Our 10 favourite... platformers!
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Our 10 favourite... platformers!
Nie będę ukrywał, że temat zakładam, gdyż primo: szukam jakiejś dobrej platformówki, secondo: coś cicho jakoś na forum :)
Niejako kontynuacja Our 10 favourite... jRPGs! (kto nie zapodawał zapraszam - http://tsukuru.cyberdusk.pl/tsukuru/for ... .php?t=145 )
Zasada była prosta, 5 tytułów w odpowiedniej kolejności i składamy wspólne ToP 10, które ląduje i stale aktualizowane jest w pierwszym poście.
Czekam na opinie i pierwsze propozycje. Pozdrowka!
Ok, aktualny Top10 (20.04.2008, 18:40)
1 Super Mario Bros. (4-16)
2 Jazz Jackrabbit 2 (4-15)
3 Icy Tower (3-10)
3 Another World (2-8)
5 Super Mario World (2-7)
5 Adventure Island 3 (2-7)
5 Prince of Persia (2-7)
5 Heart of Darkness (2-7)
5 Crash Bandicoot (2-7)
5 Donkey Kong Country 2 (2-7)
uwaga osobista: zliczałem WSZYSTKO co podawaliście. Osobiście połowy z tych tytułów nie traktuję jako platformówki (dlatego Top nie został złożony wcześniej ^^"), ale słowo się rzekło... Elu.
Niejako kontynuacja Our 10 favourite... jRPGs! (kto nie zapodawał zapraszam - http://tsukuru.cyberdusk.pl/tsukuru/for ... .php?t=145 )
Zasada była prosta, 5 tytułów w odpowiedniej kolejności i składamy wspólne ToP 10, które ląduje i stale aktualizowane jest w pierwszym poście.
Czekam na opinie i pierwsze propozycje. Pozdrowka!
Ok, aktualny Top10 (20.04.2008, 18:40)
1 Super Mario Bros. (4-16)
2 Jazz Jackrabbit 2 (4-15)
3 Icy Tower (3-10)
3 Another World (2-8)
5 Super Mario World (2-7)
5 Adventure Island 3 (2-7)
5 Prince of Persia (2-7)
5 Heart of Darkness (2-7)
5 Crash Bandicoot (2-7)
5 Donkey Kong Country 2 (2-7)
uwaga osobista: zliczałem WSZYSTKO co podawaliście. Osobiście połowy z tych tytułów nie traktuję jako platformówki (dlatego Top nie został złożony wcześniej ^^"), ale słowo się rzekło... Elu.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2008, 07:36 przez Jazzwhisky, łącznie zmieniany 1 raz.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Mertruve
- Posty: 1518
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07
1. Jazz Jackrabbit 2. Rzecz po prostu wymiatająca (muzykaaa!), piękne grafiki (pixelart w 800x600!) i głos Jazza =D Trzeba zagrać (w oryginał, nie okrojone The Secret Files!).
2. Yoshi's Island. Fajne to no XD
3. Ballance. To chyba też liczy się jako platformówka, choć głównym bohaterem jest kula. Świetny silnik fizyczny i zagadki logiczne :)
4. JJ2: The Christmas Chronicles
I to chyba wszystkie, w jakie grałem ^^"
2. Yoshi's Island. Fajne to no XD
3. Ballance. To chyba też liczy się jako platformówka, choć głównym bohaterem jest kula. Świetny silnik fizyczny i zagadki logiczne :)
4. JJ2: The Christmas Chronicles
I to chyba wszystkie, w jakie grałem ^^"
- Qualrath
- Posty: 283
- Rejestracja: 09 paź 2006, 19:33
1. Serie MegaMan X (X od 1 do 3, Zero, ZX) - Gdybym wypisał wszystkie ulubione MegaMany, nie starczyło by mi miejsca xD
2. Super Mario World - muszę tłumaczyć? x]
3. Jazz Jackrabbit 2 - pamiętam te gry z kumplami, wyścigi i nawalanki ^^
4.Kula world - stareńka gra na PS, prawie identyczna z Balance.
