Goniec RM - komentarze
Moderator: ravenone
- Hubertov
- Posty: 253
- Rejestracja: 28 paź 2013, 16:07
Re: Goniec RM - komentarze
@ Rahim
ad1
Nie wiem jak sprawdzić czy mam. Powiedz jak, tedy to uczynię.
ad2
Niestety tego kawałka nie zrozumiałeś. Tutaj o chodzi coś na kształt:
"Czyli jeżeli w domku babci możemy obejrzeć stół, to w chatce stryja Mieczysława też musimy mieć taką możliwość."
Nie obraź się, ale czytanie ze zrozumieniem się kłania :)
ad3
No widzisz, cieszę się że wyrażasz swoje poglądy. Jeśli jest brak motywu w grze, ja po prostu ją wyłączam i nie gram więcej w nią :)
ad1
Nie wiem jak sprawdzić czy mam. Powiedz jak, tedy to uczynię.
ad2
Niestety tego kawałka nie zrozumiałeś. Tutaj o chodzi coś na kształt:
"Czyli jeżeli w domku babci możemy obejrzeć stół, to w chatce stryja Mieczysława też musimy mieć taką możliwość."
Nie obraź się, ale czytanie ze zrozumieniem się kłania :)
ad3
No widzisz, cieszę się że wyrażasz swoje poglądy. Jeśli jest brak motywu w grze, ja po prostu ją wyłączam i nie gram więcej w nią :)
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2014, 21:59 przez Hubertov, łącznie zmieniany 1 raz.
- Viuu
- Posty: 118
- Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Goniec RM - komentarze
Łohoho... ale z dupy wzięty argument O_oCzy że jak bohater na początku gry jest słaby i nie da rady powalić byle wieśniaka, to później też ma mieć z tym problem?
Tak bardzo wyrwane z kontekstu...
Przecież on tam pisał o konsekwencji, a nie o tym że postać nie może stać się silniejsza... -.-
Jeśli na początku gry przejście blokuje nam zwyczajna skrzynia której przesunąć nie możemy, a później taką samą skrzynię w innej lokacji już możemy przesuwać, to jest to niekonsekwencja.
Jako tako można wytłumaczyć twoje przyczepienie się o to tym, że w artykule zostało to błędnie nazwane realizmem...
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Goniec RM - komentarze
Jeszcze rozumiem, że ktoś mógł napisać subiektywny tekst o tym co mu się podoba w grach, a co nie (a nawet Rahima, że będzie się bez sensu sprzeczał, patrz post Viuu) i popełnić w nim kilka rzeczowych błędów, ale przecież sam bawisz się w pixel art (i to super), któremu jeszcze bardzo daleko do poziomu przejrzystości jaki reprezentuje np. RTP RM2k3, więc "aleosohozi"?Hubertov pisze:mam problem z 2k3. Spytasz dlaczego? Otóż dla mnie on cały jest nieczytelny. Nie lubię gdy muszę się zastanawiać, co konkretny zlepek pikseli oznacza.
Więcej - myślę, że ta dyskusja jest mocno podszyta jakąś niechęcią, może dajcie sobie trochę na wstrzymanie, z własnych doświadczeń pamiętam, że w ten sposób można po kawałku, nadinterpretowując, rozpracować każdy artykuł w Gońcu, a przecież wiemy już nie od dziś, że w większości piszą je młodzi amatorzy.
edit
I serio, nie róbmy z tego kolejnego wątku o braku realizmu w grach. =))))
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Rahim
- Posty: 1380
- Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
- Lokalizacja: Zülpich
Re: Goniec RM - komentarze
Najprościej pobrać ją z Tsukuru Archiwe...Hubertov pisze:@ Rahim
ad1
Nie wiem jak sprawdzić czy mam. Powiedz jak, tedy to uczynię.
Yhm. Tu akurat przyznam ci rację, jednak nie do końca. To że coś jest dostępne na początku, nie znaczy że ma być później, prosty przykład, na początku możemy otworzyć skrzynie, zrabować coś, ale później jej właściciel zczai się że go ktoś okrada, może ją zacząć zamykać na klucz, i wcale to nie będzie złe, ani niezgodne z regułami. To że da się coś zrobić u Mietka, nie znaczy że ma da się zrobić i u Tadka.Hubertov pisze:@ Rahim
ad2
Niestety tego kawałka nie zrozumiałeś.
