Wasz pierwszy raz ^-^'

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: Wasz pierwszy raz ^-^'

Post autor: Rahim »

Miło poznać, chociaż twój nic kojarzy mi się z celebrytą makera Don Miguelem =)
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: Wasz pierwszy raz ^-^'

Post autor: Ekhart »

U mnie zaczęło się to chyba w 2004 (albo 2005) roku, latem. Zacząłem od wersji XP, i przy niej pozostałem do końca. Mój pierwszy projekt, którego tytułu już nawet nie pamiętam, był oczywiście krótką grą (~15 minut?), z jakże rozwiniętą fabułą: zbierz 4 kryształki i zabij głównego bossa ;). Grę zrobiłem w 4 dni!
Następnie zarejestrowałem się na starej jeszcze Gospodzie, z brązowawym layoutem (o ile mnie pamięć nie myli), gdzie przeglądałem projekty różnych ludzi. Wtedy zrodziła się w mojej głowie idea projektu - Pragenienie Krwii (tak, wtedy ten projekt był jeszcze z błędem w tytule). To była pierwsza wersja, po której już (na szczęście!) ślad zaginął. Fabuła była mniej więcej taka:
[Charname] ma dość życia w miejscu w którym się urodził. Gdy tylko jego mieścinę - Underdeep - odwiedziła podróżna karawana, wykorzystał okazję, spakował najpotrzebniejsze rzeczy i razem z nią wyruszył, bez planu na przyszłość. Niestety, karawana została zaatakowana przez grupę najemników. Zostaliśmy uwięzieni w lochu nekromanty. Podczas jednego z jego eksperymentów, zły mag przypadkiem zamienił nas w wampira. Uciekł zanim zdążyliśmy zareagować. I tak zaczęła się przygoda w której nasz [charname] musiał odnaleźć ów maga... i swoją ludzkość, jeśli będzie istniała taka możliwość.
Pamiętam, że byłem zaskoczony tym, jak dobrze projekt został przyjęty, biorąc pod uwagę, że fabuła nie była zbyt zaskakująca ;). Projekt doczekał się krótkiego dema, które już nie do końca się podobało. Tak więc trzeba było zmienić niektóre rzeczy.
Projekt zacząłem od nowa. Tym razem bez błędu w tytule, i ze zmienioną nieco fabułą:
Vrital, handlarz z pustynnej osady Rashaard postanowił wybrać się w podróż. Spakował plecak i wyruszył na południe. W pobliskim mieście - Nargot - był świadkiem egzekucji wampira, z której władze miasta zrobiły wręcz pokaz. Poruszony bestialskim zachowaniem tłumu (oraz władz) postanowił nie zatrzymywać się w tym mieście, a podróżować dalej. Z czasem zauważył, że coraz częściej trafiał na pewną postać - znanego łowcę nieumarłych. Jak się okazało pewnego dnia, nie był to przypadek - podczas egzekucji, duch wampira postanowił ukryć się w ciele Vritala, i tylko czekał na odpowiedni moment, chwilę słabości, by przejąć kontrolę i odrodzić się.
Druga wersja była o wiele bardziej rozbudowana - mapa świata zawierała co najmniej 10 miast, większych czy mniejszych. Samo demo trwało około godziny, i było przyjęte całkiem dobrze. Ale projekt porzuciłem w pewnym momencie. SzalonyIvan (ktoś go jeszcze pamięta?) postanowił go przejąć, i zaczął pracować nad swoją wersją: Deseo;Sangre.
Potem pojawił się pomysł kolejnego projektu: Święty Legion. Oparty o ARTBS (ogromny silnik bazujący na Infinity Engine, zrobiony przez Samo, the Thief), z grafiką ripowaną z Baldur's Gate i Icewind Dale i dość rozbudowaną fabułą. Jak się spodziewacie, projekt dość długo nie pożył ;) jak ktoś to stwierdził - miałem silnik którego chciałem użyć, musiałem tylko coś do niego wymyślić.
Przez jakiś czas nie pracowałem nad żadnym projektem, aż wróciłem do starego, dobrego Pragnienia Krwi. Trzecia wersja była najlepsza i najdojrzalsza. Postanowiłem ograniczyć ją do tylko trzech "miast" - startowego Underdeep, górniczego miasta Hammergoth oraz wielkiego Everhold. Oczywiście miasta to nie wszystko, ale obszar na którym toczyła się cała gra miałem (i wciąż mam) dobrze rozplanowany. Sama fabuła gry (której zarys jest poniżej) jest rozbudowana.
Każdy z nas ma swoją historię. Niekiedy są to krótkie opowieści, a czasem wręcz prawdziwie epickie przygody. Są to dobre historie, ale są też i złe. Pełne szczęścia i miłości, oraz bólu i nienawiści. Jaka jest Twoja historia?
Wierzysz w przeznaczenie?
Przeznaczenie. Zabawne jest to, jacy mali wobec niego jesteśmy. Ten losowy element, coś w naszym życiu, czego nie możesz przewidzieć.
Zaplanujesz sobie swoje życie, tak jak i ja to zrobiłem. Nie chciałem nic więcej ponad życiem w Underdeep, z żoną. Mieć dzieci. Dwójkę, może trójkę.
To własnie był mój awers, mój orzeł.
Ale na moje nieszczęście, moneta, którą rzucił los, pokazała rewers.
I mój plan stał się nieistotny.
Przemiana.
Zbliżały się wybory w Underdeep. Byłem jednym z kandydatów. Drugim był Nazrak, mój przyjaciel. Ale coś się stało. Nie mogłem wrócić do Underdeep, byłem uznany za martwego. Musiałem odejść.
Wkrótce po tym dowiedziałem się, że już nie jestem człowiekiem. Nie do końca. Mam w sobie zarazę, duszę wampira, która powoli mnie przejmuje. Los tak chciał, i tak ma być.
Ale na pewno? Przeznaczenie jest tylko grą, czyż nie? Moneta wciąż się obraca, a z każdym jej obrotem jestem coraz bliższy swojemu prawdziwemu przeznaczeniu.
Obudziłem się w świecie strachu, i muszę sprawić, by historia zatoczyła pełne koło...
W grze wcielaliśmy się, tak jak w v2, w Vritala. Różnicą było to, że tym razem nie miał on wyboru innego, niż podróż. Gra miała być podzielona na 5 "aktów", które jedynie różniły się motywem przewodnim, ale tworzyła spójną całość. Ten projekt jest chyba moim najbardziej rozwiniętym i rozplanowanym, i wciąż mam go na dysku. Do tego co jakiś czas pojawia mi się w głowie jakiś pomysł, czasem mniejszy, czasem większy, który pasuje do PK idealnie, więc ten projekt wciąż dojrzewa ;) ale nie wiem, czy powstanie, a przynajmniej nie w Rpg Makerze.