5. Spyro the Dragon - po prostu mam sentyment do tej gry :]
2. Super Mario World - muszę tłumaczyć? x]
3. Jazz Jackrabbit 2 - pamiętam te gry z kumplami, wyścigi i nawalanki ^^
4.Kula world - stareńka gra na PS, prawie identyczna z Balance.
5. Spyro the Dragon - po prostu mam sentyment do tej gry :]
Qual Noworoczny ^^
- Kiksi
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 lip 2006, 23:02
- Inq
- Posty: 1041
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 13:20
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Oka, dorzucam swoje (nie ma co, dla mnie platformówki=NES =3)
1. Adventure Island 3 (NES) - piękna, klimatyczna, cudowna. W gierce tej kocham wszystko, od pomysłu z prehistorycznymi 'potworkami' przez dźwięk po wspaniale rozplanowane wysepki i poziomy. Miłość czasów Pegasusa - grywam do dziś :)
2. Kirby's Adventure (NES) - mimo dwóch świetnych części na GBA, to jednak wersja NESowa dostarczyła mi najwięcej zabawy. Absolutna rewelacja!
3. New Super Mario Bros. (NDS) - bezdyskusyjny "musiszmieć". Piękny powrót do klasyki i spora ilość przyjemnych minigierek. Jedna wada - za prosta! ;O
4. Super Mario Bros. 2 (NES) - ogromnie niepopularna wersja która pod tytułem 'Mario' pojawila sie jedynie na zachodzie. Wyrywanie rzep, zagadki logiczne (sic!) i cztery różne postaci do wyboru... Uwielbiam tę grę.
5. Adventure Island 2 (NES) - Nieco słabsza koleżanka części trzeciej gry. Mimo wszystko - wciąż klimat i niesamowita grywalność!
Zestawienie złożę trochę później, w tym wypadku potrzebować będziemy więcej list...
Btw, Contry i Mega Mana stricte-platformówką bym nie nazwał ;} (Run&Gun!)
-eeeeeeeeedit!-
Wiedziałem, że o czymś zapomniałem. Kirby, który powinien stać się główna maskotką Nintendo! :)
1. Adventure Island 3 (NES) - piękna, klimatyczna, cudowna. W gierce tej kocham wszystko, od pomysłu z prehistorycznymi 'potworkami' przez dźwięk po wspaniale rozplanowane wysepki i poziomy. Miłość czasów Pegasusa - grywam do dziś :)
2. Kirby's Adventure (NES) - mimo dwóch świetnych części na GBA, to jednak wersja NESowa dostarczyła mi najwięcej zabawy. Absolutna rewelacja!
3. New Super Mario Bros. (NDS) - bezdyskusyjny "musiszmieć". Piękny powrót do klasyki i spora ilość przyjemnych minigierek. Jedna wada - za prosta! ;O
4. Super Mario Bros. 2 (NES) - ogromnie niepopularna wersja która pod tytułem 'Mario' pojawila sie jedynie na zachodzie. Wyrywanie rzep, zagadki logiczne (sic!) i cztery różne postaci do wyboru... Uwielbiam tę grę.
5. Adventure Island 2 (NES) - Nieco słabsza koleżanka części trzeciej gry. Mimo wszystko - wciąż klimat i niesamowita grywalność!
Zestawienie złożę trochę później, w tym wypadku potrzebować będziemy więcej list...
Btw, Contry i Mega Mana stricte-platformówką bym nie nazwał ;} (Run&Gun!)
