasują w podstawowej formie, bo można dać takie niespodzianki jak potwór który czai się w krzaku itp.
Gra z ABSem to dodatkowa robota, z rozwalaniem wszystkiego naokoło itp - a bez tego będzie sztywno gdy będzie ABS. A i wtedy musi być pikselmovement - bez tego ani rusz, a to już jest wielki skrypt.