I w sumie, na tym się moja RMowa historia kończy. Jeszcze chyba mogę się pochwalić, że byłem prawdopodobnie jedyną osobą (poza twórcą oczywiście), która grała w trzy projekty SzalonegoIvana: Piraci: Legendy Mórz, Deseo;Sangre i T.A.B.U;. I muszę stwierdzić, że szkoda, że Ivan nie daje znaku życia (a tym bardziej żadnego znaku aktywności w RMie), bo mimo, że to w co grałem było bardzo krótkie, klimatem i grywalnością przebiłoby chyba każdy projekt. ;)
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wasz pierwszy raz ^-^'

Post autor: Noruj »

Miguel pisze:
btw cześć! ja nowy
Nie taki nowy :P Siema, fajnie widzieć, że ktoś ze starej ekipy rmxp wraca do makera :P
SzalonyIvan (ktoś go jeszcze pamięta?)
ofc, Devil with the blue eyes ; ) kozacka gierka
Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Wasz pierwszy raz ^-^'

Post autor: Kryzz333 »

A ja po raz pierwszy spotkałem makera w 2007 lub 2008 roku.

To było chyba związane z tym, że w CD-Action pisali o jakimś programie do multimediów i gier. Już nie pamiętam co to było, ale przeszukując internet, natrafiłem na nazwę rpg maker jako programu do robienia gier.

Oczywiście sprawdziłem i trafiłem na Twierdzę. Nie wiedziałem, że jest Gospoda czy inne strony/fora, ale ściągnąłem na chybił-trafił RM XP.

Nie miałem pojęcia, że istnieją jakieś poradniki, dodatkowe materiały czy cokolwiek.
Zostałem sam z Programem.

Trochę w nim grzebałem, aż zrobiłem projekt Leon (Leon - nazwa królestwa). To była jakaś głupia opowieść o chłopcu co uciekł z domu i został podróżnikiem przygód. Gra oferowała 1 wioskę i 2 zadania :lol:
Nie mam już jej, zniknęła przy zmianie komputera. Trochę żałuję (sentymentalność i nostalgia... :cry: ), może jeszcze ten projekt jest na starym laptopie...