To już chyba kwestia gustu.Hubertov pisze:@ Rahim
ad3
No widzisz, cieszę się że wyrażasz swoje poglądy. Jeśli jest brak motywu w grze, ja po prostu ją wyłączam i nie gram więcej w nią :)
To zupełnie jak z save pointami Lunatery, Viuu się mogą podobać, Kleo już nie, i nawet jak by jej wyłożył na stół dlaczego się mu podoba, nie oznacza to że ona ma to lubić =)
Hm. Tylko to zależy od kilku kwestii, jeśli autor nie chce by odsłonił się dany quest i zastawia np. przejście skrzynią która jest nienaruszalna, a później, po wykonaniu innego questa możemy już ją rozwalić to może być wytłumaczalne. Prosty przykład na Wiedźminie, wstęp gdy, nie możemy z drogi usunąć gradobicia, zostanie nam przedstawiona jakaś tam scenka, Gert wraca i już może je usunąć z drogi, jest to już wytłumaczalne, blokowały naszą drogę, bo nie wykonaliśmy czegoś, i autor chciał, abyśmy się cofnęli...Viuu pisze: Jeśli na początku gry przejście blokuje nam zwyczajna skrzynia której przesunąć nie możemy, a później taką samą skrzynię w innej lokacji już możemy przesuwać, to jest to niekonsekwencja.
- Viuu
- Posty: 118
- Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Goniec RM - komentarze
Nie, to co napisałeś wciąż nie jest wytłumaczalne, w takich momentach powinno dać się zamknięte przejście bo nie masz czegoś co to otworzy... to by było logiczniejsze. Ale tak czy inaczej dalej nie rozumiesz o czym piszę...
Przecież napisałem, że w jednej lokacji ta skrzynia jest przesuwalna a w innej nie - przetwórz sobie to.
Przecież napisałem, że w jednej lokacji ta skrzynia jest przesuwalna a w innej nie - przetwórz sobie to.
- Rahim
- Posty: 1380
- Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
- Lokalizacja: Zülpich
Re: Goniec RM - komentarze
Czaje o co chodzi, tylko że czasem jak to wziąć na logikę gier, to da się wytłumaczyć, nawet jeśli odstaje to od realizmu xd
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Goniec RM - komentarze
Jak dla mnie przykład ze stołem jest tu najlepszy - jeśli chodzi o brak konsekwencji w grach.
Proste wytłumaczenie: mamy dwa miasta w jednej grze, w pierwszym twórca się postarał i dał zdarzenie na każdy głupi kwiatek itp, że jak gracz podejdzie i wciśnie spację zobaczy sobie opis tego co bohater widzi, a w drugim już mu się nie chciało (twórcy) i czegoś takiego nie zrobił - mamy brak konsekwencji.
A wniosek jest jeden - jeśli coś robimy w jakiś sposób na początku - to powinno się dać to robić do końca, tutaj najlepiej ocenić co jesteśmy wstanie zrobić zawsze (i to róbmy), a co tylko teraz - bo potem się nie będzie chciało (i za to się nie zabierajmy).
Co do trudnej walki (choć niekoniecznie na początku) to ja to widzę pod kategorią którą określiłeś mianem "mierzalnika", żeby gracz miał satysfakcję - musi coś osiągnąć - w tym przypadku jest to wbicie expa i pokonanie tego bosa.
Ale i motyw jest ważny, ale czy to czasem nie wynika z dobrze pomyślanej fabuły i co najważniejsze jej przedstawienia w grze?
Proste wytłumaczenie: mamy dwa miasta w jednej grze, w pierwszym twórca się postarał i dał zdarzenie na każdy głupi kwiatek itp, że jak gracz podejdzie i wciśnie spację zobaczy sobie opis tego co bohater widzi, a w drugim już mu się nie chciało (twórcy) i czegoś takiego nie zrobił - mamy brak konsekwencji.