-eeeeeeeeedit!-
Wiedziałem, że o czymś zapomniałem. Kirby, który powinien stać się główna maskotką Nintendo! :)
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2007, 02:04 przez Jazzwhisky, łącznie zmieniany 1 raz.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Gokufan
- Posty: 306
- Rejestracja: 20 sty 2007, 19:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
1. Wacky Races (NES) - bóstwo *__*
2. Super Mario Bros (NES) - klasyk, i zasługuje na honorowe miejsce :)
3. Super Mario World (NES) - też całkiem fajna, dodano pare ciekawych dodatków ;]
4. Adventure Island 3 (NES)
5. Donkey Kong Country (SNES) - mam ją na swoim snesie i uważam ją za mistrzostwo świata, aczkolwiek utknąłem w zimowej krainie ;>
6. Jazz Jackrabit 2 ;) - w to chyba każdy grał ;]
7. Batman i Robin (NES) - doskonale pamiętam go za czasów Pegazusów, był świetny ;]
2. Super Mario Bros (NES) - klasyk, i zasługuje na honorowe miejsce :)
3. Super Mario World (NES) - też całkiem fajna, dodano pare ciekawych dodatków ;]
4. Adventure Island 3 (NES)
5. Donkey Kong Country (SNES) - mam ją na swoim snesie i uważam ją za mistrzostwo świata, aczkolwiek utknąłem w zimowej krainie ;>
6. Jazz Jackrabit 2 ;) - w to chyba każdy grał ;]
7. Batman i Robin (NES) - doskonale pamiętam go za czasów Pegazusów, był świetny ;]
- Super Vegeta
- Posty: 847
- Rejestracja: 07 maja 2006, 08:03
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
1.Fury of the Furries. Milutka gierka, z milutką grafiką, aczkolwiek brak save'a w dowolnym momencie i dośc wysoki poziom trudności potrafia irytować.
2,W pewnym sensie jest to platformówka, tak więc - Prince of Persia (ten pierwszy hotyginalny!)
3.Co prawda 3D, ale nie było mówienia, że musi być 2D oldskul - Kangurek Kao. ^__^
4.Prehistorik II.
5.Cool Spot - z lekka śmiechowa, całkiem fajnie się grało.
Do łba przychodzi mnie jeszcze kilka tytułów, ale w sumie te chyba najlepsze.
2,W pewnym sensie jest to platformówka, tak więc - Prince of Persia (ten pierwszy hotyginalny!)
3.Co prawda 3D, ale nie było mówienia, że musi być 2D oldskul - Kangurek Kao. ^__^
4.Prehistorik II.
5.Cool Spot - z lekka śmiechowa, całkiem fajnie się grało.
Do łba przychodzi mnie jeszcze kilka tytułów, ale w sumie te chyba najlepsze.
- Neo
- Posty: 131
- Rejestracja: 24 lip 2006, 15:27
- ŻbiXs
- Posty: 319
- Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
- Lokalizacja: Totu-totam
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 kwie 2006, 10:55
- Kalashnikov
- Posty: 1381
- Rejestracja: 16 gru 2006, 05:19
- Lokalizacja: Edynburg / Opole
- Kingdom Fire
- Posty: 87
- Rejestracja: 20 sty 2007, 18:06
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Bez bicia przyznam, że najlepsze gry jeśli chodzi o grywalność to:
1"Dokuttsu" PC
1 Ninja Gaiden 2 NES (Nawet zachowałem sobie krdridż na pamiątkę )
1 JazzJackRabbit 2 PC
2 Mario 64 N64
2 Crash Bandicoot ? PSX
2 Donkey Kong Country SNES
2 Banjoo Tooie N64
Ciekawe są również na PC: Abuse, oraz niesamowity "Dokuttsu".
1"Dokuttsu" PC
1 Ninja Gaiden 2 NES (Nawet zachowałem sobie krdridż na pamiątkę )
1 JazzJackRabbit 2 PC
2 Mario 64 N64
2 Crash Bandicoot ? PSX
2 Donkey Kong Country SNES
2 Banjoo Tooie N64
Ciekawe są również na PC: Abuse, oraz niesamowity "Dokuttsu".