W zasadzie po tym zapomniałem na około 2 lata o programie, chociaż chyba wciąż był na komputerze... Chociaż kurczę nie pamiętam.

No to po tych 2 latach zapisałem się w szkole do jakiegoś projektu ekologicznego. Nauczyciel rzucił, że można nawet dorzucić grę do projektu. I sobie przypomniałem, że jest takie coś jak RPG-Maker.

Zrobiłem więc jakąś RTP-ówkę o zbieraniu puszek na czas, kupowaniu lepszych narzędzi ( :lol: ), zawierającą również etap uciekania przed demonem brudu czy coś w tym rodzaju ( :-P ).

Ta gra chyba nadal jest u kolegi z którym robiliśmy projekt. (ale nie podzielę się bo się wstydzę :-P )


Po tym pomyślałem, że można byłoby zrobić prawdziwą gierkę.

Zacząłem robić grę, której tytułu o dziwo nie pamiętam.
Ogólnie zrobiłem w sumie dosyć niewiele.
Główna linia fabularna była o księciu (!) de Royd, z jakichś tam wysp, który szykował wyprawę wojenną na Cesarstwo z Kontynentu, aby osiągnąć to, czego nie osiągnął jego ojciec (podboje). Pierwszy rozdział miał być o konsolidowaniu rozbitego księstwa.

Gra chyba zniknęła definitywnie przy zmianie komputera, ale o dziwo mam nadal część materiałów fabularnych i graficznych. Jako ciekawostkę podam, że character Canroda z Tonret z OzE pochodzi właśnie z tej gierki. Tam też wypracowałem system chodzących potworków na mapie i ogólnie nauczyłem się podstaw makerowania.

Ogólnie gra w sumie była taką proto-mini-Edorią... Samo OzE zacząłem robić jako nawiązanie do upadłego projektu, dopiero potem się rozrosło...

W tamtym czasie zapisałem się też na Gospodę.
Zresztą założyłem wtedy moje pierwsze noobskie tematy:
viewtopic.php?f=9&t=3282
viewtopic.php?f=2&t=3283
viewtopic.php?f=3&t=3284

Nawet w jednym jest zapowiedź zapowiedzi tej gry :lol:

Potem znowu zniknąłem ze świata RM - na prawie rok.

Nie jestem pewien kiedy dokładnie zacząłem myśleć nad Edorią. Pracować nad czymś konkretnie zacząłem prawdopodobnie w Maju 2013 roku.
Prace były mocno przerywane aż do wiosny 2014 roku.
Początkowo miała się nazywać Edoria-Tyran i mieć nieco inną fabułę (choć szkielet był ten sam). Jako ciekawostkę podam, że gra miała zawierać także fragmenty z perspektywy cesarza Darira VII (razem z jego snami). Nadal mam wczesne wersje gry z tymi snami.

Dalej już wiecie jak było.

Teraz myślę nad paroma projektami. Prawdopodobnie będę robić "cykl" o Edorii, ale teraz lata mi po głowie inny, szalony pomysł.
BH Daimaouji
Posty: 509
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Post autor: BH Daimaouji »

Hmm ogółem z programem to gdzieś w 2003, może 2005, Nie pamiętam dokładnie ^^', pamiętam że RPG Maker 2000 to fajny program do tworzenia dream gier RPG
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Saiyans' Rebellion +16
Damian's Adventures +7
YouHaveTrouble
Posty: 1
Rejestracja: 27 mar 2015, 09:36

Re: Wasz pierwszy raz ^-^'

Post autor: YouHaveTrouble »

Mnie pierwszy raz do RPG Makera wciągnął kolega z klasy. To było jakieś pięć albo sześć lat temu, zrobiliśmy małą gierkę multiplayer (oczywiście z pomocą skryptu pobranego z neta). Potem zajmowałem się innymi rzeczami np. nauczyłem się wektorować i obsługiwać photoshopa. Ostatnio wpadłem na pomysł zrobienia gry dla pewnego youtubera ;) Pomyślałem, że mogę wrócić do starych czasów i użyć starego, dobrego Makera XP. W gierkę gość ostatecznie zagrał, filmik z niej obejrzało jakieś 100 000 osób, więc to raczej dość duży sukces. Teraz biorę się za czytanie waszych historii :)
Awatar użytkownika
Yotta
Posty: 39
Rejestracja: 16 lut 2015, 20:02
Lokalizacja: Dobre Miasto