A wniosek jest jeden - jeśli coś robimy w jakiś sposób na początku - to powinno się dać to robić do końca, tutaj najlepiej ocenić co jesteśmy wstanie zrobić zawsze (i to róbmy), a co tylko teraz - bo potem się nie będzie chciało (i za to się nie zabierajmy).
Co do trudnej walki (choć niekoniecznie na początku) to ja to widzę pod kategorią którą określiłeś mianem "mierzalnika", żeby gracz miał satysfakcję - musi coś osiągnąć - w tym przypadku jest to wbicie expa i pokonanie tego bosa.
Ale i motyw jest ważny, ale czy to czasem nie wynika z dobrze pomyślanej fabuły i co najważniejsze jej przedstawienia w grze?
- Noruj
- Posty: 1243
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Goniec RM - komentarze
Dla mnie też konsekwencja jest dość ważna w grach i nie ma ona nic wspólnego z realizmem..
Rahim nie rozumiesz, że nie chodzi o to, żeby wszystko się zawsze dało, bo np. logika tak podpowiada, tylko o to, że jeśli gra przewiduja daną opcję ( np. interakcje z przedmiotem jak pisał DK) to powinna się jej trzymać do końca gry, a nie np. do połowy.
Skoro piszesz, że ktoś zamknął skrzynie i nie możemy jej zrabować, a inne mogliśmy, to ta opcja przecież jest zawarta, ale nie odnosimy sukcesu. Powołując się na twój przykład, chodzi o to, żeby nie było w późniejszych etapach gry skrzyń, z którymi nie możemy totalnie nic zrobić. (np. służą tylko dekoracji)
To tak jakbyśmy w Mario od połowy gry nie mogli rozbijać cegły głową. xP
/
Ostatnio mamy problem z trzymaniem się tematu xD
Rahim nie rozumiesz, że nie chodzi o to, żeby wszystko się zawsze dało, bo np. logika tak podpowiada, tylko o to, że jeśli gra przewiduja daną opcję ( np. interakcje z przedmiotem jak pisał DK) to powinna się jej trzymać do końca gry, a nie np. do połowy.
Skoro piszesz, że ktoś zamknął skrzynie i nie możemy jej zrabować, a inne mogliśmy, to ta opcja przecież jest zawarta, ale nie odnosimy sukcesu. Powołując się na twój przykład, chodzi o to, żeby nie było w późniejszych etapach gry skrzyń, z którymi nie możemy totalnie nic zrobić. (np. służą tylko dekoracji)
To tak jakbyśmy w Mario od połowy gry nie mogli rozbijać cegły głową. xP
/
Ostatnio mamy problem z trzymaniem się tematu xD
- Rahim
- Posty: 1380
- Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
- Lokalizacja: Zülpich
Re: Goniec RM - komentarze
Boże O_o
Co ja tu pisałem O_o
Nowa zasada Rahima, w stanie nietrzeźwym nie buszować po gospodzie...
Wybaczcie mi te wczorajsze wywody, Rahim nie był wczoraj do końca Rahimem :I
Co ja tu pisałem O_o
Nowa zasada Rahima, w stanie nietrzeźwym nie buszować po gospodzie...
Wybaczcie mi te wczorajsze wywody, Rahim nie był wczoraj do końca Rahimem :I
- Noruj
- Posty: 1243
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Goniec RM - komentarze
Rahim, twój tekst dotyczący porad na temat tworzenia gier zaczynasz zdaniem, że nie warto czytać poradników dotyczących porad na temat robienia gier.
- Rahim
- Posty: 1380
- Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
- Lokalizacja: Zülpich
Re: Goniec RM - komentarze
Tak, ale później rozjaśniam myśl, prawda jest taka że każdy ma własny styl i musi go sam odkryć, nie koniecznie wzorując się na innych, co prawda można wziąć sobie kilka rad do serca, jednak głupio próbując robić gry czyimś sposobem może prowadzić do znudzenia się, przykładem takich osób jest chociaż by Narzew, czy Finwe. Mam jeszcze kilka takich osób, ale te są bardziej kojarzone z sceny od reszty. Moim zdaniem jeśli sami nie odkryjemy jakim sposobem mamy tworzyć grę i będziemy postępować wg. czyichś sposobów (które nam nie pasują, są niewygodne) znudzimy się, ze mną było tak samo przykładem jest chociaż by moja pierwsza gra w 2k3, czy też Sereitei które na umór próbowałem tworzyć sposobem Skacia. Co prawda nikt nikomu nie broni czytać czyichś rad, bo to nie boli przecież, ale głupio wzorując się na kimś do niczego dobrego nie prowadzi.