Re: Wasz pierwszy raz ^-^'

Post autor: Yotta »

U mnie zaczęło się w pierwszej klasie gimnazjum (gdzieś 2013.). Czytałem trochę o tworzeniu gier i takich tam. Na Makera trafiłem przypadkiem (chyba, już nie pamiętam) i ściągnąłem VXAce z Twierdzy. Gdzieś do końca grudnia nie umiałem zrobić nic sensownego (na samym początk nie umiałem zmienić tilesetu), a dziś nadal nie umiem zebrać się do stworzenia czegoś dużego (oprócz prostego CBS'a czy jak to się zwie).

Kto pyta, nie błądzi. Kto nie błądzi, ten znajdzie drogę. Kto znajdzie drogę, ten odnajdzie własne szczęście.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wasz pierwszy raz ^-^'

Post autor: Noruj »

filmik z niej obejrzało jakieś 100 000 osób, więc to raczej dość duży sukces.
Czyj sukces? Autora filmu? :P Sukcesem gry jest to, że obejrzało ten film 100 000 osób? :P Przecież te wyświetlenia są wynikiem tego, że nakręciła ją konkretna osoba - jakiś popularny YouTuberem. Wiem o czym mówię, bo sam zrobiłem taką grę i film ma obecnie 250 000 wyś. czyli troszkę więcej, a zrobiłem ją w 2-3 tygodnie, ogólnie raczej licho w porównaniu z resztą moich gier.
Obrazek
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 119
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Wasz pierwszy raz ^-^'

Post autor: Charlie Vermin »

Noruj pisze:Czyj sukces? Autora filmu? :P
Od kiedy to każdy sukces wymaga nakładu pracy? :P Umiejętne wykorzystanie cudzej popularności to też rodzaj sukcesu...



Ja odkryłem RM 2003 w drugiej lub trzeciej klasie podstawówki dzięki mojemu bardziej przedsiębiorczemu koledze. Internet miałem wtedy płatny za godzinę, więc można powiedzieć, że go nie miałem. Nie inspirowałem się więc niczym i rezultat był całkiem ciekawy:

- zrozumienie koncepcji zmiennej zajęło mi chyba kilka lat. Ilość zmiennych w mojej pierwszej grze: 0.

- z rozkoszą nadużywałem opcji "Scrollowania" mapy.

- większość map nie miała sufitów. Albo i ścian.

- choć fabuła jest chaotyczna i bezsensowna, oryginalnością na pewno przewyższa większość Pierwszych Gier Makerowych. Dość powiedzieć, że główny bohater umiera po kilku sekundach gry, a potem robi się już tylko ciekawiej.

- co ciekawe, gra została ukończona! Czego nie mogę powiedzieć o żadnej innej z moich gier, poza tą którą opublikowałem niedawno (chociaż ta też w sumie nie jest ukończona) i innej, którą straciłem razem z dyskiem, jakże by inaczej... myślałem żeby umieścić swoją Pierwszą Grę w internecie ale mam wątpliwości. Chociażby dlatego, że o ile pamięć mnie nie myli, współtwórca nigdy oficjalnie nie anulował planu sprzedawania jej na płytach CD... xD
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Chizuru-tan
Posty: 11
Rejestracja: 26 lut 2016, 13:15

Re: Wasz pierwszy raz ^-^'

Post autor: Chizuru-tan »

Poznałam makera w 2011 albo w 2012 roku. Zagrałam w jakiegoś rpga na jakiejś stronie z grami i poczułam się zainspirowana by zrobić własną grę. Przeczytałam, ze do robienia rpgów najlepiej nadaje się rpg maker wiec ściągnęłam xp. Nauczyłam się na nim podstawowych zasad makerowania. Później przeniosłam się na vx, a na końcu na Ace , który został moim ulubionym makerem^^
Właściwie to dopiero od zeszłego roku wzięłam się porządnie za robienie gry. Wcześniej to było takie robienie wszystkiego i nic. Ale przynajmniej dzięki temu udało mi się zdobyć dość sporo makerowego doświadczenia grając w inne gry i czytając rm'owe fora oraz zaplanować dokładnie fabułę do własnego projektu ^^
ODPOWIEDZ