Ludzie patrzą na te bardziej rozpoznawalne postaci na scenie, chcą się wzorować na nich, nie wychodzi im, zatracają się zaczynają uważać że nie nadają się do tworzenia gier i dają sobie spokój.
Ludzie patrzą na te bardziej rozpoznawalne postaci na scenie, chcą się wzorować na nich, nie wychodzi im, zatracają się zaczynają uważać że nie nadają się do tworzenia gier i dają sobie spokój.
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Goniec RM - komentarze
Jeśli chodzi o jakiekolwiek tworzenie to raczej większość osób na początku kopiowała innych.
Młody makerowiec będzie chciał zrobić grę jak Skaciu, albo klona jego ulubionej gry, a gimnazjalny zespół metalowy będzie chciał grać jak Metallica i Iron Maiden etc.
Natomiast później ci najlepsi wyrobią swój unikalny styl (wtedy można powiedzieć, że mamy do czynienia z prawdziwym artystą), część zostanie sprawnymi rzemieślnikami bazującymi na cudzych schematach, a reszta rzuci twórczą pracę w cholerę. =)
Młody makerowiec będzie chciał zrobić grę jak Skaciu, albo klona jego ulubionej gry, a gimnazjalny zespół metalowy będzie chciał grać jak Metallica i Iron Maiden etc.
Natomiast później ci najlepsi wyrobią swój unikalny styl (wtedy można powiedzieć, że mamy do czynienia z prawdziwym artystą), część zostanie sprawnymi rzemieślnikami bazującymi na cudzych schematach, a reszta rzuci twórczą pracę w cholerę. =)
- Rahim
- Posty: 1380
- Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
- Lokalizacja: Zülpich
Re: Goniec RM - komentarze
Osobiście zawdzięczam Skaciowi kombinowanie z absami, po takim ślepym kombinowaniu jego stylu nie wiele mi wyszło, ale zrobiłem jak mi polecił, zacząłem rozbierać jego absy na części drobne, tworzyć swoje wg. tych Skaciowych, nie takich samych, bo zacząłem wtedy już ogarniać takie rzeczy jak zmienne X i Y, oczywiście Skaciu nie dał mi gotowego przepisu na absy, chociaż na początku od niego tego oczekiwałem, dawał mi jedynie swoje pomysł co i jak można by wykonać i nakierowywał w jaki sposób mniej więcej. Pokazywałem je Reptile, miały być nawet na twierdzy, problem w tym że takowe zdarzeniówki potrzebują na Twierdzy opisu, a Rahimjest narazie zbyt leniwy by to wykonać. Może te aby nie dorównują tym Skaciowym, jednak nie są najgorsze, sam Reptile stwierdził że są lepsze od tych moich pierwszych, chociaż by tego z Sereitei - Dwór Czystych Dusz. Dlatego też uważam że takowe ślepe wzorowanie się kimś może nie prowadzić do czegoś dobrego, jednak rady takowej osoby można wziąć pod uwagę, serio, zamiłowanie do 2k3 zawdzięczam Skaciowi, to on rozwinął u mnie w nim chęci do kombinowania i tworzenia.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Goniec RM - komentarze
Co do tutka o mappingu dość fajny choć nie wiele jest tam użytecznych (dla mnie, początkującym się przyda) rzeczy, ale z doświadczenia wiem, że dla zdarzeń graficznych nie trzeba dawać blokady obrotu ;).
Liczę też na 2 i 3 część o wnętrzach i lochach.
Liczę też na 2 i 3 część o wnętrzach i lochach.
- Rahim
- Posty: 1380
- Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
- Lokalizacja: Zülpich
Re: Goniec RM - komentarze
Tutek Diablo ma jedno niedociągnięcie i wprowadza w błąd, konia z grzędą temu kto oprócz mnie zauważył